Hamarosan bemutathatja a 250 köbcentis Gixxert a Suzuki. Ha ezt a mondatot halljuk, elsőre a downsizingtól fűtött kénköves pokol juthat eszünkbe, és arra gondolhatunk, hogy a legendás sportmotort, a GSX-R-t is elérte a végzete, egyre kisebb hengerűrtartalmú változatokban tolják majd az arcunkba. Most azonban nem erről van szó, hanem a többek közt Indiában és Nepálban is nagyon népszerű Gixxer nevű modellről.
Az Anglián kívül lényegében ismeretlen Herald két új 450-es modellt mutatott be a múlt héten a britek legnagyobb motorkiállításán a Motorcycle Live Show-n. Aki rajta tartja az ujját a trendek verőerén, már ki is találta, hogy az egyik egy scrambler, és mindkettőhöz kínai műszaki alapokat használnak. A hasonló motorokhoz képest viszont jelentős különbség, hogy ezek akár Európából is származhatnának, ugyanis nem a legolcsóbb, negyven évvel ezelőtti technikára épülnek.
Elég meglepő a hír, miszerint a Honda NC750 alapú City Adventure tanulmánya nem hogy szériagyártásba kerülhet, de akár már 2017-ben piacra is dobhatják. Ha nem lett volna meg, miről is van szó, érdemes átolvasni ezt a hírt, amiből kiderül, hogy ez egy robogó, ami túraendurós elemeket kapott.
Az összes 2016-os újdonságot felvonultató milánói motorkiállításon nem lehetett úgy eldobni egy sildes nyitott sisakot, hogy az ne talált volna el egy scramblert - az újdonságok jelentős része egyenes vonalú üléssel, széles kormánnyal és bütykös gumival szerelt retró motor volt, és erre a trendvonatra most az Ural is felszállt.
Emlékszik még valaki arra a gyomorból induló, és a szíven keresztül haladó, majd az agyban megálló reszketésre, amit a KTM 950 Super Enduro kiváltott? Na, érdemes felkészülni annak a duplájára, mert a következőkben a KTM 1290 Super Enduróról lesz szó, amit azért készül, hogy 2016-ban végigmenjen az Erzbergrodeón. Elvégre mi baj lehet, ha egy 180 lóerős géppel vág neki valaki a világ legridegebb extrém enduró versenyének?
A Yamaha mostanában eléggé rajta van az átépítéseken, sorban rendeli meg különböző műhelyektől a kiállítási darabokat, ezt hívják Yard Built Projektnek Yamaháéknál. Ezek közül pedig egyik-másik aztán ihletet ad egy-egy szériamodellhez, így született az XJR1300 Racer, az XV950 Racer, az XSR700 és az XSR900.
A héten zajló Motorcycle Live kiállításon két hasonló koncepciót állított ki a Suzuki. Az eredeti SV650-esen mindkét esetben csak leheletnyit módosítottak, de a két cég eltérő módon állt hozzá a feladathoz.
A Yamaha YZF-R1 ismét igazi versenymotor lett - Bistei kolléga a tesztjében elég precízen leírta, hogy miért - és jövőre már ezzel fog a Yamaha a Superbike világbajnokságban indulni. Hogy minél több csapat Yamahára váltson, bemutattak egy versenyalapnak szolgáló modellt, amiről lehagytak minden olyan elemet, ami az utcai motorozáshoz szükséges.
A Honda kisköbcentis motorjai - így a CBF125, majd a CB125F is - ideálisak kezdőknek, így nem is csoda, ha sok helyen oktatómotornak is szívesen használják. Tudja ezt a japán gyártó is, így a hazai piacra egy kimondottan ilyen céllal épített és felszerelt változatot készített a CB125F-ből.
Borzasztó nehéz év a 2015-ös a spanyol Gas Gas számára. Az elsősorban triál- és terepmotorokról ismert gyártó májusban csődbe ment, majd nem sokkal később be is jelentették a felszámolást, hiszen nem tolongtak a kapuban a befektetők.
A motorozás és a számítógépes játékok szerelmesei nincsenek elkényeztetve. Sok víz lefolyt már a Dunán a Motorcycle Madness óta, mostanság pedig egy-egy licences MotoGP- vagy Superbike-program mellett a Ride és a Motorcycle Club nevű címek sejlenek fel. Ezen változtatna a Milestone, akiknek van már némi tapasztalata ezen a területen.
Közel kétezer nagyrobogót hív vissza a BMW – ez derül ki az Egyesült Államok közlekedési hatósága, vagyis az NHTSA által kiadott információkból. A bajorok C600 Sport modelljénél fékhiba kockázata áll fenn.
Míg a MotoGP és a Superbike csapatai éppen Jerezben tesztelnek, addig a 2017-es nagy visszatérésre készülő KTM a mögöttünk hagyott hétvégén egy másik spanyolországi versenypályán, Valenciában próbálgatta az RC16-ot. Korábban Ausztriában is teszteltek már, és elégedettek az eddigi fejlődésükkel.
A motorosok sokfélék. Van, aki ilyenkor már rá sem néz a télire elrakott, betakargatott gépre, és van olyan is, akinek csak most kezdődik igazán a móka. Az azonban legtöbbünkben közös, hogy motorkerékpárunknak és saját magunknak is szeretnénk a legjobb cuccokat megadni. Ebben segít ismét a Shox, az ország egyik legnagyobb motoros áruháza. Ahogy már megszokhattuk, karácsonyra ezúttal is combos akciót hirdetnek, egyes termékekért akár nyolcvan százalékkal kell kevesebbet fizetni.
Éppen Jerezben tesztelnek a versenycsapatok, a különlegesség, hogy egyszerre vannak jelen a MotoGP és a Superbike versenyzői ugyanazon a helyen. Így egymás mellett láthatjuk a köridőket - amik nagyon közel esnek egymáshoz.
Amikor azt mondják, hogy ne próbáld ki otthon, akkor abban van egy kis átvitt jelentés, igazából azt jelenti, hogy sehol ne próbáld ki, legfeljebb profin előkészített és ellenőrzött körülmények között. De valakinek még így sem megy át az üzenet.
Elég szigorú külsejű polgári raligépet mutatott be a portugál AJP. Eddig könnyű endurók és szupermotók adták a kínálatot, 125, 240 és 250 köbcentivel, a PR7-nek keresztelt modell viszont már 600-as egyhengeressel érkezik.
Bimota függőcsapszeges kormányzású modelljei - Tesi 1D, 2D, 3D - eléggé megosztóak. Alapvetően két reakció érkezik rájuk:
1. Ez meg tököm? Hogy néz már ki?
2. Anyáááám! KELL!
Terepmotoros gyártó, utcai motor problémákkal - így jellemzik viccesen a cég emberei a Husqvarnát. Nemsokára új poént kell találniuk, ugyanis a KTM fennhatósága alá tartozó márka végre erősen és látványosan nyit a hagyományos értelemben vett utcai motorok felé. A Vitpilen 401 és a Svartpilen 401 koncepció után idén bemutatták a Vitpilen 701 tanulmányt, illetve bejelentették a 125-ös változat szériagyártását.
Több mint egy évvel ezelőtt eldőlt már: 2016-ban visszatér a MotoGP-be a Michelin, méghozzá kizárólagos gumiszállítóként. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Bridgestone kiszáll, 14 év után elhagyja a sorozatot. Ebből az alkalomból a japán gumigyártó össze is írta, miben voltak ők a legjobbak.
Összeállt a Husqvarna csapata a Dakarra - bár elsőre a furcsának tűnik, hogy a KTM érdekeltségébe tartozó márka egyfajta házon belüli konkurenst indít, de van benne logika.
Van egy új szabályom: ha valaki annyira gazdag, hogy lehetne egy Bimotája, de nincs Bimotája, akkor hülye. Ha valaki nem értené a gondolatmenetet, akkor vessen egy pillantást az olasz kézműves-motorgyártó legújabb modelljére. Ez az:
Nehéz, kudarcokkal teli év áll a Horex háta mögött, a várt piaci siker nemhogy elmaradt, majdnem az egész gyár az enyészeté lett. Pedig a név régi és patinás, csak Németországon kívül alig ismert, a motor műszakilag a semmiből jött, de egyből nagyon különlegeset akartak gurítani. A VR elrendezésű hathengerest eleinte kompresszorral is meg akarták fejelni, de végül elvetették, mindehhez eszeveszetten finom kidolgozást párosítottak, csúcsminőségű alkatrészekkel, ennek megfelelő áron.
A Bimotánál van némi hagyománya a csináld magad irányzatnak - a gyártó eleve más cégek blokkjai köré építi a modelljeit, és ettől az élménytől a vásárlóikat sem szeretnék megfosztani. Ezért mostantól a Bimota BB3 kit formájában is megvásárolható, a motor elejétől a végéig megvan, kizárólag a BMW S 1000 RR négyhengerese hiányzik a közepéből, illetve a kábelkorbács és a motorvezérlő elektronika. Egy rommá tört S 1000 RR birtokában ez lehet, hogy jobb befektetés, mint BMW-ként talpra állítani a gépet.
A Benelli az EICMA-n elég komoly modellpalettát villantott, ami ráadásul főleg kis és közepes köbcentis gépekből áll, nem a lassan történelminek számító 899-es és 1130-as alapokból építkeznek.