A Yamaha nemrég úgy döntött, hogy kihagyják a misanói tesztet a San Marino GP előtt, miközben a Honda, a KTM, a Ducati és az Aprilia is úgy döntött, hogy szükséges kipróbálni a pálya új aszfaltját.
Jorge Martín a Moto2 egyik sztárja, jelenleg a harmadik helyen áll a bajnokságban, nyolc ponttal lemaradva Luca Marinitől és Enea Bastianinival pontegyenlőséggel, de ő az, aki jövőre szinte egészen biztosan - ahogy ő fogalmazott, 95% eséllyel - a MotoGP-ben fogja folytatni, ugyanis őt igazolta le a Pramac Ducati Jack Miller helyére. A spanyol versenyzőt hatalmas tehetségnek tartják.
A Suzuki fennállásának 100. évfordulóját mivel is lehetne szebben megünnepelni, mint egy különleges GSX-R1000R-rel. Persze a 100. évforduló elég viszonylagos dolog, hiszen a Suzuki eredetileg gépesített szövőszéket gyártott még 1909-ben, míg motorokat csak 1952-ben kezdett építeni, szóval a matek nehezen jön ki - viszont a céget, amit ma Suzukiként ismerünk 1920-ban alapították, úgyhogy most ezt ünnepeljük.
Közeledik a Bimota Tesi H2 bemutatója, így nincs semmi meglepő abban, hogy már most kiszivárogtak a végleges változat fotói. Valószínűleg a cég menedzserei sem stresszelnek emiatt, hiszen a Tesi H2 nem sokat változott a 2019-es tanulmányhoz képest.
A KTM egy ideje nem árul gyári 450-es supermotót - van a 690 SMC R, és kész, aki versenyezni szeretne, az építse meg magának, vagy fáradjon át a szalon másik végébe, ahol a Husqvarnák vannak, és válasszon magának egy FS 450-et. 2021-től viszont újra lesz narancssárgában is versenykész gyári megoldás.
A Honda egy 15 másodperces teasert dobott fel a netre az új Forzáról, amely az Integrát váltja, és a Yamaha TMAX 560 közvetlen riválisa lesz. Ezzel komplett családdá növelik a Forza sorozatot, a 300-as és a 125-ös modell után jön egy igazi nagyágyú, amelyhez már teljes értékű A-s jogosítvány kell. A videóból sok minden nem derül ki, pár részletet mutatnak, burkolatot, a deknit, és ennyi.
A négy nagy japán motorgyártó, a Honda, Yamaha, a Kawasaki és a Suzuki közös akkumulátorrendszeren dolgozik, hiszen egy szabványos, cserélhető akkumulátorcsomaggal és töltőrendszerrel segíthetik a villanymotorok elterjedését. A terv megvan, és most bejelentették, hogy Oszakában elindítanak egy tesztrendszert is.
Befektetőknek készített prezentáció kapcsán indult el a találgatás, hogy mi lehet az a MotoGP-s színsémával felütött sportmotor a modellkínálatban: egy alaposan frissített 390-es lesz, vagy már az új 490-es platform első fecskéje?
Kijött a Long Way Up előzetese, melyben Ewan McGregor és Charlie Boorman két módosított Harley-Davidson Live Wire-rel vágnak neki a 13 országot érintő túrájuknak, Dél-Amerika legdélebbi városából, Ushuaíából motoroztak Los Angeles-ig. Érdekesség, hogy az úton a kísérőautójuk is elektromos volt, az első legyártott Rivian követte őket.
Az MV Agusta erősen nyit az utcai motorosok irányába, ennek az egyik jele, hogy leigazolták francia stuntridert, Thibaut Nogue-t. A motoriparban nem példanélküli, hogy ilyen húzással csináljanak hype-ot az utcai modelleknek, a BMW például az F 800 R népszerűsítésére kötött szerződést az enduró- és stunt legenda Chris Pfeifferrel, a KTM a Duke 125 bemutatásához szerződött le Rok Bagorossal, és azóta már az osztrákok legfőbb influenszere lett a szlovén stuntos.
Bár még a várva várt középkategóriás RS 660 sem érkezett meg, már most beindultak a pletykák egy még kisebb sportmotorról, melyből aztán szintén lehetne modellcsaládot építeni naked és túraenduró változatot.
Egy befektetői prezentáció keretében mutatták be az első szkeccset az E-Pilenről, a Husqvarna első mainstream elektromos motorjáról. Nem ez lesz az első zöld motorjuk, a portfóliójukban már szerepel az EE5 dirt bike, illetve tavaly már előkerült egy látványterv egy elektromos robogóról, a naked szegmensben viszont az E-Pilen lesz az első modell.
A BMW Vision DC Roadster egy szép tanulmánynak tűnt, de nem kizárt, hogy valami lesz is belőle, ugyanis a BMW levédette DC típusnevet - a CE02 és CE04 mellett, ez utóbbiak a BMW C Evolution robogó frissített változatai lesznek.
A 2021-es modellévre a Honda óvatosan frissíti az A2 jogosítványhoz kompatibilis CB500 családot, vagyis a CBR500R-t, a CB500X-et és a CB500F-et. A legfontosabb újítás az átdolgozott blokk, mely már teljesíti az Euro5-öt, ehhez pedig módosították a szívó- és kipufogó csatornákat, a kipufogót és a szelepvezérlést. Ezzel együtt a blokk 4%-kal erősebb és nyomatékosabb lett 3000-7000-es fordulat között.
Ha megérkezett a fizu, ideje megforgatni a pénzt, nehogy bepenészedjen: eladó Scott Redding tavalyi versenymotorja, az a Ducati Panigale V4 Rs (a V4 R gyári versenymotor változata), amellyel megnyerte a brit superbike-ot.
A BMW azt állítja, hogy olyan láncot hoztak létre a szekunder hajtáshoz, amely teljesen gondozásmentes, nincs szükség sem kenésre, sem a feszesség rendszeres beállítására. Az új, karbantartásmentes lánc az S 1000 RR és az S 1000 XR modellekhez lesz gyári extra először.
Amikor két hete egy pályás videón egy Aprilia naked bike hasított iszonyatos tempóval, arra tippeltünk, hogy a következő Tuono V4 1100-at látjuk - hát nem az volt, hanem egy gyűjtői különlegesség, a most leleplezett Aprilia Tuono V4 X, vagyis egy kizárólag pályán használható, ultra high-tech naked bike.
Az egykori MotoGP menő, Anthony West eltiltását további hat hónappal toldották meg, mert a dopping miatti eltiltás ellenére tovább folytatta a versenyzést. A FIM eredetileg 2019. január 17-től 2020. szeptember 14-ig tiltotta el Westet, miután másodjára is megbukott a doppingteszten.
A kínai közösségi médiában bukkant fel a Harley-Davidson 338R kiszivárgott képe - nem véletlen, hiszen a Benellit is birtokló kínai Qianjang Motornál készül az a Harley, amihez képest a Street 750 egy patinás amerikai VAS.
Az új Honda CBR600RR-ről már eldőlt, hogy nem fogják az európai piacra hozni, legalábbis mint rendszámos motort biztosan nem. Viszont mint versenygéphez alap, talán rendelhető lesz - ugyanis a HRC elkészítette belőle a gyári pályamotor alapot.
Nagyon úgy néz ki, hogy a Triumph-nak van egy új háromhengeres gépe, melyet 2021-ben fognak piacra dobni - ez lesz a Triumph Trident, és már most kezdik felspannolni a népeket. A név nem új, amikor John Bloor feltámasztotta a brit márkát, a Trident az egyik első modelljük volt, és készült 750-es és 900-as méretben is.
A BMW folytatja az R18 bevezető kampányát, melynek a gerincét a gyár által megrendelt átépítések adják. A legújabbat, az eddigiektől merészen eltérő stílusú túracruisert az osztrák Bernhard "Blechman" Naumann jegyzi, és a stílusának megfelelően csodálatosan hullámzó lemezeket alkotott - Blechman egyébként építés előtt nem szokott látványtervet meg makettet készíteni, hanem első körben eltávolítja a motorról a nem kívánatos elemeket, míg eljut - az ő szavaival élve - a fehér vászonig, és onnan kezd alkotni, és mivel nincs részletes terv, az építés közben beugró ötleteket beépíti a motorba.
Úgy tűnik, hogy mégsem halt el, csak a háttérben futott tovább a Suzuki Recursion projectje, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy megjelentek a XE7 kódnéven emlegetett blokk turbó nélküli szabadalmi rajzai. Vagyis ha a turbó gondolatát félre is tették egyelőre, magán a hétszázas, soros kéthengeres blokkon továbbra is dolgoznak, nem kizárt, hogy egyszer ez fogja váltani az SV650 és a V-Strom 650 V2-esét.
A Yamaha Europe és a Yamaha Austria Racing Team (YART) közösen összedobtak egy 46 darabos limitált kiadású YZF-R1 sorozatot, mellyel a Yamaha MotoGP-s szatellitcsapatának a főszponzora, a Petronas előtt tisztelegnek. A 46-os darabszám sem véletlen, hiszen ennyi éves a maláj olajvállalat.
A MotoGP hétvégi horrorbalesete körül továbbra is folyamatos a pezsgés, a többség Zarcót tartja felelősnek az ütközésért. A két motor a harmadik kanyarban, féktávon, nagy sebességgel ütközött, és a kb. 200-as tempóval tovább repülő motorok a kanyaron átvágva majdnem elsodorták Rossit és Viñalest.