Az elmúlt évek egyik legszebb projektje a Langen Motorcycles 250 köbcentis, pillekönnyű, kétütemű café racere. Ha úgy éreznéd, hogy van némi hasonlóság a CCM Spitfire és a Langen kétüteműje között, nem jársz rossz nyomon, ugyanis a márkát alapító Christofer Ratcliffe korábban a CCM-nél dolgozott tervezőmérnökként.
A Hondánál először a Gold Wingen jelent meg az Android Auto app, most pedig bejelentették, hogy az opció ezentúl az Africa Twin és az Africa Twin Adventure Sports modelleknél is megjelenik. A 2020-as Africa Twin frissítés során már megvolt a Apple CarPlay kompatibilitás, így a mostani újdonság, hogy már nem csak az iPhone-t használók tudják a mobiljukat tükrözni a műszerfalra.
Alig két hete mutatta be a Triumph a teljesen új Speed Triple 1200 RS-t, már be is jelentették a Bonneville család teljes frissítését. A ráncfelvarrás a T100-at, a T120-at, a Bobbert, a Speedmastert, a Street Twint és a Speed Twint érinti, és a teaser alapján nem kell eget rengető újításokra számítani, csak egy alapos faceliftre.
A megoldás úgy néz ki, mintha számolnának azzal, hogy a kompresszor utólag beépíthető legyen, mint mondjuk egy Screamin' Eagle tuningalkatrész. Ez egyébként illene is a Harley filozófiájába, hiszen a Screamin' Eagle márkával nem csak kiegészítőket, hanem a technikába mélyen belenyúló, komoly tuningcuccokat is árulnak a motorjaikhoz. Nem állnak meg a kipufogónál vagy egy légszűrőnél, hanem módosított váltót, big bore kitet, sőt, komplett, 131 köbinches (2146 köbcentis) blokkot is kínálnak az ügyfeleknek.
Az amerikai motorversenyző, Josh Herrin beírta magát a Guinness Rekordok könyvébe, mint az az ember, aki legnagyobb tempónál fordult el motorral, miközben leért a könyöke - összesen harminc métert támaszkodott így végig. Egészen pontosan 162,4 km/h-val fordult egy Yamaha YZF-R6-tal, 60 fokos szögben. Maga a mutatvány egyébként mindössze egy másodpercig tartott.
A KTM 790 Duke és 890 Duke alapjait használták már pályamotorhoz, a Krämer például régóta épít ilyeneket, egyedi vázzal, lengővillával és futóművel. A Speedweek értesülése szerint viszont a KTM is elkezdett a saját 890 Duke alapú sportmotorján dolgozni.
A Husqvarna a Svartpilen 401 és 701 után bemutatta a 125-ös változatot is, így mostantól van A1-es jogosítvánnyal vezethető kivitele is a rendkívül kívánatos, scrambler-szerű Husky-nak. Nagy csodák nincsenek, formailag nem hoz olyat, amit a nagyobbaknál ne láttunk volna - tehát továbbra is nagyon jól néz ki -, és műszakilag sem okoz nagy meglepetéseket, hiszen az alapokat a Duke 125 adja.
A hivatalos beadványok alapján úgy tűnik, hogy a Ducati annak ellenére is készít Pikes Peak kiadást a Multistrada V4-ből, hogy a Carlin Dunne balesete után nem indítanak motoros kategóriát a hegyi felfutó szervezői.
Hatalmas tűz pusztította el az argentin Moto GP-pálya épületeit Termas de Rio Hondóban. A lángok szombat kora reggel csaptak fel, és porig égtek a bokszok és a pit. Szerencsére senki nem halt meg.
Bár még csak február van, mégis joggal pályázhat az év legbénább bűnözője címre egy 29 éves sajókazai férfi. Pár faluval arrébb, Alsószuhán tört be egy portára. Ott összeszedte az értékeket, és egyebek mellett elvitt egy Danuviát is.
A Honda levédette az NT1100 nevet, amit az Africa Twin blokkjával szerelt crossover vagy sport-túra motorjuk kaphat meg. Eddig főleg pletykák alapján tájékozódhattunk a soros kéthengeres utcai motorról, melyet jobb híján CB1100X-nek emlegettünk.
Az Ural frissítette az oldalkocsis Ranger modelljét, hogy teljesítse az Euro5-ös előírást, illetve a baloldali közlekedésű országokhoz gyártott oldalkocsijukhoz is bevezették a kétkerékmeghajtást.
A Suzuki Hayabusa egy ikon, annak a korszaknak az emlékműve, amikor a japán gyártók a végsebességet hajhászva licitáltak egymásra - a Hayabusa volt az első szériamotor, mely képes volt átlépni a 300 km/h-t. 2000-ben a japán gyártók kötöttek egy alkut, hogy nem gyártanak 300 km/h-nál gyorsabb motort, és ugyan utána készültek Európában olyanok, melyek 299-ről tovább gyorsultak (MV Agusta F4 312R, BMW S 1000 RR), az egész végsebesség-mizéria lecsengett. A Hayabusa kultusza viszont nem szűnt meg, egyszerűen csak elkezdték rendeltetésszerűen, sport-túra motorként használni.
A Brough Superiorok a legkeresettebb veteránok, ha felbukkan egy-egy valamelyik árverésen, szinte garantálható, hogy rekordáron fog elkelni. Az egykori brit márkát 2013-ban támasztották fel Franciaországban, és azóta is elketyegnek, butikmárkaként nem kell sokat gyártaniuk, ha egyenként 25-30 millió forintért adják el a motorokat. Most pedig előálltak egy új változattal, az SS100 alapjaira készítették el az SS100 Bert le Vack névre hallgató modellt.
A TVS komolyan gondolja a Norton újraindítását, ezért elkezdtek egy csúcsmodern gyárat felhúzni, mely március végére készen is lesz, és azonnal kezdődhet a munka, és kapásból ötven új munkahelyet teremtenek vele. A TVS-nél úgy fogalmaztak, a Norton 122 éves történelmének ez lesz a legfejlettebb üzeme.
Ki is szivárgott az új Suzuki Hayabusa promóvideója, két nappal a hivatalos bemutató előtt. A videón ugyanazt a motort láthatjuk, amely pár nappal korábban egy katalógusból kicsent fotón is volt, így gyanítható, hogy a műszaki adatokról szóló értesülések is igaznak fognak bizonyulni.
A Kawasaki egy új szabadalmat nyújtott be, melyen egy elektronikusan vezérelt félautomata váltót láthatunk, melyet feltehetően egy túramotorba szánnak - talán a GTR1400 utódjának? -, de igazából sportmotortól cruiserig bármibe beépíthető lesz. A rajzokon egyébként a kettővel ezelőtti Z1000SX látható, tehát a szabadalmaztatott technológia mellett a körítés csak arról szól, hogy véletlenül se áruljanak el annál többet, mint amire szükség van.
Ha már kezdtél ingerült lenni, mert már csak pár nap van hátra az új Suzuki Hayabusa bemutatójáig, de még mindig nem szivárgott ki róla egyetlen kép sem, akkor hátradőlhetsz:
Mivel a 2021-es közúti versenyek elmaradnak, a 19-szeres Man TT győztes Michael Dunlop új kihívást keres, és egy Kawasaki ZX-6R-rel elindul a Daytona 200-on. A futam várhatóan márciusban lesz. A 2020-as Daytona 200 elmaradt a Covid miatt, pedig akkor a magyar különítmény már a helyszínen volt Győrfi Alennel, aki 2007-ben Európa-bajnokságot nyert, és az ideit is bármikor lefújhatják a szervezők.
A különféle biztonsági felszerelések jellemzően először autókban jelennek meg, és rendszerint hosszú évekre, vagy akár évtizedekre van szükség ahhoz, hogy motorkerékpárokra is átültessék a fejlesztéseket. A blokkolásgátlót például már a hetvenes évek végén alkalmazta a Mercedes-Benz, de motoron, szériagyártásban csak 1988-ban vezette be a BMW a K100-on. Az adaptív tempomat sem világújdonság, jó húsz éve létezik, de a motoriparba mostanában kezd begyűrűzni, a nemrég bemutatott KTM 1290 Super Adventure S is kapott ilyet.
A KLX230R újabb változatával teljesíti ki terepmotoros palettáját a Kawasaki. A KLX230R S nevében az S nem azt jelenti, amire elsőre talán sokan gondolnának. Nem sportról van szó, egyszerűen a short (itt: alacsony) rövidítése. A modell sajátossága a sima 230R-hez képest ugyanis az, hogy a futómű kisebb átalakításával két és fél centit faragtak az ülésmagasságból.
A Yamaha SR400 nagyon különleges szereplője a japán gyártó palettájának. Az XT500 nagyenduró blokkjával szerelt utcai gépet 1978-ban mutatták be – először 500 köbcentivel, SR500-ként, de csakhamar elkészült belőle a 400-as is. Mondhatjuk tehát, hogy 43 éve gyártásban van, igaz, voltak olyan időszakok, amikor csak a hazai piacon forgalmazták, sőt előfordult, hogy ott is szüneteltetni kellett a kibocsátási normák miatt. Európába pont emiatt nem is hozzák már néhány éve.
Ami a rali-világbajnokságnak a B-csoport, az a gyorsaságimotoros-vébének a kétütemű ötszázasok kora. Zseniális versenyzők küzdelme nemcsak egymással és az idővel, hanem a nyers erővel, a technikával is. A könnyes szemmel nosztalgiázók sóvárkodva sorolják a neveket, a márkákat, az eredményeket. Talán olyanok is akadnak, akik megemlítik az amerikai John Kocinskit.
Már-már remegő lábakkal várja minden motoros a friss, ropogós Suzuki Hayabusát. Időről időre már eddig is megjelentek olyan hírek, amelyek a bemutató lehetséges dátumait pedzegették, tavaly ősszel például még 2020-as premiert rebesgettek. Ebből aztán azóta se lett semmi, de most már joggal bizakodhatunk: a Suzuki kiadott egy olyan videót, ami bár a motorból még keveset mutat, de a február 5-ös dátumot már be is véshetjük a naptárba.
Az Indian még 2018-ban, a kölni Intermoton mutatta be a márka első nem-cruiser gépét, az FTR750 versenymotor által ihletett FTR1200-at. Az utcai flat track modell alapvetően igen vagányra sikerült, de kritikák azért több ponton is érték azóta. Most ezekre a hangokra reagálva frissítették fel.