A Triumph leleplezte a Bonneville sorozat frissítését, amelyben öt modell is érintett, így egyszerre mutatták be a 2021-es a T100-at, a T120-at, a Street Twint, a Bobbert és a Speedmastert.
A KTM tegnap leleplezte a 2021-es 1290 Super Adventure R-t, vagyis a nagy túraendurójuk hardcore terepváltozatát. Az R-es Adventure ugyanis hiába 1300 köbcentis, terepen bámulatos - már a négy évvel ezelőtti változat is lenyűgöző volt, ahogyan átrombolt bármilyen akadályon.
Míg Európában a BMW G 310 csak két változatban kapható, nakedként és túraenduróként, addig Indiában a TVS emblémájával sportmotorként is létezik, Apache RR310 néven, és mostanra igen tisztességes motor lett belőle.
A Kawasaki 2013 óta dédelgeti a háromkerekű motor ötletét, és azóta időről időre előállnak valamivel, ami jelzi, hogy nem küldték le a terveket az iratmegsemmisítőn. Az eddig csak Concept-J néven emlegetett háromkerekű most már szabadalmi rajzokon is megjelent.
Talán még soha nem voltam annyira lelkes Harley-Davidson miatt, mint most - bemutatták a Pan Americát, illetve a jobban felszerelt Pan America Specialt, az első modelleket, melyek a Harley 1252 köbcentis, Revolution Max blokkja köré épülnek.
A Yamaha FZR1000 Exup blokkja köré épített Bimota YB10 Dieciből mindössze 224 darab készült 1991 és 1994 között, tehát még a Bimota mércéjével sem számít tömegmodellnek - bár ez viszonylagos, hiszen sok típusokból 100 darab sem készült, és az 1000 darabos határt csak egy modelljük, az SB6 lépte át. Ami miatt a YB10 Dieci most érdekes lett, hogy felbukkant belőle egy 0 kilométeres darab, mely nem hogy nem ment, de be sem üzemelték, vagyis sem olajjal, sem fékfolyadékkal, sem hűtőfolyadékkal nem töltötték fel.
Mint írtuk a Buell bejelentette a visszatérését, mi több, 2024-ig 10 új modellt ígérnek. Jelenleg három szériamodell van a honlapjukon, egy sportmotor, egy sportos naked és a túraenduró, illetve ott van még a 1190HCR, ami egy hill climb prototípus, mellyel 2020-ban Logan Cipala indult az amerikai hill climb bajnokságban.
Amikor a BMW tavaly bemutatta az R 18 cruisert, egyből jelezték, hogy további változatok is fognak érkezni, és tartják is a szavukat, sorban leplezik le az újabb kiviteleket. A pletykák szerint viszont egy kisebb cruiseren is dolgoznak, legalábbis a BMW Motorrad élén álló Dr. Markus Schramm erre utalt a francia Le Repaire des Motards-nak adott interjúban. Úgy fogalmazott, hogy az R 18 után egy kisebb modell logikus lépés lenne.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a KTM egy 890 alapú sportmotoron dolgozik, mostanra pedig biztosabbak lehetünk benne, hogy mindezt a KTM alapú sportmotorokat gyártó Krämer közreműködésével teszik.
A Buell sajtóközleményt adott ki arról, hogy újraindítják a gyártást, és 2024-ig tíz új modellt mutatnak be - ráadásul nem holmi robogókat vagy villanybicikliket, hanem olyanokat, melyek megfelelnek a márkával szemben támasztott elvárásoknak, mind teljesítmény mind kezelhetőség szempontjából. Ezen kívül amerikai gyártást és kézi összeszerelést ígérnek.
A Kawasaki érzi a retró vonalat, még ha Európában már csak a Z900RS maradt az egyetlen a kínálatban. A W800 -at viszont Európán kívül még kapni, ráadásul a Meguro nevet is leporolták. Ázsiában pedig ugyanezt megcsinálták kevés köbcentiből is, ott ugyanis létezik W175.
Ha nulla kilométeres, függőcsapszeges kormányzású Bimotát vásárolnál, nem a Kawasaki Ninja H2 blokkos Tesi H2 az egyetlen opció, ugyanis egy norwichi kereskedésben meghirdettek három darab Bimota Tesi 3D Naked Edizione Finales-t, egyenként 14 millió forintos áron. Az utolsó, Ducati blokkos Tesi kiadásból mindössze 45 darab készült, melyből a 34. tavaly Magyarországon is felbukkant.
Már írtunk róla, hogy a Yamaha a pletykák szerint egy idomos MT-07-en dolgozik, amire viszont nem számítottunk, hogy a legfrissebb szóbeszéd szerint még idén tavasszal be is mutatják, hogy még ebben a szezonban piacra lehessen dobni.
A Yamaha a 2019-es Tokyo Motor Show-n villantotta meg először az E01 nevű elektromos robogó tanulmányát, az eltelt 16 hónapban pedig tovább csiszolták. A legújabb fejlemény az ügyben, hogy elindították az Európai Unió szabadalmi hivatalánál az E01 név levédetését.
Az ütközésvédelem a motoroknál alapból kimerül a ruházatban és a sisakban, viszont a BMW már évek óta dolgozik azon, hogyan adhatna ennél többet - gondoljunk csak a C1-re, vagy a karbon tetejű elektromos tanulmányukra. Rajtuk kívül csak a Honda foglalkozik a motorok passzív biztonságával, példának pedig ott van a Gold Wing légzsákja és a VFR1200F első gyűrődőzónája.
A Malaguti, a Lambretta és a Brixton márkanevet is birtokló osztrák KSR Group új márkát jelentett be, a Motront, melynek a logóját belsőégésű- és villanymotorok egyaránt viselni fogják.
Az Aprilia a Youtube-on leplezte le a Tuono 660-at. Az RS 660 egyenes kormányos, félidomos változatát ügyesen az erős konkurencia által szabadon hagyott területre lőtték be, az MT-07, az SV650 és a Z650 fölé, de a KTM 890 Duke, a Street Triple és az MT-09 alá.
A Curtiss-nek ugyanaz a titka, ami a szellemi elődjének is volt, nem szimplán motort gyártanak, hanem a munkájukra művészi alkotásként tekintenek. A Curtiss The One is egy rafinált alkotás, amely elsőre egy steampunk cruisernek tűnik, de ha az adatait megtekintjük, az egész új megvilágításba kerül.
A Honda tavaly mutatta be Indiában az olcsó retró motorját, a CB350 H'Ness-t mellyel a Royal Enfield Meteor 350-et próbálják megfogni hazai pályán, most pedig lerántották a leplet a sportos, jobban felszerelt RS változatról.
A Royal Enfield frissítette a Himalayant, hogy teljesítse az Euro5-öt. A sok szempontból múltidéző indiai túraendurót 2016-ban mutatták be, és annak ellenére is sikeresnek nevezhető, hogy eleinte igen komoly minőségi problémákat kellett legyűrni. Viszont kereslet az volt rá, sokakat megérintett a modern, brutális teljesítményű, elektronikákkal teletömött, méregdrága túraendurók antitéziseként feltűnő Himalayan.
Az új Honda Dio csak japán belpiacra készül, de később várhatóan egész Ázsiában kapható lesz, Európába viszont nem hozzák, ugyanis nem teljesíti az Euro5-öt.
A régi járműveknek általában hosszú története van - rengeteg kaland, tönkremenetel, szerelés, megmentés, továbbadás, stb... - ezért is lehet szeretni őket, mert megelevendedik velük a múlt. Minden porcikájuk lenyomata az eltelt éveknek, még a gányolások is. És vannak azok a régi motorok, amelyeknek a múltja egyetlen mondatban összefoglalható, mint például ezé az 1975-ös Honda CL360-é, amely így szól: a kereskedő összerakta, majd visszahelyezte a gyári szállítókeretbe, majd megfeledkezett róla.
A Man TT visszavonult sztárja alapvetően kamionszereléssel és tévéműsorok gyártásával tölti az idejét, de úgy látszik, nem tud elszakadni a sebességtől, 2021-re egy új rekordot szemelt ki.
Egy spanyol motoros a szezon kezdetén (Zaragozában most 14 fok van) arra lett figyelmes, hogy a Honda NX650 Dominator egyszerűen nem forog 3000 fölé. Egyből műszaki hibára gyanakodott, és mivel a Dominator egyszerű, régi vágású technika, hamar meglett a hiba forrása:
Az MV Agusta elkészítette a 800-as nakedjeinek a 2021-es változatát, itt van az új Dragster RR és Brutale RR. Logikus, hogy együtt kezelik őket, hiszen a motor, a váz, a futómű és a fékek azonosak a két modellnél.