Az ausztrál Robbie Maddison alighanem történelmet írt. Minden bizonnyal ő az első ember, aki motorkerékpárral átkelt a Boszporuszon. Fogta magát, és KTM-jével elmotorozott az európai oldalon fekvő Ortaköyből a már ázsiai Beylerbeyibe. Mármint a tengeren át.
Alapos modellfrissítésnek vetette alá ötszázas gépeit a Honda. A fészlifttel túlmutat az új fényezéseken és grafikákon: szinte minden lényeges ponton változik a CB500F naked, a CBR500R sportmotor, valamint a CB500X túraenduró.
Igen mozgalmas tesztnapnak adott otthon a misanói versenypálya, a zárt körű bulit a Ducati szervezte. A legérdekesebb momentum talán az volt, hogy a Yamahával szakító Maverick Viñales először ült az Aprilia RS-GP nyergében.
Augusztus elején már kiszivárgott néhány fotó a frissítés előtt álló KTM RC 390-ről, most pedig végre le is leplezte a viszonylag alaposan átgyúrt sportgépet az osztrák gyártó. Emellett pedig az RC 125 is megújult.
Ha Honda túraenduróra gondolunk, leginkább az Africa Twin juthat az eszünkbe, de ha jócskán lejjebb megyünk köbcentiben, és esetleg még a túra szót is elengedjük az enduró elől, a CRF300-asok jelenthetik a megoldást. Európában legalábbis. Más piacokon más a felállás, az XRE 300 például elsősorban Dél-Amerikának készül, ott népszerű.
A Nemzetközi Motor Szövetség, vagyis a FIM 1981-ben alakította át az International Six Days Trial versenyeit, egyúttal International Six Days Endurónak nevezték el. Az olaszoknak abban az időben elég jól ment, hiszen 1979-ben Németországban, Neunkirchenben, majd 1980-ban a franciaországi Brioude-ban is nyerni tudtak. Ráadásul 1981-ben az új név alatt futó megmérettetésnek Olaszország adott otthont. Nem csoda hát, hogy ismét nyerni akartak.
A Husqvarna legutóbb tavaly szeptemberben frissítette fel az FS 450 supermotót, most pedig újra eljött az óvatos átdolgozás ideje. Továbbra sem kell arra készülni, hogy alapjaiban gyúrták át a kifejezetten versenypályára szánt gépet, de a finomhangolás is a versenyképesség fenntartását szolgálja.
Míg a MotoGP-ben nagyon is sokat számít, melyik csapat milyen blokkal megy, és hogyan sikerülnek a fejlesztések, addig a Moto2-ben ilyen szempontból egységes a mezőny: 2019 óta mindenkinek a Triumph szállítja a 765 köbcentis háromhengereseket, a gumikat meg a Dunloptól kapják. A csapatoknak vázat és futóművet kell fejleszteniük, ezek jelenthetik a különbséget.
Felfrissítette a CRF1100L Africa Twint és az Africa Twin Adventure Sportst a Honda a 2022-es modellévre. Műszaki szempontból a leglényegesebb változás a DCT-t, vagyis a duplakuplungos váltót érinti. Átdolgozták a szerkezetet, így finomabb lett a fel- és lekapcsolás, elsősorban az első két fokozatban. Ettől azt várhatjuk, hogy lassú manőverezésnél és elindulásnál könnyebben kezelhetőek lesznek a túraendurók.
Nemcsak Fabio Quartararo újabb, immár szezonbeli ötödik győzelméről szólt a mögöttünk hagyott MotoGP-hétvége. A francia motoros ezzel már átlépte a kétszáz begyűjtött pontot, előnye jelenleg 65 egység Joan Mir előtt. Azonban két fontos bejelentés is történt a Brit Nagydíj sajtótájékoztatói során.
A Benelli kínai anyacége, a QJ Motor még júniusban mutatta be Pekingben a QJ7000D elektromos sportmotort – vagyis mint később kiderült, annak prototípusát. Most egy lépéssel közelebb kerültek a sorozatgyártáshoz, és már le is védették a formatervet. Ehhez a folyamathoz nyújtották be azokat a fotókat, amelyek most közelebbi betekintést engednek a végleges formavilágba.
Idén ünnepli fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi, egy ilyen kerek számot pedig nem hagyhatnak újdonság nélkül. Bár hivatalosan még nem igazán csöpögtettek információkat, mégis biztosra vehetjük, hogy egy sport-túragéppel ünnepelnek. A napokban ugyanis a Comói-tó partján fekvő Civennában zajlott az új Guzzi fotózása, ahol nemcsak a hivatásosok gépei dolgoztak, hanem illetékteleneknek is sikerült néhány kémfotót lőniük.
A Buell nem hajlandó feladni, és bár már több mint egy évtizede is arról kellett írnunk, hogy bezárják a boltot, időről időre felcsillant egy reménysugár, a márka alapító-névadója minden lehetőségbe belekapaszkodott, ez pedig egy folytatásos teleregényt eredményezett. Idén év elején aztán elég komoly bejelentést tettek: újabb feltámadás következik, méghozzá nem is kispályán, hiszen 2024-ig tíz új modellt terveznek.
Néhány évvel ezelőtti bemutatásakor elég nagyot szólt a Husqvarna Svartpilen, bár mint minden karakteresnek számító gépről, erről is elmondható, hogy megosztó lett a formája. Közben persze elrepült az idő, és elérkezett a 401-es ráncfelvarrásának ideje, ahogy arról a Motorcycle News által közölt kémfotók is árulkodnak.
Amikor tavaly ősszel a Triumph bemutatta a Trident 660-at, már tudni lehetett, hogy hamarosan újabb modelleket húznak fel ugyanarra a műszaki alapra. Az sem volt titok, hogy a túrás vonalon gondolkodnak, méghozzá egy rendes túraenduróban és egy afféle crossoverben, vagy ha úgy tetszik, sport-túragépben. Most ez utóbbi projekt ért a célegyenesbe, és már közzé is tettek néhány álcázott gyári fotót a Tiger Sport 660-ról.
Radarszenzorokra épülő biztonsági csomagon dolgozik a Yamaha. Erről szabadalmi rajzok árulkodnak, amelyeken már a kidolgozás alatt álló rendszer egyes részletei is láthatók. A motoros számára hasznos információk a tükrök egyik csücskében jelennének meg – hasonlóan például az autóknál jól ismert holttérfigyelőhöz.
Nemrég készítette el csúcs-bukósisakjának legfrissebb kiadását a brit Ruroc, ha pedig már itt az új Atlas 3.0, igyekeztek feldobni új grafikákkal is. Ha sisakdizájnról beszélünk, nagyjából végtelen a kínálat, vannak, akik az egyszerűt keresik, mások a különlegeset, legyen szó MotoGP-replikákról vagy akár egyedi fényezésről. A Ruroc most Batmant és ősellenségét, Jokert jeleníti meg a bukóin.
Futurisztikus tanulmányt mutatott a Yamaha, de a Double Y-t nem saját formatervezőik készítették, hanem az olaszországi Istituto d'Arte Applicata e Design egyik végzős hallgatója, Noemi Napolitano hozta össze, a japán márkával együttműködésben. A név a Yamahára és a youth, vagyis ifjúság kifejezésre utal, ugyanis valami ilyesmivel lehetne elérni szerintük a fiatal korosztályt.
Rémisztő jelenetsor játszódott le az M3-as autópályán: egy simsonos haladt a belső sávban, a forgalommal szemben. A rendőrséghez több bejelentés is érkezett ezzel kapcsolatban, a kiérkező egyenruhásoknak pedig szerencsére sikerült időben megállítaniuk az idős férfit, így senki nem sérült meg.
Véget ért a Viñales-teleregény, a Yamaha hivatalosan is bejelentette, az idei szezon hátralévő részében már nem tart igényt a spanyol klasszis szolgálataira. Az elmúlt hétvégén rendezett Osztrák Nagydíjra már nem is nevezték, mivel az azt megelőző futamon a vádak szerint szándékosan gyilkolta a technikát, így levezetve frusztrációját. Már akkor felmerült a kérdés, vajon láthatjuk-e még őt a gyári Yamaha nyergében, most itt a végleges válasz: nem.
Ismét átrendezte a MotoGP versenynaptárát a járványhelyzet. Ezúttal a Maláj Nagydíjat kellett törölni, amely az eredeti tervek szerint október 24-én rajtolt volna el. Ez már a sokadik változás a szezonban: először a finn futamot húzták ki, majd jött Ausztrália, Japán és Thaiföld.
A tavalyi kihagyás után idén is elmarad a szuzukai nyolcórás motorverseny. Az ok ezúttal sem más, mint a koronavírus-járvány. A futam sorsa eddig is bizonytalannak tűnt, eredetileg júliusra hirdették meg, később azonban novemberre módosították az időpontot. Most hivatalosan is bejelentették a törlést.
Különleges és ritka gépet restaurálnak az oroszországi Petra Dubrava városában működő Motorworld múzeum szakemberei. A Kurogane Model 1 egy tűzoltó trike, amely először Japánban szolgált, majd Malajziából került elő. Most éppen a blokkot újítják fel.
Az indiai Ola Electric bizonyos szempontból nevezhető a robogók Teslájának. Legalábbis annyiban, hogy nem óvatoskodnak a hangzatos ígéretekkel, miközben ezek mögött a tervek és célok mögött van valós háttér is. Hatalmas töltőállomás kialakítására készülnek, közben a világ legnagyobb motorkerékpárgyárát húzzák fel. De nyilván villanyhajtású jármű nélkül sem maradhatnak, így elektromos robogójuk bemutatása is várható volt egy ideje.
Egy ideje már tudjuk: minél több egy motor nevében az R betű, annál keményebb a gép. Gondoljunk csak a Honda CBR1000RR-R-re. Na jó, ott már azért kicsit túl is tolták a dolgot, még ha van is mögötte igen vitamindús műszaki tartalom. Az R-ek szaporításának most a kínai CFMoto is szükségét érezte, noha a 250SR-R még így is csak kettőnél tart.