Amikor tavaly ősszel a Triumph bemutatta a Trident 660-at, már tudni lehetett, hogy hamarosan újabb modelleket húznak fel ugyanarra a műszaki alapra. Az sem volt titok, hogy a túrás vonalon gondolkodnak, méghozzá egy rendes túraenduróban és egy afféle crossoverben, vagy ha úgy tetszik, sport-túragépben. Most ez utóbbi projekt ért a célegyenesbe, és már közzé is tettek néhány álcázott gyári fotót a Tiger Sport 660-ról.
Radarszenzorokra épülő biztonsági csomagon dolgozik a Yamaha. Erről szabadalmi rajzok árulkodnak, amelyeken már a kidolgozás alatt álló rendszer egyes részletei is láthatók. A motoros számára hasznos információk a tükrök egyik csücskében jelennének meg – hasonlóan például az autóknál jól ismert holttérfigyelőhöz.
Nemrég készítette el csúcs-bukósisakjának legfrissebb kiadását a brit Ruroc, ha pedig már itt az új Atlas 3.0, igyekeztek feldobni új grafikákkal is. Ha sisakdizájnról beszélünk, nagyjából végtelen a kínálat, vannak, akik az egyszerűt keresik, mások a különlegeset, legyen szó MotoGP-replikákról vagy akár egyedi fényezésről. A Ruroc most Batmant és ősellenségét, Jokert jeleníti meg a bukóin.
Futurisztikus tanulmányt mutatott a Yamaha, de a Double Y-t nem saját formatervezőik készítették, hanem az olaszországi Istituto d'Arte Applicata e Design egyik végzős hallgatója, Noemi Napolitano hozta össze, a japán márkával együttműködésben. A név a Yamahára és a youth, vagyis ifjúság kifejezésre utal, ugyanis valami ilyesmivel lehetne elérni szerintük a fiatal korosztályt.
Rémisztő jelenetsor játszódott le az M3-as autópályán: egy simsonos haladt a belső sávban, a forgalommal szemben. A rendőrséghez több bejelentés is érkezett ezzel kapcsolatban, a kiérkező egyenruhásoknak pedig szerencsére sikerült időben megállítaniuk az idős férfit, így senki nem sérült meg.
Véget ért a Viñales-teleregény, a Yamaha hivatalosan is bejelentette, az idei szezon hátralévő részében már nem tart igényt a spanyol klasszis szolgálataira. Az elmúlt hétvégén rendezett Osztrák Nagydíjra már nem is nevezték, mivel az azt megelőző futamon a vádak szerint szándékosan gyilkolta a technikát, így levezetve frusztrációját. Már akkor felmerült a kérdés, vajon láthatjuk-e még őt a gyári Yamaha nyergében, most itt a végleges válasz: nem.
Ismét átrendezte a MotoGP versenynaptárát a járványhelyzet. Ezúttal a Maláj Nagydíjat kellett törölni, amely az eredeti tervek szerint október 24-én rajtolt volna el. Ez már a sokadik változás a szezonban: először a finn futamot húzták ki, majd jött Ausztrália, Japán és Thaiföld.
A tavalyi kihagyás után idén is elmarad a szuzukai nyolcórás motorverseny. Az ok ezúttal sem más, mint a koronavírus-járvány. A futam sorsa eddig is bizonytalannak tűnt, eredetileg júliusra hirdették meg, később azonban novemberre módosították az időpontot. Most hivatalosan is bejelentették a törlést.
Különleges és ritka gépet restaurálnak az oroszországi Petra Dubrava városában működő Motorworld múzeum szakemberei. A Kurogane Model 1 egy tűzoltó trike, amely először Japánban szolgált, majd Malajziából került elő. Most éppen a blokkot újítják fel.
Az indiai Ola Electric bizonyos szempontból nevezhető a robogók Teslájának. Legalábbis annyiban, hogy nem óvatoskodnak a hangzatos ígéretekkel, miközben ezek mögött a tervek és célok mögött van valós háttér is. Hatalmas töltőállomás kialakítására készülnek, közben a világ legnagyobb motorkerékpárgyárát húzzák fel. De nyilván villanyhajtású jármű nélkül sem maradhatnak, így elektromos robogójuk bemutatása is várható volt egy ideje.
Egy ideje már tudjuk: minél több egy motor nevében az R betű, annál keményebb a gép. Gondoljunk csak a Honda CBR1000RR-R-re. Na jó, ott már azért kicsit túl is tolták a dolgot, még ha van is mögötte igen vitamindús műszaki tartalom. Az R-ek szaporításának most a kínai CFMoto is szükségét érezte, noha a 250SR-R még így is csak kettőnél tart.
A Kawasaki Z900 RS-t már eddig is pont az emelte ki a retrógépek tömegéből, hogy bár kiválóan hozza a klasszikus stílust, mégsem olyan vele motorozni, mint egy őskövülettel. Fékben és futóműben mindenképpen finomabb, mint azok a modellek, ahol a gyártó fullba nyomta a retrót. Ennek ellenére érte azért némi kritika a bökősebb meneteknél elúszó segge miatt – a japánok egyebek mellett erre reagáltak a frissítéssel.
Rövid videóban villantotta meg a Speed Triple 1200 RR-t a Triumph. A mindössze 48 másodperc alatt nagyon sok részlet nem is derül ki az érkezőben lévő újdonságról, egy viszont biztos: közeli rokonságot ápol az év elején bemutatott szupernakeddel, a Speed Triple 1200 RS-sel.
Nemrég írtunk arról, hogy az ukrán gyökerekkel rendelkező, de Amerikában létrehozott Delfast szárnyai alá vette a Dnyepr márkanevet. Ráadásul egy sebességrekord megdöntését tűzték ki célul maguk elé az idei Bonneville Speed Weeken. Sikerrel jártak.
Nemrég mi is írtunk arról, hogy a Husqvarna videósorozatot indított, amivel a Norden 901 túraenduró leleplezését készítik elő. Lépésről lépésre bemutatják a fejlesztés folyamatát, és a formatervezésről szóló első rész óta már több újabb epizód is megjelent. Végre mozgásban is láthatjuk a Nordent, méghozzá igen kemény izlandi kalandtúrán készült felvételeken.
Biztossá vált, amiről korábban is pletykáltak már: Maverick Viñales az Apriliánál folytatja MotoGP-szereplését jövőre. A spanyol motoros viszonya egy ideje már megromlott jelenlegi kenyéradójával, a Yamahával, de a helyzet a nyár elején mérgesedett el igazán. A felek úgy látták jobbnak, ha elválnak útjaik, de utána sem lett azért felhőtlen a kapcsolat, a most hétvégi Osztrák Nagydíjra például be sem nevezték Viñalest, mert egy héttel korábban indokolatlanul kínozta versenymotorját.
Halhatatlannak hittük, a hegy mégis az életét követelte: hiába voltak már csak méterek hátra az újabb, elképesztő rekordig, Carlin Dunne tragédiája beárnyékolta a 2019-es Pikes Peak-i hegyi felfutót. Nem sokkal később felmerült, hogy a pálya annyira veszélyes, a motorok pedig oly sokat gyorsultak, hogy talán jobb lenne, ha nem is indulhatnának többé. Még abban a hónapban megszületett a döntés a következő évi kitiltásról. Azóta is lógott a levegőben a kérdés: egyáltalán visszatérhetnek-e, de most eldőlt: végleg vége.
Akkumulátorok fejlesztését célozza meg a Varta és a Continental együttműködése. Utóbbi cég fejlesztőrészlege, a Continental Engineering Services révén szállt be a munkába. A közösen megalkotott aksik lényege, hogy könnyen cserélhetőek, és így akár a járművön kívül is feltölthetők. Alapvetően a 125 köbcentis benzinesek teljesítményének megfelelő elektromos gép energiaellátását oldhatják meg vele.
Steve McQueen motorok iránti fanatizmusáról rengeteg anekdota maradt fenn, megesett például, hogy a színész egy üldözéses jelenetben mind az üldözőt, mind az üldözöttet maga játszotta – nem volt ugyanis senki más a forgatáson, aki tudta volna tartani vele a lépést. Ha pedig már így imádta a motorokat, volt egy hatalmas gyűjteménye is: mindig a legjobb, leggyorsabb gépeket kereste.
Alig egy hete annak, hogy Valentino Rossi bejelentette visszavonulását. Év végén, huszonhat szezon és kilenc világbajnoki cím után fejezi be, de azt már a sajtótájékoztatón is pedzegette, hogy a döntés a MotoGP-re vonatkozik, magától a versenyzéstől nem szakad el teljesen.
A kínai Voge motorkerékpár-márkát idehaza is ismerhetjük egy ideje, hiszen van hazai importőre. Amúgy a Loncin leányvállalatáról, sőt ha úgy tetszik, prémium modellsorozatáról van szó. Most egy újabb géppel célozzák meg Európát: a 300 ACX a scrambleres vonalat viszi.
A Dnyepr talán idehaza is sokaknak ismerős, és még most is fel-felbukkan néhány példány a magyar hirdetőoldalakon. A kínálat alja is néhány százezer forintba kerül, a jó állapotú oldalkocsis MT-k akár 1,5 millió körül is megérhetnek. Az ukrán márka aztán sok nehézségen ment keresztül a Szovjetunió felbomlása után, ma pedig már a Delfast nevű startup rendelkezik a védjegyekkel. Most ráadásul sebességrekordra törnek a Dnyeprrel.
Az autókéhoz hasonló zöld rendszámot kaphatnak mostantól az elektromos meghajtású motorkerékpárok is.
Komoly lépés volt a Yamahától, hogy idén tavasszal levédették a sportmotorokat jelző YZF-R sorozatot, 1-től egészen 9-ig. Akkor még csupán Japánban történt meg a szabadalmi bejegyzés, most viszont az R9-cel tovább terjeszkedtek: már többek közt az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Új-Zélandon is védelmet élvez a név.
Ha az előző forduló Jonathan Rea számára alakult szinte tökéletesen, akkor most azt mondhatjuk, Toprak Razgatlioglu lehet igazán elégedett a csehországi versenyeket követően. Háromból két futamot behúzott, legnagyobb riválisa pedig egyet sem tudott megnyerni.