Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

Mindjárt Anglia, addig is Németország

2024. augusztus 3., 09:10 Módosítva: 2024.10.03 15:20
Hosszú szünet után az Egyesült Királyságban, Silverstone-ban folytatódik a MotoGP, és baromi izgalmasnak ígérkezik. A közel egy hónapja rendezett Német Nagydíjon Martín esése – és ezáltal nulla pontja – átrendezte a bajnokság állását, már Pecco Bagnaia áll az élen a gyári Ducatival. Martinatornak tehát óriásit kell mennie Silverstone-ban, ha nem akar nagyon lemaradni Pecco mögött. A Sachsenringen rendezett futamot élőben néztem, amiről készült beszámoló, és lőttem pár fotót is. Ameddig vársz a vasárnapi futamra, de ki vagy éhezve a MotoGP-re, akkor pörgesd végig az előző cikk lapozgatóvá alakított galériáját. A Brit Nagydíj augusztus 2-án, pénteken kezdett, a sprintfutam 3-án, szombaton lesz, a főfutamot pedig 4-én, vasárnap rendezik.

Bemutatkoztak a 2025-ös Africa Twinek

2024. augusztus 1., 08:20 Módosítva: 2024.10.01 11:45

A Honda 1984-ben elindította az Africa Twin projektet. Ha magát a motort másképp is képzelték el, az alapmotivációt már akkor is a BMW szolgáltatta: versenytársat kellett állítani a GS-nek. Igaz, az még az R 80 G/S volt, amit jelentős részben Peres Lászlónak köszönhet a világ. Mindenhol ott vagyunk, igaz? Az Africa Twinnek öt feladata volt: elérni a legalább 180 kilométer/órás végsebességet, a tarható 150-es utazót, könnyen javíthatónak kellett lennie, egy tankkal képesnek kellett lennie megtenni 450 kilométert, és persze aszfalton, meg terepen is használhatónak kellett lennie. Tádámm: XRV 650, majd néhány évvel később megszületett a kirobbanóan sikeres XRV 750.

Távolról sincs vége, olvasson még

Defektveszély miatt hívják vissza a Suzuki V-Strom 800 DE modelleket

2024. július 30., 10:08 Módosítva: 2024.09.11 12:42

Fontos visszahívási akciót hirdetett a Suzuki, amiben lényegében az összes európai 800-as V-Strom DE modell érintett. Az eset a márka friss még frissnek tekinthető V-Strom 800 tisztességes rugóutakkal és hasmagassággal megáldott DE változat fűzött kerekeit érinti, amiket defektveszélyesnek ítéltek meg a gyártónál. Tudomásom szerint erről már az összes hazai tulajdonost értesítette a magyarországi importőr.

Távolról sincs vége, olvasson még

Terepképes ADV bike-ot fejleszt a Can-Am

2024. július 29., 14:13 Módosítva: 2024.09.13 07:14

Az megvan, hogy a Can-Am, mint márka egyébként erős off-road gyökerekkel rendelkezik? Mármint a kétkerekű fajtából. Csak azért kérdezem, mert szerintem nem akkora trivia, mint mondjuk egy BMW eredettörténet. Ráadásul elég kérészéletű történet volt ez. A Can-Amet a kanadai Bombardier motokrosszra szakosodott ágának hozták létre 1972-ben, hogy tizenöt évvel később, 1987-ben a 250 köbcentis, nem épp sikeres ASE modellel bezárják a boltot. Az ATV-k és a háromkerekű rettenetek korszaka, amikről ma ismerjük a céget, csak ezután következtek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem akkora hülyeség ez: hidrogént zabál a Kawasaki H2 prototípus

2024. július 27., 11:58 Módosítva: 2024.08.27 08:41

A tézis a következő: a belső égésű motor alapvetően alkalmas arra, hogy ne benzint, hanem hidrogént égessünk benne. Ez elvi szinten egy remek hír, a hidrogén- és oxigéngáz keverékét még úgy is nevezik, hogy durranógáz, ráadásul a hidrogén energiasűrűsége háromszor, meg egy paraszthajszállal nagyobb a ma használatos tüzelőanyagokénál. Erre a minden szipi-szupi tézisre építve a Kawasaki elindult a fejlesztés irányába, alapkonstrukciónak pedig a feltöltős H2 blokkot használnak, amit a hidrogénüzemnek megfelelően alakítanak át (platina-mentes gyertyák, keményebb szelepülések, speckó befecskendezés, amit a Denso fejleszt hozzá, ilyesmi).

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb európai munkahelyeket szervez át ázsiába a KTM anyavállalata

2024. július 26., 10:52 Módosítva: 2024.08.27 08:41

A KTM anyavállalata, a Pierer Mobility Group közleménye szerint, miután tavaly 300 európai állást szüntettek meg, és helyeztek át munkát ázsiai partnereiknek, idén újabb munkahelyeket szüntetnek meg a központi, osztrák főhadiszálláson, Mattighofenben, mivel újabb 10-15 százalékos visszaesésre számítanak. A PMG szerint az elmúlt 10 évben a növekvő érdeklődéssel párhuzamosan több, mint duplájára nőtt a munkavállalóik száma, de az európai értékesítési számok ma már nem indokolják a többlet munkaerőt, mert a márka iránti érdeklődés üteme visszaesett.

Távolról sincs vége, olvasson még

BMW: "Az R 1300 GSA formaterve nem provokáció"

2024. július 18., 11:09 Módosítva: 2024.09.11 12:42

Bár be kell vallanom, nekem fekszik ez a baltával faragott, tankos sziluett, igazán cifra reakciókat lehet találni bárhol, ahol megjelenik az új R 1300 GS Adventure. Nekem a guruló kenyérpirító a kedvencem, de a Duplo motor és a BMW Cybertruck is erős nevezők az asszociációs viccersenyben. Abban ugyan senki nem kételkedik, hogy így is sikermodell lesz, a brit Visordown megkeresésére végül a BMW is reagált a GSA sajátos küllemére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél kevesebbért nem nagyon mérnek 125-ös japán robogót

2024. július 17., 08:08 Módosítva: 2024.07.26 10:54

Időnként kacifántosan behatárolható kínai robogó ugyan van ennél olcsóbban is, de japán mércével nézve kifejezetten az alacsony árú szegmensben újított a Yamaha. Mondom is a lényeget: a RayZR 125 regadóstól, bruttóban számítva, két szál kovászos uborkával 948 ezer forint, ami mondjuk 3, vagy talán csak 2 jobb trekking bicikli ára, de nem érzem barokkos túlzásnak az elektromos bicikliket, mint alternatív lehetőségeket is iderángatni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az utolsó V2 Ducati superbike

2024. július 16., 15:39 Módosítva: 2024.08.27 08:41

Nem mindenkinek adatik meg ebben az életben, hogy V2 és V4 Panigaléval is szerencséje legyen. Nekem a hosszú évek óta európai jólétbe szakadt cimborám kellett felkeresnem, hogy meséljen már egy kicsit a két motor közötti különbségről. A beszélgetés valahogy így zajlott: “Te Marci, akkor végül is a V4 annyival jobb, mint a V2?” ő pedig csípőből adta a választ. “Határozottan” - szólt az összefoglaló, majd mesélt egy kicsit a jobb karakterről, a kezelhetőségről és arról, mennyivel durvábban megy, majd amikor azt kezdtem el firtatni, hogy akkor mégis miért cseréli le a V2-t, egy kis bargeri felhanggal válaszolta: “mert azt jobban szeretem” - hát így.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb nyolchengeres bokszerrel támad a GWM

2024. július 11., 13:13 Módosítva: 2024.09.01 17:22

Bár volt egy rövid időszak, ameddig úgy szólt a fáma, hogy a baranyai megyeszékhelyet választja új, európai otthonául a GWM, azaz a Great Wall Motors, ez végül nem így alakult – nem megerősített információk szerint nem függetlenül attól, hogy a hír korán napvilágra került a magyar sajtóban. A kínai gyártó mégiscsak egy kicsit érdekes maradt nekünk. Ők azok, akik úgy döntöttek, hogy tudnak Honda Gold Winget is gyártani. Azaz valami ahhoz nagyon hasonlót. És nagyobbat. És többet. Főleg többet. Köbcentiből, hengerből, de még váltófokozatból is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beszéljünk egy kicsit a BMW R 1300 GSA-ról

2024. július 9., 10:10 Módosítva: 2024.07.30 10:09

Néhány napja kitettem egy Facebook posztot a Totalbike oldalára az új BMW R 1300 GS Adventure-ről, különösebb kommentár nélkül, és pontosan az történt, amire számítottam. A kommentszekció nem bánt kesztyűs kézzel az új dizájnnal. A kedvencem talán az volt, hogy van, aki szerint az új GSA olyan szép oldalról, mint a Harley Pan America szemből – ez nagyon találó, mert láttam már olyat, aki hallott olyanról, akinek mindkettő bejön, és ha lenne merszem, talán még azt is bevallanám, hogy ez ém vagyok. De nincs. A népundor viszont ezúttal nem magyaros sajátosság. Guruló kenyérpirító, LEGO dizájn, a Tesla Cybertruck méltó testvére – ehhez hasonló kreatív véleményeket fogalmaznak meg a világ minden táján. És azt hiszem, hogy ez mind nem számít.

Távolról sincs vége, olvasson még

Főnökúr mutatta be hogyan kanyarodik az új Royal Enfield

2024. július 6., 10:50 Módosítva: 2024.07.30 10:09

Az új 450-es Himalayan leheletnyivel olcsóbb változatának szánja Guerillát a Royal Enfield. A túraendurós alapplatformmal szemben a Guerilla 450 nem a világjárós, hanem dizájnérzékeny húrokat pendíti meg. A motorról készült első közúti fotót a márka vezérigazgatója, Sid Lal posztolta az Instagram oldalára, és láthatóan elég jól érzi magát a kis indiai rombolóval.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre kevésbé veszik a japán motort a japánok

2024. július 5., 10:32 Módosítva: 2024.08.27 08:41

A motorgyártó vállalatok szeretik előadni a sikert. A legkisebb növekedés szelére is úgy bombázzák a sajtót közleményekkel, mint Coventryt a Luftwaffe, de a kevésbé kirakatba való számokat már nem övezi hasonló dicshadjárat. Márpedig nem olyan szép számok, azok vannak: méghozzá Japánban, ahol a japánok úgy tűnik, egyre kevesebb japán motorért nyitják ki a pénztárcájukat. Nem úgy az amerikai és európai vasakért, amik töretlenül hasítanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mindent a raktárból: DesertX Discovery

2024. július 3., 07:43 Módosítva: 2024.08.27 08:41

Megvan az a műfaj, amikor valaki minden elérhető extrát megvesz a motorjára? A Ducati elébe ment, és rádobálta a DesertX-re, amit csak lehet, megfújta egy extra, piros színre, majd elnevezte Discovery változatnak. Műszaki értelemben, tehát a 110 lóerős Testastretta 11° blokk, az M50 Brembo fékek vagy a KYB futómű, de még a 21-18-as felnik és a kétosztású 21 literes tank nem sem változik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Achtung! Szabálytalan motorosokra vadászik a rendőrség

2024. június 29., 09:13 Módosítva: 2024.07.18 11:10

Röviden:

  • Komárom-Esztergom megyében lesz fokozott ellenőrzés.
  • A motorosok által kedvelt útszakaszokra fókuszálnak.
  • A rendőrök azt kérik, hogy mindenki tartsa be a szabályokat.
Távolról sincs vége, olvasson még

Kaliforniai esték: amikor rendőrök kapcsolták le Elvist és a motoros haverjait

2024. június 28., 12:02 Módosítva: 2024.08.27 08:41

Persze ez azért mégiscsak egy Triumph Bonneville T120, de a mellé csatolt történet fasza. Nem jó, nem király és nem állat, hanem fasza, mert egy Elvis kiadáshoz ez illik, pláne akkor, ha eddig nem is tudtad, hogy minden idők legnagyobb hatású előadóművészének élettörténetéhez tartozik egy, a kialakított imidzséhez nagyon frankón illeszkedő Triumph-os, rendes motoros történet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ralimotoros irányba viszi a túraenduró dizájnját a KTM

2024. június 26., 10:51 Módosítva: 2024.08.10 08:55

Várható volt, hogy a frissített 390-es Duke után hamarosan bemutatja a KTM a platform Adventure változatát. Bár a korai találgatások szerint ennek az idei évben kellett – volna – megtörténnie, hogy az év közepén megtörténhessen a modellváltás, ez végül a következő évre, tehát 2025-re csúszik.

Távolról sincs vége, olvasson még

110 millió eladott darab után vége a Honda legendájának

2024. június 25., 10:35 Módosítva: 2024.08.27 08:41
  • A Honda nem gyárt több 50 köbcenti alatti mopedet emissziós szabályozások miatt
  • Technikailag megoldhatná, de akkor egy árban lennének a 125 köbcentisekkel.
  • Ezzel befejezik a Super Cub 50 gyártását, ami a Honda és a világ legkelendőbb modellje volt.
Távolról sincs vége, olvasson még

A magyar használt motor vásárlónak japán vas kell

2024. június 24., 09:06 Módosítva: 2024.07.10 06:34

Továbbra is a japán motor a használt motor a magyar motorosnak, és nem is hiszem, hogy ezzel kapcsolatban bárkinek is valódi meglepetést okoz a Használtautó.hu idei felmérése, hiszen a Honda, a Yamaha, a Suzuki, meg persze a Kawasaki még mindig a hosszútávú megbízhatóság nimbuszai. És az igazán jó motor alapismérve mégiscsak az, hogy megy, és nem áll, amikor kellene. A japánokat szorosan követi a BMW - úgy látszik nem sikerült felhoznom, pedig az utóbbi időben szerintem az összes RT hirdetést átnéztem. Többször. A márkaharcban ez csak 4. helyre volt elég.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Brixton is nagyköbcentis túraendurót gyártana

2024. június 18., 10:36 Módosítva: 2024.08.07 15:56

A Brixton nem egy olcsó kínai márka. Mármint úgy értem: nem olcsó, ha az eddigi tapasztalatokat nézzük. Az 1200 köbcentis Cromwell például simán kóstál közel annyit, mint egy hasonló kategóriában utazó, de már sokat bizonyított és több évtizednyi márka történelmet felvonultató Triumph, ami akkor is minimum bátor vállalás, ha egyébként a KSR stílusra építő almárkája is élvezetes, jó motort kínál és olyan beszállítókkal bástyázza körbe magát, akiknek a nevei szépen csilingelnek a motoriparban. Valami hasonló koncepcióra számítunk a márka első túraendurójától, amivel talán már a tél folyamán előállnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ideiglenesen leállt a Yamaha az R1-ek, R3-ak és TMAX-ok gyártásával

2024. június 13., 13:07 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Idén februárban a Toyota saját maga jelentette, hogy a munkagépeik motordiagnosztikai eredményeivel gond van, amivel olyan lavinát indítottak el a japán járműiparban, amit talán ők sem sejtettek előre. A japán Közlekedési Minisztérium elkezdte felülvizsgálni a járműipari szereplők különböző vizságlati eredményeit, amin a Yamaha, mint első motorgyártó szereplő elhasalt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hamis zajkibocsátási eredményekkel bukott meg a Yamaha

2024. június 12., 09:11 Módosítva: 2024.07.17 08:13

Az idei évben több japán járműipari vállalat teszteredményeit vizsgálja az illetékes Közlekedési Minisztérium, miután először februárban a Toyota maga jelentette, hogy néhány munkagépük motordiagnosztikája hamis adatot mutat. Ezzel nem csak önmagukkal szemben indítottak vizsgálatot, valóságos lavina indult meg.

Távolról sincs vége, olvasson még

A törpe Honda Africa Twinnél menőbbet ma már tuti nem látsz

2024. június 11., 08:56 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Röviden:

  • Ez itt egy kicsinyített Honda Africa Twin
  • Az alapja egy Monkey, amihez a Honda kiegészítőként árulta az átalakításhoz szükséges alkatrészeket
  • Baromi ritka készletről van szó, nagyon keveset gyártottak
  • A képeken egy 1992-es, makulátlan példány látható, amire még bárki licitálhat
  • Már most látszik, hogy az ára igen húzós lesz
Távolról sincs vége, olvasson még

Legendás motoros újságíró lett Kakucs polgármestere

2024. június 10., 09:19 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Ismerős arc nézett rám vissza egy molinóról talán egy héttel ezelőtt a Kakucs Ringre menet. “Indítsuk újra Kakucsot” - valahogy így szólt a szlogen, ami mellett ismerős arc és név állt. Szabó Henrik, polgármesterjelölt. Az egykori motoros újságíró legenda-keltető Superbike oszlopa, a kiváló Fast Ride apukája, később a Totalbike külsős szerzője és a Fotelmotoros YouTube-csatorna arca. Személy szerint “Az RT a legjobb” aláírást egy kicsit hiányoltam - de a siker ennek hiányában sem maradt el.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megváltozik a Yamaha Ténéré 700

2024. június 7., 16:01 Módosítva: 2024.08.03 09:45

Úgy tűnik, 2025-ben frissítést kap a Yamaha tereprali-stílusú adventure motorja, a Ténéré 700. A német Motorradnál landoló kémfotók egy alaposan álcázott fejidomot mutatnak, de az eddiginél valamivel kiterjedtebb, a forgattyúsház felé jobban elnyúló dizájn bújhat meg a takaróelem alatt. A jellegzetes fényszórót is cserélik, az idom és a hűtő között pedig módosult a levegő beszívás.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok