Derült égből villámcsapásként sújtott le az MT-10 a milánói motorkiállításon. A Yamahától sok mindenre számítottunk ugyanis, de arra a legtöbben pont nem gondoltunk, hogy egy ilyen géppel fogják megtoldani az MT-sorozatot. Bár néhány napja egy kimondottan titokzatos videóval már elkezdték pöckölgetni az ingerküszöbünket, akkor még egészen más tippjeink voltak.
Több oka is van annak, hogy a Suzuki nagyon-nagyot akar dobni az új GSX-R1000-rel. Először is legutóbb 2009-ben módosítottak rajta érdemben, és az is inkább egy jól sikerült hangolás volt, nem alapjaitól új modell. Tehát ha úgy vesszük, 2005 óta nem történt semmi érdemleges GSX-R fronton, miközben az ezres sportmotorok világa azóta legalább kétszer kifordult a sarkaiból. Ennek egyik eredménye, hogy ma már 200 lóerőnél kezdődik a tárgyalóképesség, másrészt ha nincs legalább három-négyféle elektronika, akkor már fapados modellről beszélünk.
A Honda CB500, és megjelenése óta a CB500F mindig a biztos választást képviselte. Küllemében és technikájában ugyan semmi meghökkentőt vagy különlegeset nem hordozott, de egy dolgot megbízhatóan tudott: működni. Éppen ezért első motornak, vagy éppen napi ingázáshoz is jó alternatívát kínált. Formájára viszont nagyon ráfért már a vérfrissítés.
A Yamaha kínálatában nem is olyan régen még szerepelt egy MT-03 nevű modell, amely aztán valahogy kikopott. Az MT-sorozatot viszont folyamatosan bővítgetik, így adta magát, hogy a felszabadult típusjelzést ismét bevezessék a köztudatba. Azt már a bejelentéskor tudtuk, hogy nem ugyanazt a technikát húzzák elő.
A scrambler-vonat nagyon beindult, és a nagy motorgyártók úgy érzik, aki lemarad, az valami jóból nagyon kimarad. Így az idei milánói motorszalon sajtótájékoztatóját a Ducati is rögtön két ilyen géppel kezdte meg – náluk ezen mondjuk pont nem kellene csodálkoznunk. Méghozzá azért nem, mert ők tavaly is mutattak már valamit ebben a műfajban, Scramblerük (pontosabban négy Scramblerük: Full Throttle, Urban Enduro, Icon és Classic) pedig gyorsan megtalálta helyét a legnépszerűbb modellek listájának élén.
A Ducatihoz hasonlóan a Honda is megtartotta nyitó sajtótájékoztatóját az EICMA motorkiállítás előtt. A japánokra azonban nem lehet ráfogni, hogy olyan újdonságokat mutattak volna nekünk, amitől a pofánk leszakad. Igaz, az idei év kétségtelenül legfontosabb modelljét, az új Africa Twint már tavasszal leleplezték, így a puskaporuk egy részét már akkor ellőtték.
A Yamaha az utóbbi időben nagyon tolja a custom, vagy customnak tűnő, de sorozatgyártású motorokhoz kapcsolódó projekteket. Ezek közé tartozik a Fasters Sons filozófia is, amely lényegében a régi modellek tiszteletét, azokhoz való visszanyúlást és az újítások felé való nyitottságot ötvözi – legalábbis valami ilyesmiről beszélnek a gyáriak. Ennek a jegyében született meg például az az XSR700 is, amelyet néhány napja teszteltünk.
Megtartotta a 2016-os évre szánt újdonságokat áttekintő sajtótájékoztatót a Ducati. Claudio Domenicali vezérigazgató a modellek bemutatása előtt megemlékezett a pénteki párizsi terrorcselekmények áldozatairól. Ezt követően belecsapott a lecsóba, és elég pörgősen rántotta le a leplet az új modellekről.
A versenysport körül nyüzsgő Pierobon már régóta foglalkozik a Ducatik jobbá tételével. Korábban már készítettek térhálós vázat a 1199 és 899 Panigaléhoz, és mutattak már be több, Ducati blokkos pálya- és utcai motort is.
Az elmúlt években már több olasz gyártótól is megszoktuk, hogy nem bírják kivárni a milánói motorszalon megnyitását, és idő előtt szivárogtatnak – akarva vagy akaratlanul nyilvánosságra hoznak ezt-azt az újdonságokról. Most a Piaggio-csoportnál gyengültek el, és tárták a közönség elé, hogy mivel is készülnek. Mindennek persze egyelőre csak kedvcsináló jellege van, igyekeznek felhívni a figyelmet magukra az EICMA előtt.
A Ducati egy minden új modellt áttekintő sajtótájékoztatóval kezdte az idei milánói EICMA motorkiállítást. Claudio Domenicali vezérigazgató két Multistradát is megmutatott a közönségnek: az 1200 Endurót és az 1200 Pikes Peaket.
A kétütemű motoroknak sokak szerint már leáldozott, annyi mindenesetre bizonyos, hogy a motorgyártók többségében már négyüteműekkel dolgoznak. Különösen, ha nagyobb hengerűrtartalomról van szó. Ebben a műfajban a Ronax szinte egyedüli próbálkozó, olyan elvetemült dolgok pedig tényleg ritkán – és akkor sem sorozatgyártásban - születnek, mint a Stephens-féle V6-os kétütemű.
Pár nap telt el csak a Benelli Scramblerjének az első teaser fotója óta, és máris itt a videó, amiben a modell nevét is elárulják. És ha egy gyártó elmúlt már száz éves, akkor nyugodtan kotorászhat a dicső múltban, és rángathat elő onnan legendákat. A Benelli pontosan így cselekedett, és lefújták a port a Leoncinóról.
A Ducati kilenc új modellt harangozott be a jövő héten induló EICMA-ra. A legújabb videójukban a már leleplezett Monster R-en kívül még másik hármat is megvillantanak. A Ducati 959 Panigale mellett ha csak pillanatokra is, de feltűnik az új cruiserjük, amit többek között szíjhajtása és monocoque váza különbözteti meg az eddigi Diavelektől. Ezen felül felbukkan benne az új Scrambler is, aminek már hónapok óta pörög a kampánya.
Bingó! A Moto Guzzi is felül a Scrambler-vonatra, és az EICMA-n bemutatják a Moto Guzzi V9-et. A kicsit retrós-cruiseres motor ülése kimondottan scrambleres, és a kormány is ebbe az irányba viszi el.
Kicsit olyan érzésem van, mintha idén minden magára valamit is adó gyártónak kötelező lenne előrukkolnia egy scramblerrel. A Triumph mondjuk már régóta a piacon volt, de a nagy lendületet a motorépítők adták meg a műfajnak, ami valahogyan a kemény bikerek helyett a hipsterek ölében landolt. Onnan pedig jöttek a jól filterezett képek, mélységélességgel játszó videók szakállas, kockás inges csávókkal, és a méregerős, savanyú ristrettótól kiszáradt szájjal csak annyit tudunk mondani: café racer? Haver, az nagyon 2010...
Azt már jó ideje tudjuk, hogy a BMW egy kisköbcentis motorkerékpáron dolgozik, nyilván nem is hagyhatták szó nélkül a KTM Duke-sorozat sikereit. Alig több mint egy hónapja, egy viszonylag kis kiállításon (már amennyire egy 20 milliós városban beszélhetünk kis dolgokról), Sao Paulóban mutatták meg ennek az első kézzelfogható bizonyítékát, a Concept Stunt G310-et.
SCR950 néven fejleszt motorkerékpárt a Yamaha – ez derül ki legalábbis azokból a szabadalmi bejegyzésekből, amelyeket Európában és az Egyesült Államokban is megtettek a japánok. Azt viszont még nem árulták el, hogy mi is lesz ez valójában.
Már a milánói motorkiállítás előtt lerántotta a leplet elektromos sportmotorjáról a BMW. Az eRR a benzinmotoros S1000RR formavilágából merít, de egyelőre csak tanulmányként mutatják be a bajorok. A gépet a müncheni műszaki egyetemmel közösen fejlesztették.
Bejegyeztette az Elude (jelentése nagyjából annyi: kitérni) nevet a Yamaha amerikai részlege. Nem kérdés tehát, hogy a közeljövőben érkezik majd egy ilyen típusjelzésű gép, arról azonban egyelőre semmit sem tudni, hogy mi lehet ez. Találgatások persze azért már vannak.
A Honda érdekeltségei közé tartozó Montesa lerántotta a leplet a 4Ride nevű modelljéről, aminek a koncepciója nagyban hasonlít a KTM Freeride-éhoz: valahol félúton van az endurók és a triálmotorok között. A tény, hogy akár ülni is lehet rajta, határozottan az endurók felé viszi el a motort, de a nyeregből kiállva a vezetési pozíció határozottan triálos, ahogyan a gumik és a futómű is inkább ebbe az irányba húznak. A felhasználási területet tekintve érdekes offroad kirándulásokhoz és rekreációs hobbitárgynak szánják, nem versenygépnek.
Az elmebeteg első futóművek rajongóinak régóta fétise a Bimota Tesi 3D. A függőcsapszeges első felfüggesztés zseniálisan néz ki, állítólag jól is működik, de méregdrágává teszi a különleges motort. Most leporolják a kicsit magára hagyott koncepciót, és az EICMA-n bemutatják a Tesi 3D RaceCafét, amikről senki nem találná ki magától, hogy mi: café raceres elemekkel szórták meg az alap Tesit.
Ahogyan a furcsa halálesetek, megvaduló állatok, gyanús dimenziókapuk az értők számára egyértelmű bizonyítékai a közeli indiántemető meggyalázásának, úgy jelzik az EICMA közeledtét a nehezen értelmezhető, minden konkrétumot nélkülöző, feleslegesen titokzatos videók. A Yamaha most ismét bizonyította, hogy az érdemi tényközlés nélküli mozgóképek nagymestere, ráadásul az MT modellek összes körítését készségszinten gyúrják újra egy perc alatt.
Legutóbb elég jól tippeltünk, és a Ducati legújabb beetető kampánya valóban egy új Diavelről szól, amiről minden eddiginél többet mutatnak meg. Látjuk a fényszórót, a hátsó kereket, a felnit, a zárófényeket, a kipufogóvégeket - illetve a hengeren és hengerfejen futó vonalakat, amik mintha egy 90 foknál nagyobb hengerszögű motorra utalnának.
A Honda CB500 egy alapvetően jó szívvel ajánlható sokaknak – elsősorban azoknak, akik tényleg csak motorozni akarnak, lehetőleg problémamentesen. Persze ma már többféle kivitel közül lehet kiválasztani a stílusunknak leginkább megfelelőt. Így a CBR500R idomos, a modellfrissítés előtt álló CB500X pedig enduró. A legegyszerűbb talán a CB500F, vagyis a meztelen gép. Most ezt is felrázzák egy kicsit.