A Suzuki 2017-re megszünteti a GSR750-et, de nem utód nélkül: a hétötvenes GSX-R blokkja köré épített streetfighter egy alapos átdolgozás után GSX-S750 néven folytatja pályafutását. A kölni Intermoton leleplezett újdonság a GSX-S1000-hez hasonló külsőt kap: a lámpa, a kónuszos kormány és a műanyagok szinte egy az egyben idézik az ezres változatot.
Egy R betű. Ezzel jelzik a Kawasakinál azokat a finomításokat, amelyeket elvégeztek a ZX-10R Ninján. A következő modellévtől ugyanis ZX-10RR néven fut tovább a modell. A bemutatót a kölni Intermot szalonon tartották.
A CB1100 két változatát is kiállította Intermot-standján a Honda. A CB1100 RS a café raceres stílust képviseli. Előre 43 milliméteres Showa Dual Bending Valve villát kapott, hátul pedig külső tartályos rugóstagot találunk. Az alumínium felnik 17 colosak, a fékek a Tokicótól származnak. A négyhengeres blokkot mind szívó-, mind kipufogó oldalon finomították. A 4-2-2-es kipufogórendszeren a doboknál hét centit rövidítettek.
A Suzuki DL650 V-Strom ha nem is őskövület a piacon, de pont az aktuális generáció bevezetése után terjedtek el robbanásszerűen a különböző elektronikák. Az Euro4 bevezetése egyfajta ultimátum volt a típus számára - számítani lehetett rá, hogy legkésőbb most ősszel jön a következő generáció.
Kompresszoros sportgépeit fazonírozta át a következő modellévre a Kawasaki. A japánok a H2 és a H2R mellett egy Carbon fantázianevet viselő, sorszámozott különkiadást is piacra dobnak. Az újításokra nagyon is igaz a kitétel, miszerint az ördög a részletekben rejlik.
A Yamaha aktuális sikertörténete, a veszélyességig megvadult MT-széria az MT-09-cel indult el, most pedig olyan faceliftet kapott a típus, hogy az egy modellváltással is simán felérhetne. Az eddigi, egyáltalán nem fenyegető tekintetet helyett az MT-10-hez hasonló, nagyon gonosz, kétszemű, LED-es pofát kapott a motor - de az sem teljesen hülye, akinek a Kawasaki Z1000 ugrik be elsőre.
Nem sport-túra és nem is belépőszintű sportmotor – így fogalmaznak a gyáriak az új Ducati SuperSport bemutatóján. A két változatban is készülő – és nyáron már belengetett - gépet nem a keményvonalas Panigale-rajongóknak szánják: sokkal inkább egy olyan motorkerékpárt próbáltak összehozni, amelyet élvezet vezetni, és a mindennapi használat során sem válik kellemetlenné.
A KTM 2017-re gyökeresen átszabja a túraenduró kínálatát. Ennek első lépése, hogy nyugdíjazzák a 1190 Adventure-t, 1190 Adventure R-t és a 1050 Adventure-t. A helyükre két teljesen új modellt mutattak be, ami szinte pontosan a 1050-es és 1190-es modellek közé illik az adatai szerint.
Két új modellt ad a BMW a heritage termékvonalhoz, mind a kettő a BMW R nineT alapjait használja, de annál azért olcsóbbak lesznek. Az R nineT Pure egy igazi klasszikus motor, a nineT sorozatból ismert lég-olaj hűtésű, 1170 köbcentis, 110 lóerős bokszer dolgozik benne, ami már teljesíti az Euro4-es normákat.
Tavaly Milánóban még csak teaser volt, de sejteni lehetett, hogy amit akkor még csak tanulmánynak neveztek, az lényegében már egy szériakész motor volt - és azt 2017-re megkapjuk csúcs sportmotornak.
A Yamaha a tavaly bemutatott MT-10-et tovább hergelte, és elkészítette belőle az MT-10 SP-t, ami már minden szempontból kemény ellenfele az európai csúcs-nakedeknek, mint amilyen a BMW S 1000 R, a KTM 1290 Super Duke R vagy az Aprilia Tuono V4 1100.
A Honda 1992-ben mutatott be először motorkerékpárt Fireblade névvel. Akkor a CBR900RR viselte ezt a nevet, majd a lökettérfogat folyamatos és fokozatos növekedésével 2004-re elérték a 999 köbcentit. 2004-től CBR1000RR néven fut a szupersportgép. Jövőre tehát éppen 25 éves lesz a Fireblade, ilyen évfordulónál pedig szinte adja magát egy komolyabb frissítés. Igaz, a nemrég felbukkant kémfotók arról árulkodtak, hogy nem viszik túlzásba a japánok. Pár nappal később már a Thunderhill Raceway Parkban, az Egyesült Államokban nyelezték, de a részletekre egészen mostanáig várni kellett – a Honda a kölni Intermot szalonra vitte el az új CBR1000RR-t.
Új motorblokkokkal frissítette fel a GTS sorozatot a Vespa. Az olaszok i-get névre keresztelték az új fejlesztésű, négyütemű egyhengereseket. 125 és 150 köbcentis változatban készül majd, és mindkét verzió teljesíti az Euro 4-es normákat.
Felfrissítette S 1000-es sorozatát a BMW a következő modellévre. A sportmotor mellett a meztelen változat és a túragép is vérfrissítésen esett át, az eredményt pedig a kölni Intermot szalonon mutatták meg a bajorok.
Egy egész sor újdonsággal érkezett meg a kölni Intermot kiállításra az Aprilia. Az olaszok standja elsősorban modellfrissítésben erős, de a fészliftelt gépek mellett találunk azért igazi érdekességet is.
Fékhiba miatt hívja vissza több 2017-es modellévű enduróját és krosszgépét a Husqvarna. A kiadott közlemény szerint nem a gyártónál gyökerezik a probléma, tehát nem összeszerelés közben szúrtak el valamit. A meghibásodás veszélye a Brembótól származó egyes alkatrészeknél áll fenn.
Közös fejlesztésű légzsák-dzsekivel próbál hozzájárulni a motorosok biztonságához a BMW és az Alpinestars. A Street Air Dry lényege, hogy a motorkerékpártól függetlenül, mindenféle szenzorok nélkül, önállóan működik. Így lényegében bárki, bármilyen gépen használhatja.
Russel Sutton valószínűleg csak ideiglenesen van szabad lábon, nemsokára úgyis bezárják meghatározatlan időre valami elmegyógyintézetbe. Mert aki 14 hengeres csillagmotort épít Yamaha XV1700 Warrior blokkokból, az nem a zseni és az őrült határán billeg, hanem már régen átesett a túloldalra.
Látszólag semmiség, hiszen ugyanúgy 690-es egyhengeres lesz benne, de az enduró és a szupermotó változatot egyaránt érintő változás ennél azért nagyobb dolog. Eddig ugyanis a KTM 690 SMC R-ből is ismert motor használta a Husqvarna, 2017-től viszont a KTM 690 Duke aktuális generációjából pakolják át az Euro4-es technikát.
Két év előkészítés után a nemzetközi motorsport szövetség (FIM) és a Superbike VB tulajdonosa, a Dorna megállapodtak egy új belépő kategóriáról, a Supersport300-ról, ami némileg támogatná a mostanában felvirágzó 300-as sportmotorok műfaját, amibe például a Kawasaki Ninja 300 és a KTM RC390 is tartozik.
Az Erik Buell Racingről egyre-másra érkeznek az egymással szöges ellentétben álló hírek. Egyszer a megszűnésről, máskor a feltámadásról szólnak a pletykák. Az EBR azonban a történelem egyik legszívósabb márkája lehet: a végleges eltűnés helyett most is két új modellen dolgoznak.
A Polaris csoport által új életre lehelt Indian beszáll a flat track versenyzésbe, amihez nem csak egy kimondottan erre a célra tervezett motort készítettek, az FTR750-et, hanem összevásárolták a legjobb pilótákat is - a Bryan Smith, Brad Baker és Jared Mees triót pedig Wrecking Team-nek, azaz romboló csapatnak keresztelték el - a név nem új, a 1940-50 közötti gyári csapatot is így hívták, az utolsó generációt, akik oda-vissza tudták verni a Harley-t.
A Street Triple tizedik születésnapját három limitált szériával ünnepli a Triumph. Akinek nem lenne meg, a Street Triple sokak szerint minden idők legjobb naked bike-ja, a soros három hengeres blokk, a valamivel száz lóerő feletti teljesítmény, a pazar futómű és a csodálatos összhang az, amivel kivívta az utcai motorosok és a hobbipályázók rajongását.
Dougie Lampkin a triál legnagyobb legendája, és fejébe vette, hogy egykerekezik egy kört a Man TT nyomvonalán. A próbára a hétvégén került sor, és nem volt könnyű dolga: 60,3 kilométeren keresztül kellett lógatnia az első kereket.
Megkezdődtek a tárgyalások, így akár már 2018-ban a Hungaroringre látogathat a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye. Erről a Hungaroring Sport Zrt. elnök- vezérigazgatója, Gyulay Zsolt beszélt a Magyar Nemzetnek adott interjújában.