A Norton körül elég sok a zűr mostanában, ugyanis elég komoly adótartozást halmoztak fel, és ugyan a vezérigazgató, Stuart Garner kitart amellett, hogy ezügyben nincs látnivaló, az adótartozásukat pont fedezi a kiemelkedő kutatási és fejlesztési munkáért járó adóvisszatérítés, egyre inkább úgy tűnik, hogy kezdenek a fejük felett összecsapni a hullámok. A múlt héten a Man TT legenda, John McGuinness pingelte meg Twitteren Garnert - kiírta, hogy ha valaki találkozik Garnerrel, akkor szóljon neki, hogy keresse fel, és még be is tagelte a Norton első emberét.
Mostanra az Erik Buell Racing csak egy furcsa emlék, de egy időben komoly pénzt öltek az EBR 1190 RS fejlesztésébe és a versenysportba, 2013-tól nemzetközi porondon próbálkoztak a Splitlath Motorsport csapatával, először a Man TT-n és a Macau GP-n, majd 2014-ben az EBR bejelentette, hogy beszállnak a Superbike VB-be, és Geoff May-jel és Aaron Yates-szel teljes szezont mentek, majd 2015-ben Niccolò Canepával és Larry Pegrammal indultak, de a szezon felénél a csapat nevét is adó főszponzor, az indaia Hero felmondta a megállapodást, és pénz hiányában nem tudták befejezni a szezont.
Bár a Dakar-rali mezőnye pénteken elérte a célt, van, akinek még nem ért véget a verseny. A tizenegyedik szakaszon bukott Edwin Straver épp az életéért küzd egy rijádi kórházban.
A KTM 2001 óta folyamatosan nyeri a Dakart, zsinórban 18 alkalommal húzták be a bajnoki címet, a Honda pedig nyolc éve tért vissza gyári csapattal a legnagyobb presztízsű ralira, és mostanra érett be a japán gyártó erőfeszítése. Az autós eredményekről itt írunk.
A Husqvarna Norden 901 tanulmányt az első pillanattól olyan lelkesedéssel fogadta a közönség, hogy nemsokkal az EICMA után már be is ígérték a szériamodellt. Most ráadásul úgy néz ki, hogy egész Norden modellcsaládot is építenek, legalábbis egy befektetőknek szánt dokumentum erre enged következtetni.
Andrea Iannone továbbra is kitart az ártatlansága mellett - miután mindkét mintája megbukott a doppingellenőrzésen, nagyon úgy néz ki, hogy hosszú eltiltás vár rá. Ügyvédei kitartanak amellett, hogy a szteroidok véletlenül jutottak a motorversenyző szervezetébe, amikor a sepangi versenyhétvégén szennyezett húst fogyasztott - az érvelésük alapja, hogy olyan kis mennyiségben mutattak ki anabolikus szteroidot a mintáiban, hogy ez akár igaz is lehet. A Gazetta dello Sportnak adott interjújában többek között erről is beszélt.
Tegnap még csak egy titokzatos adattábla volt, ma már kiszivárgott kép is van a 234 lóerős és szárazon 152 kilós Ducati Panigale V4 Superleggeráról. A kép valószínűleg egy kiemelt ügyfeleknek és partnereknek szánt rendezvényen készült.
Bár elsőre erős viccnek tűnt, egyre inkább biztosak lehetünk abban, hogy a Harley-Davidson nem áll meg az útkeresésben, és LiveWire (teszt hamarosan) után egy villanyrobogót is piacra dob.
Lehetett tudni, hogy a Ducatinál már dolgoznak a Panigale V4 Superleggera változatán, és most már tényleg közeledik a bemutató ideje - néhány kivételes helyzetben lévő Ducati ügyfél, például azok, akik vásároltak már valamilyen limitált kiadású vagy R-es Ducatit, kaptak egy levelet a Ducati vezérigazgatójától, és be tudnak lépni a Project 1708 oldalra.
Valamivel több, mint három hét van már csak a MotoGP 2020-as szezonjának első mozzanatáig, a sepangi tesztig, az Apriliánál pedig áll a bál: Andrea Iannone B-mintája is megbukott a doppingteszten, így vele már nem számolhatnak a szezonkezdésnél, miközben minden korábbinál nagyobb szükség lenne a márka legjobb eredményét elérő pilótájára, hiszen jövőre egy teljesen új motorral állnak rajthoz - a mezőny hat márkájából az Aprilia változik legnagyobbat a 2019-es géphez képest.
A Las Vegas-i CES-en mutatkozott be a Tali Smart Helmet, amelyet a héjba épített műszaki megoldások tesznek érdekessé. Egyfelőle beépített világítórendszere van, ami önmagában nem úttörő újítás, mert például a Sharknak évek óta van ilyesmi nagy szériában. Ami a Tali esetében különleges, hogy a beépített féklámpán kívül 360 fokban, körben is vannak ledek, illetve a beépített irányjelző szinkronizálva van a motor rendszerével, és azzal tökéletesen együtt működik, például az irányjelzésnél azonos frekvencián villog a motor saját indexeivel.
A Harley-Davidson már idén júniusban bemutathatja az újkori történelmének legkisebb modelljét. A 338 köbcentis naked bike-ot az ázsiai piacra szánják, a gyártást pedig a kínai Zhejiang Qianjiang intézi - ez egy kínai óriásvállalat, és ha a 338-as Harley vonalai ismerősek lennének, az nem a véletlen műve, ugyanis a Qianjiangnál készül a Benelli 302 is, és a váz, a futómű és a blokk nagy része is egyezni fog vele (hogy hogyan jön ki a 338 köbcenti, arról már itt írtunk).
Az immár ötszörös Superbike világbajnok Jonathan Rea egy interjúban mesélt arról, hogy a 2020-as szezon után fontolóra veszi a visszavonulást. Rea 2015 óta versenyzik a Kawasaki Racing Teamnél, és azóta zsinórban ötször nyerte meg a bajnokságot. Az észak-ír versenyző ezzel minden idők legsikeresebb superbike pilótája lett, illetve mivel 2009 óta minden évben teljes szezont megy a VB-n, ő a mezőny egyik legrégebbi indulója (Tom Sykes és Leon Haslam a másik két pilóta, aki 2009-óta az SBK-ban mennek, és mind a ketten motoroztak Rea-val a Kawasakinál).
Bukott a Dakar-rali vasárnapi szakaszán és elhunyt a motoros mezőny portugál versenyzője, Paulo Goncalves. A korábban a versenyen abszolút másodikként is zárt Goncalves 2015 óta az első versenyző, akit a Dakaron ért a halál.
John McGuinness, a Man TT legendája otthagyja a Nortont, és idén a Bournemouth Kawasaki csapatnál veszi át James Hillier helyét, aki az OMG Racing igazolt le egy S 1000 RR nyergébe. McGuinness a TT-n és a North-West 200-on indul, a huszonháromszoros TT győztes versenyző mindkét versenyen egy-egy ZX-10RR-rel áll rajthoz mind a Superbike, mind a Superstock kategóriákban. A 47 éves McGuinness-nek ez lesz az első alkalom, hogy a TT-n és a North Westen Kawasakival indul - igaz, ment már Kawával 2004-ben, csak akkor az Ulster GP-n, ahol a második helyet csípte meg a Hawk Racing színeiben.
A Bimota szóvivője megerősítette, hogy a retró hangulatú KB4 sportmotorjukat még idén nyáron bemutathatják - igaz, az még nem a végleges, gyártásra kész modell lesz, hanem egy úgynevezett pre-production, azaz előszériás modell, mely fő egységeit és megoldásait tekintve megegyezik a szériaváltozattal, tehát nem egy, a véglegessel köszönőviszonyban sem lévő tanulmány, de maga a gyártás folyamata még nem kiforrott, illetve sok esetben az utolsó simítások még hátra vannak (ilyen pre-production modelleket lehet látni például az EICMA-n, amikor lelepleznek egy új modellt, illetve néha a nemzetközi bemutatókra is előszériás modelleket szállítanak, amelyeket a rossz nyelvek szerint preparálnak is, hogy jobb benyomást keltsenek az újságírókban). Az első prototípusok a tervek szerint tavasszal készülnek el, majd az éles tesztek után még módosítanak rajtuk, hogy nyárra már szériakész változatot mutogathassanak.
Már évek óta vannak pletykák meg szabadalmi rajzok arról, hogy a Honda feltöltéses motort fejleszt, volt például szó arról, hogy az NC blokkját fújnák meg, most pedig egy kompresszoros V2-es szabadalmi rajzai bukkantak fel. Az kiderül, hogy a projekt sokkal előrébb tarthat, mint gondoltuk volna, ugyanis a rajzokon egy komplett motorkerékpár látható, nem pedig csak egy vázlat.
Az Apriliánál nem kapkodtak a nyilatkozattal, miután versenyzőjük, Andrea Iannone megbukott egy doppingvizsgálaton, és ideiglenesen felfüggesztették. Ez részben érthető, ugyanis a versenyzéstől való eltiltás nem végleges, ugyanis a B-minta tesztelése még nem zárult le (közben igen, a cikk végén ott a friss infó), ugyanis ha az negatív lesz, akkor Iannone ott lehet a rajtrácson - ha viszont az is pozitív, akkor az akár négy év eltiltással járhat, ami Iannone karrierjének a végét jelenti, de valószínűbb, hogy ha saras is, 3-9 hónap pihenővel megússza.
Az Alpinestars Las Vegas-ban mutatta be a Tech-Air 5 névre keresztelt légzsákos mellényét, melyet a legtöbb motoros dzseki alá fel lehet venni. Nyilván nem lesz feszültségmentes ez sem, hiszen ez közvetlenül a tavaly bemutatott Dainese Smart Jacket konkurense, és a két gyártó már így is perben áll a légzsákos ruháik miatt. A Dainese Smart Jackettel szemben viszont az Alpinestars légzsákja nem hordható ruhán kívül.
A kanadai elektromos motorgyártó, a Damon a világ legnagyobb tech show-ján, a CES-en mutatta be az elektromos superbike-jukat, a Hypersport Prót, mely elég sok érdekes megoldást vonultat fel.
Senkinek nem mondok újat azzal, hogy egy motort könnyű ellopni - elég pár erős ember és pár perc, a motor pedig bent van a furgonban. A kormányzárat a profik egy mozdulattal törik el, az indításgátlót pedig megkerüli egy képzett autóvillamossági szakember, az utólag felaggatott tárcsazárakkal és láncokkal pedig percek alatt végez egy akkus flex. Ezzel a gyártók is tisztában vannak, és az elmúlt időszakban a BMW és a Yamaha például vette is a fáradtságot, és végiggondolták, hogy mit tehetnek még azért, hogy a motorjaikat nehezebb legyen ellopni.
Az elektromos motoroknál ma már nem az a kérdés, hogy jönnek-e valójában, hanem hogy mikor fognak nagy számban elterjedni. A valódi elterjedéshez viszont szükséges még néhány olyan fejlesztés, ami a használhatóságot teszi kevésbé körülményessé. Ezért dolgozik a BMW is új töltési eljáráson, melyhez nem szükséges vezetékekkel szerencsétlenkedni.
Az LCR Honda főnöke, Lucio Cecchinello elismerte, hogy Cal Crutchlow rendszeres esései millió dolláros nagyságrendű költséget jelentenek a csapatnak. Azt is hozzátette, hogy viszont így is megéri nekik.
A Honda CRF450L-lel kapcsolatban mi is arra jutottunk, hogy jó-jó, de kéne bele egy kis tűz, mert hiába a nyomaték, egy 250-es teljesítményével azért mérsékelt az öröm. A köbcentihez mérten szerény, 28 lóerős teljesítményre a környezetvédelmi előírások adnak magyarázatot, az amerikai kivitel például 40 lóerős, mert arra más szabályozás vonatkozik. Bár nem hivatalosan eddig is ki lehetett pucoltatni a fojtást, 2020-tól némileg vátlozik a helyzet.
A Gas Gas nemrég került a Pierer Mobility (vagyis a KTM és a Husqvarna anyacégének a tulajdonába), és a korábbi remények ellenére el is vették a márka függetlenségét - bár a név marad, és a gyártást sem költöztették át Mattighofenbe, az osztrákok jelezték, hogy új alapokra kerül a spanyol márka, például a motorblokkok fejlesztésének vége, innentől ők is KTM alkatrészeket használnak. Ugyanakkor a KTM nem csak elvett, hanem elkezdte rendbe szedni a Gas Gas ügyes-bajos dolgait, például összeraktak egy gyári Gas Gas csapatot a Dakarra, és biztosították, hogy a Gas Gas eddig szépen alakuló sportsikerei ne szakadjanak meg.