Egyelőre még csak CGI rajzokat mutatott a Norton az új scramblerjéről, az Atlas-ról, de ezeket vehetjük ígéretnek is, ugyanis novemberben mutatják be a kész típust. Sok részlet még nem derült ki róla, azt viszont tudjuk, hogy egy 650 köbcentis, soros kéthengeres blokkot építenek bele, ami lényegében az 1200-as V4-esük fele: a hengerfej, a szelepek, a dugattyúk és a hajtórudak például meg fognak egyezni.
A Honda bemutatta a Super Cub C125-öt, a valaha volt legnagyobb és legerősebb Cub változatot. A Super Cubból hatvan év alatt több mint 100 millió darabot gyártottak, ez olyan mennyiség, hogy sorba rakva őket ötször körbeérnék a földet, szóval nem mondanám, hogy nem voltak komoly elvárások a most bemutatott modellel szemben.
A világ legegyszerűbb motoros navijának ígérkezik ez a motoyó. A Beeline Moto egy frissen indított startup, és még csak most gyűjtik a tőkét a gyártáshoz. A lényeg, hogy a motoros navit a lehető legegyszerűbbre redukálják, és ennek ez a kis körműszer lett a vége, amin lényegében egy nyíl van csak, ami mutatja, hogy merre fordulj - illetve apró betűvel kiírja, hogy hány méter múlva.
Idén 25 éves a Ducati Monster sorozat - 1993-ban mutatták be az elsőt, és azóta már 325 ezer elkelt belőle, és a Ducati egyik legerősebb húzómodelljévé vált, erre emlékeznek meg egy évfordulós kiadással, a Monster 1200 25° Anniversarióval.
A KTM 790 Adventure nem tartogat sok meglepetést, láttuk már kémfotón, láttuk már tanulmányként, és most 150 hardcore KTM rajongó élőben is megtekinthette a Szardínián egy kalandtúra-ralin.
Már írtunk róla, hogy az Európai Unió 25%-os büntetővámot ver az amerikai motorokra, és hogy ez milyen hatással lesz a Harley-ra. Röviden összefoglalva: rossz lesz nekik. Az európai eladások visszaesése nagyon súlyosan érintené a céget, ezért reagáltak, és bejelentették, hogy elkezdték tervezni az európai piacra szánt modellek gyártásának az áthelyezését - úgy fogalmaztak, hogy ez az egyetlen lehetőségük.
Jelenleg ha kanyarfényt szeretnél a motorodra, akkor valamelyik nagy gyártó csúcsmodelljét kell megvásárolnod, például egy Kawasaki H2 SX SE-t vagy egy KTM Super Adventure-t. Egy csapat meglátta benne a fantáziát, és Kickstarteren gyűjtenek az utólagos kanyarfényszóró fejlesztésére.
Az év motoros projektjét az őrült mérnök, Max Lambky és az egykori versenyző, Mike Hawthorne találták ki, ami röviden a következő:
1. építenek egy sebességi rekorder motort, amivel 480 km/h fölött szeretnének menni
2. ehhez Vincent blokkot használnak
3. EGÉSZEN PONTOSAN KÉT VINCENT BLOKKOT!
4. egyenként 1500 köbcentire felfúrva
5. nitrometán üzemanyaggal
6. streamliner idomok alá költöztetve
Az idei Pikes Peak felfutóra a Ducati érkezett esélyesként, és ha nem is simán, de sikerült visszahódítaniuk a hegyet a KTM-től. A KTM mintha el is engedte volna az idei abszolút győzelmet, a tavaly új rekordot beállító Chris Fillmore például nem a 1290 Super Duke R-rel indult, hanem csak Middleweight kategóriában egy KTM 790 Duke-kal.
Két napja életbe lépett az amerikai termékekre kiszabott EU-s büntetővám, mely a fémáruk, a mogyoró, a kukorica, a farmerruhák és az alkoholos italok mellett a motorkerékpárokat is érinti - egészen pontosan 25% extra vámot kell fizetni ezek után. Ez egyfajta válasz volt arra az amerikai intézkedésre, mely hasonló mértékben sújtott minden európai, kanadai és mexikói fémterméket, melyet az amerikai piacra szállítottak be.
A KTM 390-es túraenduróját tulajdonképpen a 390 Duke 2013-as bemutatója óta várjuk, és most végre úgy tűnik, az osztrákok jóváhagyták a 390 Adventure-t - ha hihetünk a KTM Indiai részlegét és a Bajajt vezetőjének, akkor már 2019-ben kapható lesz.
100 km/h helyett 200 felett hasított a 24 éves Yorkshire-i motoros, amikor a rendőrök észrevették, mennyire alacsonyan repül, és utána eredtek. Miután az észlényt beérték, észrevették, hogy a motorján kamera van, amivel rögzítette a gyorshajtást és a merész előzéseit. A gyorshajtást elismerte, a magánszorgalomból rögzített bizonyítékokat átadta, a bíróság pedig 200 óra közmunkával, 10 hónapnyi, egy évre felfüggesztett börtönnel és a jogosítvány 12 hónapos bevonásával ismerte el a fiatal erőfeszítéseit.
Július 21-én Misanóban a világ legnagyobb Ducatis rendezvényén, a World Ducati Weeken-en különleges versenyt rendeznek Race of Champions néven - tizenkét pilóta, aktuális versenyzők és visszavonult versenyzők mérik össze tudásukat. Csak pár név a rajtrácsról: Troy Bayliss, Chaz Davies, Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Jack Miller, Marco Melandri - Superbike és MotoGP menők vegyesen, az esélyegyenlőség jegyében mindannyian Panigale V4 S-sel indulnak.
Amikor a hergelt Indian Scout FTR750 elindult a flat track versenyeken, a rajongók azonnal elkezdték követelni a versenygép utcai replikáját - a versenymotor privát csapatoknak eddig is megvásárolható volt, de az ugye egy 14,5 milliós production racer versenymotor volt, 100 lóerő feletti teljesítménnyel, Öhlins futóművel, állítható vázgeometriával. Most viszont bejelentették, hogy az egy éve megvillantott FTR1200 megkapta a gyártási engedélyt.
A Yamaha idén irgalmatlanul veszedelmes csapattal indul Suzukában a nyolcórás versenyen, Alex Lowes, Michael van der Mark és Kats Nakasuga esélyesek lesznek a győzelemre a gyári csapatban. A cél sem szerény, zsinórban a negyedik győzelmet célozzák meg - ami többek között azért is fontos, mert idén 20 éves az YZF-R1. Az első generációs R1-et, az RN01-et 1998-ban mutatták be, jelenlega 10. generációnál tartanak.
Klasszikus krómos-fekete V7 különkiadást mutatott be a Moto Guzzi a Wheels and Waves custom és hipszterfesztiválon. A Mandello del Lario Harley-jaként emlegetett gyártónak nem kell messzire mennie, ha a stílust akarják prezentálni, jelenleg ők gyártják a legautentikusabb retrót, a körítésben egyszerűen nincs hiba.
A Superbike világbajnokságon versenyző Kawasaki Racing Team minden idők legerősebb Superbike csapata, talán csak a Ducati volt hasonlóan elsöprő erejű a kilencvenes években Carl Fogarty-val. A Ninja ZX-10RR brutális versenygép, a csapat elképesztő segítséget kap a gyártól, Tom Sykes és Jonathan Rea pedig futamról futamra bizonyítják, hogy nincs ellenfelük - olyannyira uralták a mezőnyt, hogy a szervezőkkülön szabályt hoztak a visszaszorításukra és a Ducati helyzetbe hozására.
Nem kevés kihagyás után az MV Agusta visszatér a Grand Prix-be, azon belül is a Moto2-be - a Superbike világbajnokságon ugyanis új fejlesztésű sportmotor nélkül aligha rúghatnak labdába, míg a Moto2 elég költséghatékony műfaj - ráadásul az MV-nek lejt a pálya, hiszen 2019-től 765 köbcentis Triumph háromhengeresekkel megy majd a mezőny, az MV Agustának pedig elég nagy rutinja van abban, hogyan kell jó vázat és futóművet tervezni egy 800 köbcenti körüli háromhengeres köré. A munkával olyan jól haladnak, hogy ki is adták az első képeket a 2019-es Moto2-es versenygépükről, mellyel szabadkártyával akár már idén is rajthoz állhatnak.
Az MV Agusta bemutatta az első modelljét, melybe már az új okos kuplungjukat szerelik (SCS - Smart Clutch System). Az SCS először a túraendurójuk csúcskivitelébe, a Turismo Veloce Lussóba került bele, és nagyjából bejött, amire számítottunk: egy olyan automata kuplungot vezettek be, melynél megmarad a kuplungkar, vagyis hagyományosan is használható, de egy röpsúlyos szerkezet a fordulatszám függvényében képes automatikusan oldani és zárni a tengelykapcsolót.
Pénteken lezárult a Man TT, az utolsó futam a legnagyobb presztízsű Senior TT volt - a Senior TT-n eredetileg a Superbike kategóriánál is ridegebb motorral lehetett indulni, de ez mára változott, ugyanazok a Superbike-ok mennek, mint pár nappal korábban. Mindenki epikus Dean Harrison vs. Michael Dunlop csatát várt, de végül Peter Hickman ment egy elképesztőt, egy 217 km/h-s átlagú kört is futott, és behúzta a TT legfontosabb győzelmét.
Az olasz versenyzőt tavalyelőtt a Ducati engedte el, és most a Suzuki sem kívánja folytatni vele a közös munkát. Bár Iannone a japánok eredményesebb versenyzője, mégis Alex Rins-t tartják meg. Iannone így sem marad csapat nélkül, az Apriliával két évre írt alá, vagyis ez lesz a harmadik gyári csapat, ahol kipróbálja magát.
A Royal Enfield bejelentette, hogy az angliai fejlesztőközpontban már dolgoznak a villanymotor-platformjukon. A cég elnöke, Rudratej Singh úgy fogalmazott, hogy még azelőtt megoldást kell találni a fenntartható közlekedésre, mielőtt a jegesmedvék átveszik az uralmat Kaliforniában.
Az új erőre kapott Gas Gas belépett a súlyosan kísérletező gyártók közé - az új versenyendurók és -krosszmotorok mellett triál-túra és villanyos triálmotort is bemutattak. A TXE hasonló koncepciót követ, mint a Yamaha TY-E, de több apróság is mutatja, többről van szó egyszeri technológiai demónál.
Az idei Man TT legnagyobb győztese Michael Dunlop, aki a 16. 17. és 18. címét is megszerezte, a legutóbbit a Lightwight futamon. Keményen megdolgozott a sikerért, mert a TT legkisebb kategóriájának két ásza, Ivan Lintin és Derek McGee is rendesen odatette magát. McGee kapásból egy körrekorddal nyitott, de miután Lintin Kawasakija megadta magát, Dunlop megtáltosodott, és az utolsó körében sikerült megdöntenie James Hillier átlagsebesség-rekordját.
Tegnap még csak pletyka volt, ma viszont már hír: Jorge Lorenzo ül jövőre Pedrosa helyére a Repsol Hondánál. Az ötszörös világbajnok kétéves szerződést írt alá.