Pár évvel ezelőtt a Honda indiai szárnya bemutatott egy formás egyhengeres tanulmánymotort, a CX-1-et, idén pedig az újdelhi Auto Expón egy CX-2 névre keresztelt, kéthengeres koncepciót villantottak - ami nagyon hasonlít a Honda CB500X-re.
A Yamaha Sport Heritage-nek hívja azokat a modelljeit, amik vagy retrók, vagy a gyár fényes múltját idézik valami formában, így az SR400, az MT-07 alapú XSR700 és a VMAX egyaránt elfér ebben a csoportban. Jelenleg ez a vonal fejlődik legjobban a japán márkánál, hiszen egy kerek lámpa és a 70-es éveket idéző fényezés már önmagában belépő ebbe a műfajba.
Az autó- és motorgyártóknak nincs mindig könnyű dolguk, amikor egy új modell elnevezésén gondolkodnak. Nem árt, ha minden piacon jól cseng a név, de becsúszik olykor nagy melléfogás is. Ebbe a kategóriába sorolhatjuk a TVS újdonságát is: az Akulát. Ez nyilván csak nálunk hangzik viccesen, oroszul például cápát jelent. Az meg már elég vagány, ugye?
A 2016-os Speed Triple továbbfejlesztett blokkja kiváló ürügy, hogy a Tiger Sport 1050-et is frissítsék egy kicsit, a gyári nyilatkozat szerint már 2016-ban bemutatják a ráncfelvarrt modellt.
Egész estés mozifilm hosszúságú videót töltött fel a Royal Enfield a Himalayan indiai bemutatójáról a Youtube-ra. Akinek nincs kedve több mint egy órán keresztül indiai-angolt hallgatni, annak röviden összefoglalom a lényeget.
A KTM rendesen meglepte a MotoGP világát, amikor bejelentették, hogy elkészült a WP Suspensionnel közösen épített Moto2-es motorjuk. Az osztrák gyártó gépéről még a héten meg is születnek az első tapasztalatok, Almeríában fogják próbálgatni. Bámulatos, hogy ilyen szinten sikerült titokban tartaniuk a Moto2-es projektet.
A Suzuki 2015-ben tért vissza a MotoGP-be, és elég jól indultak: annak ellenére, hogy első sorban a tapasztalatgyűjtés és az összes versenyen célbaérés volt a cél, Aleix Espargaró végül a tizenegyedik, Maverick Viñales a tizenkettedik helyen végzett - mindezt úgy, hogy állítólag a GSX-RR versenymotor teljesítményproblémákkal küzdött, ereje elmaradt a Yamaha, a Honda és a Ducati gyári gépeitől.
A kisköbcentis sportmotorok megosztják a közönséget. A műfaj iránt érdeklődő fiatal, vagy kezdő motorosoknak jó belépési lehetőséget kínálnak, mások pedig teljesítményük miatt nem igazán veszik sportmotorszámba ezeket a gépeket. Az olasz Performance Technology most ezen igyekezett segíteni egy kicsit.
A BMW tovább erősít retró vonalon, és bemutatta az R nineT Sportot, amit az alap nineT-től magasra húzott titán Akrapovic kipufogódob, alumínium ülésidom és polírozott alumínium tank különbözteti meg - ez utóbbiból két változat létezik, egy szépen eldolgozott, és egy nyers hatású, amin meghagyták a hegesztési varratokat. Ezeken felül alapáron jár az ABS, a fűthető markolat és a LED-irányjelző.
Hat új modellt harangozott be 2016-ra Giovanni Castiglioni, az MV Agusta vezérigazgatója. Ennek fele még az év első felében érkezik, és mind a három naked bike lesz, míg az év második részében három sportmotort várhatunk.
Egy egészen jelentős visszahívást rendelt el a Suzuki amerikai részlege a helyi közlekedési hatóságnak megfelelő NHTSA-val együttműködve. Az egészen pontosan 68 344 darab motorkerékpár tizenegy különböző típusból kerül ki, a hiba viszont vélhetően azonos – elektronikai problémáról van szó, valószínűleg a feszültségszabályozó meghibásodása áll a hátterében.
Februárban érkezik a Victory új, folyadékhűtésű modellje, az 1200 köbcentis Octane. Nem előzmény nélküli a típus, hiszen korábban a Project 156-nak keresztelt Pikes Peak versenymotor, majd az Ignition és Combustion tanulmányok már jó ideje lebegtetik, hogy valami készül.
Nem is nagyon kell magyarázni, ilyen lett a világ talán legjobb naked bike-jának legújabb generációja.
A Harley-Davidson Low Rider S a Dyna Super Glide-dal (gyári nevén FXR) azonos szellemiségben készült, vagyis csicsából kevesebbet, teljesítményből valamivel többet kapott. A plusz erőt a Fatboy és a Softail Slim S változatába is épített Screamin' Eagle Twin Cam 110 blokk biztosítja, illetve jobb futóművet és fékeket kapott.
Tavaly ősszel az MV Agusta és a Mercedes AMG házasságának jegygyűrűjeként állították ki a frankfurti autószalonon az MV Agusta F3 Solar Beam-et, az AMG GT 2,3 milliós, rendkívül látványos sárgájára fényezett F3 800-at. Akkor olyan lelkesedés fogadta, hogy az olasz gyártó egy limitált szériát legyárt belőle a 2016-ra ígért hat új modell mellett.
Tavasz végén-nyár elején jön az új MV Agusta Brutale 675. Az újításra nem azért van szükség, mert elfáradt volna a típus, egyszerűen a szabályozások mentek ki alóla. Az új 675-ös Brutale viszont már meg fog felelni az Euro4-es környezetvédelmi előírásoknak.
Az Oregon államban élő Justin Wilkens nem is sejtette, hogy milyen kalandoknak néz elébe, amikor 2012-ben motorra ült. Nem spórolt a sebességgel, és néhány záróvonalas előzést is bemutatott, azt viszont nem tudta, hogy egy civil rendőrautónak is elment. Aki aztán utánaeredt.
Megannyi kémfotó és hosszas várakozás után néhány napja végre hivatalosan is bemutatta túraenduróját a Royal Enfield. Nyilván nem a BMW R 1200 GS-re támad majd az indiai gép, de a 410 köbcentis egyhengeres 28 lovas teljesítménye már tíz éve sem lett volna túl meggyőző. Persze nem is ez lenne a fő vonzereje, hanem a strapabíró konstrukció, ami a ridegtartást is elviseli. Na, erre saját hivatalos videójukban cáfolnak rá.
A West Sussex-i rendőrség nagy fogása volt az a 60 éves férfi, akit közúti rendetlenkedés miatt ültettek le. A vád röviden: 245 km/h-val egykerekezett egy Honda Fireblade-del.
A veronai Motor Bike Expo-n a Ducati draXter mellett a Motul figyelemfelkeltő tanulmánymotorjának is jutott hely. A Motul Onirika 2853 névre keresztelt custom alapját az MV Agusta Brutale 800 adta, és egyfajta café raceresítésen esett át.
Ma indult a veronai Motor Bike Expo, ami közel sem akkora, mint az EICMA, de sokkal nagyobb szerepet kapnak az épített motorok. Így ideális helyszín egy-egy különlegesség bemutatásához - mint például amilyen a Ducati draXter tanulmány.
A tavalyi ősz nagy slágere a motorkerékpár-iparban a scrambler volt. A Ducati sem volt rest, és a milánói EICMA szalonon több ilyen stílusú gépet is bemutatott. Itt azonban nem álltak le, miért is tették volna? Inkább megfogták a Scrambler Icont és az évszakhoz igazították.
Kiszivárgott képek, kémfotók és találgatások után végre megérkeztek a hivatalos képek a Royal Enfield legújabb modelljéről, az indiai túraenduróról, a Himalayanról.
A napokban írtuk, hogy a KTM-nél új talicskákat helyeztek üzembe, hogy legyen mivel mozgatni a 2015 során befolyt rengeteg pénzt: eladási és pénzügyi rekordot döntöttek, darabszámban keményen verve a BMW-t. A bajorok 137 ezer eladott motorjával szemben az osztrák gyártó több mint 180 ezret adott el, igaz, ebben volt némi csúsztatás, ez a szám a Husqvarnával együtt értendő. Most viszont kiderül, hogy mennyit hozott külön a konyhára a hányattatott sorsú márka.
A Bosch múlt évben alapította Japánban a motoros fejlesztőrészlegét, a Two Wheeler and Powersports Divisiont, és máris bemutatták a legújabb találmányaikat, egy új kerékagy-motort villanyrobogókhoz és egy kimondottan kisméretű - 250 köbcentis és az alatti - motorokhoz tervezett blokkolásgátlót.