Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

Olajszivárgós Man TT versenymotorra reflektál a Triumph

2024. április 4., 13:15 Módosítva: 2024.04.29 12:22
38

Amikor a Triumph négy évvel ezelőtt bemutatta a belépőszintűnek szánt, valójában középméretű nakedjét, amihez leporolták a Trident nevet, valamint a régi 675-ös háromhengerest, azzal piacoltak, hogy megalkották a kategória legkezesebb motorját. És én ezt érdemben nem is tudom elvitatni. A Trident 660 jó. Maga a gyártó pedig csurig van történelemmel. Nem is félnek visszanyúlni hozzá; az egy éven keresztül kapható Trident Tribute kiadással meg is teszik.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Honda elég jó első villákat rakott a CB125R alá

2024. április 1., 11:51 Módosítva: 2024.09.04 10:14
34

A CB125R-ben mindig is az volt a jó, hogy a Honda el mert rugaszkodni a gagyitól, ami a nyolcadliteres hengerűrtartalom kategóriában egyáltalán nem magától értetődő. A futómű, a fék, a kivitelezés már évekkel ezelőtt is bőven kiérdemelte legalább a tisztességes jelzőt, ami azt jelenti, hogy a Duke 125-tel játszik egy ligában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Valószínűleg nem bontottak pezsgőt a Husqvarnánál a tavalyi számokat látva

2024. március 28., 14:20 Módosítva: 2024.06.12 09:12
6

Több, mint tíz éve annak, hogy 2013-ban felvásárolta a KTM anyacége, a Pierer Mobility a svéd Husqvarnát BMW-től, és azóta a tavalyi az első olyan év, hogy a brand alatt futó termékek értékesítési adatai globális szinten nem növekedést, hanem visszaesést mutatnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Befutott a Husqvarna Svartpilen 801

2024. március 21., 10:58 Módosítva: 2024.07.01 18:06
36

Két hete még azon kellett siránkoznunk, hogy elmaradt a nagy Svartpilen bemutató, és a teljes, kész motor helyett csak egy prototípust tolt az arcunkba a Husqvarna. A sírás-rívást ezennel hivatalosan is beszüntethetjük: befutott a 801-es, ami azt jelenti, hogy hamarosan kinyithatja érte a pénztárcáját, aki csak erre várt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra elérhető a KTM Moto2-szintű pályamotorja, az RC 8C

2024. március 19., 16:56 Módosítva: 2024.04.09 16:09
28

Két perc. Ez az a szintidő, amit előreláthatólag meg fog dönteni a KTM az RC 8C 2024-es különleges kiadásával. Nem versenypályán, hanem a vásártérben. 2021-ben 4 perc és 32 másodperc kellett ahhoz, hogy az összeset lefoglalózzák a vásárlók. Tavaly ehhez már csak 2 percre volt szükség, pedig nem is százat készítettek belőle, mint az első alkalommal, hanem megkétszerezték a mennyiséget. Idén újra csak 100 darabot raknak össze, és ha tippelni kell, ez alapján még a 120 másodperc sem kell majd ahhoz, hogy mindnek szerető gazdája legyen. De mitől olyan különleges?

Távolról sincs vége, olvasson még

Megért az idő egy tisztességes Scout frissítésre

2024. március 17., 17:44 Módosítva: 2024.04.09 16:09
45

Miután a Polarisnak köszönhetően újra életre kelt az Indian Motorcycles az utóbbi évtizedben, a Scout lett a márka beugró motorja. Akkoriban az akkor még nyomórudas Harley-Davidson Sportster ellenfelének szánták, és annál minden tekintetben modernebb volt, csak hát 2015 óta eltelt 9 kényelmes év. Ezidő alatt készült belőle kisebb, meg bobberesített fazon, na és a rosszfiúsított Rogue, de már rendesen megért az idő egy tisztességes ráncfelvarrásra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős belépővel indított a Triumph a motokrossz-világbajnokságon

2024. március 16., 17:00 Módosítva: 2024.04.09 16:09
11

November végére készült el a Triumph az első krosszmotorjával, amivel a gyártó egy egészen új területre merészkedett. A korai hírek még úgy szóltak, hogy a KTM kompetitív gépe lesz a kiindulópont, de a britek másképp döntöttek, és nulláról rakták össze, saját vázzal, saját blokkal, Ricky Carmichael és Iván Cervantes útmutatásai alapján.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb QJ túraenduró a láthatáron: SRT 600

2024. március 15., 11:10 Módosítva: 2024.04.09 16:09
3

Bár ezek egyelőre nem hivatalos úton megerősített információk, a Cycle World Magazine által hivatkozott dokumentumok szerint hamarosan – akár már az idei évben – új modellváltozattal kísérti meg a középméretű túraendurókra vágyókat a QJ Motor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új motorosbarát szalagkorlát a Balatonnál

2024. március 12., 17:31 Módosítva: 2024.04.09 16:09
172

A Balaton déli oldalán, a Kőröshegyi völgyhíd közvetlen közelében 9 súlyos kimenetelű motorbaleset történt az elmúlt 15 évben a bálványosi bekötőút 400 méteres szakaszán. A Magyar Közút sajtóközleménye szerint ebből 4 volt halálos kimenetelű. Minden áldozat fiatal férfi volt, mindegyik baleset napos, száraz körülmények között történt, és akad valami, ami minden esetben megegyezik: a kiváltó ok, a sebességtúllépés.

Távolról sincs vége, olvasson még

190 lóerős KTM-átiratot készít a Brabus

2024. március 10., 09:38 Módosítva: 2024.04.09 16:09
73

Tegye fel a kezét, akinek a visszafogottság és a kifinomult luxus jut eszébe, ha meghallja a Brabus nevet! Senki? Akkor szerintem nem kell túlmagyarázni, hogy mire számíthatunk annak fényében, hogy a német Motorradnál megjelent információk szerint újra motort készít az oligarchák kedvenc tuningcége, és persze ezúttal is egy KTM Super Duke-átiratot hegesztenek. Az előző is elég bitang lett, egy sor egyedi alkatrésszel, monoblock felnikkel és szomszédpusztító kipufogó-rendszerrel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy jó ötlet: szerszám nélkül állítható lábtartók

2024. március 9., 08:29 Módosítva: 2024.04.09 16:09
72

A motorozás macerás történet. Pontosítok: a jó motorozás macerás történet. Sokkal egyszerűbb egy autóba beülni, mert két mozdulattal beállítod az ülést, jó esetben egy újabbal a kormányt, és aztán hajrá. A motorozás meg eleve azzal kezdődik, hogy felveszed a rád, és a felhasználáshoz tartozó ruházatot, sisakot. Majd ráülsz a te tudásodhoz, felhasználási területedhez és testalkatodhoz való motorra, amit aztán jó eséllyel még magadra kell állítani. És akkor jön a csavarozgatás, állítgatás, alkatrészcserélgetés.

Távolról sincs vége, olvasson még

4 éves, kilométerkorlátozás nélküli garit kínál a Kawasaki, de oda kell figyelni

2024. március 6., 15:31 Módosítva: 2024.04.09 16:09
12

Visszamenőlegesen is érvényes fejlemény, hogy a 2024 legelső napja, azaz január elseje után forgalomba helyezett motorokra kinyújtja a garancia időtartamot a Kawasaki regionális disztribútora. A konstrukció egy 2+2 éves, kilométer korlátozás nélküli garanciából áll, de az alap gyári gari mellett a két éves hosszabbítás így nem jelent extra költséget.

Távolról sincs vége, olvasson még

Prototípus maradt a Svartpilen 801

2024. március 6., 15:31 Módosítva: 2024.03.19 16:58
8

Úgy volt, hogy tavasszal érkezik a Svartpilen (és mellé talán a Vitpilen) 901 – hát nem. Hivatalosan is leírták, 801 az a 901, és ez a nevezéktani különbség, valamint a kicsepegtetett kevés információ letisztázza a korábbi kérdést, hogy melyik KTM blokk kerül a nagy Pilenekbe. A válasz: az élénk, lelkes karakterű, 103 lóerős, 790-es lett a befutó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rojtokkal büntet a limitált Harley

2024. március 4., 17:20 Módosítva: 2024.04.09 16:09
47

Azt hiszem, hogy egy kicsit mindig féltük a napot, amikor a Harley-Davidson felmelegíti a nyolcvanas-kilencvenes évek legpusztítóbb cruiser divatját, a rojtokat. Hát megtörtént. A 2024-es Hydra-Glide Revival a gyártó múltidézőre pimpelt sorozatának, az Iconsnak a negyedik tagja, aminek a keretén belül évről évre egy-egy fontos modell dizájnelemeit hozzák vissza modern köntösben. A széria első tagja az Electra Glide Revival volt, ami gyöngyházfehér fejidommal és batyukkal hozta vissza a ‘69-es FL-t. Az idei évre jutó Hydra egy korábbi modellt, az 1949-ben bemutatott Hydra-Glide motort idézi meg, amiben a teleszkópos első felfüggesztés volt a truváj.

Távolról sincs vége, olvasson még

Májusban jön a jóárasított sportos setup a CFMoto 450SR-hez

2024. március 3., 10:13 Módosítva: 2024.04.09 16:09
56

A sportosság viszonyítás kérdése. Az alapmodellhez képest sportosabb kivitelt kap a CFMoto idomokba burkolt négyötvenese. Az 450SR S tehát amolyan csúcsváltozat. Bár a kicsúcsosodást nem a teljesítményen kell számon kérni: az ugyanúgy az A2 jogosítvány kategória felső határértékét súroló 47 lóerő (9500-as fordulatszámnál), miközben 7600-nál rúgja a legnagyobbat, 39 Nm-t. Tehát a 270 fokos elékelésű sorkettőhöz érdemben nem nyúltak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Érkezik a Benelli TRK 552

2024. február 29., 11:43 Módosítva: 2024.03.19 16:58
76

Már akkor azt hallgattuk, hogy majd így megy tönkre, meg úgy nem lesz tartós, és amúgy sem veszi meg senki, amikor 2015-ben a Benelli bemutatta a legnagyobb dobását, a TRK 502 prototípusát. Azután 2017-ben legördült a gyártósorról, azóta várjuk, hogy felrobban a kínai bomba, a modell pedig megérett az előrelépésre. Végtére is eltelt hét év.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy korszak vége: viszlát R1

2024. február 29., 11:42 Módosítva: 2024.04.09 16:09
522

Nem azért van szükség kétszáz lóerős utcai sportmotorokra, mert azt halandó ember úgy ki tudja használni közúti körülmények között, hogy az akár csak gondolati síkon összeegyeztethető legyen az életben maradással. Sokkal inkább azért, mert egyfajta mércét állít. Egy literes sportmotoron nincs helye olcsóbb alkatrésznek, nem fér bele a picit szarabb fék, nem tűri a kicsit rosszabb futóművet, nem lehet olyan kompromisszumokat kötni, amik csak látszólag jók/kényelmesek. Egy Yamaha R1-hez már lehet és érdemes viszonyítani. Igazán kár, hogy a gyártó megöli.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Tiger Rally 660-nal a könnyű túraendurók irányába nyithat a Triumph

2024. február 26., 16:23 Módosítva: 2024.03.19 16:58
11

Szemlátomást megnőtt a kereslet a raligépeket idéző, lehetőleg könnyű és valódi terepképességeket felvonultató túraendurók iránt. A Yamahának ott van a T7, az Apriliának a Tuareg, a KTM-nek a kisebb Adventure-ök.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Indian és a saját tökeit nyalogató házi macska esete

2024. február 23., 09:14 Módosítva: 2024.03.08 06:29
13

Nem vagyok benne biztos, hogy az európai szemek azonnal kiszúrják az Indian új, különleges kiadású FTR-jén a különbségeket, pedig a differenciák a kiinduló modellhez viszonyítva dizájn természetűek. Ez valószínűleg azért van, mert nekünk nem mond sokat, hogy “Super Hooligan.”

Távolról sincs vége, olvasson még

Tavasszal jön a 901-es Husqvarna Svartpilen

2024. február 21., 10:31 Módosítva: 2024.04.09 16:09
35

Eddig sem titkolta a Pierer Mobility Group, hogy a sajátos karakterű 401-es Svartpilen/Vitpilen párost nagyobb hengerűrtartalmű motorblokkal is el akarják sütni. Bár 2019-ben rárobbantották a 701-es szériát a piacra, az akármilyen fun cucc is volt, egyhengeres, 75 lovas blokkjával végül kérészéletű modellként vonult be a történelembe. Felkészül: a 901-es széria. Itt az előfutár.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közel 200 lóerős Triumph Rocket 3 készül

2024. február 19., 11:32 Módosítva: 2024.03.19 16:58
138

A brit motoros médiában esett le az információ, hogy egy új, a korábbinál erősebb Triumph Rocket 3 készül Hinckley-ben. Az adatokat a svájci engedélyezési eljárásból túrták ki – vagy inkább küldték meg a megfelelő médiafelületeknek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvariálta az 1200-as Tigerek blokkjait a Triumph

2024. február 17., 11:40 Módosítva: 2024.03.06 15:32
2

Frissítést kapott a 2024-es Triumph Tiger 1200 család mind a négy tagja. Bár a műszaki adatok szintjén ezt nem lehet utolérni, de egyrészt az off-road jellegű felhasználás, valamint a kényelmes felhasználás szemszögéből mégiscsak finomhangolás történt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közzétették a Budapest Open Road Days programját

2024. február 15., 10:17 Módosítva: 2024.03.19 16:58
219

A Budapest Open Road Days fesztiválon adja első budapesti nagykoncertjét az idén 35 éves Tankcsapda. A június 27-29 között megrendezésre kerülő fesztivál helyszíne Budapesten, a Műegyetem rakparton lesz a Petőfi híd és a Szabadság híd között. A motorozás rajongóit összefogó közösség, az Open Road Riders Community által szervezett márkafüggetlen motoros, családi és zenei fesztiválon összesen 13 programhelyszínnel és 4 zenei színpaddal várják a fesztiválozókat – közölték a szervezők a február 14-én megtartott program- és helyszínbejelentő sajtótájékoztatón Budapesten.

Távolról sincs vége, olvasson még

Zavarnak a széllökések? A Hondának van egy ötlete

2024. február 15., 09:56 Módosítva: 2024.03.06 15:32
61

Egy olyan biztonsági technológián dolgozik a Honda, amilyet korábban még nem láttunk. Rendben, ez nem teljesen igaz: láttunk. Csak nem a motorozás világában, hanem az autó- és gamer iparban. A felvetett probléma az a jelenség, amikor a keresztirányú széllökések bizonytalanná teszik a motorkerékpár haladását. Ezt egészen biztosan te is érezted már, bizonyos körülmények között – pláne annak, aki még nem szokott hozzá – elég para tud lenni, ahogy a te akaratodon kívül megmozdul alattad a gép. Ugyanakkor tempó korrigálásával és motorkezeléssel ez a kellemetlen jelenség kezelhető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezúttal Párizsban vizsgálják a motorok kitiltásának lehetőségét

2024. február 13., 17:05 Módosítva: 2024.04.09 16:09

Érkezik a tavasz, a jó idő közelgő beköszöntével pedig nem csak a motoros, hanem a motorosokat célkeresztbe hozó szezon is megkezdődik. Mint minden évben – tegyük hozzá, nem alaptalanul – ezúttal is a kibocsátott zajon keresztül morzsolgatnák meg a kétkerekű közösség bőrnadrágban páncolt heréit. Üdítő frissesség, hogy nem a lesújtó kalapács erejével, hanem óvatosan, mintegy vitára érdemes lehetőséget közelítik meg a motorok kitiltásának témáját, felismerve annak súlyos hátulütőit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok