A PCX125-öt sem kerülte el az Euro5-re való átállás, és ha már hozzányúltak, nem csak a blokkot fejlesztették, hanem alaposan átszabták a típust. A külső is alaposan megváltozott, újak a ledes lámpák, és ami fontosabb, funkcióban is előre léptek, nőtt a nyereg alatti tároló, a kesztyűtartóban pedig USB-C töltőaljzatot helyeztek el. Ezen kívül új a műszerfal is, valamint alapáron jár a kulcs nélküli indítás.
A Honda 2021-re sok újdonsággal érkezik, ugyanis a modellpaletta összes elemét frissítik az Euro5 bevezetése miatt. A legsikeresebb nagyrobogójukat, a túraendurós hangulatú X-ADV-et is továbbfejlesztették, mely így erősebb és könnyebb lett.
Még most ősszel leleplezhetik a KTM 1290 Super Duke GT frissített változatát, melynek a kémfotóit már le is hozta német Motorrad. Bár az összhatás nagyon hasonlít az aktuális szériára, a Super Duke R frissítéseit ez is megkapja, például az átdolgozott 1301 köbcentis V2-est, a módosított vázat és az új futóművet.
Luca Marini és Enea Bastianini az év végén a Moto2-ből fellépnek a MotoGP-be, és jövőre már a királykategóriában indulnak az Avintia csapatában. A két olasz fiatal előző évi Ducati GP19-ekkel fog menni , de a Ducati gyár erős támogatásával - kb. abban a felállásban, ahogyan most Johann Zarco megy, privát csapatnál, de sok gyári szakemberrel.
Azt már tudtuk, hogy a Yamaha fejlesztési részlegét foglalkoztatja turbófeltöltés, hiszen láttuk a soros kéthengeres turbós blokkjuk szabadalmát, most pedig az MT-09 háromhengeresének a turbósítását védették le.
Alig pár napja leplezte a Triumph a Trident 660-at, máris felbukkant a hír, hogy a 660-as alapjaira két közepes túraendurót is terveznek, melyekből az egyik egy hagyományos, adventure bike lenne, míg a másik egy aszfaltra való, sportosabb crossover.
A Bimota megerősítette, hogy 2021. márciusában elkezdődik a Bimota KB4 retró sportmotor gyártása, de egyelőre csak limitált darabszámban. A részletekbe nem mentek nagyon bele, de azt elárulták, hogy a motorra TFT kijelző fog kerülni, lesz benne kanyar-ABS, dőlésszögérzékeny kipörgésgátló, gyorsváltó és üzemmódkapcsoló, valamint el lesz látva tempomattal és bluetooth kapcsolattal.
Idő előtt kiszivárgott a 2021-es Kawasaki Ninja ZX-10R, az ausztrál típusjóváhagyási dokumentumokból származó képek és információk kerültek fel az internetre.
Sor került a Voxan Wattman és Max Biaggi elektromos sebességi rekordjára - végül a Covid miatt nem az Uyuni-síkságon futottak neki, hanem a franciaországi Châteauroux repülőtéren. A bolíviai sós síkság nagyobb műsor lett volna, hiszen egyfelől csodálatos képek készülhettek volna a mesebeli tájon, másrészt ott van a világ egyik legnagyobb líthium készlete, amely az akkumulátorgyártás elengedhetetlen kelléke. A siker viszont így sem maradt el, október 30. és november 1. között összesen 11 rekordot állítottak be, köztük a 408 km/h-s elektromos csúcssebességet is.
Kevés motort vártunk annyira idén, mint a Ducati Multistrada V4-et. Jó szokásuk szerint két változatban kerül a szalonokba, az alapmodell mellett lesz egy S kivitel is, spécibb alkatrészekkel.
A VW csoporthoz tartozó Seat bemutatta az első villanyrobogóját, a Seat MÓ eScooter 125-öt, melynek 9,5 lóerő a névleges és 12 lóerős a maximális teljesítménye, és egy 5,6 kWh-s lítium akksi táplálja, amellyel akár 137 km-es hatótávra képes.
A múlt hónapban mutatta be a kínai CFMoto a 1250TR-G-t, a KTM-től származó V2-es köré épített nagy túramotorjukat, most pedig a osztrák-kínai partnerség újabb eredménye bukkant fel, a 799 köbcentis LC8c blokkot használó CFMoto MT800.
Frissítik a Yamaha MT-07-et a 2021-es évre, a ráncfelvarrásra elsősorban az Euro5 miatt van szükség, és nem nyúltak olyan mélyen bele, mint ahogyan az MT-09-be, csak a blokkon igazítottak és a pofázmányt szabták át.
A Yamaha legújabb szabadalmai azt mutatják, hogy a japán gyártó ismét a hibrid hajtás felé fordult. Több mint tíz évvel ezelőtt volt már egy ilyen fellángolásuk, de a 2008-as válság megroppantotta a kutatás-fejlesztésre szánt költségvetést, és 2009-2010 körül leállították a munkákat. A legújabb szabadalmi rajzaikból viszont kiderül, hogy újra felvették a benzin-elektromos fonalat.
Úgy néz ki, hogy az amúgy is vérfagyasztó KTM 1290 Super Duke R-rel az osztrákok még nem maxolták ki a témában lévő lehetőségeket, és hamarosan be fogják mutatni a 1290 Super Duke RR-t.
A Yamaha BW/BWS meghatározó modell volt, ha nem is az első tereprobogó volt, már ha létezik egyáltalán ez a kategória, de mindenképpen a legismertebb típus a műfajban. A 12-es felnire húzott ballonos gumival és a jópofa formával mostanra ikon lett, és ami a legjobb: egy új, igen vagány változatot mutattak be belőle - egyelőre csak Tajvanon, de legyünk optimisták.
Anthony West, korábbi MotoGP és Superbike versenyző nyilvánosan bocsánatot kért a Nemzetközi Motorsport Szövetségtől (FIM) és a többi versenyzőtől az idei év elején előadott kirohanása miatt, amikor a FIM-et bünözőknek, Rossit és Márquezt pedig csalóknak állította be.
A Triumph végre leleplezte a Trident 660-at, amely az angol márka közepes méretű, olcsó modellje lesz - mármint úgy olcsó, hogy az eddigi alapmodellnek számító Street Triple 765 alá lövik be.
A Norton az indiai TVS tulajdonába került, a héten pedig több egykori típusnevet is levédettek az Európai Unióban, gyaníthatóan azért, hogy azokat leporolva új típusokat mutassanak be.
A MotoGP-ben pillanatnyilag a legérdekesebb pletyka, hogy Jorge Lorenzo jövőre az Apriliánál folytathatja. Miután tavaly a Hondától visszavonult, a Yamahánál kötött ki tesztpilótaként, és többen azt sejtették, hogy versenyzőként is visszatérne - ennek némileg alátett, hogy a Dorna a járvány miatt nem engedélyezte idén a tesztpilóták szabadkártyás indulását, csak a főállású pilóták helyettesítésére ugorhattak be - a Yamaha viszont ezzel sem élt, Rossi elkapta a covidot, Lorenzót mégsem állították be a helyére. Ezt a húzást többen azzal magyarázzák, hogy Lorenzót a portimaoi teszten mutatott gyenge szereplése alapján versenyképtelennek ítélték.
Amikor Alvaro Bautista kihullott a MotoGP-ből, és belevágott a Superbike VB-be, alaposan felkavarta az állóvizet, a szezonja félelmetesen indult, de végül Rea fölé kerekedett, majd a szezon végén felállt, és átment a Hondához - utólag pedig értékelte az egészet, és bevallotta, hogy eleinte úgy érezte, itt a karrierje vége, először vezethetetlennek és katasztrofálisnak tűnt a Honda CBR1000RR-R.
Folytatódik a légzsák-forradalom a motoros felszerelések között, és ezúttal az Alpinestars lépet nagyot előre, ugyanis kiadták a Tech-Air Off-Road légzsákrendszerét, kimondottan a profi raliversenyzőknek.
A motorkerékpárgyártás történetében nagyon sok zseniális és megosztó konstrukció készült, amit sokan az egekig magasztalnak, mások pedig utálnak. Na a Britten V1000 nem tartozik közéjük. Az csak zseniális. Egy minden motoros által vágyott tárgy. És most végre te is vehetsz egyet az eredeti árhoz képest fillérekért. A frissen piacra dobott összeépíthető makett 1:12-es méretarányú, szóval motorozni mondjuk pont nem lehet vele.
Amikor kipróbáltam a Monkey 125-öt csak arra tudtam gondolni, hogy milyen állat lenne egy ezeknek kiírt versenysorozat - valami penge futómű, egy hangos kipufogó, ledobálni a felesleges bizbaszokat, és lehetne csatázni a szűk gokartpályákon. Most pedig, nemsokkal azután, hogy a Honda bejelentette, hogy 2021-től újra forgalmazni fogják az MSX125-öt, a HRC előállt a saját változatával.
Még a hivatalos leleplezés előtt kiszivárogtak a Yamaha MT-09 képei, amelyeket átböngészve egyből látszódnak a fő újdonságok, illetve az is egyértelmű, hogy a 2021-es MT-09 ronda lesz.