A Honda csapágyasra hajtja a szabadalmakkal foglalkozó kollégáit, egy újabb formát védettek le, mégpedig a CB4X tanulmány vonalait - ez pedig reményre adhat okot, hogy a sportos megjelenésű túramotor egyszer szériagyártásba mehet.
A 2019-es EICMA-n meglepetésként leplezték le az Aprilia RS 250 SP-t, amely egy széria versenymotor: egy olcsó (9700 Euró, tehát csak versenymotornak olcsó) versenymotort, amin a jövő világbajnokai sajátíthatják el a motorversenyzés fortélyait.
Az Indian egy új változatot készített az FTR1200-ból, amellyel a flat track versenymotorjuk, az FTR750 sikereit ünneplik meg - a gyári csapattal a kéthengeres, 750-es géposztályban háromszor nyertek bajnokságot, és ezt dörgölik a Harley orra alá az FTR1200 Carbonnal.
A Jawa a héten mutatta be az európai piacra szánt 300-as modelljét, amely az egyik leghitelesebb retró, amit valaha láttunk. A Jawa jelenleg a Mahindra tulajdona, és úgy néz ki, az indiaiak tisztelettel nyúltak a márkához - a Jawa az 1920-as évek végén kezdett motort gyártani, tehát teljes joggal emlegethetjük a legpatinásabb gyártókkal egy lapon.
Korábban már volt szó arról, hogy a pletykák szerint a Honda egy új NC750-et, illetve egy kisebb Africa Twint tervez - illetve a kettő pedig az alapokat tekintve átfedésben lenne.
Amikor az ideális adventure bike-ról esik szó, a többség olyan jellemzőket sorol fel, mint a nem túl sok köbcenti, alacsony tömeg, nagy tank, terepképesség, hely a csomagoknak, illetve alacsony ülés (ez utóbbit egyébként nem értem, de a gyárak felméréseinél rendre ez jön ki) - na, mintha direkt rájuk szabták volna a Honda új 125-ösét, a Honda Super Cub alapokra épített Trail 125-öt (vagy másnéven CT125-öt, vagy bizonyos piacokon Hunter Cubot).
Az Indian az FTR1200-ból készített egy karbonnal gazdagon meghintett változatot, amelyről össze is raktak egy rövid trailert. A mindössze 12 másodperces videó elsősorban az Indian FTR750 (a versenyváltozat) sportsikereire támaszkodik, és az FTR1200 Carbonról semmit nem tudunk meg azon kívül, hogy szénszálas a tankja. A hivatalos bemutatóra május 1-én kerül sor.
A motorvédő elemeket gyártó GBRacing is beszállt a COVID-19 elleni harcba, és átálltak arcmaszkok készítésére, amelyeket aztán egészségügyi dolgozóknak szállítanak le.
A Honda legújabb szabadalmi rajza már az a szint, mintha direkt azért csinálták volna, hogy a mindenre ráugró, hiszékeny újságírókon röhögjenek a gyárban: feltalálták a motoros hátsó spoilert.
A Suzuka 8-Hours hagyományosan nyári verseny, amihez hozzátartozik a pálya feletti hőtől remegő levegő. Eredetileg július 19-én rendezték volna meg, de a járvány miatt átették november 1-re.
Amikor jött a hír, hogy a KTM felvásárolta a GasGas-t, és a jövőben az osztrákok egyentechnikáját fogják ők is használni, csak éppen piros idomokkal, az endurórajongók elmorzsoltak egy könnycseppet, mintegy elbúcsúzva a spanyolok kétüteműitől. Most viszont nem kell tovább bánkódni, ugyanis ugyanaz a technika megvásárolható marad, csak máshova kell menni: a Riejuhoz.
A Ducati üzemében a mai napon indult újra a gyártás, még ha nem is egyből csúcsra járatva, hanem fokozatosan telnek meg a gyártócsarnokok - először a karbantartói csapat érkezik, utánuk jönnek a motorblokkokat összeszerelők, majd a kész motorokat összerakó dolgozók.
A Brixton az EICMA-n leplezte le az 1200 köbcentis, soros kéthengeres klasszikus modelljét, amely simán elhappolhat vevőket a Triumph T120 elől. A legfrissebb képek szerint pedig a motor tulajdonképpen készen van - azt viszont nem tudni, hogy a járvány miatt csúszik-e a bemutató, vagy még idén elkezdődik a sorozatgyártás.
A Honda külső légzsákot szabadalmaztatott, amely a gyalogosok, kerékpárosok és motorosok túlélési esélyeit növelheti. Maga az ötlet nem egyedi, legalábbis a szabadalmak világában nem, a Honda viszont annyiban újat hoz, hogy az ő tervük kissé okosabb annál, mint hogy pusztán van egy légzsák a kocsi orrán.
Az Aprilia műszaki igazgatója, Romano Albesiano szerint az Aprilia nem vág bele újra a Superbike VB-re, amíg a MotoGP-ben is versenyeznek. Az olasz gyártó 2015-ben tért vissza a GP-be, miután öt év alatt három világbajnoki címet nyertek Superbike-ban - kettőt Biaggi, egyet Guintoli szállított.
A német Bilstein történelmi futóműgyártó, de eddig távol maradt a motorkerékpár-ipartól. De csak eddig, ugyanis még az idén bemutatják első teleszkópvilláikat és rugóstagjaikat.
A Kawasaki már dolgozik egy elektromos motoron, amelyet a tavalyi EICMA-n mutattak meg először. Hivatalosan még nem jelentették be, hogy lesz szériagyártás, de hoztak már le róla videókat, és azok alapján egyre inkább úgy néz ki, hogy szépen halad a projekt.
A Triumph angliai központjában ráéreztek, hogyan lehet jófejnek lenni: miután egy egészségügyi dolgozónak ellopták a motorját, kisegítették egy Tiger 800-zal.
Elkészültek az első osztrák GasGas-ok, melyeknek a műszaki alapjai immár megegyeznek a KTM-ekkel. Az MC 250F és az MC 450F névre hallgató krosszmodellek egyelőre VB-s motorok, ugyanis a KTM egy elég komoly versenyprogramot is finanszíroz a GasGas-nak, nem csak enduróban és a raliban, hanem motokrosszban is indulnak VB szinten.
A Norton a feltámasztás után csúnya véget ért: adótartozás miatt fizetésképtelenné vált a gyár, majd kiderült, hogy az ügyvezető igazgató, Stuart Garner a cég nyugdíjalapjából finanszírozta a márka működését és saját fényűző életét. Kérdéses volt, hogy mi lesz a Norton romjaival - az már kiderült, hogy a cég egyik platformját Garner eladta a kínaiaknak, most viszont megérkezett a hivatalos bejelentés, a TVS felvásárolta a Norton maradékát.
Biztonsági okokból szerdától határozatlan időre betiltották a motorkerékpáros közlekedést az afgán fővárosban, Kabulban - közölte a belügyminisztérium kedden.
"Nem szabadott volna létezniük. Illetve de, csak legkésőbb a hatvanas években, az volt a hőskor utolsó olyan szakasza, amikor egy zseni a garázsból megverhette a világot. A kilencvenes években ilyesmi már nem történhetett volna meg, akkor már végtelen pénzt termelő, óriási gyárak uralták a versenypályákat, addigra már lefektették azokat az alapokat, amiktől máig sem nagyon szakadtak el, csupán nanométeres pontosságig tökéletesre csiszolták őket." - írtam négy éve, amikor testközelből megtekintettem a világ Britten-készletének 20%-át, és megnéztem, hogyan kenik fel velük a ragadós slick gumikat az asseni pálya aszfaltjára. Azóta sem gyártott senki ennyire csodálatos motorokat.
A Honda új szabadalmi rajzai arról árulkodnak, hogy a Gold Wingnél már bevezetett Hossack-féle (feltalálója: Norman Hossack) első futóművet további modelleknél is használnák - például naked bike-nál vagy robogón.
Carmelo Ezpeleta, a MotoGP ura jelezte, hogy a 2020-as szezont az mentheti meg, ha felfedezik hirtelen a Covid-19 elleni oltást. A Speedweeknek adott interjúban emellett elmondta, hogy GP-t csak akkor lehet rendezni, ha a rendezvényekre és az utazásokra való korlátozásokat enyhítik, de úgy véli, ezekre csak akkor kerülhet sor, ha megvan a koronavírus elleni védőoltás.
A motoriparnak az idei és a következő év a koronavírus nélkül is kritikus lenne, ugyanis a gyártóknak át kéne állniuk az Euro5-re - 2020-tól az új modelleknek, 2021-től az összesnek.