Nem nehéz összefüggést látni aközött, hogy a Ducati megmutatja a Streetfighter V4 prototípusát, és utána minimális spéttel jön a hír, hogy a KTM csiszol a KTM 1290 Super Duke R-en.
A Ducati leleplezte a Streetfighter V4 prototípusát, amellyel a Pikes Peaken indulnak idén. A Panigale V4 alapjaira épített nakedet Carlin Dunne fogja vezetni, és a cél nem más, mint a KTM abszolút rekordjának a megdöntése.
Már repkednek a pletykák egy nagyobb, várhatóan 1100 köbcentis Africa Twinről, most pedig újabb változatról bukkant fel egy pletyka, amit egyelőre Honda CRF850L névem emlegetnek. Ezzel a BMW F 850 GS, a KTM 790 Adventure és a Yamaha Ténéré 700 ellen indulna a Honda.
Egészen különleges motorkerékpár-gyűjtemény kerül hamarosan kalapács alá a VanDerBrink aukciósháznál. Egy bizonyos Jeff Begg saját gépeiről van szó, akiről annyit érdemes tudni, hogy mérnök és feltaláló volt, érdekelték tehát a különféle járművek. Nyugdíjazása után elég rendes kis vagyonon ücsörgött, majd felfedezte magának az internetet, azon belül is az Ebay-t.
Hamarosan felfrissíti túraenduróját, az Africa Twint a Honda. Arról már korábban is írtunk, hogy várhatóan nagyobb blokkot kap, 1100 köbcentis lesz, most pedig néhány részlet is napvilágot látott. Legalábbis ezt állítja a Young Machine megbízható forrásokra hivatkozva.
Már volt szó arról, hogy az MV Agusta gyártásba küldi a retró tanulmányát, a Superveloce-t. Ami viszont újdonság, hogy kapásból egy Serie Oro kiadás érkezik belőle, ami az MV Agusta nevezéktanába azt jelenti, hogy a prémium prémiuma, limitált darabszámban - ebben az esetben mindössze 300-at készítenek, amit már lehet foglalózni.
A bukósisakok rengeteget fejlődtek az évtizedek során, ez vitathatatlan. A fejlődés viszont túlnyomórészt a felhasznált anyagokat, valamint a kialakítást érintette. Nyilván a biztonság a legfontosabb kérdés, de lényeges azért a szellőzés, a kényelem és egyéb szempontok is. Most egy amerikai tervező készített olyan bukót, amelyben integrált ledes féklámpát helyezett el.
A kémfotók alapján nagyon közel jár a szériagyártáshoz a KTM 390 Adventure - az elmúlt két évben többször is felbukkantak különböző prototípusok, viszont a nemrégiben szpottolt darab lényegében késznek tekinthető. A forma nagyon hasonlít a 790 Adventure-re, a legfőbb különbség, hogy ez két számmal kisebb - fő ellenfele a BMW G 310 GS, a V-Strom 250 és a CRF250 Rally lesz.
Nem véletlenül mondják sokan, sokszor, hogy részegen ne üljünk autóba, se motorra. Utóbbi talán még veszélyesebb, hiszen csak két kereke van, szükség van némi egyensúlyérzékre. Ha a balesetet sikerül is elkerülni, vagy ép bőrrel megúszni, még könnyen lehet belőlünk a világ hülyéje. Az alábbi videó a járműpark és a reklámtáblák alapján valahol Oroszországban, de legalábbis orosz nyelvterületen készülhetett. Nem elemezgetnénk, mire jut a csatakrészeg motoros, mindenki nézze csak meg maga.
Közel ötvenmillió forintnak megfelelő összegért talált gazdára egy MV Agusta Brutale 800 RR LH44. A Lewis Hamilton nevével fémjelzett limitált kiadású gépről van szó, amelynek egyébként is közel nyolcmillió forint az alapára, most azonban nemes cél hajtotta még feljebb az összeget.
A Ducati a méregdrága veteránok legelegánsabb buliján, a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-n mutatta be a legújabb tanulmányát, Hypermotard 950-et, amely cseppet sem veterános hangulatú, sőt.
Minden jelenleginél kisebb hengerűrtartalmú gépen dolgozik a Harley-Davidson. Ez is szerepel ugyanis azok között a tervek között, amelyek a további terjeszkedés és az ázsiai piacon való komolyabb jelenlét kulcsai lehetnek. Korábban arról is szóltak a hírek, hogy ennek érdekében indiai együttműködő partnert keresnek.
Mostanra már egyáltalán nem számít titoknak, hogy a Ducati levetkőzteti a Panigale V4-et, és készítenek belőle egy Streetfighter modellt - ha minden jól megy, ősszel leleplezik, 2020-ra pedig kapható is lesz. Hogy mennyire közel van a hivatalos bemutató időpontja, jól mutatja, hogy már javában tesztelik a prototípust a Pikes Peakre, illetve a napokban versenypályán is sikerült lekapni.
Igazán gyönyörű, szépen kidolgozott, klasszikus stílusú cruisert mutatott be a BMW. Az R18 Concept egyelőre csupán tanulmány, de a németek azt ígérik, hamarosan gyártásba is viszik. Még az idén előrukkolnának több hasonló modellel.
Úgy megöl, hogy abortuszként reinkarnálódsz – ezzel küldte át Anti a Yamaha YZ 521 Banshee-t. Sajnos nem egy olyan szériamotorról van szó, amit bárki megvehet, de jobban belegondolva talán nem is annyira nagy gond, hogy nem szabadulhat rá akárki a svájci Moritz Janka által épített gépre.
Az MV Agusta tavaly novemberben mutatta meg kívánatos, retró stílusú tanulmányát, a Superveloce 800-at. Akkor is sejteni lehetett már, hogy hamarosan sorozatgyártásba kerül a sportgép, bár eredetileg 2019 második felére jósolták. Némi csúszással, de tényleg szériamodell lesz belőle.
Leleplezte a 2020-as modellévre megújított endurókat a KTM. A kínálatban a két- és négyütemű gépek mellett a Six Days-kiadásokat és egy limitált szériás motorkerékpárt is bemutattak.
Nem mindennapi versenygépet kapott a Sultans of Sprint idei versenyeire Randy Mamola. Az amerikai gyorsasági motoros legendának egy Indian Scout Bobbert faragott át a Workhorse Speedshop csapata Brice Hennebert vezetésével.
Jól indult az idei év a Ducati számára, az olaszok ugyanis öt százalékkal több új motort adtak el, mint 2018 első három hónapjában. Ez világszerte 12541 példányt jelent, szemben a tavaly ilyenkor regisztrált 11949-cel.
Kínai motorgyártóból talán valamivel több van, mint égen a csillag, néhányukra azonban nekünk is érdemes odafigyelni. Ahogy egy korábbi EICMA szalon kapcsán már írtunk róla, például a CF Moto is elég jól áll európai beágyazottság terén, most pedig egy újabb géppel készülnek. Erről adtak ki egy rövid videót.
Egy ideje már pletykálják, hogy a Ducati elektromos motorkerékpáron dolgozik. Sőt, már maguk a gyáriak is elismerték, hogy a nem túl távoli jövőben bemutatnak egy ilyen gépet. Most ugyan nem egészen ez történt, de érkezett a piacra egy olyan villanyrobogó, amelyhez a Ducatinak is van némi köze.
Elektromos motorkerékpárokkal bővítené palettáját a Triumph. Ennek érdekében most bemutattak egy kétéves tervet, amelynek megvalósításához több partnerrel, köztük a Williams Advanced Engineeringgel is összefogtak.
A Honda még 2013-ban mutatta be jópofa monkey bike-ját, az MSX 125-öt , amit egyes piacokon Gromnak hívnak. Egyértelműen hiánypótló modell, csodálatos kreténség, bár racionálisan nehezen indokolható egy olyan gép, amely méreteiben nagyjából kétharmada egy rendes motornak.
A motorosnak mindent el lehet adni - ráadásul drágán. Ezt nem én találtam ki, ez egy iparági tény, head up display-től kezdve a fűtött mindenféléig elképesztő mennyiségű kiegészítőt kapni, de egyik sem annyira kézenfekvő és mégis furcsa, mint a sisakra szerelhető akkumulátoros ablaktörlő.
A Honda frissítette a CRF sorozatot, beleértve a sportcélú és a lakossági terepmotorjait is. A CRF250R sportendurójuk legnagyobb újítása, hogy a blokk köré a CRF450R vázát és futóművét építik - ezen kívül 4%-kal erősebb lett, valamint 8%-kal nőtt a csúcsnyomatéka, illetve ami még fontosabb, hogy lentről és középről is jobban húz. A teljesítmény növelését új dugattyúval, átdolgozott vezérműtengellyel és hengerfejjel érték el.