Last Mile Surfer néven mutatott be érdekes közlekedési eszközt a Volkswagen. A legtöbb forrás elektromos robogóként hivatkozik a szerkezetre, amely azonban talán jobban emlékeztet egy roller és egy segway szerelemgyerekére.
Nem nehéz elképzelni, milyen megdöbbenés ülhetett ki az arcára a motoros klub tagjainak, amikor visszakapták gépeiket a szállítást végző cégtől. Azok ugyanis dominóként eldőlve, egymás hegyén-hátán feküdtek a tréleren.
Nincs könnyű éve idén a Gas Gasnak. Bár keményen dolgoztak újabb befektetők keresésén, hogy visszafizethessék tartozásaikat, erőfeszítéseik azonban nem jártak sikerrel. Ez odáig vezetett, hogy májusban be is csődöltek.
Az Africa Twin évtizedek óta kitüntetett helyet foglalt el a Honda palettáján. Nem csoda tehát, ha nagy várakozás övezi a 2003-ban elkaszált modell visszatérését. A prototípust még a tavaly őszi EICMA szalonon mutatták meg a japánok, a szériakivitelről idén májusban láttak napvilágot az első fotók. Most pedig végre teljesen lelepleződött. Az információk a Honda portugál oldalán jelentek meg először, aztán gyorsan le is kapták onnan azokat.
A Yamaha az elmúlt néhány évben sorra mutatta be az MT jelzésű sorozat tagjait. Ezek egyike volt az MT-07 is. A modern kinézetű naked bike nem is sikerült rosszul, és számos piacon kimondottan jól is fogy. Azt persze nem jelenthetjük ki, hogy mindenkinek egyöntetűen elnyerte a tetszését, így hát a japán gyártó most másképpen közelítette meg a témát.
Különleges Triumphra lehet licitálni holnaptól (július 23-tól) az Ebayen. Elárverezik ugyanis a Jurassic World című filmben szereplő Scramblerek egyikét. A dinoszauruszos mozi elképesztően nagy siker lett világszerte, így nem kizárt, hogy a motorkerékpárért is jelentős összeget sikerül majd szakítani.
Érdekes terveket szabadalmaztatott Japánban a Suzuki. A motorkerékpár-gyártó ugyanis egy hibrid gépen dolgozik, amelynek sornégyesét egy villanymotorral is megtoldották. Mindehhez ráadásul félautomata váltót csatoltak.
A járműtolvajok nem ismernek határokat: van, amikor gyereküléssel együtt lopnak el családi autókat, és olyan is előfordul, hogy pótolhatatlan ereklyének számító gépekre csapnak le. Most éppen a Victory versenymotorját vitték el – azt a gépet, amellyel Lee Johnston az idei Man-szigeti TT viadalon is indult.
A Ducati igazán odatette magát az utóbbi időben. A tavaly őszi EICMA motorkiállításon bemutatták a legújabb Multistradát, de nemcsak a túrázóknak próbáltak kedvezni, így rögtön odatették mellé az 1299 Panigalét is. Legnépszerűbb modelljüknek azonban mégsem ezek számítottak 2015 első hónapjaiban, hanem a Scrambler.
Gyújtásgondok miatt hívja vissza a WR250X és WR250R endurókat és supermotókat a Yamaha. Ezeknél a típusoknál ugyanis a nem megfelelő hővédelem miatt bizonyos gyújtásalkatrészek túlmelegedhetnek, így zárlat keletkezhet.
A kínai CFMoto egyik modelljét, a WK Bikes márkanéven forgalmazott soros kéthengeres WK 650i-t angliában egyszerűen kitiltották a piacról, mert zavarbaejtően hasonlított a Kawasaki ER-6n-re. A motorblokk külseje, a váz, a futómű, a kerekek, de még a műszaki adatok is zavarbaejtően idézték a japán motort, a hatóságok döntését pedig a jogi szaknyelv ismerete nélkül úgy foglalnám össze, hogy egyértelműen megállapítható a gerinctelen másolás.
Napok óta hangos a sajtó Joaquín Guzmán szökésétől. A csak El Chapo, vagyis a Köpcös néven emlegetett drogbáró a mexikói Sinaloa kartell feje, vagyis az egyik leghatalmasabb ember a műfajban. Az Egyesült Államokba irányuló kábítószercsempészet 50-60%-a az ő kezük alatt folyik át, bevételük pár éve a Facebookéval vetekedett.
Visszahívást rendeltek el a KTM 1290 Super Duke R-re. Először a kanadai és az ausztrál piacon észlelték a problémát, ezt követően azonban minden országra kiterjesztették az akciót. A motorkerékpár tankjának egyik túlfolyó csöve ugyanis eltörhet, így szivárogni kezdhet a benzin.
Hát mit, hát mit?! Szmokingban egykerekezni, te bugyuta, még ezt sem tudod? Az MV Agusta reklámja elég egyszerű, és üzenete is nagyjából annyi, mint egy Pumped Gabó táncnak. Vagyis ha jól nézel ki, akkor királynak érezheted magad, a csavar annyi, hogy ha már akkora király vagy, hogy egy MV Agusta F3-mal csapathatsz, akkor el is engedheted a csajozást.
Egy ideje már nem titok: az MV Agusta szakít a háromhengeres gépekkel. Nemrég még a Turismo Veloce jelentette a nagy újdonságot, amelynek már korábbról is jól ismert 800 köbcentis blokkjában szintén három henger volt, de az olaszok úgy érezték, kimaxolták a műfajt.
Gyakrabban kell lemosni a piros hó által összemocskolt fehér hollót, mint ahányszor magyar sikert ünnepelhetünk a motorsportban. Most viszont Herczeg Balázsnak tapsolhatunk felállva. Ja, nem tudod, ki az? És ha úgy mondom, hogy Mókusnak? Na ugye.
A Bonneville sós síkság állapota évről évre romlik, a helyzet olyan rossz, hogy törölték a sebességi rekordok ostromlásának nemzetközi fesztiválját, a Speed Weeket.
Guy Martin nevét igen nehéz lenne különválasztani a motorsporttól. Évről évre egyre többen utaznak el miatta a Man-szigeti Tourist Trophyra, de a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutó sem ismeretlen már számára. Sőt, olykor azért közúton is rosszalkodik.
A MotoGP ezen a hétvégén a németországi Sachsenringre látogat. Így hát a sorozatba idén visszatért Suzuki sem választhatott volna jobb helyet az ünneplésre, mint egy GP-futam. A japán gyártó emblematikus gépe, a Gixxer ugyanis ebben az évben harminc esztendős, így valamit ki kellett találniuk.
A Speedy Working Motorsra (SWM) minden bizonnyal csak kevesen emlékeznek. A hetvenes években elsősorban triálmotorokkal és terepes gépekkel voltak jelen a piacon, olyan versenytársakkal csatáztak, mint a Montesa, a Bultaco vagy éppen a Fantic Motor. 1984-ben aztán beszüntették a gyártást.
Már javában pörögnek a közúti tesztek, hiszen forgalomban sikerült lekapni a legújabb Triumph-ot. Első ránézésre Bonneville T100 adja az alapot, másodikra pedig Thunderbird 1600, de igazából egyik sem helyes: az új folyadékhűtésű, 1100 köbcentis kéthengerest szerelték a csapott farú motorba - a pletykák szerint a 865 köbcentis levegős kéthengeresnél lényegesen erősebb lesz, míg a Bonneville-ek teljesítménye 69 lóerő, addig az új 1100-as már körülbelül 100 LE-t fog tudni.
Körülbelül tíz évvel ezelőtt mutatta be a Yamaha az MT-03-at. A látványos formatervű motorba az XT660 egyhengeresét építették bele. A nemsokára érkező, új MT-03 műszaki alapjai a Yamaha YZF-R3-ból származnak - vagyis kéthengeres, és háromszáz köbcentis lesz, így várhatóan 47 lóerőt teljesít majd, amivel mindössze egy lóerővel marad majd el az elődtől.
Féléves eladási rekordot döntött a BMW. A bajor motorkerékpár-gyártó ugyanis 2015 első hat hónapjában 78 418 gépet értékesített. Ez 10,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.
200 lóerő egy motortól nagyon sok - ezt még versenyzők sem feltétlenül tudják teljesen kihasználni, talán csak a szakma csúcsán lévők mondhatják azt, hogy nekik ennél több kell. Félelmetes belegondolni, hogy az új Yamaha R1 998 köbcentis crossplane blokkjából kereken kétszáz lóerő jön ki - rövid utcai kör után egyébként az R1 kimondottan darabosnak tűnik, de ez csak lazán kapcsolódik a témához - ami még tovább növelhető.
Szokás mondani, hogy az Alfa Romeótól formatervet nyúlni nem bűn, hiszen ami szép, az terjedjen. Amíg mondjuk egy légbeömlőről vagy egy felniről van szó, addig a céges jogászok még elnézőek, de amikor egy teljes formaterv kerül a fénymásolóba, akkor ott szigorú perekre lehet készülni. Egyetlen kivétel létezik: ha az egyik fél kínai. Arrafelé ugyanis semmi sem szent.