A KTM nemrég frissítette az RC 390-et, de akkor kizárólag annyi történt, hogy az Euro4-hez szükséges minimumot fejlesztették csak, míg a blokkot tekintve azonos Duke 390-ből egy teljesen új motort csináltak.
A VW csoport kapcsán rendszeresen felmerül a pletyka, hogy ennek vagy annak a márkának az eladására készülnek, a Ducatit is többször emlegették, aztán a VW mindig cáfolt. Ennél érdekesebb, hogy a KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer egy interjúban arról beszélt, hogy érdeklődik a Ducati iránt, és látná az olasz márka helyét a Husqvarna és a KTM mellett.
A Superbike Világbajnokság jövőre erősen átalakul, modernizálják a verseny formátumát, és a szokásos két futam helyett háromfutamos hétvégét vezetnek be. Ezt a lépést már régóta ígérik, de csak most derült ki, hogy pontosan hogyan képzelik az átalakítást.
Veitis eV-twin a motorozás vegán csülökpörköltje (értsd: miért akar húst imitálni, ha pont az a lényeg, hogy nem eszik húst?), a V2-est formázó akkupakkal szerelt angol bobber. A motorhoz saját vázat terveztek, az akkumulátorokat a Panasonic-tól szerezték be, a szénkefe nélküli villanymotor 11 kW-os, vagyis A1-es jogosítvánnyal is vezethető lesz. A nyomatéka viszont durva: 89 Nm áll rendelkezésre.
Gigi Dall'Igna a Ducati Corse feje optimistán áll a 2019-es szezonhoz, szerinte ideális esetben a Superbike-ot és a MotoGP-t is meg tudnák nyerni. Az utóbbira az elmúlt években is esélyesek voltak, de a Superbike-ban a legjobb esetben is csak a második helyért mehettek - a V2-es Panigale az egyetlen Ducati superbike, amely nem nyert a kategóriában VB-t (Stock1000-et nyertek 2014-ben), jövőre viszont már a nagyon ígéretes Panigale V4-gyel indulnak, a gyári csapatban pedig Chaz Davies mellett a MotoGP-ből igazolt Alvaro Bautista fogja húzni a gázt.
A BMW a lég-olaj hűtésű bokszermotorjával kezd csapdába kerülni: a ma már csak az R nineT sorozatban használt blokk vélhetően vészesen közeleg a határaihoz, egyszerű reszelgetéssel már nem lehet továbbfejleszteni - mármint úgy, hogy teljesítse az Euro5-ös környezetvédelmi normát. A német gyártó minden bizonnyal keresi az utat, hogyan lehetne átmenekíteni a 2020-as évekre a léghűtést, és ennek az útkeresésnek egy fontos állomása a múlt héten bemutatott R18 nevű, 1800 köbcentis, léghűtéses bokszermotor.
A Triumph megvárta, míg lecsengenek a nagy őszi kiállítások, és tegnap, Párizsban leplezték le a Speed Twin 1200-at. Ez lényegében a Bonneville T120 kevésbé autentikus változata, a nevet pedig egy 1937-es modellnél használták először, az volt az cég első, teljesítményre kihegyezett soros kéthengerese.
Az Arpilia RS 660 egy hónapja még csak tanulmány volt a a milánói EICMA-n, a napokban viszont már versenypályán tesztelték, és a szemtanúk szerint nagyon úgy nézett ki, mint egy kész jármű. Ennek ellenére a szériagyártást csak 2020-ra ígéri az olasz gyártó.
A bemutató előtti kémfotón tisztán látszódott, hogy a Panigale V4R szárazkuplunggal volt szerelve, aztán a széria motoron már a olajfürdős volt. Most pedig jött a hír, hogy nem, MÉGIS szárazkuplunggal érkezik.
A német Held bemutatott egy érdekes és hasznos újdonságot, a kabátba utólag beszerelhető ledcsíkot, amellyel a viselője éjjel jobban látható lesz.
Egy magára valamit is adó amfetaminfüggő már alvás nélkül kihúzza a Dakarig: a 2019-es rali január 7-én rajtol, és most már a részleteket is nyilvánosságra hozták a szervezők.
Nem annyira közismert, de ha motorsportról és versenycuccokról van szó, akkor a szlovének nagyon ott vannak. Most mindenki az Akrapovic-ra gondol, és teljesen jogos, de van rajtuk kívül más komolyan vehető, világszínvonalú versenykiegészítőket gyártó cég is - arrafelé valahogyan hatalmas hagyománya van a motorsportnak. A Rotobox például egy csúcsminőséget gyártó, de kevésbé ismert cég, elsősorban a karbon felnijeikről híresek - versenysportban utaznak, de szállítanak alkatrészt az Avintonnak is, illetve rendszeresen felbukkannak különböző custom projektekben is. Most viszont nem ezek miatt érdekesek, hanem a saját maguk építette szupermotó az, amiatt a szemöldök a tarkóra szalad.
A Yamaha R3 alapvetően jó motor, ügyesen belőtték az A2 jogosítványhoz úgy, hogy megmaradt praktikus ingázó járműnek, de minimális módosításokkal rövid versenypályákon is oda lehet vele pörkölni a nagyoknak. És elég felpattintani rá egy GG-Rocket Street kitet, azán a bajuszos-szakállas-nyitott sisakos népek között is megjelenhetünk vele.
Egy ideje odaadással figyelem Walt Siegl munkásságát. Ő volt az, aki David Yurmannal összefogva megépítette a forged carbon (ez az anyag neve, kovácsolt karbont jelent, a lényeg, hogy olyan szénszál alapú anyag, ami nagyon kemény, és nem feltétlenül lapformátumú) MV Agustát, most pedig két hasonlóan csodálatos járművet készített, melyeket csak SBK-nak nevezett el, ami a Superbike általános rövidítése is.
A Ten Kate Racing Kft., vagyis a Ten Kate Superbike versenycsapat mögött álló cég csődöt jelentett, miután a Honda az utolsó pillanatban úgy döntött, hogy nem a holland csapattal indulnak a világbajnokságon. A Ten Kate a Hondát hibáztatja a kialakult helyzet miatt.
Pár napja azt írtam, hogy mekkora vétel egy igazi Superbike VB-s versenymotor, de belátom, elhamarkodott voltam. Az igazi nagy királyság, ha van otthon egy MotoGP versenygéped. És most lehet, csak potom 81 millát (250 ezer Eurót) kell kicsapni az asztalra, és hazavihetsz egy KTM RC16-ot.
Bár a Brixton elsősorban kevés köbcenti - 125 illetve 250 - köré épít nagyon kellemes külsejű, viszonylag olcsó retró motorokat, az EICMA-n előálltak egy teljesen új, 500-as tanulmánnyal, a BX 500-zal.
Madrid belvárosában eddig a robogók és a motorok voltak a forgalom urai, ugyanis a kétkerekűekre nem vonatkoztak a behajtási korlátozások, viszont péntektől - 2018. november 30-tól - változik a helyzet, az új szabályok szerint rájuk is érvényes lesz a behajtási tilalom. Mindezt a légszennyezés csökkentése érdekében vezetik be.
Három márka és nyolc Superbike versenyző jelent meg a héten Jerezben, hogy elkezdjenek tesztelni a következő szezonra. Legjobban a Ducati eredményeire voltunk kíváncsiak, hiszen most kezdték el a munkát az új Panigale V4R-rel, de egyelőre Jonathan Rea volt a leggyorsabb a Kawasaki Ninja ZX-10R-rel.
A fekete pénteki lehúzós kamu akciók után érdemes valami fontossal indítani a hetet: ideje összeállítani az ideális karácsonyi kívánságlistát. És minden valamirevaló kívánságlista elején ott van egy superbike, mármint valódi, Superbike vb-s superbike, mint például ez a Honda CBR1000RR SP2.
A KTM nem szokta halogatni az R változatok bemutatását, sőt, 1290 Super Duke-ból nincs is más, csak R. A 690 Duke esetében is egyszerre leplezték le az alap és a minden jóval vastagon megpakolt kivitelt, ezért is okozott meglepetést, amikor a 790 Duke bemutatóján csak az alapváltozat volt ott, a hátsó rugóelőfeszítést leszámítva állítási lehetőséget nem kínáló futóművel.
A csődből visszahozott és hatalmas lendülettel új életre lehelt Gasgas hat új motort leplezett le az ősz folyamán. A sorban a legfontosabb újdonságuk az új Gasgas Enduro GP, mely lényegében a 2019-es gyári versenymotor megvásárolható változata: lényegében megegyezik azzal, amivel az idén Chilében megrendezett Six Days-en negyedik és ötödik helyet szerzett a francia Christophe Nambotin és a spanyol Jonathan Barragán.
A Cambridgeshire-i Herald egy apró motorgyártó, Anglián kívül lényegében ismeretlenek, pedig kellemes arányú, könnyű gépeket gyártanak. A Motorcycle Live kiállításon bemutatták új modelljüket, a Brute 500-at, ami az első, nem Kínában készülő típusuk.
Romano Fenati, az ellenfele első fékjét 200-nál berántó motorversenyző története látszólag ott ért véget, amikor egyszerre engedte el az aktuális és a jövőbeli csapata, és hátráltak ki mögüle a szponzorai. Sokan nem értették, hogy az FIM miért csak két versenytől tiltja el a megmagyarázhatatlanul agresszív versenyzőt és miért nem kap végleges eltiltást, aztán Fenati bejelentette, hogy visszavonul, és az ügynek vége lett.
A Norton nagy formában van, pár napja bemutatták a soros kéthengeres scramblerjüket, utána pedig a Superlight nevű, szintén soros kéthengeres sportmotorjukat leplezték le.