Valószínűleg már többekben felmerült, hogy milyen lenne cruisereket kivinni versenypályára - a szerkesztőségen belül írásos bizonyíték is van erre, tíz éve Winkler ebben a tesztben merengett el ezen. Sőt, ezek azok a kézenfekvő hülyeségek, amit valaki már egészen biztosan meg is csinált - arra viszont nem tettem volna soha nagyobb összeget, hogy egyszer rendes motorversenyen cruiseres betétfutam lesz. 2020-ig kellett várni, a MotoAmerica ugyanis bejelentette, hogy a tizenegy fordulós bajnokságuk egyik futamán, Laguna Secában egy hetedik géposztálynak is kategóriát nyitnak, mégpedig a baggereknek. Igen, a fejidomos, oldaldobozos túra-cruisereknek.
A Yamaha régóta fejleszt autógyártóknak is (pl. hengerfejet), és a most bemutatott villanymotorjuk is főleg autógyártóknak szól - igaz, nincs elméleti akadálya annak, hogy motorkerékpárba is beépítsék, de erről egyelőre nem esett szó. Az állandó mágneses szinkronmotor 48-tól 270 lóerőig hangolható, és a 48 lóerő az éppen az A2-es kategória által megengedett felső határ. Véletlen? Aligha.
Tegnap bemutatták a Ducati Superleggera V4-et, és a szuperkönnyű csúcsgép tökéletesen megérdemelte a hype-ot, azt hozta, amit az előzetes információk alapján reméltünk: egy 159 kilós (Akrapovic rendszerrel csak 152 kg), 230 lóerős hightech őrületet. Jelenleg ez a valaha volt legjobb súly/lóerő arányú utcai motor - és mivel 500 darab készül belőle, már sorozatgyártásról is beszélhetünk.
Az új Hayabusa pletykáit évek óta csöpögtetik, de még mindig nincs semmi kézzel fogható eredmény - viszont mindig felbukkan egy hír arról, hogy a Suzukinál milyen keményen dolgoznak rajta (és ugyanez a helyzet a turbós Suzukival is). Ma például újabb szabadalmi rajzok kerültek elő, amelyek azt sugallják, hogy érdemes még reménykedni, egyszer lesz belőle valami.
A Ducati Panigale V4 R tavaly mutatkozott be a világbajnokságon, és irgalmatlanul jól kezdett, úgyhogy a verseny szervezői az 16 350-es maximális fordulatszámot 250-nel csökkentették 16 100-re, amivel Alvaro Bautista dominanciája egyből meg is tört - és Rea ha nem is simán, de magabiztosan húzta be a bajnokságot.
A Kawasaki 2002 és 2008 között ott volt a MotoGP-ben, és nem termett számukra sok babér, ennyi idő alatt háromszor állhattak a dobogóra, úgyhogy 2009-ben a gazdasági válságra hivatkozva kivonultak. A Superbike VB-n viszont maradtak, és oda irányították az összes sportra szánt forrást, aminek meg is lett az eredménye, a 2010-es években elképesztően megerősödtek, Tom Sykes 2013-ban bajnok lett, azóta pedig Jonathan Rea zsinórban ötször hozta el a bajnokságot.
Megvolt a doppingvétségen kapott Anrea Iannone tárgyalása Svájcban a fegyelmi bizottság előtt, de még nem tudni, hogyan dönt a testület - az ítélet meghozatalára tíz nap áll rendelkezésükre.
Az MCN szerint jön az új Triumph Street Triple R, és mivel a brit szaklap kiváló viszonyt ápol a gyártóval, nincs okunk kételkedni a szavukban, miszerint február 11-én leleplezik az új R-t, melynek alapját a nemrégiben bemutatott Street Triple RS adja, de a csúcsváltozatnál szerényebb felszereltséggel - viszont azért így is messze lesz a fapadostól.
A Royal Enfield bejelentette, hogy abbahagyják az 500-as egyhengeres blokkjuk gyártását, melyet a Classic és a Bullet modellekben használtak. Ez a motor 2009 óta szerepel a kínálatban, és komoly szerepe volt abban, hogy a Royal Enfield meg tudta vetni a lábát a globális piacon - ennél már egy egység a motor és a váltó, illetve befecskendezés táplálta, nem karburátor. Ezután viszont inkább a modernebb 650-es, kéthengeres platformra koncentrálnak, amelyre a Continental GT és az Interceptor típusok is épülnek.
Aki nem bírja kivárni, hogy az FZS600 klasszikussá váljon, az a wighti Café Racer Kits átépítőkészletével elébe mehet a dolgoknak, és a 70-es évek TZ-inek a stílusára hozhatja a Fazerjét - igaz, ez a művelet a motor árába simán bele fog kerülni, ugyanis az angol cég nagyjából 650 ezer forintot kér érte, de idiótabiztosan átalakítható vele a motor - a tervező szerint az installáláshoz csak alapvető ismeretekre van szükség, vágni is csak egyet kell, a segédvázon.
2019-ben nem csak a BMW zárt rekordévet, hanem a Pierer Mobility is - azaz a KTM és a Husqvarna közös anyacége, korábban KTM Industries volt -, immár zsinórban a 9. évben sikerült újra megdönteni az előző évi eredményeket. Összesen 280 099 darab motort gyártottak (+7%), amellyel továbbra is a KTM a legnagyobb európai motorgyártó.
Az MV Agustánál megerősítették, hogy újból előveszik a Cagiva nevet, amelyet aztán városi használatra szánt elektromos motorok kapnak meg. Bár a Cagiva nem ment csődbe, de eltűnt a piacról - miután felvásárolták az MV Agustát, minden pénzt a patinás márka feltámasztásába öltek, miközben minden más (a Cagiva, a Moto Morini és a Husqvarna) elsorvadt. 2012 óta nem készítettek Cagiva néven valamirevaló motort.
A Harley-Davidson ügyes kettős játékot űz, egyfelől a márka tradícióitól egészen eltérő modellekkel áll elő, miközben folyamatosan kiszolgálja a régi rajongókat is. Az utóbbiak kedvéért készítették el az új, 121 lóerős, 2147 köbcentis (131 köbinch)-es Screaming Eagle blokkot.
Az elmúlt néhány évben folyamatosan fejlődött a Benelli, 2018-ban és 2019-ben egyaránt eladási rekordot döntöttek, így egyáltalán nem meglepő, hogy tovább bővítik a kínálatukat - ráadásul felfelé. Első sorban egy nagyobb blokkal szerelt TRK ADV-ról voltak hírek, illetve egy lehetséges 600-as sportmotorról, most pedig arról hallani, hogy egy nagy túramotorral készülnek.
Fabio Quartararo az Instagramon jelentette be, hogy a 2021-es és a 2022-es szezonra aláírt a Monster Energy Yamahához, vagyis a Yamaha gyári GP csapatához. Ez főleg azért érdekes, mert a napokban Maverick Viñales is szerződést hosszabbított - vagyis Quartararo kizárásos alapon Rossi motorját kaphatja meg.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Ducati Corse vezetője, Gigi Dall'Igna megerősítette, hogy az Avintia csapatnál induló Johann Zarco gyári támogatást kap a 2020-as szezonra, de minden azon múlik, hogy tudja-e szállítani a megfelelő eredményeket.
A BMW Motorrad 2019-ben is rekordévet zárt legalábbis eladási darabszám tekintetében - 175 162 motort adtak el, ami 5,8%-os növekedés a 2018-as adathoz képest (165 566 darab).
A Ducati ahelyett, hogy minden puskaport előtt volna az EICMA-n, széthúzta időben az újdonságok leleplezését, most például a Scrambler 1100 frissített változatát mutatták be, amely mostantól a Ducati Scrambler 1100 Pro névre hallgat.
A Triumph a következő években 200 és 750 köbcenti közti modelleket gyártathat a Bajaj-zsal közösen, és most, két évvel az első megállapodás után további részletek derültek ki az egyezségről. Az egész közös gyártás lényege, hogy a Triumph meg tudja vetni a lábát a feltörekvő piacokon.
Az ausztrál Anthony West közel két évtizedet húzott le a GP paddock-ban, ebből két szezont a királykategóriában, de az utóbbi években nehéz időszakon ment keresztül, ugyanis a FIM 2018-ban felfüggesztette dopping miatt - karrierje során másodszor.
Nyolc nappal január 16-ai balesete után, pénteken elhunyt Edwin Straver holland motorversenyző. 2007 után az idei volt az első Dakar-rali, amin két versenyző is életét vesztette.
A Ducati megkezdte a 2020-as GP szezont, elsőként mutatták be az új versenymotorjukat - mármint az új dizájnt és dekort, ugyanis a Desmosedici GP20 technikáján biztosan módosítanak még a katari szezonnyitóig.
Elindult a szezon előtti Superbike VB-s teszt Jerezben, és vizes pályán meglepő eredmény született, a legjobb időt Leon Haslam futotta a vatta új Honda CBR1000RR-R-rel. Az eső miatt csak délután mentek fel a motorosok a pályára, és az estefelé újra eleredő ég miatt nem volt sok idejük az alkatrészek próbálgatására és a beállítások megtalálására. Haslam 1:52,149-et futott, ami vizes pályán elég jó, de 14 másodperce van a száraz körrekordtól.
Nem túlzás kijelenteni, hogy a motorépítők kedvelik a régi BMW bokszermotorokat, csak hogy mást ne mondjak, ott van Pákozdi "Sapka" Tamás által épített BMW R 100 RS, aminél nem is tudok szebbet mondani a műfajban. De sportosabbat igen. Ezt:
A Triumph két új speciális Tiger 1200-at mutatott be, melyeket a fényezés és néhány extra különböztet meg a mezei modellektől. Az egyiket Desert Editionnek, a másikat Alpine Editionnek keresztelték, az előbbi a terepesebb XCx, az utóbbi az aszfaltos XRx modellváltozat elegánsabb kiadása.