"Nagyon kemény volt a speciál szakasz a sok eső miatt. Barreda mögött kezdtem, és addig toltam neki, amíg beértem és megelőztem. Utána inkább jó utazósebességet mentem, nem is igazán tudom, mi történt, csak jól ment. A motor rendben volt, nagyon kiadta. Még az elején vagyunk, és igen jól éreztem magam" - összegezte a napot Ruben Faria.
Már a verseny elindítása előtt gyülekeztek a sötét fellegek, szó szerint és képletesen egyaránt. A szombati prológon Buenos Aires-ben a kínai Kuo Mei-Ling a Mini Cooper versenyautójával a nézők közé sodródva okozott tömegbalesetet, a 13 sérültből ráadásul öt gyerek volt.
Ép ésszel szinte felfoghatatlanul durva gép a Honda RC213V-S. A tavaly bemutatott sportmotor nagyon közel áll a japán gyártó MotoGP-versenygépéhez, amellyel Marc Marquez 2013-ban és 2014-ben is világbajnok lett. Vannak, akik úgy beszélnek róla, mint egy lámpákkal felszerelt versenymotorról. Most pedig egy valaki már nagyon örülhet, hiszen átvehette az első eladott példányt.
A BMW R 1200 GS minden kétséget kizáróan a világ egyik legnépszerűbb motorkerékpárja, a legkedveltebb túraendurók listáján mindig előkelő helyet foglal el. Lassan három éve már annak is, hogy a bajorok bevezették a precíziós folyadékhűtést a sorozatnál. A vizes GS-ből talán csak egyetlen dolog hiányzott – már akinek -, méghozzá az összkerékhajtás.
A motoros ruházatról és felszerelésekről ismert német Held (jelentése: Hős) 2016-ban ünnepli fennállása hetvenedik évfordulóját. A német cég ebből az alkalomból igen komoly nyereményjátékot hirdetett, amelyben lényegében bárki részt vehet. A díjak összértéke stílszerűen 70 ezer euró (22 millió forint).
Konferenciatermet nevezett el Jorge Lorenzóról, a MotoGP 2015-ös bajnokáról az Akrapovic. A verseny- és tuningkipufogói révén ismert szlovén cég történetének a spanyol motoros volt a századik világbajnoka, így érthető, hogy kitüntetett helyet foglal el a históriáskönyvekben.
A Honda októberben leplezte le a Tokyo Motor Show-n a CB tanulmányt, ami előrevetítette, hogy milyen lesz a japán retrómotor következő generációja. Mint kiderült, a kiállított motor már szinte szériakész volt, és 2016-ban be is mutatják.
A Yamaha nemcsak motorkerékpárokkal és kiegészítőkkel igyekszik hűséges vásárlókat szerezni, rajongótábort kiépíteni. Igyekeznek az otthon eltöltött szabadidőt is tartalmasabbá tenni. Emlékezhetünk, hogy pár éve, szintén így december tájt egy ikonikus MotoGP-csatát adtak a kezünkbe, most pedig hasonló módszerekkel készíthetünk el egy vadiúj R1M-et.
A legfrissebb adatok szerint Amerikában 9,2 millió motortulajdonos van, aminek már a 14%-a nő. A legelső ilyen, 1998-as felmérés szerint akkor még csak 8% volt ez az arány - a javulás biztató, de még így is érdekességszámba megy egy motorozó nő.
Egész évben azon gondolkodtál, hogy mit vegyél karácsonyra motoros rokonodnak, barátodnak? A pénz egyáltalán nem számít, csak különleges legyen az ajándék. Jó hír: nem kell tovább keresned, két legendás motorkerékpár is kalapács alá kerül.
A motorozás veszélyes, a Pikes Peak veszélyes, a kettő együtt pedig már abban a piros zónában van, ami Amerikában kiveri a biztosítékot. Az elmúlt két évben két haláleset is történt, 2014-ben Bobby Goodin veszítette életét a Triumph Daytona 675-ösével, idén pedig Carl Sorensen szenvedett halálos balesetet egy Ducati 848 nyergében.
A Dakart szerencsére nem kell nagyon túlmagyarázni, a világ legnagyobb és legnehezebb raliversenye, ahol az indulók két héten keresztül gyűrik Dél-Amerika kihívásait. A sokak által visszasírt afrikai futamokhoz képest még érdekesebb lett az egész, hiszen minden korábbinál változatosabb körülmények között kell bizonyítaniuk a pilótáknak, hiszen perzselő forrósággal és nyirkos, jéghideg, magashegyi környezettel egyaránt találkoznak.
Jövőre harminc esztendeje, hogy a legendás finn utcai motorversenypályán, Imatrában, éles versenyt láthatott a közönség. Az utolsó Grand Prix-t pedig még ettől is korábban, 1981-ben rendezték a finnek. Szinte az összes nagymenő ott volt, Kenny Roberts, Barry Sheene, Graziano Rossi, Randy Mamola, de még Phil Read és Giacomo Agostini is versenyzett a híres pályán.
A 2016-os KTM 250SX-F és 450SX-F krosszmotorok factory változata már az újfajta légrugós teleszkópszárakkal érkeznek - a WP AER48 kódjelű első futóműve először a Dakaron debütál a gyári csapat versenymotorjain.
Egy új, eddig nem igazán emlegetett modellt dobhat piacra a 2016-os modellévre az Indian. A Springfield típusjelzést már be is jegyeztették, és az amerikai környezetvédelmi ügynökség (EPA) dokumentumainak köszönhetően technikai adatokat is ismerünk.
A Vozz nevű ausztrál cég bemutatta az RS 1.0 névre keresztelt sisakot, ami szerintük forradalmasítani fogja a bukósisakokat. Az RS 1.0 újdonsága, hogy nem lentről búj bele a motoros, hanem kagylóként kinyílik a bukó hátulja, és onnan lehet betolni a fejet.
Vincent Messina ausztál mérnök, illetve rendszeresen indul superbike és oldalkocsis futamokon, és elszomorodott attól, hogy a hagyományos szupersport motorok (Hayabusa, ZZR1400) szerény 180-200 lóerővel éppen csak vonszolják magukat. Persze az ausztrál lélekhez nem illik a depresszió, ezért megépítette az Aurora Hellfire OZ26-ot, aminek a 417 lóerős V8-as blokkja 340 km/h feletti végsebességet biztosít. Lehet, hogy a világnak nem pont egy ilyen, kis szériás elmebajra van szüksége, de Messina legalább jó kedvre derült.
A Mokka Cycles a motorépítés nagyon szimpatikus vonalát képviseli, filigrán, régi motorokat alakítanak át nagyon igényesen, letisztult stílusban. Mindezt úgy, hogy a két fős csapat Sao Paolótól Berlinen át New Yorkig bárhol elképesztően menő lenne - ha nem tartanám nyominak, amikor valaki a Bonanza Banzájt magyar Depeche Mode-nak nevezi, akkor simán dobálóznék azzal, hogy ők egyszerre a hazai Blitz és Deus, így viszont csak annyira futja, hogy kurva jól csinálják, amit.
Ben Walker, a Bonhams aukciós ház igazgatója a utóbbi idők legnagyobb motoros leletének nevezte az esetet - sőt az előkerült motoroknak különlegessége, hogy bár hivatalosan úgy tudták, megsemmisültek, több városi legenda is keringett róluk, hogy valójában Anglia nyugati szegletében lapulnak - és ami legdöbbenetesebb, a szóbeszéd igaznak bizonyult.
Jövőre jön a Batman Superman ellen - Az igazság hajnala (Batman v Superman: Dawn of Justice), ami remek alkalom megvizsgálni, milyen motort választ magának egy szuperhős. Már a trailerből kiderül: egy MV Agustát.
A milánói EICMA motorszalonon bemutatott Ignition tanulmány után újabb motorkerékpárt épített legerősebb blokkja köré a Victory. A Project 156 nevet viselő V2-es ezúttal a Combustion koncepcióba került. Mindez azt sugallja, hogy egy lépéssel közelebb kerültek a sorozatgyártáshoz, míg ugyanis az Ignition gyújtást, addig a Combustion égést jelent magyarra fordítva.
Bár elsőre nagyjából hihetetlennek tűnt, de egyre inkább bizonyos, hogy a Honda City Adventure tanulmány egy tirannoszaurusz lépéseivel halad a sorozatgyártás felé - már a neve is megvan már.
A titkolózás az utóbbi időben nem minden motorgyártónak megy kifogástalanul. A Royal Enfield például hiába takargatná Himalayan névre keresztelt túraenduróját, korábban már többször is igen közelről lesték meg a kémfotósok, most pedig újabb felvétel készült róla, amely ismét egészen sokat mutat.
A Hondától kiszivárgott legújabb hírek szerint a CRF1000L Africa Twin kéthengeres, dupla kuplungos motorja más modellekben is fel fog bukkanni, hiszen a japán gyártó nem akar abba a hibába esni, hogy a drágán kifejlesztett blokkot csak egyetlen típusba szereljék.
Elég sokaknak - főleg az idősebbeknek - a kétütemű motor jelenti a gépet. De nem kell ahhoz Simsonon, MZ-n, Csepelen, Danuvián vagy Pannónián felnőni, hogy a jellegzetes szagú, kékes füstöt szeresse az ember, hiszen az extrém enduróban máig a könnyen irányítható, veszedelmesen erős 2T gépek uralkodnak, illetve elég erősek még a gépfétis mezőnyben a láncfűrészek, és hát azok a férfias kiegészítők, nem az LV logós kézitáskák.