Miután a múlt héten hivatalosan is bejelentették, hogy elválnak a Yamaha és Maverick Viñales útjai, természetesen azonnal elindultak a találgatások, hol folytathatja pályafutását a spanyol kiválóság. A legtöbben az Apriliát tippelték befutónak, ám ezt egymástól függetlenül ő is és az olasz csapatot vezető Massimo Rivola is cáfolta. Azóta pedig nagy a hallgatás, így újabb lehetőség jött be a képbe.
Meghosszabbította szerződését a Yamahával a Superbike-vébé jelenlegi éllovasa. Toprak Razgatlioglu így további két évig biztosan marad a sorozatban. A török versenyző késhegyre menő küzdelmet folytat a hatszoros bajnok és címvédő Jonathan Rea-vel, jelenleg két pont az előnye.
Egy futam erejéig visszatér a MotoGP-be Dani Pedrosa. A spanyol motoros a szeptemberi misanói versenyen áll rajthoz szabadkártyával, a KTM színeiben. A csapat mindenképpen szerette volna viszontlátni őt élesben, de az indulást a következő évi versenygép fejlesztésének előrehaladásához kötötték.
FXE néven mutat be hamarosan új modellt az elektromos gépekben utazó Zero Motorcycles. A márka közösségi oldalára fel is dobtak egy teaser fotót, amelyen azonban sok minden még nem látszik, épp csak a sziluett rajzolódik ki a félhomályban. Egyelőre nagyon gondosan titkolják a részleteket.
A Ducati 916-ot aligha kell bemutatni bárkinek. A superbike-ok alfája és ómegája, az origó, ahonnan minden kiindul, és ahová minden visszatér. Ha valakinek mégsem lenne meg, miért is olyan különleges, és miért mondhatjuk Massimo Tamburini igen tartalmas munkássága ékkövének, mindenképpen olvassa el Zombi cikkét a témában.
Bár a gyorsaságimotoros-világbajnokságon már sok éve nem láthatjuk, Max Biaggi azért nem tétlenkedik. Tavaly ősszel egy halom sebességrekordot állított be vagy döntött meg a Voxan Wattman nyergében, de nem állt meg ennyinél. Idén újra nekifut, méghozzá egy másik kategóriában.
Épp a napokban írtunk arról, hogy a Nortonnál éppen azon dolgoznak, hogyan tudnák kártalanítani azokat az ügyfeleket, akik vettek a tulajdonosváltás előtt gyártott V4 SS-ből. Arról ugyanis kiderült, hogy szinte minden porcikája rossz: 35 különböző hibát tártak fel a szakemberek. Az új vezérigazgató a folytatásos teleregény következő epizódjaként most arról beszélt, hogy esélyük nincs kijavítani ezeket.
Miközben az autókban már egy sor különböző vezetéstámogató berendezést találunk, motoron azért lassabban terjednek el ezek a rendszerek. Ez nem véletlen, hiszen két keréken nagyon fontos tényező az egyensúly is, nem nyúlhat bele csak úgy a technika, előidézve egy borulást akár. Persze vannak azért olyan biztonsági extrák is, amelyek könnyebben adaptálhatók motorkerékpárra.
Ritkán látunk kínai gyártóktól ennyire vagány és első ránézésre kifejezetten igényesnek tűnő elektromos gépet, mint az Alrendo TS Bravo. Akár valamelyik nagynevű európai márka meztelen motorkerékpárja is lehetne – csak éppen itt annyira nincs minek csupasznak lennie. Mindenesetre a modell most már Európába is megérkezett, és ideális megoldásnak tűnik az ingázók számára.
Eddig még csak kémfotókon, vagy a tesztpálya egyik bokszában készült képeken láthattuk a Bimota KB4-et. Ez lesz a márkának az a gépe, amelyből már viszonylagosan mennyiséget is el lehet adni – nyilván a saját mércéjükkel mérve. Most viszont felkerült az egyik Facebook-oldalra egy leplezetlen fotó a gyártásra érett KB4-ről. Azóta persze le is kapták, nyilván nem érkezett még el az ideje a bemutatónak, de szerencsére voltak, akik időben lementették.
A nem túl rég alapított olasz WOW tavaly jelentette be, hogy az év vége előtt megkezdené első két elektromos robogójának forgalmazását. Csakhogy a járványhelyzet keresztülhúzta a számításaikat, a premier átcsúszott erre az évre. Terveik szerint egyébként sok más márkával ellentétben nem viszik ki a gyártást külföldre, inkább saját hazájukban szeretnének megoldani mindent, onnan érik majd el az európai piacokat.
Jó ideje húzódik már az Aprilia Tuareg 660 fejlesztése. Először a 2019-es EICMA szalonon már rejtélyeskedtek vele, de akkor az RS 660 volt a fő attrakció. Azóta már kémfotókon is láthattuk, de a bemutatóra még mindig várni kell. Most az olasz márka marketingmenedzsere hintett el néhány információt, hogy enyhítse a várakozás izgalmát – vagy éppen fokozza?
Új, az eddiginél könnyebb és erősebb villanymotorral szerelik hamarosan az Energica motorkerékpárjait. Az olasz gyártó a Mavel segítségével fejlesztette az egységet, amelyet ezért EMCE (Energica Mavel Co-Engineering) névre kereszteltek. Bár eredetileg 2022-re tervezték a bevezetését, végül már idén elkezdik beépíteni modelljeikbe.
Elképesztő visszahívásról számoltunk be a közelmúltban, a Norton ugyanis harmincöt különböző, kisebb-nagyobb hibát tárt fel az egyébként sem kikezdhetetlen hírnevű V4SS-en. A jelenleg már az indiai TVS birtokában lévő, és teljesen újraformálódott Norton kárpótolná az ügyfeleket, de még nem tudni, hogyan.
Úgy tűnik, semmi nem vethet véget az arcátlan lenyúlásoknak, ami egyes kínai gyártók és a járműipar kapcsolatát illeti. Csak a közelmúltban lekopírozták a Ducati Panigale V4-et, az MV Agusta Supervelocét, meg a Husqvarna Vitpilent is. Most újabb szintre emelték a pofátlanságot: nem lehet akadály, ha egy motorkerékpár még meg sem jelent.
Ha láncokról van szó, Valentino Rossi és a DID együttműködése elég régre nyúlik vissza. A japán gyártónál most elérkezettnek látták az időt, hogy piacra dobjanak egy, a Doktor nevével fémjelzett terméket – sőt, akkor már mindjárt kettőt is.
Nem is olyan régen írtunk az Ola Electricről, arról az indiai startupról, akik mintegy 96 milliárd forintnyi beruházással egyrészt óriási elektromosrobogó-gyárat húznának fel, másrészt pedig a délkelet-ázsiai országot szőnék át gyorstöltőhálózattal. Aztán Európát is megcélozzák.
Elhagyja a Yamaha gyári csapatát a szezon végén Maverick Viñales. A spanyol klasszis maga kérte, hogy idő előtt bontsák fel szerződését – egyébként a 2022-es idény végéig szólt volna a megállapodás. A japán istálló méltányolta a kérést, így öt év után elválik az útjuk.
A Brixton még a 2019 őszi EICMA szalonon leplezte le 1200 köbcentis retró gépének prototípusát. Tavaly tavasszal aztán már olyan képeket mutattak, amelyeken szinte teljesen szériaérettnek látszott a motor. Hogy végül a járvány miatt, vagy egyéb okból, nem tudni, de csúszott a bemutató. Most úgy tűnik, már nem kell sokat várni, a blokk terveit például már bejegyeztették.
Egy új elektromos motorkerékpáron dolgozik az indiai Bajaj, méghozzá a Husqvarna segítségével. A napokban már be is jegyeztették az új modell nevét: Freeridernek fogják hívni, és a Husqvarna villanyos café racerét, az E-Pilent veszik alapul a fejlesztés során.
A Ducatival szerződött le Valentino Rossi MotoGP-csapata, ezzel pedig hivatalosan is pont került a hosszas találgatások végére. Az már egy ideje kiderült, hogy névadó főszponzorként a szaúd-arábiai Aramco támogatja őket, pénzből tehát biztosan nem lesz hiány. Az istálló az Esponsorama (korábban Avintia) helyét veszi át a királykategóriában.
A Superbike-világbajnokság jelenlegi hatodik helyezettje, Garrett Gerloff ugrik be Franco Morbidelli helyett a MotoGP hétvégi asseni versenyére. A Petronas-Yamaha olasz versenyzője ugyanis térdsérülést szenvedett egy edzésen, ezért nem tudja vállalni a Holland Nagydíjat.
Kémfotósok kapták lencsevégre a BMW következő nagy túraenduróját, az R 1300 GS-t. A felvételek aztán gyorsan végig is szaladtak a külföldi sajtón. Egyelőre egy erősen álcázott prototípust láthatunk, de egyes változások már így is szembetűnőek, míg más módosításokra legfeljebb következtetni lehet.
Valerio Boni megcsinálta. Sikerrel teljesítette azt a célt, amelyet az MV Agustával közösen kitűztek maguk elé. Nemrég mi is megírtuk, hogy a nyári napforduló idején egy Turismo Veloce Lusso nyergében tizenegy országot érintve akarnak eljutni Svédországból Olaszországba – huszonnégy órán belül.
Tegnap még csak lepel alatt láthattuk, most viszont már nem rejtegeti tovább az elektromos gépek sebességrekordjának megdöntésére tervezett gépét a White Motorcycle Concepts. A WMC250EV-nek nemcsak megjelenése szokatlan és futurisztikus, de technikai megoldásai is rendhagyóak.