Dani Pedrosa a szezon végén otthagyja a Honda gyári csapatát. Ezzel 18 év közös munka ér véget, melyből tizenhármat a Repsol Hondával töltött a királykategóriában. Nem tudni, mi áll a döntés mögött, valószínűleg nem Pedrosa sikertelensége, ugyanis ha kizárólag az eredmények számítottak volna, a szakítás korábban megtörtént volna. Ha hihetünk a pletykáknak, a döntés mögött a csapat új főnöke, Alberto Puig áll.
Musk kétséget sem hagy, mennyire egy személyben maga dönt mindenről a Teslánál. Most egy egyszerű kérdéssel árulta el magát: azt mondja, sosem gyártanak majd motort Tesla-logó alatt, mert régen majdnem meghalt egy motorbalesetben.
A Fülöp-szigetek elnöke, Rodrigo Duterte rendelte el a lefoglalt motorok megsemmisítését, melyeket a vámokat megkerülve csempésztek az országba.
President Rodrigo Duterte issued a directive to destroy several luxury motorbikes which had been smuggled.
— The Telegraph (@Telegraph) 2018. május 30.
They were worth more than $640,000. pic.twitter.com/UcC1x6BB4S
Aki rajta tartja az ujját a filmipar történéseit, már tudhatja, hogy lesz Top Gun 2. Az első részben egy Kawasaki GPZ900 volt Tom Cruise motorja - akkor az volt a világ egyik legvágyottabb csúcsgépe, csak az azóta eltelt 32 évben történt ez-az a motorok világában, a GPZ900 idő közben veterán lett. Viszont a második rész sem lehet meg a saját motorozós jelenete nélkül: így került képbe a Kawasaki H2.
2013-ban mutatták be tanulmányként a Suzuki Recursiont, a turbós kéthengeres motorjukat, és most már nagy úgy tűnik, hogy 2019-ben már a szalonokban lesz. Eleinte 588 köbcentis soros kéthengeresről volt szó, ami aztán 700 köbcentis lett, és folyamatosan kerülnek elő a különböző szabadalmi rajzok.
A Man TT idei második áldozata a 26 éves Adam Lyon, aki a Supersport futam harmadik körében szenvedett halálos balesetet. Lyonnak ez volt élete első TT-je, 24. helyen kvalifikálta magát a tegnapi futamra. Tavaly az Ulster GP-n a hatszázasok között a 11. lett, és esélyesnek tartották idén a legjobb újonc címre.
Dunlop nyerte a Man TT Superbike futamát, miután az egyetlen reális ellenfele, Dean Harrison kiesett, és ezzel megszerezte 16. TT győzelmét. De lássuk, mi is történt a hétvégén.
A Honda a PCX125 után a másik húzómodelljére, a Forzára is ráfrissített, lecserélték az idomzatot, a műszereket, 5,5 literrel növelték az ülés alatti tárolót és felkerült az extralistára az elektromos szélvédőállítás.
A Man TT tegnapi edzésén nem Kneen halálos balesete volt az egyetlen tragédia, ugyanis a Steve Mercer is súlyos balesetet szenvedett, amikor a pályafelügyelők autójával ütközött. Zavaros az ügy, nincs pontos tájékoztatás arról, hogy mi történt, azt sem tudni, mit keresett fenn a pályaautó. Először arról volt szó, hogy Kneen balesete miatt szálltak ki, más forrás szerint egy kigyulladt fa miatt vonultak fel, a lényeg, hogy a pályán lévőket nem sikerült tájékoztatni a történésekről, így következhetett be az ütközés. Mercer állapota kritikus.
Dan Kneen, a Tyco BMW 30 éves versenyzője az esti edzés nyitókörében halálos balesetet szenvedett a pálya Churchtown nevű részén. Kneen a Man-szigeten született, és 2008-ban állt először rajthoz a TT-n, amikor élete első versenyén rekordot állított fel: máig ő az egyetlen, aki már az első évében mesterhármassal zárt, ő volt a legjobb junior, újonc és megnyerte az Ultralightweight kategóriát.
Már hétfőn döbbenetes volt a tempó a Man TT edzésein, a kawasakis Dean Harrison tegnap pedig még tovább gyorsult, megfutotta a valaha volt leggyorsabb állórajttal kezdett kört a 60,7 kilométer hosszú pályán, ami azt jelenti, hogy az átlagsebessége 214,2 km/h volt. Az abszolút rekordot egyébként Michael Dunlop tartja 214,7-tel, de az versenyen futott kör volt, nem álló helyzetből indulva.
Kezdődik a TT, az Alpinestars pedig elkészítette a John McGuinness replika csizmáját. A Mr. McPint különkiadás alapját a márka csúcsmodellje, a Supertech R adja, amit egy korsó sör (Mc+Guinness=McGuinnes, ugye), némi angol zászló és a TT pályarajz tesz különlegessé.
Vasárnap elindult a Man TT edzéshete, tegnap este pedig már a Superbike-okat próbálgatták az indulók. Az időjárás a tavalyi téboly után kegyes volt, remek körülmények között zajlottak az edzések. Dean Harrison találta meg a legjobb tempót, az első körében kapásból egy 209,6 km/h-s átlagot ment, amit még a tizenötszörös TT győztes, és egyben az idei esélyes, Michael Dunlop sem tudott túlszárnyalni, neki 208,1 km/h-s volt az első körátlaga a Tyco BMW-vel - egyébként Dunlop motorját tartják a TT legjobb versenygépének.
A Concorso d'Eleganza Villa d'Este a világ legrangosabb autós szépségversenye, ahol veteránok, luxusautók és gyári tanulmányok egyaránt felbukkannak, ugyanis két dolog számít csak: hogy szép és drága legyen. Ezt a környezetet a BMW már régóta szereti kihasználni egy-egy koncepció megfuttatására, két éve például a kompresszoros R5-tel turnéztak, 2015-ben a K 1600 B előzményét mutogatták, 2013-ban pedig az R nineT prototípusát leplezték le a Comói-tó partján.
A Suzuki hazai képviselete Guinness rekordot szeretne dönteni június 9-én a Hungaroringen, céljuk, hogy a legtöbb azonos márkájú - logikusan: Suzuki - motorkerékpár legyen egy helyen. Az eseményre mindenféle Suzuki motort várnak, a lényeg, hogy legyen rajta rendszám.
A Honda elkészítette a CRF450L-et, amiből a L azt jelenti, hogy közúton is legális. Az alapok a CRF450 krosszmotorból származnak, de alkalmassá tették a napi használatra, vagyis kerültek rá ledes fényszórók, visszapillantók, duda, rendszámtábla-tartó, és a többi apróság, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jármű rendszámot kapjon.
Nálunk még gyerekcipőben jár a mopedes/robogós/motoros bűnözés, Angliában viszont jelenleg ez az egyik legnagyobb probléma. A tolvajok és rablók ugyanis felfedezték ugyanazokat az előnyeit, amelyet a napi ingázók is élveznek, vagyis hogy a motor gyors, agilis és elfér a kocsik között, ráadásul a robogós bűnözést segíti egy ottani rendőri protokoll, miszerint sisak nélküli motorost nem kezdenek el üldözni - mármint van a rendőrnek mérlegelési joga, hogy hogy belekezd-e az üldözésbe, de ha a dolog rosszul végződik, vagyis az üldözött elesik és belehal, a rendőrt felelősségre vonják - és ez általában kellő visszatartóerő a rendőrök számára.
A Royal Enfield bemutatta a Classic 500 Pegasust, amely a a második világháború ejtőernyős motorjának, a Flying Fleanak állít emléket. Már eleve a bemutatónak is méltó helyet választottak, a duxfordi Imperial War Museumban tartották meg a bulit, amire újságírókon kívül veteránokat is meghívtak.
A Dakar szervezői bemutatták a 2019-es verseny kezdeti terveit, és úgy néz ki, hogy a világ legnagyobb ralija jövőre egyetlen országhatárt sem lép át, az egész Peruban zajlik majd. Ez azért is különös, mert ilyen még soha nem volt, a Dakar epikusságához a több országot átszelő útvonal illik - még 2008-ban, amikor elmaradt a Dakar, és a versenyzőknek összedobtak egy Közép-Európa Rally-t, az is két országot érintett.
Történelmi fordulat lenne, ha az MV Agusta visszatérne a GP versenyekre - márpedig ezt készítik éppen elő. Első lépésben a Moto2-be térnének vissza a Forward Racinggel. A Moto2-ben 2019-től 765 köbcentis Triumph háromhengeresek kerülnek a versenygépekbe, ami nagy vonalakban ugyan, de hasonlít az MV Agusta 675-ös és 800-as háromhengereseire, így mondhatni, van tapasztalatuk, hogyan kell köré jó vázat és futóművet építeni. A Moto2-es versenygépüket még idén leleplezik, várhatóan júliusban.
Ducati évekig verhetetlen volt a Pikes Peak hegyi felfutón, a Multistrada győzelmét különkiadások őrzik, ám az utóbbi években legfeljebb mentőmotorként volt súlyuk - először a Kawasaki és a Honda söpörte le őket, majd tavaly egy KTM állított fel új rekordot. Az olaszok idén ismét rajthoz állnak, ráadásul két nagyágyú pilótával - Carlin Dunne és Codie Vahsholtz többször nyertek már, sőt: Dunne volt az első, aki tíz perc alatti időt tudott menni (az ő rekordja dőlt meg tavaly), míg Vahsholtz jelenleg is tartja a középsúlyú motorok rekordját egy Husqvarna 701 Supermotóval.
Tagadhatatlanul lendületet adott a 300-as sportmotoroknak a Supersport300 világbajnokság - a Superbike világbajnokság legkisebb kategóriáját éppen azért írták ki, hogy legyen egy olcsó utánpótlás kategória, mely kedvet csinálhat a fiataloknak az A2-es jogsival kompatibilis motorokhoz. Az ötlet annyira bevált, hogy azóta a környező országokban, sőt, nálunk is indult SSP300 bajnokság.
Mintha a Tricity és a Niken után vérszemet kaptak volna, és mindenből háromkerekűt akarnának építeni (a zongorának is három lába van :D:D:D) - még a VMAX-ból is, legalábbis erre utal a frissen előkerült szabadalmi rajz.
Ian Hutchinson tavaly a Man TT Senior futamán brutálisan rásérült arra a lábára, amire korábban azt mondták, hogy még egy sérülés, és amputálni kell. Úgy tűnik, mégis sikerült megmenteni a tizenhatszoros TT-győztes végtagot, és a mostani tesztek után jelezte: nincs gond, el fog indulni a North West 200-on.
Zef Eisenberg súlyos őrült, és Wales-ben, a Pendine Sands-i tengerparton új sebességi rekordot állított be: 324,4 km/h-val repesztett a homokon. Még egyszer: homokon.