Idén márciusban írtak alá szándéknyilatkozatot a Honda, a Yamaha, a KTM és a Piaggio vezetői, amelyben arról nyilatkoztak, hogy együtt akarnak cserélhető akkumulátorokra épülő rendszert kifejleszteni motorkerékpárjaikhoz és robogóikhoz. Ez egyrészt az akkuk szabványosítását és egy közös töltőrendszert is jelent. Most újabb lépést tettek a gyártók, és immár hivatalosan is megalapították a Swappable Batteries Motorcycle Consortiumot (Cserélhető Akkumulátoros Motorkerékpár Konzorcium).
A svéd Cake elektromos motorkerékpárokban utazik, modelljeiket végignézve pedig leginkább a minimalizmus és a célszerűség diadaláról beszélhetünk a dizájn és a sziporkázó megoldások fölött. Legújabb gépük, a Makka sem tér el ettől az elvtől, csak éppen sokkal olcsóbb, mint az eddigiek.
Az olajban utazó maláj óriásvállalat, a Petronas vezetői a 2000-es évek elején a fejükbe vették, hogy beszállnak a MotoGP-be. Neki is láttak a projekt megvalósításának, ehhez összeálltak a Sauber Petronas Engineeringgel. A szakembergárda GP1 néven fejlesztette a 989 köbcentis versenygépet, ám időközben a fejesek meggondolták magukat: legyen inkább Superbike.
Ha szereted a motorsportot, és igazán vágysz arra, hogy nagy csatákat láss a pályán, most nagyon is érdemes követni a Superbike-ot. A hatszoros címvédő, kawasakis Jonathan Rea és első számú kihívója, a yamahás Toprak Razgatlioglu kiélezett küzdelmet folytat a bajnoki címért, hétvégén pedig Magny Cours-ban a versenyeken is rendszeresen összetalálkoztak. Ezúttal a török jött ki jobban a buliból.
A Kawasaki néhány évvel ezelőtt engedett a divatnak, és a Z900-ból készített egy neo-retró gépet. A Z900 RS ráadásul elég jól is sikerült, idén pedig még tovább finomították, az SE kivitel feszesebb, stabilabb és kezesebb lett. A hírek szerint hamarosan a Z650-nel is eljátsszák a múltidézős játékot.
Nem bír magával Guy Martin, hiába, akit a sebesség egyszer megérintett, nem tud többé lejönni róla. Az egykori Man TT-klasszis idén már két rekordkísérletet is belengetett, tavasszal pedig már javában folytak a streamliner építési munkálatai. Mostanra egészen sokat haladtak vele.
Tavaly tavasszal mutatta be a Meteor 350-et a Royal Enfield, amely egyben egy új platform első képviselője is volt. Most elérkezett a Classic 350 felfrissítésének ideje is, így nem meglepő, hogy már ennél a modellnél is a J1D platformra váltottak.
Fabio Quartararo szárnyalása mellett kétségkívül Maverick Viñales ügye kapja a legnagyobb figyelmet az idei MotoGP-szezonban. A Yamahával való szakítás után nem sokat kellett várni arra, hogy bejelentsék, a spanyol klasszis az Apriliához igazol. Nemrég már tesztelte is az RS-GP-t, most pedig kiderült, hogy nem kell 2022-ig várni, hogy versenyen is elrajtoljon az olasz csapat színeiben.
Idén nyáron mutatta be elektromos nagyrobogóját, a CE 04-et a BMW, egy ideje pedig azt is tudni lehet, hogy nem állnak meg ennyinél, további villanyos modelleket is terveznek. Már itt is a következő, a CE 02, igaz, egyelőre csak tanulmány formájában.
Korábban a Ford, a Jaguar és a Land Rover mérnöke volt, aztán cégalapításra adta a fejét José Luis Cobos Arteaga. A spanyol szakember Miamiban indította el az Expannia nevű vállalatot, amelynek első modellje ez az elektromos motorkerékpár lehet.
Egy ideje már tudni, hogy a Triumph gőzerővel dolgozik a Tiger 1200 túraenduró következő generációján. Most azonban végre kiadták az első hivatalos fotókat is, még ha csupán álcázott gyári kémfotókról is van szó. Az biztos, hogy nem egy közepesen erős fészlifttel van dolgunk, a nagy Tiger alapjaiban újul meg.
Az ausztrál Robbie Maddison alighanem történelmet írt. Minden bizonnyal ő az első ember, aki motorkerékpárral átkelt a Boszporuszon. Fogta magát, és KTM-jével elmotorozott az európai oldalon fekvő Ortaköyből a már ázsiai Beylerbeyibe. Mármint a tengeren át.
Alapos modellfrissítésnek vetette alá ötszázas gépeit a Honda. A fészlifttel túlmutat az új fényezéseken és grafikákon: szinte minden lényeges ponton változik a CB500F naked, a CBR500R sportmotor, valamint a CB500X túraenduró.
Igen mozgalmas tesztnapnak adott otthon a misanói versenypálya, a zárt körű bulit a Ducati szervezte. A legérdekesebb momentum talán az volt, hogy a Yamahával szakító Maverick Viñales először ült az Aprilia RS-GP nyergében.
Augusztus elején már kiszivárgott néhány fotó a frissítés előtt álló KTM RC 390-ről, most pedig végre le is leplezte a viszonylag alaposan átgyúrt sportgépet az osztrák gyártó. Emellett pedig az RC 125 is megújult.
Ha Honda túraenduróra gondolunk, leginkább az Africa Twin juthat az eszünkbe, de ha jócskán lejjebb megyünk köbcentiben, és esetleg még a túra szót is elengedjük az enduró elől, a CRF300-asok jelenthetik a megoldást. Európában legalábbis. Más piacokon más a felállás, az XRE 300 például elsősorban Dél-Amerikának készül, ott népszerű.
A Nemzetközi Motor Szövetség, vagyis a FIM 1981-ben alakította át az International Six Days Trial versenyeit, egyúttal International Six Days Endurónak nevezték el. Az olaszoknak abban az időben elég jól ment, hiszen 1979-ben Németországban, Neunkirchenben, majd 1980-ban a franciaországi Brioude-ban is nyerni tudtak. Ráadásul 1981-ben az új név alatt futó megmérettetésnek Olaszország adott otthont. Nem csoda hát, hogy ismét nyerni akartak.
A Husqvarna legutóbb tavaly szeptemberben frissítette fel az FS 450 supermotót, most pedig újra eljött az óvatos átdolgozás ideje. Továbbra sem kell arra készülni, hogy alapjaiban gyúrták át a kifejezetten versenypályára szánt gépet, de a finomhangolás is a versenyképesség fenntartását szolgálja.
Míg a MotoGP-ben nagyon is sokat számít, melyik csapat milyen blokkal megy, és hogyan sikerülnek a fejlesztések, addig a Moto2-ben ilyen szempontból egységes a mezőny: 2019 óta mindenkinek a Triumph szállítja a 765 köbcentis háromhengereseket, a gumikat meg a Dunloptól kapják. A csapatoknak vázat és futóművet kell fejleszteniük, ezek jelenthetik a különbséget.
Felfrissítette a CRF1100L Africa Twint és az Africa Twin Adventure Sportst a Honda a 2022-es modellévre. Műszaki szempontból a leglényegesebb változás a DCT-t, vagyis a duplakuplungos váltót érinti. Átdolgozták a szerkezetet, így finomabb lett a fel- és lekapcsolás, elsősorban az első két fokozatban. Ettől azt várhatjuk, hogy lassú manőverezésnél és elindulásnál könnyebben kezelhetőek lesznek a túraendurók.
Nemcsak Fabio Quartararo újabb, immár szezonbeli ötödik győzelméről szólt a mögöttünk hagyott MotoGP-hétvége. A francia motoros ezzel már átlépte a kétszáz begyűjtött pontot, előnye jelenleg 65 egység Joan Mir előtt. Azonban két fontos bejelentés is történt a Brit Nagydíj sajtótájékoztatói során.
A Benelli kínai anyacége, a QJ Motor még júniusban mutatta be Pekingben a QJ7000D elektromos sportmotort – vagyis mint később kiderült, annak prototípusát. Most egy lépéssel közelebb kerültek a sorozatgyártáshoz, és már le is védették a formatervet. Ehhez a folyamathoz nyújtották be azokat a fotókat, amelyek most közelebbi betekintést engednek a végleges formavilágba.
Idén ünnepli fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi, egy ilyen kerek számot pedig nem hagyhatnak újdonság nélkül. Bár hivatalosan még nem igazán csöpögtettek információkat, mégis biztosra vehetjük, hogy egy sport-túragéppel ünnepelnek. A napokban ugyanis a Comói-tó partján fekvő Civennában zajlott az új Guzzi fotózása, ahol nemcsak a hivatásosok gépei dolgoztak, hanem illetékteleneknek is sikerült néhány kémfotót lőniük.
A Buell nem hajlandó feladni, és bár már több mint egy évtizede is arról kellett írnunk, hogy bezárják a boltot, időről időre felcsillant egy reménysugár, a márka alapító-névadója minden lehetőségbe belekapaszkodott, ez pedig egy folytatásos teleregényt eredményezett. Idén év elején aztán elég komoly bejelentést tettek: újabb feltámadás következik, méghozzá nem is kispályán, hiszen 2024-ig tíz új modellt terveznek.
Néhány évvel ezelőtti bemutatásakor elég nagyot szólt a Husqvarna Svartpilen, bár mint minden karakteresnek számító gépről, erről is elmondható, hogy megosztó lett a formája. Közben persze elrepült az idő, és elérkezett a 401-es ráncfelvarrásának ideje, ahogy arról a Motorcycle News által közölt kémfotók is árulkodnak.