A török Toprak Razgatlioglu érkezett meg listavezetőként a Superbike-világbajnokság ötödik fordulójára Assenbe, azonban holland hétvége után ismét a hatszoros bajnok Jonathan Rea áll az élen. Rea valóban végig nagyon jól motorozott, de Razgatlioglu nemcsak ezért lehet csalódott.
Jól kezdte szereplését az idei Supersport-világbajnokságon Sebestyén Péter. A 27 éves magyar versenyző szerződtetését júniusban jelentette be az Evan Bros. Racing Team, vagyis a Bardahl, amely az elmúlt két évben a világbajnokot adta a sorozatban. Peti tehát idény közben csatlakozott a vébé mezőnyéhez, a hétvégén Assenben állt először rajthoz.
A KTM mindössze 100 darabot készít a KTM RC 8C névre keresztelt pályamotorjából, melynek az alapját a 890 Duke R blokkjával szerelt Krämer GP2 adja - lényegében csak a futóműben, az idomokban és a perifériákban tér el a Krämer szintén kizárólag pályán használható modelljétől. A 128 lóerős és szárazon 140 kilós motorért 11,9 millió forintot kérnek, de aki pengeéles pályamotort keres, az tudja, hogy ez egy jó ár egy ilyen műszaki tartalomért.
Szörnyű tragédia árnyékolta be a European Talent Cup hétvégi futamát. A MotorLand Aragónon rendezett versenyen a sorozat egyik élmenője, Hugo Millán éppen a középmezőnyben csatázott, amikor tizenhárom körrel a vége előtt elesett. Éppen próbált talpra állni és lemenni az aszfaltcsíkról, a mögötte érkező lengyel Pawelecnek nem volt esélye elkerülni az ütközést.
Az Aprilia beröffentette a 660-as platformot, az RS660-ról és a Tuono 660-ról már nehéz újdonságot mondani, hamarosan jön a Tuareg 660 túraenduró, és a hírek szerint még tovább mennének, a Pegaso nevet leporolva egy dual-sport modellel állnának elő, amely a Shiver és a Dorsoduro után támadt űrt töltené be.
A Yamaha és a Honda után harmadik nagy japán gyártóként a Suzuki is bejelentette, hogy ott lesz az őszi milánói motorszalonon. Rajtuk kívül többek közt az MV Agusta, a Benelli, a Royal Enfield és a Fantic is jelezte, hogy nem hagyná ki az EICMA-t, ellenben a BMW és a KTM már hivatalosan is közölte, hogy nem állít standot.
Meglepetéssel készül az idei milánói motorszalonra az MV Agusta, ez pedig egyben azt is jelenti, hogy kiállít az EICMA-n az olasz márka. Ezt a cég vezérigazgatója, Timur Sardarov jelentette be. Tavaly a vírushelyzet miatt egyáltalán nem tartották meg a rendezvényt, így az idei visszatérést különösen nagy érdeklődés övezi.
Az ausztrál Troy Bayliss a Ducati történetének egyik legsikeresebb versenyzője. A most 52 éves klasszis 1997-ben, vagyis 18 éves korában került először a tűz közelébe, akkor még a Suzuki kötelékében. Bemutatkozott a gyorsasági-vébé 250 köbcentis géposztályában, ahol hazai futamán állhatott rajthoz. Szintén az ausztrál futamon szerepelt abban az évben a Superbike-ban.
A Ducati az egyike annak a három márkának, akik erősen lobbiznak a Supersport-vébé szabályainak alapos újraírásáért, hogy szabadabb köbcentilimitek legyenek. A Triumph a 765-ös háromhengeresét, a Ducati a 950-es V2-esét, az MV Agusta pedig a 800-as soros hármasát tolná át a jelenleg 600-as négyhengeresek dominálta kiíráson.
Sokan, sokszor fanyalogtak már, hogy az elektromos járművek általában rondák. Ma már persze van ellenpélda bőven, de akadnak olyan gyártók is, amelyek nagyon is erősítik a sztereotípiát. Emlékezhetünk néhány nappal ezelőttről a Davinci DC100-asára, most pedig itt a Solid CRS-01, amely első ránézésre egy nagy, fekete kartondoboz is lehetne.
A járványhelyzet alakulása és az érvényben lévő korlátozások miatt Thaiföldön sem lehet idén MotoGP-futamot rendezni. Erről a FIM, az IRTA és a Dorna közösen döntött, figyelembe véve, hogy az országban növekednek a Covid-esetszámok, és az átoltottsági arány is igen szerény.
A KTM 2018-ban mutatta be a 790 Duke-ot, amelyet mostanra már 890-esre hizlaltak, és ha minden igaz, nem állnak meg itt, és a következő már 990-es lesz - éppen úgy, mint az egykori, V2-es, LC8-as Super Duke.
Keményen rákapcsol az elektromos motorok fejlesztésére a TVS. Az indiai óriás 133 millió dollárnak megfelelő összeget fektet be ezen a területen. A cél pedig nem szerényebb, mint hogy hat új villanyhajtású modellt – motorkerékpárokat és robogókat – mutatnak be két éven belül.
A KTM előállt a korlátozott példányszámban gyártott pályamotorjával, és mint korábban már kiszivárgott, ez nem a MotoGP-ben használt RC16 szelídített változata, hanem a KTM 890 Duke blokkját használó sportmotor - lényegében egy Moto2-es versenygép, azt leszámítva, hogy nem a Triumph háromhengerese hajtja.
Bemutatta első elektromos gépét, pontosabban annak tanulmány változatát a francia DAB Motors. A névadást nem gondolták túl: Concept-E-ként fut a prototípus, de ennél sokkal érdekesebb a technika, amit elképzelnek az elsősorban fiataloknak, friss jogsisoknak szánt motorkerékpárra.
Komoly lépésre szánta el magát a Triumph: a brit motorkerékpár-gyártó bejelentette, hogy visszatér a terepes szegmensekbe, vagyis endurókkal és krosszgépekkel bővíti kínálatát a közeljövőben. A projekthez két nagy bajnokot is megnyertek, ők nagykövetként segítik az építkezést.
Az Aprilia is szerette volna szerződtetni Jorge Lorenzót. Erről maga a versenyző beszélt a Speedweeknek. A háromszoros világbajnok spanyol pilóta a 2019-es szezon végén szállt ki a MotoGP-ből sérülései miatt, és egyben visszavonulását is bejelentette. Az volt egyébként az első szezonja a királykategóriában, amikor nem tudott a top 10-ben végezni.
Tavaly decemberben jelentette be a kínai CFMoto, hogy elindítja elektromos almárkáját, a Zeehót. Hogy bebizonyítsák, mennyire komolyan gondolják a dolgot, rögtön egy tanulmányt is közszemlére tettek: a Cyber Concept nevű robogót. Nem kellett sokat várni a sorozatgyártásig, mostanra ugyanis elkészült a végleges Zeeho Cyber. Erről a szabadalmi képek tanúskodnak.
A márka arculatának fontos elemét adják a versenysikerek, amelyek ráadásul a Norton név értékét is növelik. Éppen ezért szeretnének visszatérni a versenypályákra a közeljövőben – erről a cég új vezérigazgatója beszélt a napokban. Robert Hentschel az elmúlt évek viszontagságai és a tulajdonosváltás után szeretné visszaadni a karaktert a Nortonnak.
Exkluzív tesztnapokat hirdetett meg idén is a Yamaha, az MT Túrán – ahogyan arra a nevéből következtetni lehet – az MT-modelleket lehet kipróbálni. A hónap utolsó hétvégéjén, pontosabban július 31-én és augusztus 1-jén a Komárom-Esztergom megyei Tarjánban várják az érdeklődőket, a részvétel előzetes regisztrációhoz kötött.
Úgy tűnik, a járványhelyzet enyhülése jót tesz a motorkerékpár-piacnak. Nemrég számoltunk be arról, hogy a BMW féléves rekordot regisztrált, az év első hat hónapjában több mint 78 ezer gépet értékesítettek. A Ducatinak is van oka az örömre, náluk ugyanis közel felével emelkedett az össz-eladások száma a tavalyihoz képest.
RVM 500 Scrambler néven mutatott be egy új 500-as gépet a Jawa. Ha ezt a márkanevet említjük, a legtöbben nyilván az 1929-ben alapított csehszlovák márkára gondolnak, de ma már ennél bonyolultabb a helyzet. Néhány éve az indiai Mahindra tette rá a mancsát a márkanévre a Classic Legends nevű leányvállalaton keresztül, így a távol-keleten mára több új modellt is kínálnak Jawa név alatt. Eközben viszont önálló tevékenységet folytat a cseh Jawa is.
A 2013-ban alapított kínai Davinci Tech jó pár éve dolgozik már elektromos motorkerékpárján. Mostanra eljutottak a tanulmánytól a sorozatgyártásig, a végeredmény, a DC100 névre keresztelt gép pedig egészen furcsa, futurisztikus formát öltött, és technikája is érdekes.
Páros Európa-bajnoki elődöntőt rendeztek a múlt hétvégén Debrecenben, de a kiváló futamok ellenére is kettős érzésekkel gondolhatnak vissza a versenyre a szervezők. A szombati megmérettetést követően ugyanis kedd reggelre akkor még ismeretlenek kirámolták a raktárakat és műhelyeket. Többek közt motoros- és kézi szerszámokat, különféle segédanyagokat és több száz méternyi vezetéket vittek el a Perényi Pál Salakmotor Stadionból.