Mintha a szupersport szegmens feltámadni készülne: jelenleg csak a Yamaha YZF-R6 és az MV Agusta F3 vásárolható meg újként, de a Kawasaki és a Suzuki is készül a visszatérésre, sőt, a legfrissebb hírek szerint az Aprilia egy kéthengeres szupersport-motoron dolgozik.
Az Endurance Világbajnokság japán futama pirosbetűs ünnep a versenynaptárban, és tegnap a Yamaha csodát tett: Michael van der Mark és Alex Lowes beírták magukat a hosszútávú versenyek történelemkönyvébe. Miután Katsuyuki Nakasuga a szombati edzésen megsérült, ők vitték be a csapatot a vállukon, 199 körrel nyertek. A második a Red Bull Honda lett, ők 30,97 másodperc hátrányt szedtek össze 8 óra alatt. A harmadik a Kawasaki Team Green lett.
A kis- és közepes teljesítményű motorkerékpárok regisztrációs adója 2019. január 1-jétől csökkenni fog. 80 köbcenti alattiaknál a mostani 20 ezer forint helyett 15 ezer forint lesz a regadó, míg 81 és 125 köbcenti között az aktuális 95 ezer helyett 50 ezer forintot kell befizetni. Az 80 köbcenti alatti kategória duplán érdekes: eddig ezeket a járműveket főleg segédmotoros kerékpárként használták, regisztráció és rendszám nélkül, de ha a járulékos költségeket sikerül minimalizálni, egyszerűbb lesz az ötveneseket rendszámmal ellátni.
A Levis motorok története 1911-ben kezdődött, akkor még kétütemű blokkokkal szerelve támadták az utcákat és a versenypályákat - 1920-ban nyertek is a Man TT-n, aztán a második világháború nekik is betett, a szétbombázott brit ipar nem bírta már felszínen tartani a márkát, így 1946-ban bezártak. Most viszont, hogy a retró minden letarol, elérkezettnek látták feléleszteni a nevet. A Levis a napokban bemutatta az első modelljét, a V6 Cafe Racert, amit további négy típus fog követni.
A World Ducati Week egyik legnagyobb látványossága volt a Race of Champions, amin a ducatis versenyzők mentek éles meccset egymás ellen, aktív és egykori versenyzők, világbajnokok, a Superbike-ból és a MotoGP-ből egyaránt, vagyis Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Xavier Simeon, Marco Melandri, Michael Ruben Rinaldi, Karel Abraham, Tito Rabat, Xavi Fores és Troy Bayliss indultak egymás ellen.
A szintén Google tulajdonban lévő Waze már tudja egy ideje, és most a Google Maps-en is elkezdték fejleszteni a motorosoknak szóló navigációs funkciót, a próbaüzemet pedig el is indították, első körben Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Thaiföld, Vietnam és Tajvan kapta meg.
Steve McQueen csapnivaló színész volt, de legalább vállaltan megélhetési szándékkal állt a kamerák elé, hogy utána nyugodtan foglalkozhasson azzal, amit szeret: az autó és motorversenyzéssel. És amikor összeért a munka és a hobbi, akkor olyan remekmű született, mint az On Any Sunday.
A hatszázas sportmotorok nem most élik virágkorukat, a trendek és a szabályozások erősen ellenük játszanak. Viszont van egy gyártó, aki nem hogy nem hanyagolja a műfajt, hanem ezerrel fejleszti : az MV Agusta. Ezúttal bejelentették, hogy jövőre jön az IMU-val, vagyis többtengelyű elmozdulásérzékelővel szerelt F3, vagyis a hatkilós kategóriában ők lesznek az elsők, akik igazán komoly elektronikai csomagot tudnak adni.
A belga Saroléa öt éve éledt újjá, majd következő évben már ott voltak a Man TT-n az elektromos superbike-ok mezőnyében. Ha nem is mindig hozták az eredményeket, 2017-ben Dean harrison azért összerakott a motorjukkal egy 174 km/h-s átlagtempójú kört.
Amióta kiderült, hogy a Triumph lesz a Moto2 motorbeszállítója 2019-től, azóta zsizseg a pletyka, hogy lesz még Daytona 765 - elvégre a Moto2-es mezőny a Street Triple 765 átdolgozott blokkját használja majd, tehát akár a Triumph is építhetne köré sportmotort. Adni adná magát, de az a rossz hírem, hogy 2019-ben még biztosan nem lesz Daytona 765.
A Superbike világbajnokságon versenyző Leon Camier-nek nem adja az idei szezon, legutóbb a bordáit törte és a tüdeje sérült meg Aragónban, amik miatt két futamot ki is kellett hagynia. Most ismét összecsukta magát, amikor a suzukai nyolcórásra készült japánban, és egy esés során eltört az egyik nyaki csigolyája.
Már egy ideje tudjuk, hogy a Yamaha komplett háromkerekű modellcsaládod tervez, aminek amolyan első fecskéi a Tricity és a Niken. Egyre több energiát fektetnek a háromkerekű vázak és futóművek fejlesztésébe, aminek a következő eredménye egy 300-as változat lesz, melynek az alapjai az YZF-R3-ból jönnek.
A Ducati összes nagy konkurensének van brutális, superbike-okhoz mérhető tudású nakedje. Az Aprilia Tuono, a BMW S 1000 R, a Yamaha MT-10SP és a KTM 1290 Super Duke R mellé a Ducati csak a Monster 1200 R-t tudta odaállítani, ami legfeljebb pariban van velük, de nem takarja be olyan fölényesen az konkurenseket, ahogyan azt egy Panigale V4 alapú meztelen motor tehetné.
Tegnap Dani Pedrosa bejelentette, hogy visszavonul a versenyzéstől, és jövőre már nem lesz ott rajtrácson. Bár Pedrosa a MotoGP-ben soha nem lett világbajnok, végig az élmezőnyhöz tartozott, a legtöbbször dobogón álló versenyzők sorában a harmadik (153-szor végzett az első háromban), 54 szer nyert futamot és három világbajnoki címet tudhat maga mögött, egyet 125-ben, kettőt 250-ben gyűjtött.
Bár úgy tűnt, hogy vége a hatszázas sportmotoroknak, és a Yamaha YZF-R6 az utolsó mohikán, nagyon valószínű, hogy a Kawasaki jövőre előáll egy új ZX-6R-rel. Ez már pletykaszinten régóta lebegett, de most már a japán gyártó elkezdte az új modellhez kapcsolódó hivatalos papírmunkákat, így kiderült egy-két részlet.
Ha versenyképes gyári szupermototót szeretnél, jelenleg csak a Husqvarnától tudod megvenni, az FS450 a műfaj egyetlen, a szalonból már készen kitolható gép a piacon - érdekesség, hogy rendszámos SM-et sem nagyon kapni mástól. Konkurencia nélkül nehéz piaci nyomásról beszélni, mégis alaposan felfrissítették az FS450-et.
Az Endurance világbajnokság egyik legerősebb csapata a francia GMT94 Yamaha, jelenleg tíz pont és egy verseny választja el őket a címvédéstől. Eddig háromszor nyerték meg a világbajnokságot, először 2004-ben, aztán 2014-ben és tavaly. Ezért is különösen meglepő, hogy az suzukai zárófutam után otthagyják a világbajnokságot, és a jövőben a Supersport VB-n (a Superbike VB rommáreszelt hatszázasoknak kiírt kategóriájában) folytatják.
A Yamaha MT Tour a jövő hétvégén, vagyis július 21-22-én megérkezik a Mátrába, és Parádsasváron kipróbálható lesz a teljes MT-széria, vagyis 11 motort lehet meghergelni a szerpentinen. A tesztvezetéshez nem kell előre regisztrálni, hanem elég a helyszínen kitölteni a felelősségvállalási papírokat, és érvényes jogosítvánnyal lehet tekerni egy kört.
A hibrid hajtást lehet zsákutcának és zseniális kompromisszumnak is tartani - előnyei mindenesetre vannak, például a gyorsításnál és részterhelésen a villanymotor hasznos és takarékos, de nincs para, ha lemerül az akkumulátor, hiszen benzinnel is tovább tud menni. Az autóknál már lecsengett sláger a hibridség, de a motorkerékpárokat elkerülte a technológia - eddig, ugyanis a Honda végre elkezdte gyártani a PCX125 hibrid változatát. A forgalmazás szeptemberben indul, és először csak Japánban lesz kapható.
Nem ez a motorkerékpár-ipar legnagyobb titka, eredetileg 2018-ra vártuk az új BMW S 1000 RR-t, de hiszen többször bukkantak fel róla kémfotók, ráadásul a prototípusok nagyon úgy néztek ki, mint a gyártásra kész darabok. Aztán tavaly ősszel elmaradt az EICMA-n a nagy leleplezés. Az Althea Racing, a BMW gyári támogatású superbike csapatának a főnöke, Genesio Bevilacqua árulta el a GPOne-nak adott interjúban, hogy jövőre jön az új modell.
Újabb tagját vesztette el az utcai motorversenyzés legendás családja: a Skerries 100 szombati edzésén balesetet szenvedett és meghalt William Dunlop, az egyik legsikeresebb kortárs utcai versenyző, Michael Dunlop bátyja.
Az Aprilia RSV4 már tíz éves, de ennek ellenére máig az egyik legizgalmasabb superbike, amit kereskedésből kitolhatsz. Sok szempontból mérföldkő volt, például ez volt az első Superbike, amit inerciális mérőegységgel (IMU - elmozdulásmérő) párosított kipörgésgátlóval szereltek, vagyis nem csak a kerekek közti forgáskülönbségből dolgozott, hanem figyelte az oldalgyorsulást is. Ezen felül már a bemutatásakor volt benne elektronikus gázkar, amivel ugyan nem volt első, de az elsők közé tartozott.
Tavaly az EICMA egyik legérdekesebb dobása volt a Moto Guzzi V85 - amikor már azt gondoltuk, hogy a Piaggio csoport hagyja szépen eljelentéktelenedni a legrégebbi márkáját, hirtelen bedobtak egy őrületes retró-túraendurót. Úgy fogalmaztak, hogy keverik a modern túrendurók funkcionalitását a most csúcsra járó nosztaligahullámmal, az eredmény pedig csodálatos lett. A legfrissebb hírek szerint már tesztelik a szériaváltozatot, amely néhány elemében ugyan eltér a tanulmánytól, de a kulcsfontosságú elemek megmaradnak.
Előre szólok, hogy ebben a témában elfogult és érintett vagyok, ugyanis próbáltak már rámsózni vaskos büntetést egy önjelölt házmester által beküldött dashcam videó alapján, és csomó rohangálás, illetékbélyeg, műszaki vizsgálat és hasonló kiadások után süllyesztették el csak az ügyet.
A Nextbase egy dashcam-gyártó cég, és most azon dolgoznak, hogy megszűnjön minden gyorshajtás és közlekedési kihágás, amit úgy képzelnek el, hogy III/III-as besúgóvá teszik az összes ügyfelüket. A most indított angliai kampányuk célja ugyanis az, hogy kiépítenek egy online hálózatot, amin keresztül a dashcamről egyenesen a rendőrségnek lehet küldeni a felvett szabálytalanságokat.
Azt már tudjuk, hogy a Yamaha és a Kawasaki igen erős csapattal áll rajthoz Suzukában a nyolcórás versenyen, amit idén minden japán gyártó véresen komolyan vesz. A Honda is ütős csapatot ígért, és most már el is árulták, kik lesznek ott a rajtrácson: a Red Bull Honda Superbike vb-s pilótáját, Leon Camier-t sikerült befűzniük a futamra, illetve a csapattársai Takaaki Nakagami az LCR Honda (MotoGP) pilótája és a MotoGP-t és a WSBK-t is megjárt Takumi Takahashi lesznek - a nemrég bemutatott CBR1000RRW-vel esélyesek a győzelemre.