A mostani időben nem tűnik különösebben szerencsésnek az ultra ritka és ultra drága, lengőkaros első futóműves, függőcsapszeges kormányzású motorokra specializálódott Vyrus névválasztása (utólag könnyű okosnak lenni :D:D:D), de ettől függetlenül egyszerre félelmetes és lenyűgöző az olasz márka új motorja, a Alyen.
A Brembo a napokban bevásárolta magát a Pirellibe, 2,43%-os részesedést szereztek az olasz gumiabroncs-gyártóban (a Pirelli tulajdonosa egyébként a Chem China). Bár elsőre meglepő ez a bevásárlás, de a Brembo már tavaly bejelentette, hogy részesedést fog szerezni más járműipari vállalatokban.
Péntek este a BMW online leplezte le az új cruiserüket, az R18-at - ezúttal nem egy tanulmányt, hanem a végleges változatot. Bár a többi eleme sem unalmas, az R18 messzemenően legérdekesebb része a blokk, ugyanis ez a 1802 köbcentis bokszer a valaha gyártott legnagyobb bajor kéthengeres. A köbcentihalmozásra nem a teljesítmény miatt volt szükség (90 LE), hanem a nyomaték kedvéért (158 Nm).
Stuart Garner a csődbe került Norton vezérigazgatója eladta a 961-es platform jogait a kínai Jinlangnak. A Jinlang robogókat és 125 köbcentis motorokat gyárt, és 2019 végén állapodtak meg Garnerrel, és nem csak a jogokat, hanem a gyártáshoz szükséges összes szerszám is hozzájuk került.
A Harley-Davidson két új motor szabadalmát nyújtotta be, egy café racerét és egy flat trackerét - mind a kettő az új, Revolution Max blokk köré épül, és az külön érdekes, hogy az egyik nagyon ismerősnek tűnik.
A Kawasaki elkészítette a ZX-25R gyári versenymotor változatát, olyan motyókkal teleszórva, amelyekre az ezres sportmotorok is irigykedve bámulnak.
A 350 köbcentis, egyhengeressel szerelt Royal Enfield Meteor az első modellje az india márkának, amely az új J1D platformra épül.
Az FIM fegyelmi bírósága március 31-én határozatot hozott Andrea Iannone ügyében, és másfél év eltiltással büntették a doppingvétségen ért motorversenyzőt. Mivel Iannone felfüggesztése 2019. december 17-én kezdődött, legkorábban 2021. június 16-án indulhat versenyen.
Eddig némileg érthetetlen volt, hogy pont a Honda, a platformok nagymestere fejleszt a semmiből egy ezres soros kéthengerest az Africa Twin számára, amit aztán kizárólag egy típusban használ (most az egyszerűség kedvéért az Africa Twint és az Adventure Sports-ot ne kezeljük külön modellként, elvégre modellváltozatokról van szó).
A Honda jó lóra tett, amikor az MSX125 műszaki alapjaira a saját múltját reciklálva elkezdett mesés és vidám retró motorokat építeni - a Monkey 125 és a Super Cub 125 egyaránt szerkesztőségi kedvenc volt, és már készül, mit készül, egyenesen készen is van a Honda CT125, vagy Hunter Cub, esetleg Trail 125 - ugyanarról van szó, csak a különböző piacokon más-más néven fut majd.
Bár nem láttunk az utcán hőbörgve DOT számos, közúton is használható drag abroncsot követelő tömegeket, a Dunlop úgy látta, hogy ez egy valós igény, és elkészítették a Dragmax-ot.
Jó hírrel szolgálunk azoknak a szerencséseknek, akik egy Honda VFR750R RC30-at tartanak a garázsban: a Honda újraindítja hozzá az alkatrészek gyártását, vagyis részint továbbra is, részint újra elérhető lesz hozzá minden, hogy a tulajdonosok gyári állapotban tudják megőrizni ikonikus motorjukat.
A válságok velejárója, hogy tömegek fordulnak a spiritualizmus és a vallások felé, így engem se kövezzen meg senki, csak mert hinni akarok az új CBR600RR-R-ről szóló pletykának.
Mi lenne, ha a KTM a 1290 Super Duke R technikáját egy sportmotorhoz használná fel, újraélesztve ezzel az RC8-at? Nem tudom, de valami ilyesmi lenne:
A Red Dot egy rangos dizájndíj, amelyen idén a Honda elég szépen aratott, a villanyautójukon az, E-n kívül annak az ellenpontjának számító CBR1000-RR SP is kapott egy elismerést.
A nagy nyugati piacok kimaradnak a Honda CBR250RR jóságaiból, tehát sem Európa, sem Észak-Amerika nem kap belőle, pedig ez végre egy tényleg izgalmas kisköbcentis gép. Nem olyasmi, mint a CBR250R vagy a CBR300R, amelyek klasszikus igáslovak sportosan felöltöztetve, hanem egy tényleg sportos, pörgős blokkal, ügyes futóművel és fékkel ellátott csapatós gép - olyasmi, mint a Yamaha R3 vagy a Kawasaki Ninja 400, amelyekkel nem csak utcán lehet közlekedni, hanem a kis pályák nyíltnapjain is oda lehet pörkölni a nagyobb motoroknak.
A KTM-nél hamarosan befejezik az új 1290 Super Duke GT-t, amelyhez az új, 2020-as Super Duke R alapjait használják. Tehát új lesz a váz, a blokk már tudni fogja az Euro5-öt, felteszik rá az új 5 collos műszerfalat és megkapja az összes új fejlesztést.
A Honda a koronavírus miatt virtuális bemutatót tartott a legújabb tanulmányának, CB-F Conceptnek. A CB-F a Neo Café vonalhoz hasonlóan modern retró, de a tankkal összefolyatott ülésidommal már nem a hetvenes éveket idézik, hanem a nyolcvanasokat - az ihletet a CB900F-ből merítették, amely 1979-ben mutatkozott be.
A hétszeres AMA Superbike bajnokot, Mat Mladint letartóztatták pedofília vádjával. Március 13-án vették őrizetbe és 25-én már bíróság elé állították szülőföldjén, Ausztráliában, illetve bevonták az útlevelét és csak 50 ezer dolláros óvadék ellenében védekezhet szabadlábon az egykori motoros.
Nagyon úgy tűnik, hogy aki egyszer már volt a GP-ben, az nem nagyon tudja elengedni. Az elmúlt időszakban Lorenzo és Redding is beszélt arról, hogy elképzelhető, hogy újra ott legyenek a GP mezőnyében, ha úgy alakul a helyzet, most pedig Bautista mondott hasonlókat. A Radio Marcanak adott interjúban arról beszélt, hogy a Hondával kötött szerződése nem korlátozódik csakis és kizárólag a Superbike VB-re, és ha felkérnék rá, szívesen indulna ismét a MotoGP-ben.
Tony Rutter akkora motorversenyző volt, hogy lelógott a térképről, többször megnyerte a Man TT-t és négyszeres Formula TT világbajnok volt a Formula2 kategóriában, 78 évesen távozott.
11 millió forintért nem is tűnik rossz boltnak egy full spec Superbike VB-s versenymotor, pláne, ha tudjuk, hogy ezekbe olyan dolgokat szoktak belepakolni, amik halandók számára nem elérhető cuccok, nincsenek benne a katalógusokban. A 11 millió hiába sok pénz, de tudjuk, van az országban ennél szerényebb pályagép, ami többe van. Ezzel a Honda CBR1000RR SP2-vel a TripleM ment 2018-ban a VB-n - ha abban az évben a Ten Kate számított gyárinak, akkor a TripleM félgyári szatellit státuszban volt.
Néznem kellett egy darabig, míg leesett, hogy az alap egy Ducati Hypermotard 1100 volt - hát igen, a hosszú és hideg telek, valamint a nemzeti tradíciónak számító mértéktelen vodkafogyasztás súlyos dolgokhoz vezethez.
A Voxan Motors idénre tervezte, hogy Max Biaggival megdöntik az elektromos motorok sebességi rekordját, és szépen kezdett minden összeállni - aztán le kellett mondaniuk.
A Dakar Rally szervezői leülnek a FIM-mel, hogy megvitassák a jövőbeli szabályokat, például arról is beszélnek, hogy korlátozzák-e a motorok teljesítményét és végsebességét.