Míg nálunk az önvezető autók saját kormánybiztost kapnak, addig Angliában az autópálya kezelő, a rendőrségi vezetők tanácsa és a motorgyártók szövetsége összefogtak, hogy közös munkával megteremtsék a biztonságosabb motorozás feltételeit.
Szépen lassan kifut a 60-as és a 70-es évek nosztalgiája, és már nagyban dübörög a 80-as évek feltámasztása. Nem hisznek nekem? Figyeljük a motorépítőket: ott volt a Praëm S 1000 RR-je és a Yurman féle MV Agusta, mind a kettőből csöpögött a 80-as évek.
Még csak tanulmány, de a Totalbike szerkesztősége már most teljesen megvadult a KTM 790 Duke-tól. Még egy évet kell várni a szériaváltozatra, az osztrák gyártó pedig nem szeretné, hogy leüljön a hype, ezért máris itt egy atom videó az új közép-Duke-ról.
Semmilyen szakmai magyarázatom nincs rá, miért írom meg ezt a hírt, de egyszerűen annyira csodálatos a történet, hogy meg kell osztanom. Egy kenyai férfinek ellopták a motorját, de ő bölcsebb volt annál, hogy a teljesen korrupt és használhatatlan rendőrséggel vesztegesse az idejét, ezért inkább egyből a megfelelő helyre ment, a varázslóhoz.
Rövid időn belül másodjára fordul elő, hogy a franciák behúzzák maguknak a jóságot: nemrég adtunk hírt a gyári Honda CRF450 szupermotók tragédiájáról, most pedig a Suzuki SV650 Scrambler változatáról derült ki, hogy egyetlen ország kap csak belőle. A franciák.
Bár a legtöbben már elrakták a motort télire, az igazán keménytökűek nem tartanak szünetet. Tartozzunk akármelyik kategóriába, a felszerelésünk frissítésére időről időre mindenképpen szükség van. Ebben segítenek idén is a Shox karácsonyi akciói.
Egy nagy túramotor vázlatait mutatta meg a kínai Qianjiang. A Benelli anyavállalata rögtön a BMW azonos kategóriájú gépeivel versenyezne, ami azért nem tűnik szerény célkitűzésnek.
A KTM RC16 projekt kezdete óta tudni lehet, hogy lesz belőle megvásárolható változat is - mármint magánemberek számára megvásárolható, nem úgynevezett production racer.
A KTM szerint az Adventure modelleiken potenciális hibaforrás lehet az ABS egység zárlata, ami balesethez vezethet, ezért visszahívták az 1190 Adventure, Adventure R és 1290 Super Adventure modelleket.
Az MV Agusták közös tulajdonsága, hogy már a gyárból kigördülve is lúdbőröztetően csodálatosak, ezt azonban lehet fokozni. Láttunk már elég jó MV Agusta átépítést, amikor méregdrága anyagból álmodták újra, a tajvani Rough Craft viszont most egészen új szintre emelte az MV-pornót.
Nem a véletlen műve, hogy a Vanguard Roadsterre nézve egyből a Confederate jut az ember eszébe: a new yorki Vanguard Motorcycles egyik alapítója, Edward Jacobs a Confederate-nél volt tervező, illetve ez a motor is az S&S X-Wedge blokk köré épül, akárcsak a Hellcat X-132.
Az oldalkocsis motorversenyzés önmagában súlyos történet, az oldalkocsis dirt track pedig tényleg maga az elmebaj. Na, ki próbált rá a hétvégén? Naná, hogy Guy Martin.
A Honda CRF450 kedvelt szupermotó alap, a francia importőr pedig kibulizta, hogy készítsenek gyári szupermotót belőle. 2017-től tehát lesz Honda CRF450 SM, az egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy kizárólag a francia piacon.
A Yamaha régóta kér fel motorépítőket, hogy mutassák be, milyen lehetőségek lapulnak egy-egy típusban. A jövőre Európában is bemutatkozó SCR950-et az amerikai importőr felkérésére Jeff Palhegyi építette át - a magyar származású mester az elmúlt húsz évben több mint hetven offroad-orientált motort épített, nem áll messze tőle a scrambler stílus.
A modern világ hülye paródiája is lehetne a járművek zajkibocsájtása körüli szabályozások sora. Egyik oldalról ott vannak a folyamatosan szigorodó előírások, amik kötelezik a gyártókat, hogy évről évre halkabb autókkal és motorokkal álljanak elő, másrészt egyre több az elektromos autó, amiket két év múlva már kötelező hangszórókkal felszerelni, hogy legyen hangjuk.
A háromdimenziós nyomtatás térnyerése nem kerüli el a motorkerékpár-ipart sem. Korábban a svájci TE Connectivity készített ilyen módszerrel egy elektromos gépet, de például a nemrég bemutatott KTM 790 Duke tanulmány egyes alkatrészei is nyomtatóból jöttek ki. Most a Divergent állt be a sorba.
Négy darab Tyco BMW versenymotornak kelt lába, a csapat furgonjából lopták el őket a Motorcycle Live kiállítás után. Az egyik Ian Hutchinson TT-s Superstock motorja, a másik Christian Iddon Superbike kategóriás, egyedi, Suter-lengővillás gépe, amivel a brit superbike-ban megy, a harmadik Guy Martin TT-Superbike motorja, míg a negyedik Iddon edzőmotorja volt. Az utóbbi volt az egyetlen, amit nem borítanak az űrből is jól látható Tyco feliratok.
Van, aki szereti mosogatni a motorját, más pedig nem. Ha pedig valaki terepmotorozik, tudja, minden egyes motorozás után jöhet a hosszas csutakolás. Egy ausztrál srác, Paul Adams ráunt a folyamatos pepecselésre, és megépítette a krosszmotor-mosogatógépet.
GP-Sportnak és GP-Streetnek nevezte el a két modelljét a teljesen új brit motorgyártó, a Spirit Motorcycles. Bár látszólag a semmiből jöttek, valójában van a vállalkozásnak előzménye, tulajdonképpen a Spriti of the Seventies motorépítő műhely és a T3 Racing tuningcég együttműködéséről van szó.
A japán BMW Motorrad és a Takashi Nihira által vitt Wedge Motorcycles közös munkájának eredménye ez a nagyon finom G 310 R street tracker. A japán motorépítés hosszú évek óta a szakma csúcsát jelenti, és ez a mostani alkotás is bár rettenetesen egyszerűnek tűnik, ha jobban megnézzük, rengeteg munka volt vele.
A műfaj szabályainak megfelelően a ló minden részéhez fehér cérnakesztyűben nyúló hivatalos közlemény szerint is keserédesre sikerült a KTM Moto2-es tesztje. Jövőre nem csak a MotoGP-be lép be az osztrák márka, hanem a Moto2-be is - így a gyorsasági világbajnokság mindhárom kategóriájában ott lesznek gyári csapattal.
A Triumph leszokóban van arról, hogy egyben durrantsa el az újdonságokat, az új, 775-ös Street Triple modellcsaládot (alap, R, RS) sem sütötték el sem Kölnben, sem Milánóban, pedig biztosan tudjuk, hogy már egy ideje készen áll, illetve a Bobbert is a két nagy európai szalon között leplezték le. Az MCN friss kémfotóján felbukkanó új projektjük 2018-as modell lesz, vagyis legkorábban 2017 vége felé láthatjuk először élőben. De mit lehet tudni az újdonságról?
Hatalmas szerencse, hogy a múlt héten nem kezdtem el írni az MV Agusta nekrológját, mert a fene sem akart volna hiába dolgozni. Pedig pár napja még nagyon úgy nézett ki, hogy ennyi, lehúzzák a rolót.
A Honda a Rebel nevet a különböző béna, kicsi - legfeljebb 450 köbcentis - cruisereknek tartotta fenn, amiket jellemzően soros kéthengeres blokkal szereltek. A japán gyártónál elérkezettnek tekintették az időt, hogy ezt az egészen a hetvenes évekig visszanyúló hagyományt leporolják egy kicsit.
Az elmúlt évek talán leggazdagabb termését láthattuk az idei milánói motorkiállításon. Az igazán nagy durranásnak számító gépek mellett azonban több megbúvó modellt és számos frissítést is láthattunk.