Véglegesítették a döntéshozók a MotoGP idei versenynaptárát, megszületett ugyanis a döntés az Argentin Nagydíj ügyében. A mezőny idén nem látogat el a Termas de Rio Hondo versenypályára. A futam eddig is kérdőjellel szerepelt a programban, ugyanis egy februári tűzvészben súlyosan megrongálódott a bokszutca épülete. Az illetékesek ameddig csak lehet, próbálták halogatni a döntést, de most világossá vált, több időre van szükség a helyreállításhoz.
Befejezi pályafutását a szezon végén Tony Cairoli. A motokrossz Valentino Rossijának is nevezett, amúgy szintén olasz zseni kilenc világbajnoki címmel a háta mögött döntött úgy, hogy szögre akasztja a sisakot.
A CFMoto még 2019-ben a milánói EICMA szalonon leplezte le a 700 CL-X nevet viselő, neo-retró stílusú naked bike-ját. Azt már akkor is sejteni lehetett, hogy idővel Európába is elhozzák a modellt. Most Olaszország és Hollandia után Németországban is elérhetővé válik.
Kevés gyártó büszkélkedhet olyan eredményes múlttal a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, mint a Yamaha. Igaz, az első világbajnokságot 1949-ben rendezték, a japán gyártó pedig csak 1961-ben szállt be, ennek idén éppen hatvan éve. Ezt a jeles évfordulót, valamint a több mint 500 megnyert futamot most különleges dizájnnal ünneplik.
Hetvenszázalékos részesedést szerzett az elektromos motorkerékpárjairól ismert Energicában az Ideanomics. Az egyezség már megszületett, ha a felügyelő hatóságok is rábólintanak a dologra, akkor minden akadály elhárul. Ami az alapítókat illeti, ők sem mondtak le teljes egészében tulajdoni hányadukról, a jelenlegi információk szerint 29 százalékuk marad a cégben.
A Dorna Sports döntése értelmében 2016-ban lett a MotoGP kizárólagos gumiabroncs-beszállítója a Michelin. A francia gyártóval most újabb öt évre, 2026-ig hosszabbítottak szerződést, így tehát összességében kerek egy évtizeden át tart majd az együttműködés – persze könnyen lehet, hogy újból megtoldják.
Korábban mi is írtunk már róla, hogy gőzerővel zajlik az Ola Electric tamilnádui gyárának, a Futurefactory névre keresztelt üzemnek az építése. Bhavish Aggarwal, a cég első embere most újabb bejelentést tett, eszerint pedig a gyárban kizárólag nőket foglalkoztatnak majd úgy a gyártásban, mint a menedzsmentben.
A Model S Plaid a Tesla csúcsmodellje, és hát elég gyors. Valójában baromi gyors, ezt pedig nemrég a Nürburgringen is bebizonyította. Az Edmundsnál azonban úgy gondolták, hogy oké, leveri a Porschét, de mire menne motorkerékpárok ellen? Összeeresztették hát a Suzuki Hayabusával és a Kawasaki ZX-14R-rel (vagy ha úgy ismerősebb: ZZR 1400-zal).
Danilo Petrucci neve minden bizonnyal ismerős azoknak, akik követik a MotoGP-t, hiszen a harmincéves olasz motoros immár tizedik szezonját tapossa a királykategóriában. Sokáig Ducatival ment, két év jutott neki a gyári istállónál is, jelenleg pedig a Tech3 KTM-nél versenyez, de jövőre már nem jut neki hely, a csapat Raúl Fernandezzel és Remy Gardnerrel képzeli el a folytatást. Ám nem hagyják cserben Petruccit sem.
Először alig egy hónapja villant meg a Triumph Speed Triple 1200 RR, a múlt héten már egy kicsivel többet mutattak belőle. A várakozásnak most vége, a britek hivatalosan is leleplezték a leginkább talán neo-retró stílusúnak mondható fél-idomos gépet.
Bár az éppen aktuális eredményei már nem kiemelkedőek, Valentino Rossi élő legenda. Ezzel pedig az is együtt jár, hogy a nevével szinte bármit el lehet adni. A Doktor most például az e-bike-ok piacán is szerencsét próbál: VR46 márkanév alatt az MT Distributionnel szövetkezve készülnek elektromos rásegítésű MTB-k.
Talán kicsit túlzás ezt állítani, talán nem, de a motorkerékpárok terén szinte ugyanakkora slágernek számítanak mostanában a túraendurók, mint az autóknál a SUV-ok és crossoverek. A nagy gyártók egymás után mutatják be ilyen modelljeiket, és persze igyekeznek valamilyen szinten az adott piac igényeihez igazítani a kínálatot.
Viszonylag elérhető árú elektromos motorkerékpáron dolgozik a Sondors. A Metacycle az ígéretek szerint élvezetessé tenné az ingázást, nemcsak szükséges rosszként próbálják letudni a mindennapi közlekedést.
Hamarosan Kolumbiában is gyártani fogják a Royal Enfield Himalayan túraendurót. Az indiai gyártónak ez lesz a második üzeme hazáján kívül, 2020-ban már nyitottak egy egységet Argentínában. A dél-amerikai összeszereléssel nem meglepő céljuk, hogy a költségek leszorításával olcsóbban kínálhassák a Himalayant a kontinensen.
Hamarosan új központban folytathatja működését a Moto Guzzi. Az olasz márka idén ünnepli fennállása századik évfordulóját, ebből az alkalomból jelentették be egy új gyár és múzeum építését.
Igazán stílusos módját választotta a hétvégi MotoGP-futam helyszínére való megérkezésnek Johann Zarco. A Pramac Ducati francia versenyzője egy felújított veterán Ducati 900 SS Darmah nyergében nyomott le nagyjából ezer kilométert, repülő helyett így utazott el Aragóniába.
Éppen most tartanák a Moto Guzzi fennállásának századik évfordulójára tervezett ünnepséget Mandello del Larióban, a márkának otthont adó városkában. A járvány persze ebbe is beleszólt, ennek ellenére a településen rengeteg motoros gyűlt össze. És lelepleződött az a sport-túragép is, amelyet a centenárium tiszteletére készítettek: a V100 Mandello, amely tehát a város nevét viseli.
A finn Verge neve valószínűleg mérsékelten cseng csupán ismerősen még azok számára is, akik napi szinten követik a motorkerékpár-ipar újdonságait. Akkor sem sokkal jobb a helyzet, ha hozzátesszük, korábban RMK-nak hívták őket. Pedig a TS nevű modelljükre érdemes odafigyelni.
Az új Honda Transalp érkezéséről, a legendás típusnév leporolásáról szóló pletykák már nem új keletűek, nagyjából az Africa Twin feltámasztásával egyidősek. Év elején már egy lépéssel tovább is ment a dolog, hiszen az Egyesült Államokban újból levédették a nevet a japánok. Most még egy kicsivel több információ áll rendelkezésre.
Tornado 252R néven érkezhet hamarosan Európába a Benelli sportmotorja. A kínai QJ Motor fennhatósága alatt működő olasz márka belépőszintű gépét Kínában már be is mutatták. Ahogyan a neve is mutatja, 250 köbcentis, a soros kéthengeres 26 lóerős teljesítményre képes, maximális nyomatéka 24 newtonméter.
Hamarosan megérkezik a kereskedésekbe a Piaggio teljesen elektromos robogója, az 1 (vagy ha úgy tetszik, One). Külsőre semmi extrát nem tartogat, pont olyan, mint egy tetszőleges benzinmotoros robogó, csak a hajtásmód különbözik.
Júliusban írtuk meg először, hogy az MV Agusta szelídít egy kicsit a Brutale 1000 RR hiper-nakeden. Akkor még úgy szóltak a hírek, hogy a Brutale 1000 RS jövőre érkezhet, és nem gyengébb, csak kényelmesebb és komfortosabb lesz az RR-nél. Végül az olaszok nem vártak 2022-ig, máris lehullt a lepel.
Nigel Mansell vitán felül a Forma-1 történetének emblematikus alakja. A most 68 éves brit oroszlán egészen Lewis Hamilton feltűnéséig hazája valaha volt legeredményesebb versenyzője volt, 31 futamot nyert, 1992-ben világbajnok lett. Nemcsak eredményeivel, hanem hozzáállásával is rengeteg rajongó szívébe lopta be magát, ugyanis soha nem érte be a győzelemnél kevesebbel, inkább a határon hajtva összetörte autóját, mint hogy simán becsússzon másodikként.
Sokat sejtető képet posztolt a Twitteren a Honda japán részlege a CB1100 jövőjével kapcsolatban. Egyrészt feltűnik közeliben a hengerfej, másrészt pedig egy motoros éppen kitolja a garázsból a CB-t. A szöveges üzenet szerint az EX és az RS kivitelből is hamarosan érkezik a Final Edition, vagyis az utolsó kiadás.
Augusztus közepén mutatta meg először a készülő Speed Triple 1200 RR-t a Triumph. Oké, a megmutatta elég erős kifejezés, leginkább egy óvatos, keveset felfedő teaserről beszélhetünk. Most egy kicsivel többet láthatunk a retrós stílusú gépből.