A Husqvarna bejelentette, hogy a Vitpilen 401 és a Svartpilen 401 extralistájára egy új tétel kerül: az automata kuplung, amelyet a Rekluse szállít be. A Rekluse az automata kuplungot eredetileg terepmotorok számára fejlesztette, azért, hogy kiküszöböljék a lefulladást, illetve tökéletes rajtképességet biztosítsanak. A Rekluse automata megoldásánál nem tűnik el a kuplungkar, sőt, a tengelykapcsoló teljesen hagyományos módon is használható. Viszont egy röpsúlyos szerkezetnek köszönhetően a szerkezet képes arra, hogy a fordulatszám függvényében automatikusan zárja vagy éppen oldja a tárcsákat. Tehát elindulásnál és megállásnál nem kell kuplungolni, és mivel a fordulatszám szabályozza, mindig tökéletesen pontosan működik. Szériában először az MV Agusta mutatta be a Rekluse automata kuplungját, a Turismo Veloce Lussóhoz rendelhető extra - és nemsokára a 401-es Husqvarnákhoz is elérhető lesz.
Nem mondom, hogy olcsó, mert 95 000 Eurót kérnek érte, azaz nagyjából 30 millió forintot, de ez még így is érdekes lehet: a Ten Kate Racing ennyiért árulja Nicky Hayden 2017-es, Superbike VB-s versenymotorját. És ez tényleg az a motor, amivel Hayden ment, stimmel a vázszám, a motorszám, az elektronika - minden.
Idén jelenik meg a piacon a Moto Guzzi V85 TT, amely a 2010-es évek két legnagyobb motoros trendjét hozza össze: a túraenduróságot és a retrót. Ami most újdonság, hogy tényleg minden adat nyilvános a típusról, és egy promóvideót is összedobtak hozzá az olaszok.
Tervezik már egy ideje, hogy 20 fordulósra bővítsék a MotoGP versenynaptárát, és most egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy 2020-ban megvalósulhasson. Bejelentették, hogy a finn Kymiring elkészült, és augusztus 19-én és 20-án várja a tesztelni vágyó csapatokat.
Pár napja írtunk róla, hogy a különc sebességi rekordok megszállottja, Zef Eisenberg, nomen est omen rápróbál a jégmotoros sebességi rekordra a kompresszoros Hayabusájával. Elutazott tehát Svédországba az Arsunda Speed Weekre, és nem sikerült neki.
Egyre több jel utal arra, hogy nemsokára leleplezi a Ducati a Panigale V4-ből épített hypernaked-et, legkésőbb már ősszel az EICMA-n megcsodálhatjuk, de ha minden igaz, már a Pikes Peaken is indítják a prototípust. És most a lehető leghitelesebb forrás is megerősítette a V4 Streetfightert, Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója interjút adott a svájci AcidMotonak, és ott ez a beszélgetés hangzott el:
Az olasz Motociclismónak adott interjút az Aprilia termékmenedzsere, Diego Arioli, amiből érdekes dolgok derültek ki az Aprilia RS660 tanulmányról, amely már biztosan gyártásba fog jutni . A céljuk az volt, hogy az ezreseknél kisebb, de a sportosnak kinéző, de valódi sportolásra nem igazán alkamas 600-asok és 650-esek közé lőjenek úgy, hogy köbcentiben az előbbi, vezethetőségben és lehetőségekben az utóbbit célozzák.
Mintha direkt az építőknek és a csak szimplán motorozni vágyóknak készítette volna a Harley-Davidson az Electra Glide Standardet: ez a túraváltozat leegyszerűsített, felesleges extráktól mentes kivitele.
Erik Buell egy zseni, bátran meg meri kérdőjelezni a konvencionális megoldásokat, és valamilyen logika mentén valami mást kitalálni. A célja a minél kompaktabb motor volt, a funkciók összevonása. Ő találta ki először, hogy a kipufogót tegyük a blokk alá, vagy hogy ne két féktárcsa legyen, hanem egy baromi nagy átmérőjű - ebből lett a peremtárcsa. Aztán kitalálta, hogy a váz legyen az üzemanyagtartály és a lengővilla az olajtartály, csak hogy ne legyen kihasználatlan üreg. És valahogyan mindig csődbe ment.
A Zaeta maga a motorpornó, egy csúcsminőségű, olasz, ultraluxus versenymotor, még ha ezek a szavak nehezen is férnek meg egy mondatban. Az apró olasz cég a TM 530-as egyhengerese köré épített méregdrága, rendszámos flat track motort - eleinte térhálós acélcső vázzal, de aztán tovább fokozták a gyönyört egy CNC-mart bölcsővázzal. Az egész motor mindössze 120 kiló, és az olasz flat track bajnokságban már bizonyították, hogy nem csak megjelenni lehet vele.
A brit BMW egyik brosúrájában bukkant fel az F 850 RS modell neve, amiről az angol importőr azt állítja, hogy mindössze elgépelés történt, igazából F 850 GT-t akartak írni. Azért nem mindegy, mert a BMW már bejelentette, hogy az F 800 GT mintájára lesz a 850-es változatból is utcai túramodell, viszont 850-es RS-ről - a BMW nyelvezetén sport túra (road sport) - nem volt még szó.
Idén indul a MotoE, a MotoGP elektromos betétfutama - 11 csapat 18 versenyzője öt helyszínen fog csatázni, ráadásul olyan húzónevekkel, mint Sete Gibernau, Randy de Puniet vagy Bradley Smith. És szoros lesz a verseny, mert mindannyian egyforma motorral mennek, az Energica Ego versenyváltozatával.
Romano Fenati eredményes motorversenyző, mégsem a hatalmas győzelmeiről lett híres, hanem minősíthetetlen stílusáról - A VR46 csapattól azért dobták ki, mert megütötte a szerelőjét, de világhírt azzal szerzett, amikor Moto2-ben átnyúlt ellenfele kormányára, és behúzta annak a fékét. Úgy tűnt, hogy ez utóbbi bezárta előtte a kapukat, de a csapata, a Marinelli Snipers ismét bizalmat szavazott neki, és idén lehetőséget kapott Moto3-ban, ahol a szezon előtti katari teszten ő volt a leggyorsabb, egy tizeddel még a csapattársát, Tony Arbolinót is lehagyta.
A KTM az eladásaikhoz és a gyár méretéhez képest elképesztő mennyiségű pénzt borít a motorsportban, és évente körülbelül 8-10 világbajnoki címet talicskáznak haza - ezek jellemzően offroad szakágakból származnak, de a Moto3 trófeáknak is lassan külön szekrény kell a munderfingi motorsport központjukban. Friss fejlemény, hogy az idei évben egy új szakágban is kipróbálják magukat, mégpedig az amerikai flat track bajnokságban.
A Rolling Stones legendás gitárosától, Keith Richards-tól loptak el hat terepmotort - a tolvajok a birtokáról vitték el a zsákmányt. A veszteséglista egy 1981-es KTM 495-tel kezdődik, ami mellett volt még egy 1981-es Maico 490 és egy 77-es Maico 400, de vitték a moderneket is, például egy 2013-as Beta Evo triálmotort, egy 2011-es Husaberg 390-et és egy Gas Gas 300 Endurót.
Zef Eisenberg a különc sebességi rekordok megszállottja, legutóbb például homokon ment 320 felett, és most egy újabb szokatlan felületen akarja letenni a névjegyét: jégen.
A három leggyakrabban ellopott autó alkatrész a katalizátor, a légzsák és a keréktárcsa. E három az, ami gyorsan és drágán eladható, nehezen kinyomozható, és ami fontosabb: gyorsan kiszerelhető. Úgy tűnik erre a motoros bűnözők is rájöttek, ugyanis London belvárosában nemrég elloptak egy hátsó kereket egy BMW R 1200 GS-ről.
Az NXT-Rage motorkerékpár marketing szlogenjére még én is értetlenül pislogok. "Badass can also be goodass", azaz a rossz fiú is lehet jó seggű. Ez ugye eredeti nyelven már-már szóviccnek is nevezhető, ugyanis a rosszfiú tükörfordításban rossz seggű. Azért meg lennék lepve, hogyha vásárlók tömege ezt hallva mindent eldobna és rohanna NXT-t venni, pedig maga a termék nem is rossz.
A Superbike világbajnokság hétvégi nyitófutama kapcsán felmerült, hogy a Ducati azért tudott ennyire jól szerepelni, mert a fordulatszám-limitet meghatározó szabály nekik kedvez - és valóban elképesztő, hogy az ezres négyhengeresük 16 500-at forog.
A Zero leleplezte a legújabb modelljét, az SR/F-et, amely egy sportos naked bike - részleteiben hol Ducati, hol MV Agusta. Az amerikai gyártónak egyértelműen az vele a célja, hogy meggyőzzék az elektromos motorokra immunis közönséget.
Minden terepmotoros találkozott már olyan helyzettel, hogy lehetetlennek tűnő helyekről kellett összeszedni a motorját. Ez a srác az alábbi videóban igazán elkottázhatott valamit, hiszen sikerült beterelni a Honda CRF-ét egy tóba. Majd pedig ki is horgászta azt onnan egy kampó segítségével.
Hasonló teljesítményre a történelemben egyetlen pilóta volt képes, 2007-ben Max Biaggi volt az, aki az első Superbike versenyén egyből nyert.
A hétvégén a Superbike világbajnokság nyitófutama egy dologról szólt: igazságot Alvaro Bautistának. Bautista a MotoGP-ből érkezett, ahol a kimondottan alulértékelt pilóták közé tartozott, de ha versenyképes motorral és csapattal indulhatott - pl. tavaly Philip Islandon Lorenzo motorjával, akkor egyből a negyedik helyen végzett. A 125-ösök között 2006-ban világbajnok volt, 250-ben is voltak erős szezonjai (2008-ban második hely), viszont a királykategóriában nem sikerült erős csapathoz kerülnie.
A Superbike világbajnokság idei újonca, a MotoGP-ből érkező Alvaro Bautista az ausztrál szezonnyitó első edzésén kapásból a leggyorsabb volt, a gyári támogatású Aruba Racing Ducati Panigale V4 R-jével 0,014 másodpercet tudott ráverni a tavalyi világbajnok Jonathan Rea idejére.
Már beindultak a találgatások, mi lehet az a titkozatos gomb a Ducati 2019-es GP versenygépeinek a villahídján - eddig az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Ducati technikai zsenije, a csapatot gatyába rázó és motorjukat a mezőny egyik leggyorsabb versenygépévé tevő Gigi Dall'Igna kitalálta, hogyan lehet gyorsasági versenyre átültetni a motokrosszból és szupermotóból már ismert, úgynevezett rajtolót, vagy angol nevén holeshot device-t.
Az Egyesült Királyságban komoly probléma a motoros bűnözés , és az sem az első eset, hogy veterán motorokat loptak el . Szerencsére a brit rendőrségnek komoly erőforrásai állnak rendelkezésre a motoros bűnözés megfékezésére, így van némi esély, hogy előkerítik a motorokat.
Ezúttal egy BSA Gold Start és egy Triumphot vittek el a tolvajok Collin és Kevin Burrowtól, a Swansea nevű walesi városból február 8- vagy 9-én.