A Yamaha MT-10-et Milánóban mutatták be az ősszel, de csak most hozták nyilvánosságra a típus adatait. Az MT-10 alapjai az YZF-R1-ből származnak, ám sejteni lehetett, hogy a naked bike nem lesz 200 lóerős. Ám gyengének így sem nevezheti senki, ugyanis 160 lóerőt és 111 Nm nyomatékot tud, vagyis erőben ott van a BMW S 1000 R és az Aprilia Tuono 1100 mellett.
Nemes cél érdekében vág neki egy 22 ezer kilométeres motoros túrának három kanadai férfi. Dom Kubicki, Tybek Kubicki és Ben Apedaile a Free The Children alapítvány „Fogadj örökbe egy falut” programját támogatnák azzal, hogy kilométerenként egy dollárt gyűjtenek össze.
A kínai CF Moto (az Egyesült Királyságban WKBikes néven forgalmaznak motort) tisztességes méretű fénymásolóüzemet működtet, van BMW-re, Hondára és Kawasakira emlékeztető modelljük - a leghíresebb közülük az ER-6n szolgai másolata, ami miatt be is perelték a céget. A legújabb modelljükhöz ismét a Kawasaki adta az ihletet, az egyelőre csak 650MT néven emlegetett újdonság legalábbis olyan szinten hasonlít a Versysre, hogy az bőven túlmutat a véletlenen.
Az amerikai motorgyártó bemutatta a legújabb modelljét, az Octane-t. Egyszerűen csak A Modern Amerikai Izommotornak aposztrofálták. A modernitást az 1179 köbcentis blokk adja, aminek prototípusát a Project 156-ben is használták.
Szárazpályás teszten van túl a MotoGP mezőnye. Philip Islanden az előző napi esőzés után végre ilyen körülmények között is kipróbálhatták magukat és a technikát a versenyzők. Kisebb meglepetés is született, hiszen az első helyet egy Suzuki csípte meg.
Charley Boorman volt az, aki világkörüli útra indult Evan McGregorral a Long Way Round című filmben. A túrájuk azóta sokak álmává vált, Boorman pedig a Triumph nagykövete lett. Így került a Triumph Tiger Explorer nemzetközi bemutatójára is Portugáliába, ahol egy balesetben eltörte a lábát.
Nehéz idők jártak a Gas Gas-nál, az offroad motorokra specializálódott spanyol márka régóta a csőd szélén billegett - egészen pontosan kisujjal kapaszkodott a szakadék szélén, amikor az utolsó pillanatban 13 milliós tőkeinjekciót kapott. A megmentő a Torrot volt, az elektromos kétkerekűekre specializálódott spanyol gyártó.
Tavaly már a bevezetés után gyorsan elkapkodták, ezért a 2016-os modellévre újra piacra dobja a Magnum X-1-est a Victory. Az amerikai gyártó a márka égisze alatt valaha gyártott leghangosabb baggerként hivatkozik a modellre. Igaz, itt nem a fülrepesztő, riasztókat beindító kipufogóra kell rögtön gondolni: motorkerékpárhoz képest egészen komoly hangrendszerrel szerelték fel a gépet.
A 400 köbcentis Ducati Scrambler Sixty2 bemutatóján hangzott el, hogy az olasz gyártónál lényegében minden adott, hogy egy nagyobb, 1100 köbcentis Scramblert is bemutassanak.
Már írtunk róla, hogy a Triumph elkezdte vészesen túlbonyolítani a modellkínálatát, lényegében egy motor különböző felszereltségi szintjeit külön-külön modellként kezelik. Így lehet az, hogy egy ráncfelvarrást ötször tudnak eladni.
Nem csak a kétüteműek rajongói örülhetnek egy kicsit, hanem mindenki, aki szereti a különleges és gyors motorokat: a Suter Racing rajthoz áll a 2016-os Man TT-n. A versenymotorjuk nem más lesz, mint a tavaly bemutatott Suter MMX 500, vagyis a GP500 stílusban épült, 576 köbcentis, kétütemű blokkal hajtott, csúcstechnológiás futóművel és vázzal szerelt versenymotor.
Indonéziában mutatta be a Honda az RC213V MotoGP versenymotorjának a 2016-os változatát, amivel Marc Márquez és Dani Pedrosa fognak harcolni a világbajnoki címért.
Az őt üldöző rendőrök elől próbált meglógni egy motoros a kaliforniai San Diegóban. A dolgok azonban nem pontosan úgy alakultak, ahogy eltervezte. A hírek szerint Suzuki GSX-R-ével százhatvan kilométer per óra körüli sebességgel eltalált egy Kiát.
Idén ünnepli 100. évfordulóját a BMW, a jeles alkalomra pedig négy modelljükből készül Iconic 100 névre keresztelt különkiadást - konkrétan a BMW R 1200 RT-ről, R 1200 RS-ről, R 1200 GS-ről és az R 1200 GS Adventure-ről van szó. Közös lesz bennük az egyedi festés és a limitáltság, hiszen mindegyikből csak 100-100 darab készül.
Újabb promóvideókat adott ki a Vicotry a készülő, 1200 köbcentis, folyadékhűtésű V2-es modelljéről, az Octane 1200-ról. Ha valaki nem követte volna eddig az amerikai motorgyártó dolgait: az egész történet a Project 156-nak keresztelt Pikes Peak versenymotorral indult, ám a siker elmaradt, ugyanis a hegyi felfutón való részvételük eséssel zárult. De az 1200 köbcentis, 60 fokos hengerszögű kéthengeres bevált, utána különböző Victory tanulmányokban bukkant fel, mint például az Ignitionben és a Combustionben - amikből nemsokára elkészül a szériamodell, az Octane 1200.
Véglegesítette a MotoGP 2016-os versenynaptárát a FIM, vagyis a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség. Nagy meglepetéseket nem tartogat a futamlista, a legutóbb kiadott előzeteshez képest például szinte semmi nem változott. Csupán annyi, hogy az akkor még vitás Brno és Jerez szerződését is véglegesítették.
Alig hogy megírtuk a pletykát, meg is érkezett a hivatalos tájékoztatás a Triumph Tiger Sport alaposan átdolgozott változatáról. Az újításokat szinte kivétel nélkül az új Speed Triple-ből emelték át, vagyis erősebb blokkot és fullos elektronikai csomagot kap a Tiger Sport.
A Honda CBR250RR-rel együtt jött a hír, hogy a Suzuki is hasonló motort fontolgat. Az értesülés a japán Auto-By magazinból származik, ők úgy tudják, hogy a Suzukinál már dolgoznak a GSX-R250R-en.
Petíció indult, hogy a brit kormány biztosítsa a korábbi motoros újságíró, John Cantlie hazatérését. Cantlie több mint három éve, 2012-ben esett az ISIS fogságába, amikor a szíriai háborúban fotósként dolgozott. Korábban a motoros tematikájú Two Wheels Only és Visordown szerkesztése mellett más, jelentős brit lapoknak is dolgozott, például a Sunday Times-nak, a The Sunnak és a Sunday Telegraph-nak.
A Honda a tavalyi Tokyo Motor Show-n mutatta be a Light Weight Super Sports Concept nevet viselő tanulmányt, amely a jövőbeli sportmotorok formáját készítette elő. Az azonban már akkor is sejthető volt, hogy nem csupán koncepció marad, hanem valamiféle sorozatgyártású gép is épül rá. A várakozásoknak megfelelően ez a CBR250RR lesz, amelynek gyártósorai idén már élesednek is.
A Japán Auto-By magazin rajta van a motorgyártás verőerén, ráadásul remek kapcsolataik miatt elsőként tudnak híreket szállítani a hazai márkák újdonságairól - jelen esetben a Honda RVF1000-ként emlegetett, V4-es superbike-ról.
Cecil Myers nem ijed meg a saját árnyékától. Fejébe vette, hogy átadja a múltnak a svéd Robert Gull rekordját. Csakhogy itt nem valami egyszerű és veszélytelen mutatványról van szó, hanem jégen történő egykerekezésről. Ebben a műfajban pedig Gull sem volt éppen lassú.
A Honda a milánói EICMA-n mutatta be a City Adventure tanulmányt, ami egy Honda Integra alapú túraenduró-robogó volt. Szokatlan öszvér, de elég sok pozitív visszajelzés érkezett a gyártóhoz, és a fejesek rá is bólintottak - nem sokkal a kiállítás után már röpködtek a hírek: jön a szériagyártás. A napokban már Rómában látták az álcázott prototípust.
Nem kell ahhoz nagy Ducati Corse rajongónak lenni, hogy valaki emlékezzen a 2015-ös MotoGP ausztrál futamára - azon belül is Iannone hatalmas menésére és az elhullott sirályra. Ha mégsem lennének meg a történtek: a Philip Islanden Iannone a 10. kanyarban egy sirállyal ütközött - duplán is szerencséje volt, egyrészt az volt a pálya leglassabb kanyarja, másrészt nem a testével, hanem a motorral kapta el, egyébként csúnya sérüléseket gyűjtött volna be.
Az 1980-as években a Honda nagyon érezte a kedves humort, rengeteg csodabogár robogó/kismotor volt a kínálatukban, amik ma inkább karikatúrának tűnnek, mint a forgalom teljes értékű részének. Ezek mellett pedig ott volt a másik véglet, mint például az RC30-as VFR750R és az ováldugattyús NR750. Most mintha ismét ilyesmi lenne az irány, hiszen a RC213V-S-hez hasonló műszaki csodára tényleg nem volt azóta példa a japán márkánál. És most megérkezett a MotoGP technikájának a tökéletes ellentéte, Indiában bemutatták a filléres és mókás Honda Navit.