Nagyobb teret kaphatnak a jövőben a kompresszoros motorkerékpárok a Kawasakinál. Erről a márka európai termékmenedzsere beszélt a Motorcycle Newsnak adott interjújában. Tsuyoshi Shibata szerint a H2 és a H2R jól mutatja, meddig képesek elmenni, ami a teljesítményt illeti. Most viszont azon van a hangsúly, hogy ezt a technikát a hétköznapibb gépekre is átmentsék.
A Yamaha 2017-re kinyírja az X-Max 250-et, a helyét pedig a frissen bemutatott X-Max 300 veszi át, ami az előzetes információk alapján egyszerre gyorsabb és takarékosabb.
A Triumph idén a retró vonalat erősíti, a Kölnben bemutatott T100-asok után egy igazi nehézbombázót lepleztek le. A Bonneville Bobber a T120 blokkját használja, azaz egy 1200 köbcentis, hengerenként négy szelepes, vízhűtéses sorkettest építettek bele. Egyelőre még nem hozták nyilvánosságra a pontos adatokat, mindössze annyit tudni, hogy egy újfajta, kétkamrás légszűrőházat használnak, amitől lent még nyomatékosabb lett - a csúcsteljesítmény viszont valószínűleg nem változott, azaz maradt 79 lóerő.
A Ducati valami igazán különleges dologgal készül, egyelőre csap Project 1408 néven emlegetik, és még egy microsite-ot is létrehoztak neki - amihez hozzáférést kizárólag a VIP ügyfelek kaptak - akiknél benne van a pakliban, hogy megvesznek bármit, ami drága, ritka és Ducati.
A Ducati egyik fő húzóágazata a Scrambler almárka, és ami megy, azt fejlesztik. A milánói EICMA kiállításra két új modellváltozatot harangoztak be.
Amikor Dani Pedrosa összecsukta magát a japán MotoGP futam szabadedzésén, sejteni lehetett, hogy nagy a baj. Akkor hirtelen a Honda fő tesztpilótáját, Hiroshi Aoyamát tudták berántani a helyére, de tudni lehetett, hogy ennyivel nem lehet letudni Pedrosa pótlását.
A BMW fejlesztési igazgatója, Karl Victor Schaller adott interjút az MCN-nek, és érdekes dolgokat árult el a bajor márka középtávú terveiről. Például kifejtette, hogy egyelőre nem látják a feltöltős motorokban a lehetőséget, egyszerűen azért, mert ezeket nehéz összehangolni a magas fordulatszámon működő motorkérékpár blokkokkal, és ez a vezethetőségre is rányomná a bélyegét - illetve a motorkerékpár motorok fejlesztése még nem érte el csúcsot, ahonnan csak feltöltéssel lehetne tovább lépni.
Garázdaság gyanúja miatt tartóztatták le a gyorsaságimotoros-világbajnokság 1987-es bajnokát. Az ausztrál Wayne Gardner a vád szerint egy autóssal dulakodott, miután fia, a szintén motorversenyző Remy lekoccolta annak járművét. Az eset a Motegiben rendezett Japán Nagydíj előtt történt.
Kilenc új modell bemutatását tervezi 2016 végéig a BMW. Ezek egy részéről már lerántották a leplet, de vélhetően a milánói EICMA-ra is komoly standdal készülnek. Az évtized végéig szóló tervekről a BMW Motorrad első embere, Stephan Schaller beszélt a Motorcycle Newsnak.
Egy év és 12 millió euró elköltése után elkészült a KTM sportrészlegének új főhadiszállása a KTM gyártól nem messze - konkrétan egy Mattighofen melletti faluban, a magyarul viccesen hangzó Munderfingben.
A hétvégén lesz a japán nagydíj, Dani Pedrosa viszont nem lesz ott a rajtrácson. A mai második szabadedzésen hatalmasat bukott, és eltörte a kulcscsontját - pályafutása során másodjára, legutóbb a világbajnoki címet bukta el emiatt.
Már egy ideje lehetett tudni, hogy jövőre jön a kis Multistrada, ezúttal viszont olyan kémfotók kerültek elő, amiken egészen jól megfigyelhetők a részletei. Például hogy a 939-es blokk köré épített túraenduró az ezerkettestől eltérően kétkarú lengővillával készül - az sem kizárt, hogy ez egy az egyben megegyezik a Multistrada 1200 Enduróéval.
Az elengedett kormánnyal való motorozás világrekordját próbálta megdönteni két louisianai férfi. Shelton Foster és Mike Wall kísérlete azonban kudarcba fulladt, miután egyikük rögtön az első körben közelebbről látta az aszfaltot, mint ahogy azt eltervezte.
A Yamaha nem vacakolt, és az orlandói AIMExpón bemutatta az új YZF-R6-ot. A motor külseje követi az R1-gyel megkezdett irányt, vagyis hasonló fényszórót és éles vonalakat kapott. Viszont a forradalmi, alapoktól induló újratervezés idén is elmaradt, a műszaki tartalom esetében csak továbbfejlesztésről beszélhetünk.
A BMW két nagy dobással készül novemberre, a milánói EICMA kiállításon fogják bemutatni a frissített R 1200 GS-t, illetve a Lac Rose Concept szériakész változatát.
A Norton okosan megvárta, hogy lecsengjen az Intermoton bemutatott újdonságok, és bedobták újra a már jó ideje lebegtetett V4-es superbike-ot. Ami viszont messze túlmutat az eddigieken, hogy ezúttal konkrét bemutatási időponttal álltak elő, november 19-én leleplezik a sportmotorjukat.
Az idén száz éves BMW a születésnapot szokatlan koncepciókkal ünnepli, amik egy téma köré rendeződnek: milyen lesz a következő száz év? Ennek szellemében készítettek már BMW, Mini és Rolls-Royce tanulmányokat, és sejteni lehetett, hogy a motorkerékpár sem marad ki.
A Piaggiónál fejükbe vették, hogy megerősítik jelenlétüket a közép- és dél-amerikai piacokon. Márpedig ha rá akarnak gyúrni a tengerentúlon, azt mi mással tehetnék meg hatékonyabban, mint az arrafelé egyébként is népszerű Ape felfrissítésével?
Nincs még egy olyan motorgyártó, ami annyira ügyesen jutna be a gazdagok pénztárcájába, mint a BMW. Erre a legújabb példa a BMW K 1600 B, a soros hathengeres túramotorra épített bagger, azaz oldaldobozos túra-cruiser.
Kényelmesebbé, komfortosabbá tette a következő modellévre a Z1000SX-et a Kawasaki – ez volt legalábbis a japánok célja a frissítéssel. Műszaki oldalon az ősz nagy slágereit kapta meg a sport-túragép, nagy meglepetések nincsenek.
Már egyáltalán nem titok, hogy a BMW egy kis túraendurón dolgozik, de ha maradtak is volna még kétségek, a Motorrad kémfotója eloszlatja azokat is. Várhatóan novemberben, az EICMA-n bemutatják a G310GS-t, aminek az alapjait a G310R adja.
Teljesen új modellként emlegeti a Kawasaki a 2017-es Ninja 650-et, amely valójában az ER-6 műszaki alapjainak továbbfejlesztésével és a sportgépek idomaival illeszkedik a japánok modellpalettájába.
Jövőre érkezik a GSX-R125, ami a kategóriájának legkönnyebb, legjobb súly-lóerő arányú, legjobban gyorsuló modellje lesz - legalábbis a Suzuki szerint, az állításokat igazoló adatokat ugyanis még nem hozták nyilvánosságra.
A Triumph Street Cup azok motorja, akiknek bejött a T120 Thruxton, de feleslegesnek érezték az erejét, súlyát és árát. A kölni Intermoton az angol gyártó leleplezte a közepes café racerét, ami adatai alapján a Moto Guzzi V7 Racer és a Royal Enfield Continental mezőnyében játszik.
Mérsékelt meglepetés volt csak az Intermoton leleplezett Yamaha SCR950 - aki ugyanis rajta tartja az ujját az internet verőerén, az már mindent tudhatott az Amerikában már jó ideje futó típusról.