Az idei milánói motorkiállítás előtt már sejteni lehetett, milyen újdonságokat állít ki a BMW, végül azonban kiderült: meglepetéssel is készültek az EICMA-ra. A HP4 Race-ről van szó, amelyet nemes egyszerűséggel csak a márka legizgalmasabb és leginkább exkluzív gépének neveznek.
Sokak meglepetésére elektromos robogót mutatott be a milánói motorszalonon a Vespa. Az olaszok a stílust és az eleganciát megtartva lépnének egy nagyot a jövő irányába. Újdonságuk egyelőre tanulmányként létezik, de hamarosan gyártásba is mehet.
A többi nagy gyártóhoz hasonlóan a Yamaha is egy sor újdonsággal érkezett meg a milánói motorkiállításra. Ha pedig már Olaszországba mentek, akkor elvittek egy olaszos gépet is. Az XSR900-ból nem önállóan készítettek café racert: az Abarth segítségét kérték.
A Honda éppen egy éve, a 2015-ös EICMA-n mutatta meg a City Adventure tanulmányt. A kaland-túra robogóról akkor nem hittük volna, hogy valaha is eljuthat a sorozatgyártásig. Idén szeptemberben azonban kiderült: tévedtünk. A japánok ugyanis bejelentették: X-ADV néven megvalósul a koncepció. Most pedig be is mutatták a végleges változatot.
A sajtónapokkal megkezdődött a milánói EICMA motorkiállítás, a nagy motorkerékpár-gyártók pedig sorra leplezik le újdonságaikat. A BMW-nél ott van a standon a márka legkisebb túraendurója, a G 310 GS is, amelyet nemrég már lekaptak a kémfotósok, és amely a tavaly bemutatott kisköbcentis sportmotorral közös műszaki alapokat kapott.
Az ostffyasszonyfai Pannónia-Ring hazánk legjobb autós és motoros versenypályája. 7,5 milliárdért hirdetik, ebben benne van a 4740 méter versenypálya, az egy kilométeres gokart/supermoto pálya és a teljes infrastruktúra: egészségügyi állomás, időmérő rendszer, benzinkút, gyorsszerviz, gumiszerviz, motorszalon, étterem, helikopterleszálló, motel és a többi melléképület.
Európában is kapható lesz a Royal Enfield első túraendurója, a Himalayan. Az idén januárban bemutatott, és Indiában már februártól forgalmazott modellt a héten kezdődő milánói EICMA motorkiállításra is elhozzák.
Meglepőnek semmi esetre sem meglepő, hogy a Ducati alig rakta ki a Project 1408 jelszóval védett honlapjára a képeket a motorról, azok azonnal kikerültek a Facebookra.
A Husqvarna két új utcai modellt és egy tanulmányt ígért be a jövő héten induló milánói motorkiállításra, az EICMA-ra. A két szériából az egyik már egészen biztosan a Vitpilen 401, a retrófuturisztikus külsejű, KTM 390 Duke alapú café racer.
A jövő héten induló EICMA előtt a KTM beizzította a hype-hajtóművet, és kidobtak egy sejtelmes képet. A középen osztott lámpa a legújabb KTM arculathoz illik, hasonlót láthattunk a kis Duke-ok kémfotóin, ez viszont várhatóan egy nagyobb modellhez tartozik - amit egyelőre KTM 800 Duke-ként emlegetünk.
"Mérnökeink ismét feltalálják a motorkerékpárt, újraírják a határokat, valóra váltják az álmokat. Ez a Ducati lényege. Ez a motor minden szempontból a csúcs lesz, amit a technológia jelenlegi állása lehetővé tesz" - nyilatkozta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója a Project 1408 néven emlegetett Ducati 1290 Superleggeráról. A nagy szavakat végre konkrétumokkal is alátámasztották, további részletek derültek ki a Ducati soron következő őrületéről.
Az MV Agusta nyelvezetében az RC betűpáros a legsúlyosabb elmebajt jelentik, ez a Reparto Corse, azaz a versenyrészleg rövidítése. 2017-re összesen négy új RC változattal áll elő az olasz gyártó - ebből három upgrade-elt modell, egy viszont teljesen új.
A milánói EICMA-ra új modellel készül az elektromos motorokat gyártó Energica. Egyelőre még csak tanulmányként harangozták be, de várhatóan a szériagyártásra sem kell sokáig várni.
Rég volt szó az Ariel Ace-ről, de hátha emlékszik még valaki a VFR1200F-blokkos naked bike-ra, amit a csővázas sportkocsijairól ismert Ariel tervezett gyártásba lökni. A projekt célba ért, novemberben bemutatják a kész motort.
Ahogyan azt néhány napja megírtuk, az indiai Mahindra felvásárolta a BSA-t, nem tudták azonban bekebelezni a Nortont. Sokáig nem sajnálkoztak emiatt, inkább lecsaptak egy másik, szintén nagy hagyományokkal rendelkező márkára: a Jawára. Igaz, itt nem arról van szó, hogy egy az egyben megvették volna a cseh motorgyártót, csupán kizárólagos jogokat szereztek a név használatára Indiában és a környező országokban.
Bár a Yamaha nem veri rommá ellenfeleit sem a Superbike, sem a Stock1000 világbajnokságon, más területen viszont tarolt - formatervével sorban söpörte be a díjakat.
A Kawasaki leleplezte a Z1000 csúcsváltozatát, a Z1000R-t. A plusz egy betű komolyabb féket és futóművet jelent, a lassításról 310-es tárcsába maró csúcsminőségű Brembo M50 monoblok nyereg gondoskodik - a főfékhenger és a munkahenger közé pedig szériában fémfonatos fékcső kerül.
Amikor először bukkant fel a Ducati 1299 Superleggera a hírekben, sejteni lehetett, hogy drágább lesz, mint a szuperdrága elődje, a 1199 Superleggera. Most már azt is tudni, mennyi az annyi: körülbelül 80 ezer dollárt kérnek érte, ami átszámítva körülbelül 22,6 millió forint, vagyis bő 4 millával drágább, mint a pillekönnyű 1199-es volt.
Az indiai Mahindra felvásárolta a BSA-t, egészen pontosan egyik leányvállalatukon, a beszédes nevű Classic Legends Private Limited-en keresztül szerezték meg a 4,1 millióért az angol márka száz százalékát.
A BMW négy új motorral készül a milánói EICMA-ra, és be is jelentették, mikre lehet számítani: egy ráncfelvarrás, két új modellváltozat és egy valamilyen túragép.
A múlt héten két új Suzukit is lelepleztek az EICMA kínai változatán, a CIMA-n. Mindkét újdonság 250-es, az egyik a GSX250R, a másik pedig DL250 V-Strom.
Aki nagy köbcentire tippelt, csúnyán mellélőtt. A Honda új túraenduróját a kínai Motorcycle Trade kiállításon mutatták be, a becsületes neve pedig Honda CBF190X.
A Ducati iszonyatosan súlyos dobással készül az EICMA-ra, az eddig csak Projekt 1408-ként emlegetett új modellről kiderültek az első konkrét részletek. És meglepő, mennyire pontosnak bizonyultak az első pletykák.
Komolyabb technikával frissíti fel olcsó supermotóját a Sinnis. A kínai vállalat – amely eredendően Jinan Quingqi néven működik, de Európát befogadhatóbb néven venné be – az Apache-ból készíti el az R-kivitelt.
Legördült az első motorkerékpár a BMW új brazíliai üzemének gyártósoráról. A manausi létesítményt mintegy 10,5 millió euróból húzták fel, és ez a bajor márka első olyan, Németországon kívül működő motorkerékpár-gyára, amelyet száz százalékban magukénak tudhatnak.