Az olasz-kínai Bennelli az elmúlt években látványosan próbál kiszakadni az átcímkézett kínai robogók világából, sorra mutatják be a rendes, szépen kidolgozott motorokat. A tavalyi EICMA egyik nagy durranása volt a Leoncino tanulmány, amit idén már két, szériaérett változatban állítottak ki. A Leoncino és a Leoncino Trail között a legszembetűnőbb különbséget a kerekek jelentik: az alap Leoncino elöl-hátul 17-es, öntött kerekeken gurul, míg a Trail változat elöl 19-es, hátul 17-es, fűzött felniket kapott.
A Digimoto BMW R 1200 R Concept egy hármas együttműködés eredménye, amihez a német dizájner, Zanotti, az ipari formatervező központ, a Greydev és a Wunderlich kiegészítőgyártó kapaszkodott össze.
A monkey bike nem egy mai találmány: a Honda már a hatvanas években gyártott ilyet – azt véletlenül Monkey-nak is hívták. A Vanda Electrics most ezt a koncepciót vette elő, csak éppen igyekeztek modernebb formába önteni. Így született meg a Motochimp.
Még szeptemberben jelentette be az EBR, hogy új modelleken dolgozik, amiből az egyiket be is mutatták. Előzetesen úgy fogalmaztak, hogy valami gyors, sötét és lapos dologgal készülnek, ebből lett a Black Lightning, az EBR 1190 SX ültetett változata.
Szinte el sem hiszem: hosszú ígérgetés és beetetés után végre itt a Norton V4 RR, a brit gyártó 1200 köbcentis, 72 fokos hengerszögű V4-es blokkal szerelt, 200 lóerős sportmotorja.
A Fantic motor itthon mérsékelten ismert márka, az olasz cég jelenleg kevés köbcentivel gyárt szupermotókat és endurókat, az EICMA-ra viszont igen látványosat gurítottak, a márka hőskorához, a 70-es évekhez nyúltak vissza.
Az idei EICMA-n olyan újdonságdömping volt, hogy akár el is sikkadhatna egy szimpla facelift. A KTM 1290 Super Duke R ráncfelvarrása mellett viszont egyszerűen lehetetlen szó nélkül elmenni, annyira durván sikerült.
A BMW R 1200 GS az Euro4 bevezetése miatt egy kisebb ráncfelvarráson esett át, ami felhasználói oldalról kevés újat hoz - a 125 lóerő 7750-nél jelentkezik, hogy továbbra is tudja ezt az adatot, módosították a katalizátort és a motorvezérlő programozását.
Több kategóriában is újdonságot mutatott a milánói EICMA-n a Suzuki. A leleplezett gépek közül a legkisebb a GSX-S125, amely az egy hónapja, Kölnben már látott kis Gixxer műszaki alapjaira épül. Bár a hivatalos források teljesítményadatot nem közölnek, úgy tudni, 15 lóerő körül tud majd a négyütemű 125-ös. Az egyhengeresnek egyébként 133 kilogrammot kell mozgatnia. Ahogyan a GSX-R125-nél is elmondták, úgy ennél is a kategória legjobb súly-lóerő arányát ígérik.
Három új gépet is kiállított a milánói motorszalonon a Kawasaki. A zöldek feltámasztottak többek között egy évtizedekkel ezelőtt használt típusjelzést: újra létezik motorkerékpár Z650 néven. Ez nem más, mint a kölni Intermoton bemutatott Ninja 650 lecsupaszított változata. Stílusában az elődnek tekinthető ER-6-tól eltávolodva inkább a Z-s gépekhez igazodik az újdonság.
Néhány héttel ezelőtt a kémfotósok már lekapták, a milánói motorkiállításon pedig végre hivatalosan is bemutatta a legkisebb Multistradát a Ducati. A 950 ugyanazt a 937 köbcentiméteres blokkot kapta meg, amelyet a Hypermotard 939-ből és a Supersportból már ismerhetünk. A Testastretta 11° nevet viselő kéthengeres 113 lóerős, csúcsnyomatéka 96 newtonméter. A menetkész tömeg 227 kilogramm.
Amikor tavaly ősszel az MV Agusta bemutatta az új Brutale 800-at, azt írtuk, a forma annyira ütős lett, hogy akkor is vágynánk rá, ha történetesen a Komar moped technikáját alkalmazná. Ennyire ugyan nem volt drasztikus a helyzet, de azzal szembesülnünk kellett, hogy a korábbinál gyengébb és nehezebb is lett a meztelen olasz gép. Akinek az erő hiányzott, most megkapja: az EICMA-n bemutatták a Brutale 800 RR-t.
A Moto Guzzi V7-es sorozata 1967-ben jelent meg. A jövőre ötvenéves modell azóta persze számos megújuláson átesett, a legutóbbi nagygenerált két évvel ezelőtt tartották meg. A 2017-es jubileumra most elkészült a V7 III.
Több terepes gépét is felfrissítette a következő modellévre a Honda. A CRF250L formája ezzel a módosítással közelebb került a nagyobb testvérhez, a CRF450R-hez, motorja pedig már teljesíti az Euro 4-es normákat. Új, digitális műszeregységet kapott, a blokkolásgátló pedig az alapfelszereltség részét képezi.
Az XT600Z Ténéré ihlette a Yamaha legújabb tanulmányát. A milánói motorszalonon leleplezett T7 egy kemény célszerszámnak tűnik az első fotók alapján. Vélhetően túl sokat nem változtatnak már rajta a sorozatgyártásig.
Teljesen új vázba építették be a Street Twinből már ismert 900 köbcentis blokkot a Triumph mérnökei. Így született meg a Street Scrambler, amelyet a milánói motorszalonon mutattak meg a nagyközönségnek. A vázat igyekeztek úgy kialakítani, hogy az a leginkább megfeleljen a scrambler stílusnak. A formatervezők az egyszerűségre törekedtek, de fontos szempont volt a testreszabhatóság is. A dupla kipufogót magasra húzták, az ülés cserélhető, lábtartóból pedig túra-stílusút kapunk.
A Honda egy hónappal ezelőtt, a kölni Intermot szalonon mutatta be az új CBR1000RR Fireblade két változatát, az SP-t és az SP2-t. Azt már akkor is tudni lehetett, hogy a jövőre huszonöt éves modellből lesz egy alapmodell is – erre azonban mostanáig várni kellett.
Két új géppel bővítette a Scrambler-családot a Ducati. Ezek közül az egyiknek ráadásul sikerült elég kretén nevet választani: Ducati Scrambler Café Racernek keresztelték. Bár mindkét irányzat a retrót képviseli, mégiscsak két különböző stílusról van szó, ez pedig így egyben nem hangzik túl átgondoltan.
Az olasz Energica neve egyre ismertebben cseng motoros körökben. Jelenleg két modelljük van: az Ego sportmotor (ez két változatban létezik), valamint a meztelen Eva. Hamarosan egy újabb géppel bővül a villanyhajtású paletta: az Esse Esse 9 tanulmányt Milánóban mutatták be.
A Ducati legújabb sportmotorját aligha fogják tömegek összecsukni a versenypályákon. Az 1299 Superleggera igazán különlegesre sikeredett, és minden bizonnyal gyűjtői gép lesz. Megvételéhez nemcsak jó ízlésre és elhatározásra, hanem baromi sok pénzre is szükség lesz.
Két régóta várt modellt mutatott be a milánói motorszalonon a Husqvarna: a KTM kötelékébe tartozó svéd gyártó a Vitpilen 401-ről és a Svartpilen 401-ről rántotta le a leplet. Magyarul fehér, illetve fekete nyilat jelentenek a nevek – való igaz, a Husky nyilai most rendesen célba találtak.
Egy ideje már nem volt titok: retró GS-en dolgozott a BMW az elmúlt hónapokban. Most végre a sorozatgyártásra érett változat is megérkezett: az Urban G/S-t a milánói motorkiállításon leplezték le. A nyolcvanas évekbeli R 80 G/S endurót idézik meg vele.
Az Apriliánál a jelek szerint úgy vélik, egy rendes motornál a köbcentik számítanak a leginkább. A milánói szalonra ugyanis két kilencszázas géppel készültek. Egészen pontosan a Dorsoduro és a Shiver 750-esét pöckölték fel 900 köbcentiméteresre.
Újra lesz léghűtéses gép a Ducati Monsterek között. Az olaszok a milánói motorszalonon leplezték le a Monster 797-et, amely azok számára jelenthet egy viszonylag elérhető árú belépőmodellt a ducatizás világába, akiknek a mostanában a csapból is folyó scrambler vagy café racer stílus nem jön át.
Megmutatta a Duke-széria legújabb tagját a KTM. A 790-es prototípust a Kiska dizájnstúdió tervezte, külön érdekessége pedig, hogy több alkatrésze – így a kipufogórendszer bizonyos elemei – háromdimenziós nyomtatással készültek. Kérdés persze, hogy ez a sorozatgyártásra is így maradhat-e.