Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

A Mátrában Kawázhatsz, Kakucson Yamaházhatsz júniusban

2024. június 7., 08:08 Módosítva: 2024.06.14 18:03

Óvatos becslés szerint is több ezer motorossal zajlott le vasárnap Magyarország leghíresebb tartalomgyártójának tesztmotorozásra kihegyezett rendezvénye, a Dodor-féle II. Tesztnap & Grillparty, ahol a legtöbb nagy motormárka jelen volt. Ilyen érdeklődés mellett óhatatlanul megeshet, hogy valaki lemaradt a lehetőségről, a Yamaha és Kawasaki modelljeit viszont még utolérheted a hónap hátralevő részében. Ha pedig a hagyomány nem szakad meg, akkor a júliusi BMW tesztnap sem marad el. Az meg elég jó szokott lenni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egészséges 105 lóerőt ígér az új csupasz Benelli

2024. június 4., 17:27 Módosítva: 2024.08.10 08:55

Nem a gyártó hibája, de még mindig a brutális torokfájás jut eszembe Benelli-féle Ducati Monster utánérzésű 752 S-ről. Vagy talán egy kicsit mégis: mert hiába volt jó a körítés, a 76 lóerős, kéthengeres blokk az első száz kilométer után monoton, kiábrándító egy olyan vad kiállású nakedhez, így aztán csatolt emléknek maradt a "hűdejóvolt" helyett a Flector-ízű tüszős mandulagyulladás. Untatott, és azt kívántam, bárcsak lenne ebből egy 100-110 lóerős változat! Hát basszus, jövőre lottó ötöst kívánok...

Távolról sincs vége, olvasson még

30-as korlátozás mellett nyitják meg a Transalpinát

2024. május 31., 10:47 Módosítva: 2024.08.03 09:45

Magyar motorosok százai lepik el idén is Románia egyik legszebb látványútját, a DN 67C-t, avagy a Transalpinát. Bár saját tapasztalatom szerint az útvonal egyes szakaszaira kitett behajtani tilos tábla már májusban sem tántorított el minden motorost a 148 kilométeres szakasz közel teljes bejárásától, a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság, a CNAIR bejelentése szerint holnaptól, azaz 2024. június 1-től az útvonalon hivatalosan is megindulhat a közúti forgalom.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elődjénél erősebb és könnyebb lett a Benelli TRK 552

2024. május 29., 13:38 Módosítva: 2024.10.01 11:45

A Benelli TRK 502 egyfajta pionír volt. 2017-ben, a motor megjelenésekor két dologról lehetett egészen biztosan olvasni (vagy hallani) a legváltozatosabb médiafelületeken: az egyik, hogy ez bizony olyan olasz, hogy mögötte igazából kínai; a másik pedig, hogy valójában nem rossz, és akkoriban még egyik megállapítás sem számított magától értetődőnek. Azóta már tudjuk, a kínai motorokat ideje számításba venni, és nevetni ugyan lehet rajtuk, csak már nem érdemes. Ehhez viszont utat kellett törni, ebben pedig elvitathatatlan érdemeket szerzett az olasz nevű, 48 lóerős túraenduró. Ennek azonban már 7 éve.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hivatalosan is jól néz ki a V4-es Ducati Diavel

2024. május 29., 08:55 Módosítva: 2024.06.12 09:12

Igazából az a furcsa, hogy a Yamaha (2012 - XP500 TMAX) előbb vitt haza a világ legjobbjainak járó szakmai dizájndíjat, mint a Ducati (2013 - 1199 Panigale), akiknek a motorjait hagyományosan a szívdöglesztő kategóriába soroljuk, amire alapvetően két magyarázat van. Az egyik, hogy a szakmai közegnek nem feladata meghajolni a közönségigény előtt, a másik pedig, hogy a jó dizájn és a hagyományos értelemben vett szépség nem feltétlenül jár kéz a kézben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hengerenként 1000 köbcenti már elég lesz egy retró roadsterbe?

2024. május 28., 09:55 Módosítva: 2024.07.09 10:12

Bár ebben az esetben egyelőre csak egy koncepcióról beszélünk, a Concorso d'Eleganza Villa d'Este-en bemutatott R 20 egy olyan “nagy motort a kis motorba” fejlesztési irányt mutat, ahol a motor sziluettjét leszámítva a mindenhol mindenben jobb és nagyobb elv uralkodik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rámegy a japán sportmotor retróra a CFMoto

2024. május 27., 08:18 Módosítva: 2024.06.07 08:09

Készen állok oldalról egy kis GPZ 600-at, szemből pedig a dupla kereklámpás GSX-R-eket látni benne, de nem tartom kizártnak, hogy ezt a sziluettet egy kicsit akarni is kell felismerni. És én akarom, mert pont ideje visszahozni a nyolcvanas évek közepének formáit, a generáció, akik számára az jelenti az igazán kívánatos retrót ugyanis időközben felnőtt. És, hogy ezt pont egy kínai gyártó látja meg? Legalább nem altatnak egy közepesen érdektelen sorkettessel...

Távolról sincs vége, olvasson még

Nyolchengeres Gold Wing-másolat a „majdnem pécsi” GWM-től

2024. május 21., 10:03 Módosítva: 2024.06.07 08:09

A kínai motorosok most a hazaiak is lassan megtudják: nem Gino West Marky a GWM valódi megfejtése, hanem Great Wall Motor, ami egyébként a világ autógyártóinak rangsorában a 19. helyet foglalja el nagyság szerint. A Távol-Keleten bejáratott márka többnyire nyugati brandek jól bejáratott modelleinek alteregóit készíti el, legutóbb a Mercedes-Benz G-osztályából inspirálódtak, de mostantól a motorok sincsenek biztonságban. És a motorok között is a nagyok között debutálnak: egy Gold Wing aspiránssal álltak elő. Csak éppen a kínaiak mindenre rálicitálnak.

Távolról sincs vége, olvasson még

30 év után is jól áll a Ducatinak Senna emléke

2024. május 19., 10:57 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Ayrton Senna híres, a brazil zászló színeit idéző sárga-zöld-kék bukósisakjának megjelenését ültette át a Ducati a versenyző tragikus, a Formula 1 világát végérvényesen megváltoztató halálának 30. évfordulójára készített, limitált szériás Monster kiadására. A Senna edition durván korlátozott darabszámban készül. Mindössze 341 darabot raknak össze belőle, ami a legendás versenyző pályafutásának számaiból tevődik össze: 3 F1 világbajnoki cím, 41 futamgyőzelem.

Távolról sincs vége, olvasson még

A KTM sportmotorján mutatkozhat be a Brembo új csodafegyvere

2024. május 17., 16:08 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Elkészült a Brembo új, közúti motorokra szánt csodafegyvere, a Hypure féknyereg, ami szintén a saját terméküket, a Stylemát váltja a csúcskategóriában. Az EICMA-n bemutatott fék pedig még az idén felkerül egy olyan motorra, amin elég nagyot durranhat a premier.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem minimotor, hanem Mini motor készülhet a BMW-nél

2024. május 17., 11:43 Módosítva: 2024.06.12 09:12

Stefanie Wurst, a Mini márkaigazgatója a brit Auto Express megkeresésére megerősítette, hogy brand szinten is mutatnak érdeklődést a motorkerékpáros közlekedés irányába, az ugyanis bizonyos perspektívából illeszkedne az ő imidzsvilágukhoz. És ha most magad elé képzelsz egy modern Minit, annak célközönségével, akkor biztosan neked is gyorsan összeáll, hogy nem a sportmotorok vagy hard endurók felől közelítenék a kétkerekű közlekedés világát.

Távolról sincs vége, olvasson még

A 3-as BMW generátora hajtja a CE02 elektromos városi motort

2024. május 16., 10:40 Módosítva: 2024.06.07 08:09
  • Különc városi kismotor a BMW Motorrad CE 02-je
  • Kiderült, hogy az ebben használt villanymotor a BMW autóiban használt generátor
  • A 15 lóerős egység gyártása így valószínűleg olcsóbb, bár maga a kismotor elég drága

Nem olyan régen jelent meg a BMW különc városi kismotorja a CE 02. Kiderült, hogy ebben a hajtásért felelős villanymotor valójában a több BMW autóban is megtalálható generátor. Ezzel a megoldással nem csak a márka tud spórolni, de a felhasználónak is olcsóbb lesz a termék.

Távolról sincs vége, olvasson még

Automata váltót mutatott be bokszerjeihez a BMW

2024. május 10., 15:13 Módosítva: 2024.07.01 18:06

Bokszermotorokhoz fejlesztett automata váltót mutatott be a BMW, ami a Honda-féle DCT-hez hasonlóan gombnyomással kapcsolható kézi vezérlésű üzemmódba. A fejlesztés nem kizárólag azokra a bizonyos nyomógombokra támaszkodik: meghagyják a váltókart, amivel a motoros megszokott módon vezetheti a motorját.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön, jön, jön: KTM 990 RC R

2024. május 9., 16:05 Módosítva: 2024.07.17 08:13

KTM sportmotor? Régóta várjuk, az osztrákok pedig jó ideje lengetik a lehetőséget, és nem is lehetne aktuálisabb az érkezése. Egyrészt éppen szemtanúi vagyunk, hogy a gyártók újra kísérleteznek a 120 lóerő körüli sporteszközökkel (ZX-6R, CBR600RR), a KTM-nek erős a sportjelenléte, ráadásul a mottójuk is ez: ready to race. Korábban már elsütötték az RC 8C-t, de az egy véglet. Egy csúcsra járatott, limitált szériás különlegesség. Ezúttal viszont rendszámozható, rendes, népi sportmotort kapunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Félautomata váltós MT-07 készül

2024. május 1., 08:46 Módosítva: 2024.07.16 15:43

Nem tudom, hogy valóban akkora-e az igény a középkategóriás motorok piacán a manuális nyomatékváltás elengedésére, mint ahogyan a japán gyártóknál ezt most látjuk, de nem a Yamaha az első fecske, ahol vásárlásra ösztönző erőnek érzik, hogy a motor vezetőjének ne kelljen a kuplungolással és a váltogatással bíbelődnie.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvették a Morbidelli nevet az MBP-nek

2024. április 24., 10:51 Módosítva: 2024.05.27 08:20

Újabb olasz márkanévvel bővül az európai színtéren is jelenlévő, legnagyobb kínai motorgyártó család. Így a hetvenes évek motoros sportvilágában szépen csengő Morbidelli névvel a hazai kínálatban is találkozni fogunk, méghozzá záros határidőn belül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kipróbálnád a ZX-6R-t? És a Z H2-t? Most regisztrálhatsz!

2024. április 23., 08:52 Módosítva: 2024.06.07 08:09

Nincs az a józan eszű motorvásárlási tanács, ami végtére is nem azzal zárul, hogy ülj rá, próbáld ki. Persze, mert a motorozás ilyen műfaj. Számít az ízlés, hiszen mégiscsak egy élvezeti cikkről beszélünk, aminek fontos feladata, hogy örömet okozzon. Szerepet játszik a a tapasztalat, mert az lesz az élvezetes, amit jól ki tudsz használni. A preferenciák, mert valakit a V2, mást a sornégy karakter tesz boldoggá. És persze a méret, mert ez is olyan, mint a bukósisak: hiába nézed ki előre, ha nem rád találták ki a motort. De hol próbálgass, ugye?

Távolról sincs vége, olvasson még

Június végén elfoglalják a motorosok a Műegyetem rakpartot

2024. április 21., 09:11 Módosítva: 2024.05.27 08:20

Nem most nyitunk vitát arról, hogy mennyire elfogadható ötlet egy hangos, a motorozást, mint tematikát középpontba helyező rendezvényt egy nagyváros kellős közepére szervezni, úgyhogy szerintem maradjunk annyiban, hogy semennyire. A gyakorlat létezik, sokkal nagyobb léptékben is: ott van mondjuk a Daytona Beach, de mi sem maradunk a lakosságot kéretlenül szórakoztató buli nélkül: június 27-29. között a Budapest Open Road Days dübörög a Műegyetem rakparton.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az 50-es robogók legalább felén nincs kötelező biztosítás

2024. április 20., 11:20 Módosítva: 2024.05.01 13:42

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBMASZ) szerint a hazai utakon közlekedő segédmotoros kerékpárok kevesebb mint felére kötöttek a tulajdonosok kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Valami igazán NAGY készül a BMW-nél

2024. április 18., 08:40 Módosítva: 2024.06.07 08:09

A tél lejárt lemez, a BMW-nél valami nagy közeleg, mert nehogy már ne legyen nekik valami durva, márkareprezentációs rétegcuccuk. Meg hát persze úgyis ott van az R 18, és az 1800 köbcentis, nyomórudas bokszerből nem kihozni valami állatságot egyfajta erőforrásvesztegetés. Szóval valami lesz. Mark Flasch, a BMW Motorrad CEO-jának Instagram posztja szerint mindenképpen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Vázmódosítással lesznek a KTM SX-ek redibbek a részre

2024. április 15., 10:44 Módosítva: 2024.07.07 13:45

Itt a tavasz, dagad a... KTM motokrossz kínálat. Na nem az idei. Az osztrák márkánál előre tekintenek: a 2025-ös. Egészen pontosan az SX kínálat. És mondanám, hogy mindössze apró frissítés történik, egy olyan változást, ami a vázat érinti, mégsem tudnék jó szívvel így kicsinyíteni. Ráadásul akad egy visszatérő.

Távolról sincs vége, olvasson még

Májusban kezdik gyártani a terepképes MV Agusta túraendurót

2024. április 13., 12:07 Módosítva: 2024.06.07 08:09
60

Lassan három éve csiszolgatja az MV Agusta a terepképes túraenduróját. Ez az, ami korábban Lucky Explorer 9.5 munkacímen is futott. A végső formáról végül lemarad néhány ez és másik néhány amaz. A féktárcsa-burkolatért szerintem senkinek nem sír a szíve, a Lucky Strike tematikát pedig sejthető, hogy megtartják egy drágább, jobban felszerelt változatnak. De a lényeg: most már tényleg elkészül. A neve is megváltozott. Enduro Velocénak hívják. A gyártást májusban kezdik, tehát még idén begurulnak az első elérhető darabok.

Távolról sincs vége, olvasson még

A szakma szerint nincs ennél jobb robogó dizájn

2024. április 12., 15:27 Módosítva: 2024.07.01 18:06
36

Az ötvenes évek óta válogatott zsűri osztja ki a szakmai díjakat a világ designer és grafikai krémjének. Ez a Red Dot Award, aminek az elnyerése egyfajta minőségi elismerést jelent. A termékdesign kategóriában rendszeresen osztogatnak Piros Pontokat a motoripari szereplőknek is. 2017-ben a Yamaha tervezőgárdáját illette az elismerés az XSR 900 miatt. Idén a Honda írhatott magának pöttyöt az EM1 e elektromos robogóval.

Távolról sincs vége, olvasson még

Persze hogy A2 kisbobberre is van már kínai ajánlat

2024. április 9., 16:07 Módosítva: 2024.05.27 08:20
47

Még az 500-as Kawasaki Eliminator sajtótájékoztatóján csíptem el azt az információt, hogy a belépőszintű motorok között annyira bejött a Rebellel a Hondának a konzum bobber stílus, hogy azt konkrétan elirigyelték tőlük. Egy olyan piaci szegmensről beszélünk, ami az utóbbi 5 évben 50 százalék feletti keresletnövekedést mutat – magyarul a nagyvilág vásárlói láthatóan hajlandóak érte kinyitni a pénztárcájukat.

Távolról sincs vége, olvasson még

250-es V-Strom és GSX-S készülhet a Suzukinál

2024. április 5., 11:19 Módosítva: 2024.10.01 11:45
60

Most, 2024-ben hiába nyálazod végig a Suzuki kínálatát, azt fogod látni, hogy 125 és 650 köbcenti között nem nyújtanak alternatívát a vásárlóknak. És ez az arány csak romlani fog, mert a belsős pletykák úgy szólnak, hogy most vegyen hatötvenest, aki a gyémánttá csiszolt V2-vel akar motort hazavinni, és akkor az utcai motorok között tényleg csak az egy szem 400-as Burgman ácsorog majd a tátongó köbcenti űrben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok