Az új KTM Super Duke R teaser nem hagyja leülni a hype-ot, és végre pillantást vethetünk a motorra is, nem csak szárnyakkal és első futóművel kell beérnünk. Ez a jó hír, a rossz pedig, hogy a felvételen látható motor nem szériakész járműnek tűnik, hanem egy tanulmánynak - olyasminek, mint ami a 790 Duke-ot is megelőzte.
Az Aprilia az EICMA-n tervezi bemutatni az RSV4 1100 Factory frissített változatát, amelyről már most sejthető, hogy a legfőbb újítása az elektromos félaktív futómű lesz, melyet az Öhlins szállít be az olasz gyártónak.
A Tokyo Motor Show-n mutatta be a Kawasaki a Ninja ZX-25R-t - egy négyhengeres, 250-es sportmotort. Bár voltak róla pletykák, őszintén meglepett, hogy a Kawa meglépte ezt - a 90-es években egészen elfogadott volt japán belpiacra hasonló konstrukciót gyártani, de mostanában ebben a kategóriában már a két henger is luxusnak számít.
Mostanában a Suzuki mintha nem találná az irányt, kevés átütő újdonság, lapos nemzetközi marketing, régi technikák reciklálása, és régi nevek leporolása - nagyjából erre futja mostanában, gondoljunk csak a Suzuki Katanára, amelynek nagyon hosszú, ugyanakkor semmitmondó videókból álló teaserkampányt csináltak, és az egyébként jó forma egy GSX-S1000-t takar.
A 2020-as Honda CBR1000RR meglepő módon először nem kémfotókon vagy gyári emberek pletykáin keresztül szivárgott ki, hanem a Superbike VB átigazolási hírei közül került elő - először mi is fenntartásokkal írtunk róla, Facebookon több hitetlenkedő komment is érkezett, annyira valószerűtlen volt az egész, de most már kiderült, hogy mégis igaz - egyrészt Alvaro Bautista tényleg aláírt a Hondához, a Honda pedig tényleg ígért neki egy új motort - amelyet most ősszel be is fognak mutatni. Az amerikai Asphalt and Rubber motoros blog hozzá is jutott egy kémvideóhoz illetve néhány fotóhoz, amin már az új RR-t tesztelik.
Az egész történet ott kezdődött, hogy a gyengén szereplő pilótákat kirakták a csapattól - egyszer ugye ott volt a Zarco-ügy, a francia pilótával már a szezon közepén szakítottak, és most már a Hondánál fejezi be az évet, míg Hafizh Syahrinnal nem hosszabbított szerződést a KTM szatellit csapata, a Tech3. Eddig bizonytalanság volt a pilótákat illetően, de tegnap bejelentették, megvan a 2020-as felállás.
Már a bemutató előtt tudni lehetett, hogy a Ducati frissíti a Panigale 959-et, hogy megfeleljen az Euro5-nek, és kémfotók alapján az is megvolt, hogy a formáját a Panigale V4-hez igazítják. Most pedig kiderült, hogy a nevét is - innentől Panigale V2-nek hívják.
Nyugodtan nevezzük ki a mai napot a feleslegesen erős naked bike-ok ünnepének, hiszen a Ducati Streetfighter V4 mellett a Kawasaki is leleplezte a saját pályaművét, a Z H2-t, amely ugyan csak (CSAK!!!) 200 lóerős, de a kompresszornak hála azért kivágja a 137 Nm nyomatékot a 998 köbcentiből.
2018-ban jelent meg az új Gold Wing, mely az elsőtől az utolsó csavarig megújult - a váz könnyebb lett, dupla lengőkaros első futóművet tettek alá, ellátták elektromos szélvédővel, kulcsnélküli indítással, üzemmódkapcsolóval, kipörgésgátlóval, opciós dupla kuplungos váltóval és egy sor kényelmi extrával, 2020-ra pedig óvatosan frissítik - például áthangolják a futóművet, új befecskendezőt tettek fel és továbbfejlesztették a DCT-t.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy már évek óta vártunk erre - az első Ducati Streetfighter még a 1098 alapjaira épült, most pedig itt van az új, immár a Desmosedici Stradale V4 blokkal - a műszaki megoldásainak nagyrésze a Panigale V4-ből érkezett, lényegében egy az egyben.
Az új teaservideón továbbra sem láthatjuk egyben az új Super Duke R-t, sőt, nagy újdonságok sem derülnek ki a típusról, viszont a gyors vágások közül továbbra ismét ki lehet szúrni pár érdekességet.
A Man TT szervezői megerősítették, hogy két évre jegelik a Zero TT kategória versenyeit, vagyis a villanyhajtású motorok futamát - 2020-ban és 2021-ben nem fognak hangtalan versenymotorok suhanni a világ legveszélyesebb versenyén.
A Ducati Streetfighter V4 elképesztően brutális lesz, így a KTM nem veheti félvállról a Beast 2.0 projektet, vagyis a 1290 Super Duke R új kiadását. Kijött egy újabb teaser videó, amiben az almeríai pályán készülnek hergelni a Super Duke R-t.
Nemrég arról számoltunk be, hogy a KTM többségi tulajdonos lett a GasGasban, most pedig kiderültek részletek is, és úgy tűnik, hogy nem egészen az lesz, mint amire elsőre számítottunk: bár a GasGas-t nem szántják be és telepítik a márkanevet Mattighofenbe, a gyártást elkezdik szigorúan optimalizálni, és a jövőben a GasGas motorokban is KTM blokk lesz.
A Yamaha leleplezte a legkisebb MT modell, az MT-125 frissített kiadását. Nagy újdonságokról nincs szó, viszont az MT-03-hoz hasonlóan alaposan beletúrtak a formába, illetve apróbb módosításokkal a műszaki oldalt is újra érdekessé tették.
Az Italjet Dragster nem gyakori látvány, de aki egyszer megnézte, nem felejti el: zseniális forma, csodás ötletek. Térhálós váz, lengőkaros első futómű, a váz közepébe behozott rugóstag, csak hogy a fontosabbakat említsem. És most visszatér.
Nem nagy meglepetés, hogy a BMW F 850-ból is készül R (mint Roadster) változat. Az új sorkettes modell a kikerült szabadalmi képek alapján az R 1250 R dizájnját követi. Állítólag 2020-as modellről van szó, vagyis ez lesz a negyedik újdonság, amivel idén előállnak.
A Triumph kiadott egy teasert a Thruxton RS-ről, az újabb café racerükről. Várhatóan ez lesz a Thruxton széria lakossági csúcsmodellje - van ugye a Thruxton TFC, amelyből mindössze 750 darabot gyártanak (úgy tudom, nálunk kettőt is eladtak belőle), de az annyira exkluzív, hogy még a hivatalos szerviznek is körülményes a hozzá való modellspecifikus alkatrészek rendelése, csak külön azonosítás után szolgálja ki a Triumph az ügyfelet, így próbálják megelőzni, hogy mezei Thruxtonokból utólag építsenek TFC-t a leleményesek.
A Moto Morini nem szűnt meg, csak őrlángon üzemel - legutoljára 2017-ben hallattak magukról a Corsaro ZZ-vel, amely az általunk is tesztelt Corsaro továbbfejlesztett, méregdrága extrákkal telepakolt változata volt. Most újra jelét adták, hogy nem adták fel, új modellel készülnek - mégpedig egy túraenduróval.
Még ebben a hónapban be fogja mutatni a Ducati a Streetfighter V4-et, én pedig kevés motort várok ennyire lelkesen. Ugyanis semmilyen motornak nem indult ennyire tragikusan a bevezetése - Carlin Dunne, a Pikes Peak királya az egyik protípuson veszítette életét, miközben a korábbi rekordokhoz képest egy új dimenzióban motorozott a hegyi felfutón. A baleset tragédia, de mutatja, hogy a naked bike-ok műfaja még közel sincs kimaxolva.
Bár csak október 23-án fogják leleplezni a Kawasaki Z H2-t, a kompresszoros nakedet, már most kikerült pár fotó, amiken egy motorszállításhoz használt kalodában van.
Johann Zarco az idén hátralévő három versenyen az Idemitsu LCR Hondánál fog versenyezni egy 2018-as Honda RC213V-vel - Takaaki Nakagamit fogja helyettesíteni.
A Yamaha komolyan gondolja az elektromos robogózást, a Tokyo Motor Show-ra két tanulmánnyal és egy gyártásra érett modellel készül. Ezek közül az első a Yamaha E01, amely látványosan tanulmány, és méreteit illetve dinamikáját tekintve a 125-ös négyüteműeknek felelne meg, érdekessége, hogy a töltésvezérlője képes a gyorstöltésre - igaz, pontos számokat nem közöltek, így nem tudjuk, mint jelent náluk a gyorstöltés, ugyanis nem mindegy, hogy 50 vagy 100 kW-ot értenek alatta.
A BMW négy újdonságot fog bemutatni az EICMA-n novemberben, ezt már tudni, viszont egyáltalán nem lehet biztosra mondani, hogy mi lesz ez a négy. Viszont van rá tippem.
A KTM is elkezdte a ráhangolást az új modelljeikre, például elindították a 2020-as KTM 1290 Super Duke kampányát. Ki is adtak egy teasert, amelyben szuperközeli felvételeket láthatunk a V2-es naked bike összeszerelésének különböző fázisairól.