Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

Ki járt jól a MotoGP-ben a koronavírussal?

2020. március 3., 13:06 Módosítva: 2020.03.11 06:15
11

A katari MotoGP futam törlése és a thai futam halasztása alaposan felborította a gyorsasági világbajnokság menetét, viszont a történet másik oldala, hogy a szabályok értelmében a GP-ben induló gyártók új határidőket kaptak a fejlesztésekhez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az új Triumph Rocket 3 odébb tud állni

2020. március 2., 12:46 Módosítva: 2020.03.11 06:15
454

Az új Triumph Rocket 3 a világ legnagyobb lökettérfogatú nagy szériában gyártott motorja a maga 2500 köbcentijével, és úgy tűnik, 2500 köbcentivel nem kell nagyon trükközni, hogy jó legyen a nyomaték: 221 Nm-t tud 4000-es fordulaton, ennek megfelelően a gyorsulása is büntetős: 2,73 alatt gyorsul álló helyzetből 60 mérföld per órára (96,56 km/h).

Távolról sincs vége, olvasson még

Michael Dunlop Ducatival indul a Man TT-n

2020. március 2., 12:43 Módosítva: 2020.03.11 06:15

Dunlop tavalyi szezonja nem volt álomszerű, a hatszázasok futamán kívül nem tudott máshol nyerni, ám 2020-ra új csapattal indul a Superbike és a Senior futamon, mégpedig a Brit Superbike-győztes Paul Bird Motorsporttal, akiktől egy Ducati Panigale V4 R-t kap.

Távolról sincs vége, olvasson még

A koronavírus miatt törölték a MotoGP katari futamát

2020. március 2., 09:15 Módosítva: 2020.03.06 06:20
55

A FIM és a Dorna bejelentette, hogy a katari szezonnyitón elhalasztják a királykategória futamát - viszont a Moto2 és Moto3 versenyeket megtartják. A szervezők azért döntöttek így, mert Katar korlátozást vezetett be a Japánból és Olaszországból érkezőkre, így ebből a két országból a csapattagoknak - versenyzőknek, mérnököknek, szerelőknek, újságíróknak, stb... - szinte lehetetlen lenne eljutni a versenyig.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kijöttek a Bimota Tesi H2 adatai

2020. február 27., 13:11 Módosítva: 2020.03.06 06:20
6

Olyannyira pörög a munka a Bimotánál, hogy a Tesi H2 dokumentumait le is adták az európai típusjóváhagyáshoz, így megismerhettük a fő adatait a leendő ultradrága kompresszoros motornak. Nyilván mindenki a teljesítményre kíváncsi, és ezügyben elég sok pletyka keringett, most viszont kiderült, hogy 228 lóerőt fog tudni 11 500-as fordulaton. Ez megegyezik a legutolsó Ninja H2-vel, vagyis a Bimotánál sem mechanikai, sem elektronikai változtatást nem végeztek a kompresszoros négyhengeresen. Ugyanakkor tudjuk, hogy a blokkban ennél sokkal több lehetőség van, ezt bizonyítja a Ninja H2R, mely a kizárólag zárt pályán használható járműként mentesül a kibocsátási normák alól, simán 300 lóerő feletti teljesítményt ad le.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Harley, fakszni nélkül

2020. február 26., 16:19 Módosítva: 2020.03.06 06:20

A Harley-Davidson bemutatta a Softail család belépő modelljét, a legolcsóbb big block-os Harley-t, a Softail Standardet. Ebbe a legkisebb Milwaukee-Eight-et építik be, az 107 köbinches (1746 köbcentis) változatot - a körülbelül 80 lóerőhöz 145 Nm nyomaték tartozik. Az összhatás kellemesen minimalista, a fekete hengerekkel, a kettő a kettőbe kipufogókkal, az elöl 19-es, hátul 16-os kerékmérettel, egyetlen kerek fényszóróval, az egyszemélyes nyereggel és a magas kormánnyal kimondottan bobberes az összhatás.

Távolról sincs vége, olvasson még

Troy Bayliss levágatná a motortolvaj kezét

2020. február 25., 16:49 Módosítva: 2020.03.06 06:20
100

Úgy néz ki, a viszik a Ducati Panigale V4 R-eket, mint a cukrot, a baj, hogy a tolvajok is. Nemrég írtunk arról, hogy egy kereskedésből a falat kibontva vittek el egy V4 R-t, most pedgi a háromszoros Superbike világbajnok Troy Bayliss írta ki twitterre, hogy szeretné visszakapni a két V4 R-t, amit elvittek a a csapata kamionjából.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elektromos platformot fejleszt a Suzuki

2020. február 24., 14:30 Módosítva: 2020.03.06 06:20
68

A Suzukinál elárulták, hogy egy új elektromos platformon dolgoznak, amelyre robogókat és motorkerékpárokat építhetnek - a gyártás pedig 2021-ben el is kezdődhet az indiai üzemükben.

Távolról sincs vége, olvasson még

McGuinness azon aggódott, mikor fog szétesni alatta a Norton

2020. február 24., 10:28 Módosítva: 2020.03.06 06:20
147

Az utcai versenyek legendája, a huszonháromszoros Man TT győztes John McGuinness elmesélte, hogy amikor a Norton V4-gyel ment, folyamatosan az járt a fejében, hogy mikor fog széthullani alatta a motor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Készül a Harley-Davidson sportmotorja

2020. február 21., 11:16 Módosítva: 2020.03.11 06:15
864

Az amerikai sportmotornak már több nekifutás is volt, és eddig a Buell jutott a legmesszebb, de mindkét nagy nekifutásuknak csőd lett a vége. A Harley-Davidson is rápróbált egyszer, abból született a VR1000, de abból sem lett sláger. Most viszont a legfrissebb pletykák szerint az egyre inkább új utakat kereső Harley-Davidson ismét belevág egy utcai sportmotor fejlesztésébe.

Távolról sincs vége, olvasson még

A falat kivágva lopták el egy Ducati Panigale V4 R-t

2020. február 21., 09:33 Módosítva: 2020.03.06 06:19
664

Moto Rapido egy Ducati kereskedés, akik jelen vannak a britek nemzeti bajnokságában (Oxford Racing), és elég szép eredményeket szállítanak, náluk versenyzik Tommy Bridewell, akik tavaly a 3. helyen végzett Scott Redding és Josh Brookes mögött. A kereskedésbe elég szokatlan módon jutottak be a tolvajok, kibontották a falat, és a lyukon rángatták ki a Panigalét.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ducati: ha Redding megnyeri a Superbike-ot, szívesen látjuk a MotoGP-ben

2020. február 20., 16:24 Módosítva: 2020.02.25 06:38
187

Ha nem is mondták ki, a Ducatinál utaltak arra, ha Scott Redding 2020-ban vagy 2021-ben megnyeri nekik a Superbike VB-t, akár a MotoGP-be is visszahoznák az angol versenyzőt.

Redding 2018-ban szállt ki a MotoGP-ből, miután az Aprilia nem hosszabbította meg a szerződését - akkor depresszióval küzdve átmente a brit superbike-ba, ahol az első évében bajnok lett, majd a Ducati megdobta egy gyári szerződéssel a VB-re, és most Reddinget tekintik Rea legfőbb ellenfelének. Ducatinál azt szeretnék, hogy Redding a következő két évben világbajnoki címet szerezzen nekik.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Cagiva Elefant nevére pályázik az MV Agusta és a Ducati is

2020. február 20., 13:11 Módosítva: 2020.03.06 06:20
57

Az MV Agusta kérvényezte az Elefant, mint motorkerékpár típusnév használatát, ez pedig arra utal, hogy az MV egy valódi adventure bike-ot tervez, amely terepképességeit tekintve túlmutat a Turismo Velocén. Ez okos húzás lenne, hiszen a közepes túraendurók szegmense szárnyal, például ott van a Ténéré 700, a Triumph Tiger és a KTM 790 Adventure.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pletyka: 700-as túraendurót tervez a Kawasaki

2020. február 20., 08:44 Módosítva: 2020.03.06 06:20
61

Ha van igazán pezsgő kategória, akkor az jelenleg az adventure bike-oké, amelytől a Kawasaki évek óta távol marad. Lényegében azóta, amióta a KLR650 gyártását leállították - igaz, ott van a Versys sorozat, de abból a 650-es és az 1000-es dedikáltan aszfaltra optimalizált, a Versys-X 300 pedig éppen abba a belépőszegmensbe tartozik, amely a nyugati piacokon nem kap kellő hangsúlyt. Most viszont felröppentek a pletykák, hogy a Kawasaki terepképes, közepes méretű túraendurót tervez.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Harley fizeti a jogsid, ha veszel egy motort

2020. február 19., 15:47 Módosítva: 2020.02.25 06:38
154

A két feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy a Harley-Davidson visszaadja a jogsid árát:1. a motoros jogsid legyen friss, vagyis 2019. májusa utáni.2. vegyél egy Harley-Davidson Street, Sportster vagy 1746 köbcentis Softail modellt, és a Harley visszaadja az alapkurzus és a vizsgadíj költségét (max. 170 ezer forintot). Az akció az idei év végéig érvényes.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyűrődőzónát tervez a BMW a motorokra

2020. február 19., 12:39 Módosítva: 2020.03.06 06:19
181

A gyűrődőzóna az autóknál teljesen bevett elem - ennek lényege, hogy van egy merev utascella, és körülötte pedig van a gyűrődőzóna, ami ütközésnél a deformációja által elnyeli az ütközés energiáját. Röviden: a kocsi orra rommá törik, de ami mögötte van, például a vezető és az utasai, megússzák sérülés nélkül. Motorkerékpároknál viszont nincs ilyesmi - legalábbis még, ugyanis a BMW szabadalmaztatott egy műszaki megoldást, ami a gyűrődőzóna szerepét töltené be a motorokon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Folytatódik a beszólogatás a Harley és az Indian között

2020. február 18., 10:08 Módosítva: 2020.02.25 06:38
23

Az amerikai motorgyártók nagyjából úgy viszonyulnak egymáshoz, mint a nagyvilág rapperei, beszólogatnak egymásnak - szakszóval beefelik a másikat -, hogy legyen köztük hírverés. Az Indian például amikor elindította a gyártást, kapásból azzal nyitott, hogy felkérdezték a Harley-t, akik viszont beleálltak a szituba.

Távolról sincs vége, olvasson még

Keanu Reeves motormárkája gond nélkül jöhet Európába

2020. február 17., 16:03 Módosítva: 2020.02.25 06:38
227

Az Arch Motorcycle-t Keanu Reeves és barátja, Gard Hollinger alapították, és most megszerezték az Euro4-es minősítést a motorjukra, így nincs elvi akadálya, hogy Európában is forgalmazzák. Nem kapkodták el, ugyanis a nagy gyártók már az Euro5-re készülnek - tehát nekik is már csak egy évük van, aztán kezdhetik újra a homologizációt, ugyanis 2021. január 1-én jön az Euro5.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jót tesz a villanymotor hatótávjának, ha vannak idomok

2020. február 17., 13:01 Módosítva: 2020.02.25 06:38

Az Zero új modelljéről kiszivárgott egy videó, amelyet az amerikai cég azonnal le is szedetett, de a szellem kiszabadult, most már lehet tudni, hogy egy teljesen idomos sport-túra motorral készülnek, melynek a műszaki alapjai a Zero SR/F-ből származnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Yamaha Ténéré 700 hivatalosan is jól néz ki

2020. február 17., 10:40 Módosítva: 2020.02.25 06:38
3

A Yamaha egyszerűen vonzza az iF dizájndíját, a kategóriájában zsinórban a hetedik alkalommal szerezték meg, ezúttal az MT-07 alapú Ténéré 700-zal. Az iF Design Award indoklásában kiemelték, hogy a Ténéré minimalista stílusa ragadta meg a zsűrit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Giga raktere lesz az új Piaggio Medley-nek

2020. február 14., 13:26 Módosítva: 2020.02.25 06:38
49

2020-ra a Piaggio átfésülte a Medley robogójukat - amely a nagy kerekeivel, éles formájával leginkább a Honda SH125 ellenfele. Az új Medley a folyadékhűtésű i-Get blokk legújabb generációját kapja meg, illetve ellátják start-stop rendszerrel, ABS-szel és digitális műszerfallal, valamint növeltek a terhelhetőségén.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rocco Siffredi: a motornak mocskosnak kell lennie, mint a szexnek

2020. február 13., 13:21 Módosítva: 2020.02.25 06:38
138

Az olasz Gazetta Motori fantasztikus interjút készített Rocco Siffredivel a motorozásról. A pornópápát Misanóban kapták el, ahová egy Panigale V4 S és V4 R kedvéért utazott a családjával. Rocco legendás motorrajongó, és a 23 illetve 20 éves fiait is megfertőzte vele - Rocco felesége, Rosa Caracciolo, eredeti nevén Tassi Rózsa szintén ott volt Misanóban, igaz, ő csak nézőként.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elhunyt Giancarlo Morbidelli, a legendás Morbidelli V8 megalkotója

2020. február 13., 13:21 Módosítva: 2020.02.25 06:38
31

Giancarlo Morbidelli a legendás Morbideli márka alapítója volt, és 86 évesen szülővárosában, az olaszországi Pesaróban távozott az élők sorából.

Morbidelli versenyzőként kezdte, majd a hatvanas évek végén alapította meg a nevét viselő márkát, amely eleinte favázas karosszériát tervezett és épített autókra, majd 1969-ben elkészítették az első 50 köbcentis motorjukat, amivel vissza is tértek a versenypályákra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új Street Triple R: két lépés előre, egy hátra

2020. február 12., 10:53 Módosítva: 2020.02.25 06:38
105

Leleplezték az új Triumph Street Triple 765 R-t, amely a középkategória egyik legjobb vétele: az elődtől is zokogtunk, annyira jó volt, és most még olcsóbb is lett.  Az R változat eggyel a csúcs RS alatt van, de közel sem fapados, az alapmodell továbbra is az S kivitel lesz. A leglátványosabb változás a külsőt érinti, ezt hozzáigazították a nemrég bemutatott új RS-hez, tehát újak a lámpák, élesebbek az idomok, lecserélték a kipufogót és újak a visszapillantók.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megépítették az első CyberBikeot

2020. február 11., 13:45 Módosítva: 2020.02.25 06:38
2

Casey Neistat egy amerikai vlogger, és amellett, hogy közel 12 millió feliratkozója van YouTube-on, óriási Tesla-rajongó. Tavaly 4500 kilométeren át vezette Model X-ét New Yorktól Los Angelesig, továbbá az amerikai villanyautógyártó exkluzív hozzáférést biztosított neki a Model 3-ra, még mielőtt kijött volna. Múlt heti videójában pedig bemutatta a világ legelső CyberBike-ját.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok