A Ducati sajtóközleményt szentelt a hírnek, miszerint csak 2021-ben mutatják be a Multistrada V4-et, illetve további fontos részletek derültek ki. Ilyen például, hogy a V4 a 950 és 1260 mellé fog érkezni, azaz tovább bővítik a Multistrada vonalat, és a V4 az aszfaltos csúcsmodell lesz.
Nemsokára jönnek a nagy őszi motorszalonok, a gyártók pedig ezerrel csepegtetik a 2020-as újdonságaikat - ezek közül pedig az egyik legérdekesebb a Kawasaki új kompresszoros modellje lesz: egy naked bike.
Eddig sem nagyon sikerült titkolni, hogy jön az új Honda Africa Twin - sőt, meglehetősen sok műszaki paraméter már megvan, így a legnagyobb kérdés jelenleg az, hogyan fog kinézni. Ehhez jutunk most közelebb egy új teaservideónak köszönhetően.
Miután a Triumph bemutatta a saját 765-ös blokkal szerelt Daytonáját, talán kisebbet üt ez a Street Triple átépítés - a recept ugyanaz, csak ez nem egy gyári versenymotor, hanem a britek versenymotor-építő legendájának, az ABM tulajdonosának, Tony Scottnak a saját projektje. És ez tényleg versenycélra épült, hogy a Brit Superbike Bajnokság GP2-es kategóriájában büntessen.
A pletkya, hogy a Honda egy teljesen új sportmotorral áll elő, érdekes módon sportkörökből került elő: amikor kiderült, hogy 2020-ban a HRC gyári csapattal és ütőképes pilótákkal száll be a Superbike VB-be, egyből felröppent, hogy valami olyannal készülnek, amivel top pilótákat is átcsábíthatnak - miközben jelenleg a Honda elég harmatosan szerpel a Superbike-ban.
A Ducati idén két nagy újdonsággal készül az őszi EICMA-ra, az egyik a szériaérett Streetfighter V4 lesz, a másik pedig a Multistrada 1260 GT - ez utóbbi egy V2-es, full-extrás túraenduró lesz, amelynél a luxusra és a túraképességre kerül a hangsúly. Bár alapvetően meglévő kiegészítőkkel szórják tele, várható valódi újdonság is, mégpedig a radaros, távolságtartó tempomat, amelyre a BMW és a KTM is benevezett már.
A BMW az ezres, soros négyhengeres blokkja köré három motort épített: az S 1000 RR superbike-ot, az S 1000 R nakedet és az S 1000 XR crossovert, és ebben a sorrendben is mutatta be őket. Mivel 2019-re az RR teljesen új lett, mármint konkrétan egyetlen alkatrésze sem egyezik az előddel - még a blokk felfogatási pontjai sem -, várhatóan az új XR és R is teljesen újak lesznek.
A különböző új Honda superbike-okról szóló pletykáktól lassan eldugul az internet, hiszen rendszeresen bukkannak fel hírek a nagyon-nagyon régóta várt V4-es homologizációs versenymotorról meg egy új CBR-ről - most az adhat reményt, hogy a Honda nagyon készül valamire a Superbike VB-n, hiszen még a Ducati menőjét, Alvaro Bautistát is átcsábították, az eddig gyengén teljesítő gyári csapatukhoz.
Hogy repül az idő, elhinni is nehéz, hogy az Aprilia RSV4 már 10 éves - és ezt a tíz évet és az ez alatt begyűjtött három világbajnoki címet egy különleges kiadással ünnepelték meg - ez volt az RSV4 X, a 225 lóerős, mindössze 165 kilós, GP és a Superbike versenygépeket idéző N-1-2-3-4-5-6 váltókiosztású pályamotor, melyből mindössze 10 darab készül, egyenként 12,5 millió forintért - és most el is kezdték leszállítani őket a tíz áldott szerencsésnek.
Jelen pillanatban a színes TFT műszerfal a sláger, de előbb utóbb ez is retró lesz, mint az analóg órák, viszont már készül az ezeket is leváltó új technológia: a 3D kijelző. Ahogyan az első autóba szerelt digitális műszerfalat (1994, Audi Quattro), ezt is a Bosch fejleszti.
Az idei Endurance Világbajnokság a Kawasaki, a Honda, a Yamaha és a Suzuki között zajlott, a BMW csak privát csapatokkal volt jelen ( a 2019/2020-as szezonban viszont gyári támogatással érkeznek ), és csak elvétve indult egy-két különc más márkával - némelyik fordulóban felbukkant egy-egy apriliás csapat, illetve Suzukában a szezonzárón a Team de"LIGHT rajthoz állt Ducatival - ugyanis a Panigale V4 R megfelel a szabályoknak. És a Ducati Corse sportigazgatója elárulta egy interjúban, hogy az Endurance VB-s részvétel ötletét még nem vetették el.
Idén júniusban állítótták próbaüzembe Franciaországban az első zajkamerákat - ezek lényegében egy decibellmérőből és egy hagyományos forgalmi kamerából állnak, és ha az alattuk áthaladó jármű átlépi a megengedett zajszintet, ugyanúgy rögzíti és automatizáltan indítja a feljelentést, mint egy telepített traffipax.
Elvis Presley 1976-os Harley-Davidson FLH1200 Electra Glide-ja egy hollywoodi aukción 800 ezer dolláért, azaz körülbelül 228 millió forintért kelt el, ezzel ez lett a világ harmadik legdrágább motorja.
A Silvertstone-i MotoGP hétvégéjén bemutatott Triumph Daytona Moto2 765-ről tovább részleteket tett közzé a gyár - a technikai megoldások mellett az is kiderült, hogy fontról átszámítva körülbelül 5,5 millió forintba fog kerülni (adók és illetékek nélkül). Mindössze 765 darabot gyártanak belőle, aminek nagyjából a fele megy a tengerentúlra, fele pedig az európai piacra érkezik, de abból 120-at elkülönítenek az Egyesült Királyságnak.
Az internetes pletykák némileg előreszaladtak, és már el is hittük, hogy idén láthatjuk a Ducati Multistrada V4-et, de egyre inkább úgy tűnik, hogy erre tovább kell várnunk. Helyette - ha minden igaz - egy újabb V2-es változatot mutatnak be, Multistrada 1260 GT-t. Ez továbbra is egy 1260-as Multistrada lesz, a GT annyit jelent, hogy gyárilag rommá pakolják a Ducati Performance katalógus cuccaival.
Nagy divat a retró motoroknál, hogy a gyártók komplett katalógust adnak ki a típushoz, amiből az ügyfél több száz gyári alkatrészből átépítheti a motorját saját szája íze szerint - sőt, mostanra a kiegészítőgyártók is ráröppentek erre a műfajra, már nem csak túraendurókra lehet rákölteni még egyszer a motor árát. A 2015-ben alapított német Hookie eredetileg hagyományos értelemben vett motorépítéssel és régi motorok modernizálásával foglalkozott, de most az úri szabóság után a tömeggyártás felé fordultak, és készítettek egy teljes BMW R nineT átépítő készletet.
Amennyire nem történt semmi érdemi átigazolás a MotoGP-ben (egyedül Zarco felmondásán lehet zizegni), annyira izzadnak a Superbike VB-n a csapatok HR-esei. Bár már hetekkel ezelőtt lehetett tudni, de csak tegnap jelentették be hivatalosan, hogy a Ducati gyári támogatású csapata elengedi Alvaro Bautistát, és Scott Reddingnek adják át a Panigale V4 ülését.
Úgy tűnik, hogy az aktuális 790-es platform kevés, és 2020-ra 890 köbcentisre bővíti a KTM a soros kéthengeres technikáját - és ami még érdekesebb, újabb típusváltozatot is húznak rá - igaz, egyelőre nem tudni, hogy SMT-nek fogják hívni, vagy Duke GT-nek.
A brit Norton lényegében csak limitált szériát gyárt, a darabszámaik a kézművesség peremén egyensúlyoznak, és nincs ez másként a legújabb modellnél sem: a Dominator Streetből mindössze 50 darab készül. Mondjuk sokkal többet nem is nagyon lehetne eladni a 7,6 milliós járműből.
A KTM nagyot szeretne gurítani a KTM 1290 Super Adventure következő generációjával, és úgy tűnik, ők mutatják be elsőként szériamotorban a radaros tempomatot. A Super Adventure alapból nem kiáltana frissítésért, de a jövőre életbe lépő Euro5 miatt szükséges egy ráncfelvarrás, ez pedig ideális alkalom, hogy a Bosch legújabb fejlesztését beszereljék.
A BMW igyekszik kihasználni az új S 1000 RR nyújtotta lehetőségeket, és egyre nagyobb erővel szállnak be a motorsportba. Nemrég írtunk róla, hogy gyári támogatású csapattal indulnak a 2019/2020-as szezonban az Endurance VB-n, és a Superbike világbajnokságon mutatott jó eredmények ott is meghozták a befektetési kedvet.
A BMW 2015-ben vezette be az S 1000 XR-t, és várhatóan 2020-ra alaposabban bele fognak nyúlni a technikába - elfáradni nem fáradt el az XR, hiszen az S szériából (S 1000 R, S 1000 RR, S 1000 XR) ez a legsikeresebb modell, de 2020-tól jön az Euro5, ami miatt mindeképpen fejleszteni kell.
Múlt pénteken mutatta be Silverstone-ban a Triumph a Daytona Moto2 765-öt, a legújabb sportmotorjukat. Ez lényegében a Moto2-es versenymotor utcai változata, ennek megfelelően nem lakossági modell lesz, mindössze 1530 darabot gyártanak belőle. Viszont közúton használható típus, így ennek is be kell tartania az emissziós normákat, így a teljesítménnyel nem szaladhattak el.
Jövőre jön az Euro5-ös emissziós norma a motorkerékpároknál - emiatt lehet sírni, de igazából a motorok évről évre jobbak, és az Euro5 sem öli meg őket - ott van példának az új S 1000 RR, amely sem gyengébb, sem lassabb nem lett az elődnél.
A Moto Guzzi idén dobta piacra a fantasztikus külsejű V85 TT retró túraendurót (teszt hamarosan), és az abban bemutatott új, 850 köbcentis blokk várhatóan további típusokban is felbukkan majd - 2019-ben egy gyártó már nem engedheti meg magának, hogy egyetlen típus számára fejlesszen egy ennyire drága alkatrészt.