Személyautóin már korábban bemutatta az úgynevezett dinamikus féklámpa-technológiát a BMW. A bajorok most motorkerékpárokon is bevezetik a rendszert, amellyel reményeik szerint könnyebben észlelhetővé teszik a lassító, megálló járműveket, csökkentik a ráfutásos balesetek kockázatát.
Korábban ugyan utalt rá, hogy indul a 2016-os Dakaron, most bejelentette, hogy visszavonul a versenyzéstől. Visszavonul, de nem került tőle távol, ugyanis a Dakar Rally versenyigazgatója lesz.
Tavaly még úgy tűnt, minden rendben az Erik Buell Racing háza táján, sőt, mintha a márka elkezdte volna összeszedni magát. Idén tavasszal azonban már rossz hírek jöttek, az EBR ismét csődközelbe jutott, ez pedig a Heróval folytatott együttműködésükre is rányomta bélyegét.
A triálversenyzés lenyűgöző sport, noha a gyorsasági- és krosszmotoros megmérettetéseknél jóval visszafogottabb nyilvánosságot kap. Természetes és épített akadályokon ugrálni egy ülés nélküli motorral azonban nem gyerekjáték, így kőkemény célszerszámot is igényel. Nem csoda, hogy nem is vág bele minden gyártó.
A japán Young Machine magazin értesülése szerint a Honda már javában dolgozik egy retró sportmotoron. Ez elég hihetően hangzik, hiszen a Young Machine értesülései szinte mindig pontosak, ráadásul ez a koncepció már jó régóta napirenden van a Hondánál. 2007-ben a tokiói motorkiállításon mutatták be a Honda CB1100R tanulmányt, ami egy szép, HRC színekre fényezett, sportos kiegészítőkkel vastagon megkent CB1100 volt.
Franciaországban szeretik túltolni a szabályozást: gondoljunk csak a 100 lóerőnél erősebb motorok betiltására vagy a kötelező láthatósági mellény körüli mizériára. A legújabb döntés szerint 2015. július 1-től, vagyis holnaptól tilos a motorosoknak a fülhallgató használata.
Idén tizedjére rendezik meg a már-már legendásnak számító 24 órás tájékozódási versenyt, a BMW Bike Maratont. A jubileumi futam idén Ausztriában zajlik, ahol a résztvevő 2-6 fős csapatok körülbelül 800 kilométeren keresztül keresik a helyes utat a rajtnál kapott itiner alapján.
Sajnos az idei Pikes Peak-i felfutó sem telt halálos áldozat nélkül, azonban a versenynapok már komolyabb baleset nélkül zárultak le. Az időjárás viszont több kategóriában is megtréfálta az indulókat. A motorosoknál végül hondás siker született: Jeffrey Tigert 10:02.735-tel tudott nyerni egy CBR1000RR nyergében.
A Honda nemrég bemutatott egy motort, ami néhány apróságot leszámítva nem más, mint egy MotoGP versenygép, csak megvehető. Jó, nem olcsón, 58 millió forintért. Az első csalódás akkor ütött be, amikor kiderült, hogy 58 millió forintért mindössze 159 lóerős a gép. Persze meg lehet vásárolni hozzá nagyjából másfél millióért a versenykitet - a 58 millió forinton felül - és akkor már 215 lóerőt tud. De olyankor már nem mehet ki közútra. Ez eddig nagyjából rendben van, hiszen utcára bőven elég a 159 lóerő.
Niklas Ajo, finn motorversenyző a hétvégi asseni futamon vezető helyről csúszott meg - kanyarból kifelé vad szambába kezdett alatta a motor, ám ahelyett, hogy felvette volna a breaktáncosokra jellemző, a földön pörgő pozíciót, gigantikusat mentett. Végül a motor mellett lógva, térden csúszva sikerült átgurulni a célvonalon. Ezzel ugyan bukta a dobogós helyét, de annál sokkal többet nyert: a fél világ most róla beszél.
A laikusok első kérdése egy bukósisak kapcsán, hogy mennyire biztonságos. A helyzet viszont az, hogy a biztonságosságot mára szinte kimaxolták a gyártók, a fejlesztések most szinte kivétel nélkül a komfortszint javítására vonatkoznak - tehát ha egy sisak drága, az nem feltétlenül a nagyobb biztonságot jelenti, hanem sokkal inkább valami más extrát. Ilyen a sisak tömegének csökkentése, a kényelme és a zajszintje.
Halálos áldozatot követelt a Pikes Peak-i hegyi felfutó. A vasárnapi versenyre készülő Carl Sorensen az egyik edzésen veszítette el uralmát motorja fölött, és egy balkanyarban szenvedett balesetet. A 39 esztendős pilóta nem számított rutintalannak, tavaly ugyanis összetettben a 16., az Open kategóriában pedig a 10. helyen zárt Kawasaki ZX10-R-ével. Idén egy Ducati 848 nyergébe ült.
Elég durván elszaporodtak a 180 lóerő körüli naked motorok. Nehéz megmondani, hogy ki kezdte el, és végül ki gurította legmeszebbre a gyógyszert, de jelenleg az Aprilia, a BMW és a KTM is versenyben van az aranyból öntött Csupasz Elmebaj díjért.
Aligha létezik olyan filmrajongó, akinek ne lenne ismerős Marlon Brando neve. A legendás színész olyan, ma már klasszikusnak számító produkciókban is játszott, mint például a Keresztapa, vagy Az utolsó tangó Párizsban.
Amikor a veszedelmesen dühös háromhengeres MT-09-ből bejelentették a túraváltozatot, elismerően csettintettem: igen, ez lesz az igazi. Idén szintén elismerően csettintettem, mert tényleg nagyon betyár lett az MT-09 Tracer, és megint eljött az ideje egy kis nyálcsorgatásnak, Milánóban lekapták a kistestvért, a 700 köbcentis, kéthengeres MT-07 Tracert is.
A KTM-nél gőzerővel dolgoznak az RC16-os kódnevet viselő MotoGP versenygépen, amely a tervek szerint a 2017-es idényben gyűjti majd a kilométereket – az osztrákok reményei szerint pedig a pontokat és győzelmeket is – a világbajnoki pályákon.
Az egykori legendás spanyol márka feltámadni látszik. Ám míg az 1958-as alapítástól egészen az 1983-as csődig könnyű, kétütemű motorok alkották a kínálatukat, 2015-től első sorban elektromos rásegítésű biciklikre koncentrálnak. A barcelonai gyár már áll, évente ezer darabos kapacitással tudnának kezdeni, de idővel a húszezres darabszámot is elő tudják majd állítani.
Visszaszerezné elhunyt fia motorját Bill Doxford. A 88 esztendős férfi nagy becsben tartotta a Yamaha DT 175 endurót, ahogy mondja, leginkább eszmei értéke volt számára a motorkerékpárnak. Most azonban ellopták.
Egészen elült a KTM Adventure palettájának bővítéséről szóló pletykák, pedig a KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer már két és fél évvel ezelőtt meglengette, hogy a 390-es plattformra épített naked és sportmotor után a kalandmotoron lesz a sor.
Pár napja bukkant fel az alábbi videó, aminek a leírásából kiderült, hogy a kamerás észrevette a barátjától ellopott motort, és a nyomába eredt. A tolvajt lerúgta a nyeregből, aki az esés során eltörte a karját. Mint kiderült, már körözték korábbi lopások miatt.
Európában is bejegyeztette az NXR160 szabadalmait a Honda. A könnyű, kisköbcentis szoftendurót Brazíliában a tavalyi év végén már bemutatták, de most úgy tűnik, az Európai Unió tagországaiba is eljuthat a gép.
A Honda NSR250R döbbenetesen penge motor volt. 90 fokos hengerszögű V2-es kétütemű blokk, 40 lóerő, 136 kiló – hasonló ment akkoriban a MotoGP-ben, igazi utcai versenymotor volt. Meg is őrültek érte, a megmaradt példányokat ma is sokra tartják.
A nagy túramotorok mezőnye olyan dinamikusan fejlődik, mint tíz éve a sportmotoroké. Évről évre jönnek a döbbenetes újdonságok, néha az az érzésünk, hogy a gyártók már ebben a kategóriában mutatják be először a legújabb fejlesztéseiket - legalábbis ha elektronikáról vagy a vezetést segítő, illetve kényelmi extrákról van szó.
A brit gyökerekkel rendelkező, de ma már elsősorban indiaiként ismert Royal Enfield idén komoly terjeszkedésbe kezdett. Februárban bejelentették, hogy ismét gyártanak majd Nagy-Britanniában is, most pedig megnyitották első dubaji kereskedésüket.
Felpörgetheti a Cagivát a közeljövőben az MV Agusta – ez derült ki legalábbis abból az interjúból, amelyet az MV alelnöke az egyik olasz portálnak adott. Igaz, rögtön hozzá is tette, hogy egyelőre nincs közvetlenül napirenden a kérdés.