Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

Ezer kilométer villannyal

2018. április 13., 14:49 Módosítva: 2018.05.02 11:26
28

Új villany-motorkerékpáros csúcsot állított fel a német Remo Klawitter. Egy Zero nyergében huszonnégy órán belül 1113,4 kilométert tett meg Berlin és a neusterlitzi megújulóenergia-központ között. Ez nagyjából 170 kilométeres szakasz, ezt oda-vissza többször is lenyomta.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Magyar lett Európa legjobb szerelője

2018. április 13., 13:23 Módosítva: 2018.04.23 15:58
405

Magyar sikerrel zárult a Suzuki Motor Corporation európai motorkerékpárszerelő-versenye. A márka a nemzetközi szerelőhálózatban dolgozó kollégák számára hirdette meg a megmérettetést, amelyen a résztvevőknek elméleti és gyakorlati tudásukat is bizonyítaniuk kellett. Végül Flegár Péter, a Harmati Motor Kft. szerelője bizonyult a legjobbnak.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

Az MV Agusta bemutatta a Brutale 800 RR Americát

2018. április 12., 11:06 Módosítva: 2018.05.08 10:09
48

Az MV Agusta bemutatta a Brutale 800 RR Americát, mely alapjául a 2018-as Brutale RR szolgál, vagyis ez már frissített változat, átdolgozott váltóval, frissített elektronikával, módosított kiegyensúlyozótengellyel, új primer áttétellel, finomított vezérműtengely-profillal, új szelepekkel - és 140 lóerővel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem Rossi járt a legrosszabbul a hétvégén

2018. április 11., 15:58 Módosítva: 2018.04.24 10:51
11

A hétvégi MotoGP nagy vesztesének Valetino Rossit tartják, akit Márquez lökött ki egy nagyon csúnya előzéssel, de Rossinál sokkal rosszabbul járt Pedrosa, akit hasonló módon lökött meg Zarco, amikor ívbelsőre beszúrt neki a 13. kanyarban.

Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW elkészítette a tömeggyártásra kész karbon lengővillát

2018. április 11., 11:58 Módosítva: 2018.04.17 14:57
28

A BMW készített már karbon vázat és karbon kereket, mégpedig a HP4 Race-hez, ám a lengővilla azon még alumínium volt, most viszont ezt is megoldották szénszálból. A bemutatott alkatrész különlegessége, hogy nem kézműves termék, mint a Ducati 1299 Superleggera esetében, hanem nagyszériás sorozatgyártásra kész darabról van szó.

Távolról sincs vége, olvasson még

A rendőrség nem elégedett az egykerekezési rekorddal

2018. április 10., 11:34 Módosítva: 2018.04.19 10:01
76

Az Instagramon publikálta nem szokványos rekordját egy motoros: állítása szerint elsőként egykerekezte végig Aucklandban a kikötői hidat (kb. 1 km), ráadásul egy Harley-val. A helyi rendőrségtől Richard Byrne őrmester úgy kommentálta a helyi rekordot, hogy végzetes következménnyel járhatott volna a próbálkozás, és teljesen felelőtlen dolog volt, mind saját, mind mások biztonságát veszélyeztette vele. Byrne megígérte, hogy eljárást indítanak az ügyben.

Távolról sincs vége, olvasson még

0,5 lóerővel erősebb lett a Honda PCX125

2018. április 10., 07:54 Módosítva: 2018.04.13 13:25
16

Keményen belenyúlt a Honda a legnagyobb slágerébe, a PCX125-be, új a forma, a váz, alapáron jár hozzá az ABS és erősebb is lett. A PCX sikeréhez hozzájárult, hogy ez volt Európában az első robogó, mely start-stop elektronikát kapott, illetve egyszerre volt olcsó, takarékos és megbízható. 2016-ban nyúltak hozzá utoljára, akkor az Euro4-kompatibilitás volt a legfontosabb módosítás.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Indian leigazolta a BMW sztártervezőjét

2018. április 6., 15:18 Módosítva: 2018.04.18 10:46
2

Ola Stenegärd tizenöt évig dolgozott formatervezőként a BMW-nél, olyan modellekért volt felelős, mint az S 1000 RR, a HP2 sorozat és az R nineT, most viszont leigazolt az Indianhoz, hogy alapjaiban újítsa meg a cruisereket és a flattrackereket.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda bemutatta a CBR1000RRW-t, az endurance versenymotorjukat

2018. április 6., 08:47 Módosítva: 2018.04.17 09:57
87

A Honda idén nagyon nyerni akar a Suzukában a nyolcórás versenyen. A pilótákat még nem ismerjük, de a gépet már igen, a hosszútávú versenyre átalakított Fireblade a CBR1000RRW névre hallgat, és elég sok szempontból eltér Leon Camier  Superbike VB-s RR-től.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kawasaki Z900RS kompresszorral? KÉNE!

2018. április 5., 11:59 Módosítva: 2018.04.11 12:00
21

Még mielőtt a Kawasaki bemutatta a Z900RS-t, egy-egy előszériás modellt szétdobott a három legnagyobb japán motorépítő között - ezt hívták Beyond Z projektnek. Az egyik közülük a Doremi volt - az ő CB1100RS átalakító kitjükről már volt szó - és a Z900RS-hez is jó érzékkel nyúltak. Nem csak azért, mert Wes Cooley Z1-esét idézték meg részleteiben, amellyel a hetvenes években büntette az amerikai superbike bajnokságot, hanem mert megfejelték egy kompresszorral is.

Távolról sincs vége, olvasson még

80-as éveket idéző superbike kit készült a Honda CB1100-hoz

2018. április 4., 13:33 Módosítva: 2018.04.09 06:40
92

Ha a 80-as évek superbike-jaira porcosodik, akkor valószínűleg értékelni fogod a Honda CB1100-hoz készített Type-R kitet, amelyet a japán Doremi Collection mutatott be a Tokyo Motor Show-n.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lesz a Man TT csodafegyvere

2018. április 3., 15:58 Módosítva: 2018.04.16 14:02
26

Tavaly a Ducati MotoGP motorjain próbálgatta az Öhlins a szénszálas teleszkópszárat, idén pedig a Man TT-n is debütálni fog a megoldás, de nem az Öhlins és a Ducati koprodukciójában, hanem a Showa és a Mugen adja elő, mégpedig a villanymotoros TT Zero futamra épített új versenymotornál, a Mugen Shunden Nanán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új Hayabusa-pletyka: gombnyomásra állítható vázgeometria

2018. április 3., 08:36 Módosítva: 2018.04.09 06:40
59

Az Úr kegyes, és imáinkért hála megadja a heti Hayabusa-pletyákat, ha kell köbcentiről, ha úgy van, turbóról, ha pedig nem vágyunk nagyra, egy gyorsváltóról. Könyörgésünket ezúttal is meghallgatta, az eheti adag pedig a Dinamikusan Állítható Váz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen, amikor minden pénzt a fejlesztésre költenek

2018. április 2., 12:10 Módosítva: 2018.04.12 11:08
44

A spanyol Gas Gas pár éve még a csőd szélén billegett - a dolgozók akkoriban inkább a csődöt választották volna, minthogy a KTM bekebelezze őket. Végül mindkét fenyegetést sikerült elkerülniük, és a befektetők pénzét az utolsó fillérig fejlesztésre költötték, aminek teljesen új enduró és krosszmodellek a gyümölcsei - az EC 250 jól debütált, a finnországi Enduro GP első fordulóján a Eemil Pohjola kapásból a második helyen végzett vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pörög a Man TT-s átigazolási szezon

2018. március 29., 12:52 Módosítva: 2018.04.11 12:00
21

Már az átigazolási időszak is érdekes, milyen lesz a verseny! A Man TT tavalyi győztese, Michael Dunlop eddig titkolta, hogy milyen motorral indul a Superbike és a Senior futamokon, most viszont bejelentette, hogy Tyco BMW-re ül fel - vagyis beigazolódtak az egy héttel ezelőtti pletykák.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az AGV elkészítette az első felnyitható állú full karbon sisakot

2018. március 29., 10:05 Módosítva: 2018.04.11 06:31
28

A hetvenedik évfordulóját ünneplő AGV elkészítette az első, felnyitható állú full karbon sisakot, a Sport Modulart, mely mindössze 1,39 kiló, vagyis kiemelkedően könnyű a moduláris bukók között. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a motor semmire nem hasonlít

2018. március 28., 13:11 Módosítva: 2018.04.05 07:05
45

A Watkins M001 elképesztően furcsa motor, első pillantásra már azon is gondolkozni kell, hogy melyik is az eleje. Mintha a tervezés alapgondolata az lett volna, hogy tilos bármit úgy csinálni, ahogyan megszoktuk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér a Man TT-re a Suter MMX 500

2018. március 27., 13:00 Módosítva: 2018.04.05 07:05
64

A Suter MMX 500 korunk egyik legcsodálatosabb versenygépe, a V4-es, 576 köbcentis kétütemű motor mindössze 127 kiló, amihez 195 lóerős teljesítmény társul. 2016-ban a Man TT-n debütált, és a Suter bejelentése szerint idén visszatérnek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült az eddigi leghasználhatóbb villanymotor

2018. március 27., 10:09 Módosítva: 2018.04.09 06:40
38

Az elektromos motorokat készítő Zero az utcai és offroad modellek után bemutatta az első túraenduróját, DSR Black Forestet. A dobozrendszer alapáron jár hozzá, túratankról viszont csak óvatosan beszélhetünk, városi tempónál 260, országúti sebességnél viszont már csak 124 kilométer a hatótávja. Viszont nagyjából egymillió forintos felárért lehet hozzá extra akkupakkot vásárolni, amivel plusz 25%-kal kitolható a hatótáv, vagyis 320 városi vagy 160 országúti kilométert lehet megtenni vele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Háromszoros világbajnokkal erősít a Kawasaki az év legfontosabb versenyére

2018. március 26., 13:19 Módosítva: 2018.04.05 07:05
28

A suzukai nyolc órás verseny nagyon fontos a japán gyártók számára, a hazai pályán aratott győzelem sokszorosan számít. A Honda felállása még nem ismert, de nagyon komolyan készülnek, hogy oda tudjanak verni a Yamahának. A Kawasaki sem tétlenkedik, és egy olyan gyári csapatot raktak össze, amivel komoly esélyesként állnak fel a rajtrácsra.

Távolról sincs vége, olvasson még

El sem hiszem, hogy ezt a V2-est a japánok építették

2018. március 26., 10:29 Módosítva: 2018.04.09 06:40
90

A Mugen nevet a motoros világban a leginkább az elektromos versenygépekkel kötik össze, amelyekkel évről évre bizonyítanak a Man TT-n. De ez csak apró szelet a Mugen tevékenységéből. A vállalatot Soichiro Honda fia, Hirotoshi hozta létre a hetvenes években (Mugen jelentése: végtelen, korlátlan), hogy Hondákhoz gyártsanak tuningalkatrészeket - jellemzően autókhoz, de motorokhoz is fejlesztenek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a Kymco válasza a Honda szabványakkumulátorára

2018. március 23., 15:11 Módosítva: 2018.04.05 07:05
35

A Kymco a Hondához hasonló rendszert dolgozott ki a villanyrobogózáshoz, az Ionex egyben egy villanyrobogó-szabvány és egy töltő/akkumulátorcsere hálózat is. Maga az akkumulátor egy kb. ötkilós, könnyen kivehető egység, ami a hozzá tartozó infrastruktúrával lesz teljes: ha merül, elég betenni a töltőbe, kivenni a feltöltöttet, lecsippantani a kártyát, és lehet tovább menni. De ugyanígy otthon, a lakásban is tölthető a telep, tehát a felhasználó nincs a cserehálózathoz kötve - sőt, akár konnektorról, kiszerelés nélkül is tankolható.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elektromos triálmotort mutatott be a Yamaha

2018. március 23., 11:40 Módosítva: 2018.04.05 07:05
18

Csak néhány napja annak, hogy a Yamaha levédette a TY-E nevet, és máris leleplezték a villanyos triálgépüket. Egyelőre csak a Trial-E kupában induláshoz hozták létre, tehát nem megvásárolható típus - most még.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már készül a teljesen új KTM 1290 Super Duke R

2018. március 22., 12:29 Módosítva: 2018.04.11 06:31
22

2016 végén frissítették utoljára a KTM 1290 Super Duke R-t, vagyis alig egy szezon telt el azóta, hogy a kereskedésekbe került, de már tesztelik a következő generációt. Elavult volna? Dehogy, csak az aktuális blokkal egyszerűen lehetetlen lenne teljesíteni a 2020-ban érkező Euro5-ös emissziós normákat, ezért egy új V2-est építettek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fékpadi tapasztalatok: Kawasaki ZZR1400 vs. H2 SX

2018. március 21., 11:57 Módosítva: 2018.04.05 07:05
40

A brit MCN munkatársai nem vacakoltak, és lepadozták a Kawasaki két sporttúra motorját, az őrületesen erős ZZR1400-at és a kompresszorral megfújt H2 SX-et - mégis, melyik az erősebb, az 1,4-es szívó vagy az ezres kompresszoros?

Mielőtt legörgetnél az eredményekhez, köss magadban egy fogadást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok