A Superbike világbajnokság 27 év után visszatér Estorilba. A portugál pályán lesz a rövidített, nyolc fordulós szezon zárófutama október 16-18-án, miután törölték az argentin és misanoi fordulókat. Estorilban mindössze kétszer rendeztek Superbike VB-t, 1988-ban és 1993-ban.
Már írtunk róla, hogy a Harley-Davidsonnál zajlik egy nagy átszervezés, ugyanisa cég új vezérigazgatója nem lelkesedik a elődje terveiért. Így amikor a honlapjukról a Future Vehicles aloldalról eltűnt a tervezett sportos naked bike-juk, a Bronx, csak arra tudunk gondolni, hogy ez az első áldozat.
Az Aurus az Orosz Föderáció saját luxusmárkája, ilyennel jár Putyin, ilyenből tisztelegnek a tábornokok katonai parádén, és a semmiből gründolt luxusmárka most már nem csak luxusterepjárókban és -kisbuszokban gondolkodik, hanem motorkerékpárban is.
A Fabrizio Corsi a Yamaha termékkommunikációs menedzsere a Motociclismónak adott interjúban kifejtette, hogy a Ténéré 700 sikerét meglovagolva fontolják egy a Ténéré 300 gyártását is, már ha a közönség vevő lenne rá. A Yamahánál ugyanis azt látják, hogy a kis-közép- és középkategória eladásai világszinten bővülnek - és Corsi szerint ez Európára különösen igaz, ahol a BMW G 310 GS és a KTM 390 Adventure egyaránt jól szerepel.
Honda legfrissebb szabadalmi rajzain egy CB125R alapú villanymotor látható - mármint nem csak a Neo Sports Café dizájn van meg, hanem rengeteg alkatrészt átmenekítenek, például a komplett vázat.
Várhatóan jövő érkezik az Aprilia Tuono V4 következő generációja, mely a kémfotók és a pletykák szerint a Ducati Streetfighter V4-hez hasonlóan aeordinamikai szárnyakat kap majd.
Három éve, amikor bemutatták a HP4 Race-t, a pillekönnyű, karbon vázas, 215 lóerős pályamotort, akkor még ragaszkodtak az alumínium lengővillához, a legfrissebb szabadalmi rajz szerint viszont már azon dolgoznak, hogyan lehetne ezt az alkatrészt kiváltani szénszálas elemmel - sőt, nem csak kiváltani, hanem lényegében lehagyni, és új utat találni. Erről a szabadalmi rajzról van szó:
A Man szigeti TT a világ egyik leghíresebb utcai motorversenye, nem véletlenül. Igazi kemény motorosok hihetetlen sebességgel száguldoznak utcai körülmények között (tehát bukótér zéró) életüket kockáztatva. Érthető, hogy emiatt rengeteg nézőt vonz a rendezvény évről évre. Ezt igyekszik meglovagolni az újonnan érkező Diamond Races az angliai Wight szigeten.
Szeptember 18-ától lesz elérhető Ewan McGregor és Charley Boorman új sorozata, a Long Way Up az Apple TV+ szolgáltatónál. Ekkortól az első három rész lesz megtekinthető, a további részek pedig hetente érkeznek. A koncepció ugyanaz, mint a Long Way Round és Long Way Down esetében, azaz a két barát felkerekedik egy nagy túrára úttalan utakon. Hogy ne legyen unalmas, húztak egy merészet, és a közel 21.000 kilométert egy elektromos motorral tették meg.
Húsz év telt el a BMW C1 bevezetése óta, és mivel két év után befejezték az értékesítést, nagy eséllyel a gyártó sem sikersztoriként könyveli el - ennek ellenére ismét hasonlóval próbálkoznak. Az alapkoncepció ugyanaz: ismét egy robogót terveznek, amit igyekeznek közel olyan biztonságossá tenni, mintha egy autóban ülne az ember.
Megoszlanak a vélemények arról, hogy van-e szüksége a világnak egy kínában gyártott, háromszázötven köbcentis Harley-Davidson motorkerékpárra, de nagy valószínűséggel az ázsiai piac meg fogja kapni. Egyre közelebb kerülünk ugyanis a gyártható állapothoz.
A Galfer egy új féktárcsát mutatott be, a Cubiq-ot, amelynek a legfőbb érdekessége első pillantásra látszik, hogy hatszög alakú kivágásók találhatóak rajta - állítólag ezekkel javult a hőleadása a tárcsának, és később melegednek el, mint a hagyományos konkurensek.
A KTM gőzerővel fejleszti a kínálatát - csak pár példa: a 790-es platform megosztása a Husqvarnával, 490-es modellek, a Gas Gas felvásárlása -, és ennek a nagyon felpörgetett folyamatnak a része egy elektromos robogó, amellyel egyszerre nyitnak a városi közlekedés és a villanyhajtás felé. És várhatóan ez a rajz az, amit végül elfogadtak formatervnek - legalábbis ezt a gyári emberek adták át az osztrák Motorrad-Magazin szerkesztőinek.
Kiszivárgott három új Ducati modell híre, várhatóan három új alváltozattal gazdagodik a kínálat. Egyfelől várható egy Multistrada Enduro Grand Tour, egy Scrambler Pro Dark és egy Diavel Lamborghini.
A Harley-Davidson egy új változó szelepvezérlést szabadalmaztatott, amellyel a léghűtéses V2-eseiket tennék jobbá, illetve ezzel megoldható lenne, hogy a régi blokkok tovább éljenek, és ne nyírják ki őket a szigorodó környezetvédelmi normák.
A Husqvarna egy új ledes fényszórót dobott piacra, amely az összes TE, TX és FE (TE = kétütemű enduró, FE = négyütemű enduró, TX kétütemű cross country modell, hivatalosan az amerikai piacra gyártják). Teljesen racionális döntés egy ilyet a nyár végén bemutatni, most már érezhetően rövidülnek a nappalok, vagyis egy jó lámpa életmentő lehet.
A Kawasaki ugyan azt nyilatkozta, hogy az Endeavor tanulmányuk nem megy szériagyártásba, de ez nem zárja ki, hogy a műszaki megoldásai egy másik motorral viszont igen - és ez utóbbit támasztják alá az újabb szabadalmak, amelyek alapján nem úgy tűnik, mintha leállították volna a projektet.
Az MV Agusta egy új tervezőstudiót indított a Monacói Hercegségben - ez főleg azért érdekes, mert hasonlójuk már van San Marinóban is, a CRC, a Castiglioni Research Center. A Monaco Design Studio a Monte Carlo-i MV Agusta márkakereskedésből nőtt ki, melyet az egykori GP versenyző Virginio Ferrari üzemeltet. Az új dizájműhely célja, hogy kiszolgálják a hercegség über-gazdag lakóinak az igényeit, legyen szó, kiegészítőről, tuningról, átépítésről vagy egyedi modellről, mindezt a gyár közvetlen támogatásával.
A KTM bemutatta a 2021-es Dakar ralimotorját, amelyet akár supporttal együtt is megvehetnek a privát versenyzők - csak a csapat költségvetésén múlik, hogy mit kérnek KTM 450 Rally Replica mellé, alkatrészellátástól kezdve a komplett szervizháttérig igen sok lehetőség van.
A Jawa bejelentette, hogy egy elektromos motoron dolgoznak - ez nem meglepő fordulat, mostanában számít különcségnek, ha valaki nem fejleszt villanyos hajtást. A Jawánál viszont az az érdekes, hogy az egykori csehszlovák, most éppen indiai márka csak és kizárólag retróban utazik - még a Royal Enfield is ki tudott esni ebből a szerepből a Himalayannal, amely leginkább a műszaki megoldásai miatt számíthat retrónak.
Az elmúlt év egyik legérdekesebb motorja a Kawasaki ZX-25R - nem azért, mert mindenki egy 250-es, 50 lóerős, 17 ezerig forgó négyhengeres sportmotorra vágyna, hanem mert egyfelől rendkívül bátor húzás egy ennyire bonyolult motort bedobni a kis kategóriában, másrészt nagyon régóta nem gyárt senki hasonlót. Most pedig a Yamaha felől röppent fel egy pletyka, hogy hasonlóra készülnek, és belevágnak az YZF-R25M fejlesztésébe.
A Yamaha R7 alapból sem gyakori motor, a Bol d'Or replika pedig azon belül is különlegesség, arról nem is beszélve, hogy ez a példány Jean-Claude Olivier tulajdona volt. Nem véletlenül tartják 21 millió forintra.
Még tavaly mutatta be a Royal Enfield a flat track versenymotorját, mely igen érdekes volt: keményforrasztással készült Harris váz, az S&S által tuningolt blokk és Öhlins futómű - egy dolgot viszont akkor még nem árultak el róla, hogy minek készült? Most viszont kiderült, hogy az amerikai flat track bajnokság Production Twins kategóriájában fognak indulni vele.
A legfrissebb pletykák szerint 2021-ben jön az új Honda CBR600RR, vagyis inkább visszatér, hiszen inkább csak alaposan frissítik a típust, melyet az Euro4 bevezetésével kivezettek a piacról.
A BMW jól érzi, hogyan kell ápolni a hagyományokat, és szeretik felhívni a figyelmet arra, hogy mennyire gazdag a történelmük. A legújabb ilyen húzás a frissen bemutatott 40. évfordulós F 750 GS, F 850 GS és 850 Adventure - ezekkel ünneplik a GS széria 40. évfordulóját. A széria 30. évfordulójának is megadták a módját, ezt sem hagyhatták ki.