Új villany-motorkerékpáros csúcsot állított fel a német Remo Klawitter. Egy Zero nyergében huszonnégy órán belül 1113,4 kilométert tett meg Berlin és a neusterlitzi megújulóenergia-központ között. Ez nagyjából 170 kilométeres szakasz, ezt oda-vissza többször is lenyomta.
Magyar sikerrel zárult a Suzuki Motor Corporation európai motorkerékpárszerelő-versenye. A márka a nemzetközi szerelőhálózatban dolgozó kollégák számára hirdette meg a megmérettetést, amelyen a résztvevőknek elméleti és gyakorlati tudásukat is bizonyítaniuk kellett. Végül Flegár Péter, a Harmati Motor Kft. szerelője bizonyult a legjobbnak.
Az MV Agusta bemutatta a Brutale 800 RR Americát, mely alapjául a 2018-as Brutale RR szolgál, vagyis ez már frissített változat, átdolgozott váltóval, frissített elektronikával, módosított kiegyensúlyozótengellyel, új primer áttétellel, finomított vezérműtengely-profillal, új szelepekkel - és 140 lóerővel.
A hétvégi MotoGP nagy vesztesének Valetino Rossit tartják, akit Márquez lökött ki egy nagyon csúnya előzéssel, de Rossinál sokkal rosszabbul járt Pedrosa, akit hasonló módon lökött meg Zarco, amikor ívbelsőre beszúrt neki a 13. kanyarban.
A BMW készített már karbon vázat és karbon kereket, mégpedig a HP4 Race-hez, ám a lengővilla azon még alumínium volt, most viszont ezt is megoldották szénszálból. A bemutatott alkatrész különlegessége, hogy nem kézműves termék, mint a Ducati 1299 Superleggera esetében, hanem nagyszériás sorozatgyártásra kész darabról van szó.
Az Instagramon publikálta nem szokványos rekordját egy motoros: állítása szerint elsőként egykerekezte végig Aucklandban a kikötői hidat (kb. 1 km), ráadásul egy Harley-val. A helyi rendőrségtől Richard Byrne őrmester úgy kommentálta a helyi rekordot, hogy végzetes következménnyel járhatott volna a próbálkozás, és teljesen felelőtlen dolog volt, mind saját, mind mások biztonságát veszélyeztette vele. Byrne megígérte, hogy eljárást indítanak az ügyben.
Keményen belenyúlt a Honda a legnagyobb slágerébe, a PCX125-be, új a forma, a váz, alapáron jár hozzá az ABS és erősebb is lett. A PCX sikeréhez hozzájárult, hogy ez volt Európában az első robogó, mely start-stop elektronikát kapott, illetve egyszerre volt olcsó, takarékos és megbízható. 2016-ban nyúltak hozzá utoljára, akkor az Euro4-kompatibilitás volt a legfontosabb módosítás.
Ola Stenegärd tizenöt évig dolgozott formatervezőként a BMW-nél, olyan modellekért volt felelős, mint az S 1000 RR, a HP2 sorozat és az R nineT, most viszont leigazolt az Indianhoz, hogy alapjaiban újítsa meg a cruisereket és a flattrackereket.
A Honda idén nagyon nyerni akar a Suzukában a nyolcórás versenyen. A pilótákat még nem ismerjük, de a gépet már igen, a hosszútávú versenyre átalakított Fireblade a CBR1000RRW névre hallgat, és elég sok szempontból eltér Leon Camier Superbike VB-s RR-től.
Még mielőtt a Kawasaki bemutatta a Z900RS-t, egy-egy előszériás modellt szétdobott a három legnagyobb japán motorépítő között - ezt hívták Beyond Z projektnek. Az egyik közülük a Doremi volt - az ő CB1100RS átalakító kitjükről már volt szó - és a Z900RS-hez is jó érzékkel nyúltak. Nem csak azért, mert Wes Cooley Z1-esét idézték meg részleteiben, amellyel a hetvenes években büntette az amerikai superbike bajnokságot, hanem mert megfejelték egy kompresszorral is.
Ha a 80-as évek superbike-jaira porcosodik, akkor valószínűleg értékelni fogod a Honda CB1100-hoz készített Type-R kitet, amelyet a japán Doremi Collection mutatott be a Tokyo Motor Show-n.
Tavaly a Ducati MotoGP motorjain próbálgatta az Öhlins a szénszálas teleszkópszárat, idén pedig a Man TT-n is debütálni fog a megoldás, de nem az Öhlins és a Ducati koprodukciójában, hanem a Showa és a Mugen adja elő, mégpedig a villanymotoros TT Zero futamra épített új versenymotornál, a Mugen Shunden Nanán.
Az Úr kegyes, és imáinkért hála megadja a heti Hayabusa-pletyákat, ha kell köbcentiről, ha úgy van, turbóról, ha pedig nem vágyunk nagyra, egy gyorsváltóról. Könyörgésünket ezúttal is meghallgatta, az eheti adag pedig a Dinamikusan Állítható Váz.
A spanyol Gas Gas pár éve még a csőd szélén billegett - a dolgozók akkoriban inkább a csődöt választották volna, minthogy a KTM bekebelezze őket. Végül mindkét fenyegetést sikerült elkerülniük, és a befektetők pénzét az utolsó fillérig fejlesztésre költötték, aminek teljesen új enduró és krosszmodellek a gyümölcsei - az EC 250 jól debütált, a finnországi Enduro GP első fordulóján a Eemil Pohjola kapásból a második helyen végzett vele.
Már az átigazolási időszak is érdekes, milyen lesz a verseny! A Man TT tavalyi győztese, Michael Dunlop eddig titkolta, hogy milyen motorral indul a Superbike és a Senior futamokon, most viszont bejelentette, hogy Tyco BMW-re ül fel - vagyis beigazolódtak az egy héttel ezelőtti pletykák.
A hetvenedik évfordulóját ünneplő AGV elkészítette az első, felnyitható állú full karbon sisakot, a Sport Modulart, mely mindössze 1,39 kiló, vagyis kiemelkedően könnyű a moduláris bukók között.
A Watkins M001 elképesztően furcsa motor, első pillantásra már azon is gondolkozni kell, hogy melyik is az eleje. Mintha a tervezés alapgondolata az lett volna, hogy tilos bármit úgy csinálni, ahogyan megszoktuk.
A Suter MMX 500 korunk egyik legcsodálatosabb versenygépe, a V4-es, 576 köbcentis kétütemű motor mindössze 127 kiló, amihez 195 lóerős teljesítmény társul. 2016-ban a Man TT-n debütált, és a Suter bejelentése szerint idén visszatérnek.
Az elektromos motorokat készítő Zero az utcai és offroad modellek után bemutatta az első túraenduróját, DSR Black Forestet. A dobozrendszer alapáron jár hozzá, túratankról viszont csak óvatosan beszélhetünk, városi tempónál 260, országúti sebességnél viszont már csak 124 kilométer a hatótávja. Viszont nagyjából egymillió forintos felárért lehet hozzá extra akkupakkot vásárolni, amivel plusz 25%-kal kitolható a hatótáv, vagyis 320 városi vagy 160 országúti kilométert lehet megtenni vele.
A suzukai nyolc órás verseny nagyon fontos a japán gyártók számára, a hazai pályán aratott győzelem sokszorosan számít. A Honda felállása még nem ismert, de nagyon komolyan készülnek, hogy oda tudjanak verni a Yamahának. A Kawasaki sem tétlenkedik, és egy olyan gyári csapatot raktak össze, amivel komoly esélyesként állnak fel a rajtrácsra.
A Mugen nevet a motoros világban a leginkább az elektromos versenygépekkel kötik össze, amelyekkel évről évre bizonyítanak a Man TT-n. De ez csak apró szelet a Mugen tevékenységéből. A vállalatot Soichiro Honda fia, Hirotoshi hozta létre a hetvenes években (Mugen jelentése: végtelen, korlátlan), hogy Hondákhoz gyártsanak tuningalkatrészeket - jellemzően autókhoz, de motorokhoz is fejlesztenek.
A Kymco a Hondához hasonló rendszert dolgozott ki a villanyrobogózáshoz, az Ionex egyben egy villanyrobogó-szabvány és egy töltő/akkumulátorcsere hálózat is. Maga az akkumulátor egy kb. ötkilós, könnyen kivehető egység, ami a hozzá tartozó infrastruktúrával lesz teljes: ha merül, elég betenni a töltőbe, kivenni a feltöltöttet, lecsippantani a kártyát, és lehet tovább menni. De ugyanígy otthon, a lakásban is tölthető a telep, tehát a felhasználó nincs a cserehálózathoz kötve - sőt, akár konnektorról, kiszerelés nélkül is tankolható.
Csak néhány napja annak, hogy a Yamaha levédette a TY-E nevet, és máris leleplezték a villanyos triálgépüket. Egyelőre csak a Trial-E kupában induláshoz hozták létre, tehát nem megvásárolható típus - most még.
2016 végén frissítették utoljára a KTM 1290 Super Duke R-t, vagyis alig egy szezon telt el azóta, hogy a kereskedésekbe került, de már tesztelik a következő generációt. Elavult volna? Dehogy, csak az aktuális blokkal egyszerűen lehetetlen lenne teljesíteni a 2020-ban érkező Euro5-ös emissziós normákat, ezért egy új V2-est építettek.
A brit MCN munkatársai nem vacakoltak, és lepadozták a Kawasaki két sporttúra motorját, az őrületesen erős ZZR1400-at és a kompresszorral megfújt H2 SX-et - mégis, melyik az erősebb, az 1,4-es szívó vagy az ezres kompresszoros?
Mielőtt legörgetnél az eredményekhez, köss magadban egy fogadást.