Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

75 kétütemű lóerő 114 kilóra

2021. február 12., 10:20 Módosítva: 2021.02.22 06:10
1182

Az elmúlt évek egyik legszebb projektje a Langen Motorcycles 250 köbcentis, pillekönnyű, kétütemű café racere. Ha úgy éreznéd, hogy van némi hasonlóság a CCM Spitfire és a Langen kétüteműje között, nem jársz rossz nyomon, ugyanis a márkát alapító Christofer Ratcliffe korábban a CCM-nél dolgozott tervezőmérnökként.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda Africa Twinre is felkerült az Android Auto

2021. február 11., 15:14 Módosítva: 2021.02.16 06:12
93

A Hondánál először a Gold Wingen jelent meg az Android Auto app, most pedig bejelentették, hogy az opció ezentúl az Africa Twin és az Africa Twin Adventure Sports modelleknél is megjelenik. A 2020-as Africa Twin frissítés során már megvolt a Apple CarPlay kompatibilitás, így a mostani újdonság, hogy már nem csak az iPhone-t használók tudják a mobiljukat tükrözni a műszerfalra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Frissíti a Triumph a Bonneville családot

2021. február 11., 11:14 Módosítva: 2021.02.15 14:09
7

Alig két hete mutatta be a Triumph a teljesen új Speed Triple 1200 RS-t, már be is jelentették a Bonneville család teljes frissítését. A ráncfelvarrás a T100-at, a T120-at, a Bobbert, a Speedmastert, a Street Twint és a Speed Twint érinti, és a teaser alapján nem kell eget rengető újításokra számítani, csak egy alapos faceliftre.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kompresszorral fújná meg a V2-eseit a Harley-Davidson

2021. február 11., 09:05 Módosítva: 2021.02.17 13:29
136

A megoldás úgy néz ki, mintha számolnának azzal, hogy a kompresszor utólag beépíthető legyen, mint mondjuk egy Screamin' Eagle tuningalkatrész. Ez egyébként illene is a Harley filozófiájába, hiszen a Screamin' Eagle márkával nem csak kiegészítőket, hanem a technikába mélyen belenyúló, komoly tuningcuccokat is árulnak a motorjaikhoz. Nem állnak meg a kipufogónál vagy egy légszűrőnél, hanem módosított váltót, big bore kitet, sőt, komplett, 131 köbinches (2146 köbcentis) blokkot is kínálnak az ügyfeleknek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb nagyon fontos rekord a könyökön fordulásról

2021. február 10., 13:43 Módosítva: 2021.02.15 11:53
54

Az amerikai motorversenyző, Josh Herrin beírta magát a Guinness Rekordok könyvébe, mint az az ember, aki legnagyobb tempónál fordult el motorral, miközben leért a könyöke - összesen harminc métert támaszkodott így végig. Egészen pontosan 162,4 km/h-val fordult egy Yamaha YZF-R6-tal, 60 fokos szögben. Maga a mutatvány egyébként mindössze egy másodpercig tartott.

Távolról sincs vége, olvasson még

Idomos sportmotort építettek a KTM-nél a 890 Duke-ból

2021. február 10., 12:54 Módosítva: 2021.02.12 15:28
66

A KTM 790 Duke és 890 Duke alapjait használták már pályamotorhoz, a Krämer például régóta épít ilyeneket, egyedi vázzal, lengővillával és futóművel. A Speedweek értesülése szerint viszont a KTM is elkezdett a saját 890 Duke alapú sportmotorján dolgozni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutatták a Husqvarna Svartpilen 125-öt

2021. február 10., 07:31 Módosítva: 2021.02.11 19:58
112

A Husqvarna a Svartpilen 401 és 701 után bemutatta a 125-ös változatot is, így mostantól van A1-es jogosítvánnyal vezethető kivitele is a rendkívül kívánatos, scrambler-szerű Husky-nak. Nagy csodák nincsenek, formailag nem hoz olyat, amit a nagyobbaknál ne láttunk volna - tehát továbbra is nagyon jól néz ki -, és műszakilag sem okoz nagy meglepetéseket, hiszen az alapokat a Duke 125 adja.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Multistrada V4-ből is készül Pikes Peak Edition

2021. február 10., 07:30 Módosítva: 2021.02.15 08:06
29

A hivatalos beadványok alapján úgy tűnik, hogy a Ducati annak ellenére is készít Pikes Peak kiadást a Multistrada V4-ből, hogy a Carlin Dunne balesete után nem indítanak motoros kategóriát a hegyi felfutó szervezői.

Távolról sincs vége, olvasson még

A hétvégi tűz végleg betett az argentin MotoGP-nek

2021. február 9., 13:23 Módosítva: 2021.02.11 14:54

Hatalmas tűz pusztította el az argentin Moto GP-pálya épületeit Termas de Rio Hondóban. A lángok szombat kora reggel csaptak fel, és porig égtek a bokszok és a pit. Szerencsére senki nem halt meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

Berezelt, ezért folyóba lökte a lopott motort

2021. február 8., 13:59 Módosítva: 2021.02.12 12:34
26

Bár még csak február van, mégis joggal pályázhat az év legbénább bűnözője címre egy 29 éves sajókazai férfi. Pár faluval arrébb, Alsószuhán tört be egy portára. Ott összeszedte az értékeket, és egyebek mellett elvitt egy Danuviát is.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda levédette az NT1100 nevet

2021. február 8., 13:59 Módosítva: 2021.02.11 15:15
1

A Honda levédette az NT1100 nevet, amit az Africa Twin blokkjával szerelt crossover vagy sport-túra motorjuk kaphat meg. Eddig főleg pletykák alapján tájékozódhattunk a soros kéthengeres utcai motorról, melyet jobb híján CB1100X-nek emlegettünk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az új oldalkotrós Ural

2021. február 5., 13:23 Módosítva: 2021.02.10 07:32
834

Az Ural frissítette az oldalkocsis Ranger modelljét, hogy teljesítse az Euro5-ös előírást, illetve a baloldali közlekedésű országokhoz gyártott oldalkocsijukhoz is bevezették a kétkerékmeghajtást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutatták az új Hayabusát

2021. február 5., 11:12 Módosítva: 2021.02.12 15:28
1327

A Suzuki Hayabusa egy ikon, annak a korszaknak az emlékműve, amikor a japán gyártók a végsebességet hajhászva licitáltak egymásra - a Hayabusa volt az első szériamotor, mely képes volt átlépni a 300 km/h-t. 2000-ben a japán gyártók kötöttek egy alkut, hogy nem gyártanak 300 km/h-nál gyorsabb motort, és ugyan utána készültek Európában olyanok, melyek 299-ről tovább gyorsultak (MV Agusta F4 312R, BMW S 1000 RR), az egész végsebesség-mizéria lecsengett. A Hayabusa kultusza viszont nem szűnt meg, egyszerűen csak elkezdték rendeltetésszerűen, sport-túra motorként használni.

Távolról sincs vége, olvasson még

A dicső múlt kimaxolása: Brough Superior SS100 Bert Le Vack

2021. február 5., 08:43 Módosítva: 2021.02.10 07:35
15

A Brough Superiorok a legkeresettebb veteránok, ha felbukkan egy-egy valamelyik árverésen, szinte garantálható, hogy rekordáron fog elkelni. Az egykori brit márkát 2013-ban támasztották fel Franciaországban, és azóta is elketyegnek, butikmárkaként nem kell sokat gyártaniuk, ha egyenként 25-30 millió forintért adják el a motorokat. Most pedig előálltak egy új változattal, az SS100 alapjaira készítették el az SS100 Bert le Vack névre hallgató modellt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ultramodern gyárat épít a TVS a Nortonnak

2021. február 3., 15:55 Módosítva: 2021.02.09 13:29
19

A TVS komolyan gondolja a Norton újraindítását, ezért elkezdtek egy csúcsmodern gyárat felhúzni, mely március végére készen is lesz, és azonnal kezdődhet a munka, és kapásból ötven új munkahelyet teremtenek vele. A TVS-nél úgy fogalmaztak, a Norton 122 éves történelmének ez lesz a legfejlettebb üzeme.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tisztán látszik az új Suzuki Hayabusa

2021. február 3., 11:50 Módosítva: 2021.02.08 08:16
261

Ki is szivárgott az új Suzuki Hayabusa promóvideója, két nappal a hivatalos bemutató előtt. A videón ugyanazt a motort láthatjuk, amely pár nappal korábban egy katalógusból kicsent fotón is volt, így gyanítható, hogy a műszaki adatokról szóló értesülések is igaznak fognak bizonyulni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Félautomata váltón dolgozik a Kawasaki

2021. február 2., 08:09 Módosítva: 2021.02.08 14:01
14

A Kawasaki egy új szabadalmat nyújtott be, melyen egy elektronikusan vezérelt félautomata váltót láthatunk, melyet feltehetően egy túramotorba szánnak - talán a GTR1400 utódjának? -, de igazából sportmotortól cruiserig bármibe beépíthető lesz. A rajzokon egyébként a kettővel ezelőtti Z1000SX látható, tehát a szabadalmaztatott technológia mellett a körítés csak arról szól, hogy véletlenül se áruljanak el annál többet, mint amire szükség van.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárgott az új Suzuki Hayabusa

2021. február 1., 12:14 Módosítva: 2021.02.08 08:16
915

Ha már kezdtél ingerült lenni, mert már csak pár nap van hátra az új Suzuki Hayabusa bemutatójáig, de még mindig nem szivárgott ki róla egyetlen kép sem, akkor hátradőlhetsz:

Távolról sincs vége, olvasson még

Michael Dunlop elindul a Daytona 200-on

2021. február 1., 07:45 Módosítva: 2021.02.08 07:09
21

Mivel a 2021-es közúti versenyek elmaradnak, a 19-szeres Man TT győztes Michael Dunlop új kihívást keres, és egy Kawasaki ZX-6R-rel elindul a Daytona 200-on.  A futam várhatóan márciusban lesz. A 2020-as Daytona 200 elmaradt a Covid miatt, pedig akkor a magyar különítmény már a helyszínen volt Győrfi Alennel, aki 2007-ben Európa-bajnokságot nyert, és az ideit is bármikor lefújhatják a szervezők.

Távolról sincs vége, olvasson még

Együtt fejlesztenek a nagy gyártók

2021. január 29., 12:47 Módosítva: 2021.02.08 23:24
7

A különféle biztonsági felszerelések jellemzően először autókban jelennek meg, és rendszerint hosszú évekre, vagy akár évtizedekre van szükség ahhoz, hogy motorkerékpárokra is átültessék a fejlesztéseket. A blokkolásgátlót például már a hetvenes évek végén alkalmazta a Mercedes-Benz, de motoron, szériagyártásban csak 1988-ban vezette be a BMW a K100-on. Az adaptív tempomat sem világújdonság, jó húsz éve létezik, de a motoriparba mostanában kezd begyűrűzni, a nemrég bemutatott KTM 1290 Super Adventure S is kapott ilyet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezzel lesz teljes a Kawasaki terep-palettája

2021. január 29., 10:14 Módosítva: 2021.02.08 07:09
111

A KLX230R újabb változatával teljesíti ki terepmotoros palettáját a Kawasaki. A KLX230R S nevében az S nem azt jelenti, amire elsőre talán sokan gondolnának. Nem sportról van szó, egyszerűen a short (itt: alacsony) rövidítése. A modell sajátossága a sima 230R-hez képest ugyanis az, hogy a futómű kisebb átalakításával két és fél centit faragtak az ülésmagasságból.

Távolról sincs vége, olvasson még

Belpiacos különkiadással búcsúztatják az SR400-at

2021. január 29., 08:01 Módosítva: 2021.02.08 14:01
1380

A Yamaha SR400 nagyon különleges szereplője a japán gyártó palettájának. Az XT500 nagyenduró blokkjával szerelt utcai gépet 1978-ban mutatták be – először 500 köbcentivel, SR500-ként, de csakhamar elkészült belőle a 400-as is. Mondhatjuk tehát, hogy 43 éve gyártásban van, igaz, voltak olyan időszakok, amikor csak a hazai piacon forgalmazták, sőt előfordult, hogy ott is szüneteltetni kellett a kibocsátási normák miatt. Európába pont emiatt nem is hozzák már néhány éve.

Távolról sincs vége, olvasson még

Futamgyőztes GP-motort valakinek?

2021. január 28., 12:59 Módosítva: 2021.02.03 06:20
21

Ami a rali-világbajnokságnak a B-csoport, az a gyorsaságimotoros-vébének a kétütemű ötszázasok kora. Zseniális versenyzők küzdelme nemcsak egymással és az idővel, hanem a nyers erővel, a technikával is. A könnyes szemmel nosztalgiázók sóvárkodva sorolják a neveket, a márkákat, az eredményeket. Talán olyanok is akadnak, akik megemlítik az amerikai John Kocinskit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyári videón az új Hayabusa

2021. január 28., 11:35 Módosítva: 2021.02.08 07:09
478

Már-már remegő lábakkal várja minden motoros a friss, ropogós Suzuki Hayabusát. Időről időre már eddig is megjelentek olyan hírek, amelyek a bemutató lehetséges dátumait pedzegették, tavaly ősszel például még 2020-as premiert rebesgettek. Ebből aztán azóta se lett semmi, de most már joggal bizakodhatunk: a Suzuki kiadott egy olyan videót, ami bár a motorból még keveset mutat, de a február 5-ös dátumot már be is véshetjük a naptárba.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezesebb lett az Indian utcai flat trackere

2021. január 28., 10:31 Módosítva: 2021.02.03 06:20
30

Az Indian még 2018-ban, a kölni Intermoton mutatta be a márka első nem-cruiser gépét, az FTR750 versenymotor által ihletett FTR1200-at. Az utcai flat track modell alapvetően igen vagányra sikerült, de kritikák azért több ponton is érték azóta. Most ezekre a hangokra reagálva frissítették fel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok