Rossz nyelvek szerint Lorenzo azért vonult vissza, hogy szabaduljon a Hondától és a kudarctól. Pár hónap után aztán a Yamaha tesztpilótájaként tért vissza, majd bejelentette, hogy újra indul futamon, igaz, csak szabadkártyával. Nemrég lenyilatkozta, hogy 98%-ban elégedett a jelenlegi pozíciójával, és csak akkor térne vissza a versenyzéshez, ha Yamahával mehetne - ez pedig az óvatos és burkolt megfogalmazása annak, hogy elfogadná a Petronas SRT ajánlatát, és ha kell, újra Rossi csapattársa lenne.
A Le Mans-i 24 órás motorversenyt is elhalasztják, és ezzel együtt csúszik az egész Endurance VB is. Idén 43. alkalommal rendeznék meg Le Mans-ban a motorok 24 órás futamát, de a koronavírus miatt folyamatosan keresik az új időpontot, először szeptember 5-6-ra helyezték át, most pedig augusztus 29-30-at próbálják megcélozni.
Idő kérdése volt csak, mikor áll le a Harley-Davidsonnál is a gyártás - ez tegnap következett be, miután az egyik dolgozónak pozitív lett a COVID-19 tesztje.
Újabb kémfotók kerültek elő a Ducati Multistrada V4-ről, ami alapján úgy tűnik, hogy a négyhengeres túraenduró lényegében kész, az álcafóliát leszámítva egy szériagyártott motort látni a képeken.
Érdekes változás jön bukósisakok biztonsági minősítésében, ugyanis új szabványt vezetnek be két éven belül. A már húsz éve regnáló ECE 22.05 után jön az ECE 22.06, vagyis jelentős változás lesz.
A Kawasaki nemrégiben szabadalmaztatta saját függőcsapszeges kormányzását, vagy máshogy nevezve kerékagy-központú kormányzását - ilyen van a például a Bimota Tesi 3D-ben és a Tesi H2-ben is. A Kawasaki saját szabadalma azért is nehezen értelmezhető, hiszen ők a Bimota tulajdonosai, így szabad hozzáférésük lenne a Bimota terveihez.
A Honda egy középsúlyú Africa Twinen dolgozik, amely egyben egy új platform is lenne, melyre három típust is felhúznának, és ezzel töltenék be a CRF450L és az 1100-as Africa Twin közötti szakadékot a kínálatukban.
Sorban törlik a motorversenyeket, és bár egy ideig úgy tűnt, hogy a Man TT marad, a rendezők mégis lefújták a legendás közúti versenyt - nem sokkal azután, hogy a North West 200-at, a Cookstown 100-at és a Tandragee 100-at is elhalasztották, vagyis a közúti versenynaptár lényegében elolvadt a koronavírus miatt.
Nemrég felröppent a pletyka, hogy Rea elindulna a Superbike versenymotorjával a MotoGP valamelyik futamán szabadkártyával - azóta viszont minden érintett jelezte, hogy erre nincs sok esély. A Dorna vezetője, Carmelo Ezpeleta elmondta, hogy az SBK-t nem keverné a GP-vel, és Rea menedzsere is azt nyilatkozta, hogy senkivel nem beszélt ilyesmiről, Rea pedig úgy foglalta össze, hogy ez egy vicc volt.
Ősszel Milánóban mutatták be a Husqvarna 701 Enduro LR-t, a hosszú tereptúrákhoz tervezett endurót, melynek a különlegessége, hogy a 75 lóerős, 690 köbcentis egyhengeres enduróhoz egy 25 literes tanot terveztek, ami több mint duplája az alapváltozat 12 literének.
A motorgyártás is megsínyli a karantént, sorban állítják le a termelést több gyárban, hogy megakadályozzáka koronavírus terjedését. A KTM mattighofeni üzeme és a szintén a Pierer Mobility AG-hez tartozó GasGas és Husqvarna is becsukja a kapukat. Minimum két hét pihenő következik számukra.
A Morlaco blokkja a a Fireblade-ből származik, de nem is ez vagy az érdekes első futóműve a nagy szám, hanem a gyártástechnológia. A projekt mögött a valenicai Bottpower áll, akik rendszeresen előállnak egy-egy különleges motorral, demózva, hogy mennyire élik a csúcstechnológiás megoldásokat - amúgy nem a motorok eladásából élnek, hanem a motorsportmérnöki szolgáltatásaikból.
Miután törölték az amerikai MotoGP futamot, és az argentin nagydíj lett a szezonnyitó, alig kellett 24 óra, és a Termas Rio Hondo városában rendezett fordulót is áthelyezték novemberre. Emellett a Superbike VB jerezi futamát is áttették az év végére, illetve az MXGP is csúszik.
Megvan az év legállatabb projektje, egy olasz csapat megpróbál végigmenni a 2020-as Mexican 1000 Rally-n két, viszonylag finoman módosított Vespával.
Friss hír, az austini futamot el is halasztották novemberre.
A gyorsasági motoros világbajnokság nyitófutamán a királykategória nem vett részt, a második fordulót törölték, és a harmadik futam, az amerikai nagydíj is veszélybe került, az austini verseny körül sokasodnak a kérdések és aggodalmak.
A BMW R18-at már várjuk egy ideje, például nagyon bíztunk benne, hogy az EICMA-n leleplezik a végleges változatot, de az végül elmaradt, most viszont jó hírrel állt elő a BMW: április 3-án, pénteken lesz a bemutató.
Az elmúlt időszakban csak gyászos hírek érkeztek a Nortontól: először adótartozásuk halmozódott fel, aztán kiderült, hogy a dolgozók nyugdíjalapba befizetett pénzéből finanszírozták a cég működését és a tulajdonos fényűző életmódját. A Norton hivatalosan is csődbe ment, de most a sötét szobába bejutó fénypászmaként érkezett a remény: egy korábbi igazgató, Steve Murray jelentkezett be a márkáért.
200 csodálatos és ritka veterán versenymotort fognak elárverezni a Stafford Classic Show-n. Az összes motor a pesarói Morbildelli Motorkerékpár Múzeumból származik, melynek a tulajdonosa néhány hetet hunyt el - a motorok eladásáról még a halála előtt egyeztek meg. Morbidelli, amellett, hogy kiváló sportmárkát épített (három 125-ös világbajnoki címet szereztek a gépei), 40 éven keresztüli munkájával egyedülálló gyűjteményt halmozott fel.
A Dennis, Ciara és Jorge névre keresztelt viharok súlyos áradásokat okoztak Angliában - ezek pedig rég elfelejtett motoralkatrészeket mostak elő. Egy Coleham Headben található üzletet is elöntött a víz, a takarítás során pedig régi motorok alkatrészei bukkantak elő.
Korábban már volt arról szó, hogy a Kawasakit nem engedik szabadkártyával egy superbike motorral rajthoz állni a MotoGP-ben, újabban viszont azon pörög a brit sajtó, hogy Rea viszont akár mehetne - valamelyik ducatis csapathoz.
A Honda kínálatához egy új Forza 300 változat készült, a Forza 300 Limited Edition, mely műszakilag újat nem hoz a 2018-ban bemutatott változathoz képest, csak megjelenésében és felszereltségében tér el az eddigiektől. A szürke-fekete fényezésről, a piros felnicsíkokról, a piros cérnával varrt bőrülésről és a színre fújt 45 literes hátsó dobozról ismerni fel az új változatot.
Az európai hatóságoknál védette le a Harley-Davidson az új logóját, melynek a középpontjában egy villám áll, és a köré fonodó gyűrűben pedig egy új betűtípussal látható a cég neve. A Harley-nál ez talán meredekebb dolog, mint a villanymotor meg a túraenduró, hiszen a klasszikus, pajzsos logójukon ha változtattak is az elmúlt 110 évben, nagyon következetesen kitartottak mellette - ez viszont most valami egészen más.
Man-sziget kormányzata jelezte, hogy a 2020-as verseny eddig a tervek szerint alakul, és előreláthatóan nem fognak korlátozást bevezetni a járvány miatt.
Az olasz villanymotorgyártó az egyik legismerebb a műfajban, és elárulták, hogy elég jól szalad a szekér, a frissített Ego sportmotorjuk és az Eva naked bike iránt a kereslet látványosan megszaladt, olyannyira, hogy két hónap alatt annyi rendelés futott be, mint tavaly egész évben. Az Energica motorjai a mezőnyből az akkumulátorteljesítményükkel emelkednek ki, a 21,5 kW-h-s akkucsomag lényegesen nagyobb, mint a Harley-Davidson Livewire vagy a Zero SR/F modelleké, és így elméletileg akár 400 km-es hatótávra is képesek lehetnek a modelljeik.
Ahogyan sejteni lehetett, az elmaradó katari MotoGP futam után a Superbike világbajnokság második fordulóját sem tartják meg a tervezett időben, hanem bizonytalan időre elhalasztják. Ennek az esetnek is ugyanaz a háttere, mint a MotoGP szezonnyitónak, vagyis Katar a koronavírus miatt beutazási korlátozást rendelt el az Olaszországból érkezőkre, tehát aki az elmúlt két hétben Olaszországban járt, vagy közvetlenül onnan érkezik, azt 14 napra karanténba helyezik. Emiatt pedig a Superbike VB személyzete - versenyzők, mérnökök, szerelők, sajtósok - jelentős része nem tudna ott lenni a március 14-i versenyen.