Most először szólalt meg Maverick Viñales azóta, hogy bejelentette, az év végével közös megegyezéssel felbontják szerződését a Yamahánál. A 26 éves spanyol motoros beszélt a döntés hátteréről, valamint a jövőjét érintő kérdésekre is válaszolt, a Moto.it közölt egy hosszabb, vele készült cikket.
Nemrég írtunk arról a Sebesség oltárán, hogy Jonathan Rea nekivágott a jogsiszerzésnek. A 34 éves északír motoros zsinórban hat Superbike-világbajnoki címet húzott be, és most is ádáz csatát vív a török Toprak Razgatliogluval, de közúton eddig nem vezethetett nagymotort. Próbálkozott már korábban, de elhasalt az elméleti teszten. Most újra nekiveselkedett, és legutóbb ott hagytuk abba, hogy a CBT alapvizsga jelentette akadályt sikerrel vette.
Szigorú korlátozásokat vezetnek be az elektromos rollerekkel kapcsolatban Oslóban – írja a G7. A norvég fővárosban szeptembertől egyenesen betiltják az e-rollerek használatát este 11 és hajnali 5 óra között. A kölcsönözhető járművek számát pedig nyolcezerben limitálják.
Az elmúlt időszakban a világjárvány alaposan átrendezte az autó- és motorszalonok menetrendjét, sok kiállítás elmaradt, a legtöbb bemutatót inkább az online térben tartották meg a gyártók. Jelen állás szerint azonban idén újra megtartják az EICMA-t Milánóban, a szervezők szándéka szerint november 23-tól 28-ig.
Úgy tűnik, a retró stílusú motorok piacán akkora a pörgés, hogy látszólag soha nem akar lecsengeni ez a divat. Na, nem mintha baj lenne, az én szívemhez például közel állnak a klasszikus megjelenésű gépek, különösen ha a megvalósítás is minőségi. Most a brit Mutt Motorcycles mutatott be egy újabb modellt: az Akita 125-öt.
Limitált szériás pályamotoron dolgozik a KTM – ez derül ki az osztrák márka Instagram-oldalán közzétett videóból. Sok részletet persze nem árulnak el abban a néhány másodpercben, csupán néhány kulcsszót villantanak fel.
A Honda még tavaly ősszel mutatta be a CMX 1100 Rebelt, amelybe az Africa Twinekből ismert sorkettes friss változatát építették 1084 köbcentivel. A francia FCR Original motorépítő műhely most két merőben különböző stílusú gépet faragott a Rebelből. Eredetileg a biarritzi Wheels & Waves fesztiválra készültek volna a motorok, de mivel a rendezvény elmaradt, online mutatták be.
Egy hete még csak sejtelmesen felderengett a sötétből, ma viszont már leplezetlenül látható a Zero FXE. Az amerikai elektromosmotor-gyártó legújabb gépét leginkább supermotónak nevezhetjük, és formájában nagyon közel áll a márka egyik néhány évvel ezelőtti tanulmányához. A jelenlegi modellektől, az FX-től és az FXS-től egyebek mellett az egy nagyobb kerek lámpa és a fejidom különbözteti meg.
Először csak az derült ki, hogy egy új Revolution Max-blokkos gépen dolgozik a Harley, nem sokkal később a neve is napvilágot látott. Most vége a várakozásnak, lehullt a lepel: az amerikai márka hivatalosan is bemutatta a Sportster S-t.
Véget vetett a pletykáknak a Ferrari, legalábbis ami Valentino Rossi Le Mans Hypercar szereplését illeti. Az LMH jelenti a csúcskategóriát a sportkocsi-versenyeken, az olasz gyártó pedig idén év elején bejelentette, hogy több évtizedes kihagyás után saját prototípust készít ebbe a géposztályba.
Új robogót mutatott be a maláj WMoto: az Xtreme 150i leginkább tereprobogónak nevezhető, noha elég megosztó kérdés, létezik-e ilyen kategória. A műfaj ugyanakkor nem ismeretlen, elég csupán a Honda X-ADV 150-re, vagy a Yamaha BW/BWS-re gondolni.
Szinte egész Párizsban harminc kilométer per órás sebességkorlátozást vezetnek be. Ráadásul ez nem egy bizonytalan terv a távoli jövőre nézve: augusztusban életbe is lép a változtatás. Anne Hidalgo, a francia főváros polgármestere ezt azzal indokolja, hogy a balesetek számát, valamint a légszennyezés mértékét szeretnék csökkenteni. Párizsból gyalogos-paradicsomot igyekeznek csinálni.
Ahogy arról nem olyan régen már írtunk, a Petronas-Yamaha versenyzője, Franco Morbidelli egy edzésen megsérült, ezért csapatának helyettes után kellett néznie. Végül a Superbike-ból hoztak beugrót Garrett Gerloff személyében, aki a Holland Nagydíjon 17. helyen végzett, mindössze Luca Marinit előzte meg. Igaz, még ezzel is jobb eredményt ért el, mint csapattársa: Valentino Rossi kiesett azon a futamon.
Egészen különleges Harley-Davidsont bocsátanak most árverésre, amelyről nem túlzás azt állítani, hogy a történelem egy nagyon értékes darabja. Evel Knievel számára ugyanis tulajdonképpen ez hozta meg a világhírt. A Stratocycle néven ismert egyedi gépet a Viva Knievel című filmben használta.
Soha nem adott még el annyi motorkerékpárt és robogót a BMW Motorrad, mint amennyi az idei év első felében gazdára talált. Januártól június végéig összesen 107610 jármű talált gazdára, ami negyven százalékos növekedést jelent a tavalyi esztendő azonos időszakához képest.
Új YZ 125-öst leplezett le a Yamaha, ráadásul nemcsak enyhe külső ráncfelvarrásról van szó, a technikát is átfésülték. A folyadékhűtéses kétütemű blokk új hengert, dugattyút, átalakított égésteret, módosított hengerfejet kapott, valamint a portoláson is alakítottak. Változtattak a porlasztón is. Az átdolgozott blokk az ígéretek szerint alacsony és közepes fordulatszám-tartományban érződik erősebbnek. A váltón is faragtak egy keveset, hogy ezt az erőt jobban be is tudja osztani a motoros.
Különleges versengést hirdetett meg európai márkakereskedő-hálózata számára a Honda. A feladat az volt, hogy a jelentkezők építsenek valamit saját elképzeléseik szerint, tetszőleges stílusban a CB650R-t alapul véve. A neo-sports-café iskola szerint készült négyhengeres jó alapnak bizonyult, sok érdekes pályamunka született. A versenyen főként spanyol, portugál és francia szalonok vettek részt. A legjobb tízet már ki is választották, bárki szavazhat a kedvencére.
Bemutatták az első elektromos motorkerékpárt a LiveWire márkanév alatt. Ahogy azt már korábban megírtuk, ezt a márkát a Harley-Davidson hozta létre, hogy valamelyest elkülönítve dobhassa piacra villanyhajtású járműveit. Azért írom úgy, hogy járműveit, mert itt nemcsak motorokról, hanem egyéb közlekedési eszközökről is szó van, főleg városi mobilitás címszó alatt.
A Zontes nevű kínai motorkerékpár-gyártó már Európában sem teljesen ismeretlen, több országban van hivatalos képviseletük. Kontinensünkön 125 és 310 köbcentis egyhengeresekkel vannak jelen, de egyébként vannak köztes modelljeik, 250-es blokkal. Most azt tervezik, elhagyják a kispályát, és jókora lépést tesznek felfelé: nagy háromhengereseken dolgoznak.
Új modellsorozatot indított útjára két friss modellel a CCM. Az idén ötvenéves angol gyártó nemrég még csak egyetlen típust kínált, de mára elég szépen kibővült a paletta. Az újonnan kitalált Street szériát most a Street Moto és a Street Tracker képviseli.
Egy ideje nem titok, hogy a Harley-Davidsonnál éppen egy viszonylag sportos gépen dolgoznak – persze a sportosságot amolyan harley-s viszonyok között kell érteni. Egy fotó erejéig már meg is villantották az újdonságot, amelyről akkor annyit lehetett tudni, hogy a Revolution Max blokk köré épül. Most azonban kiderült a neve: Sportster S-nek fogják hívni. Ráadásul néhány műszaki adatra is fény derült.
Bemutatta CE 04 névre keresztelt elektromos nagyrobogóját a BMW. Persze a bajorok kínálatában eddig is volt már villanyhajtású robogó, de a C Evolution külsőre abszolút jól illeszkedik a C 400-asok sorozatába. Még ha a technika merőben más is a héj alatt. A CE 04 viszont már első ránézésre is valami teljesen más. Formája nagyon közel áll a 2017-ben bemutatott Concept Link tanulmányhoz, de a tavalyi Definition CE 04 koncepció alapján már sejthettük, hogy így lesz.
Kikerült a MotoGP idei versenynaptárából az Ausztrál Nagydíj, a mezőny nem látogat Phillip Islandre. A döntést az országban érvényes járványügyi korlátozásokkal indokolják. Ausztráliában egyébként is rendkívül szigorú szabályozásokkal tartották kordában a Covidot, de az új variánsok miatt további zárlatokat vezettek be. Az utazási és logisztikai nehézségek miatt nem lehet biztosítani a futam lebonyolítását.
Az európai országok és nagyvárosok egymás után határozzák meg a céldátumokat, hogy mikortól tiltják ki a különféle hajtásmódú járműveket. Ezek a szabályozások persze időről időre változhatnak is a járműipari folyamatok függvényében. Most a belga főváros stratégiája jelent meg: Brüsszel a tervek szerint előbb a robogóktól, majd a motorkerékpároktól szabadulna meg.
Nemrég még azon néztünk nagyot, hogy a Suzuki elkészítette a GSX-S950-et. Vagyis fogta az ezres naked bike-ját, és levitte a teljesítményét 94 lóerőre, hogy aztán A2-es jogsihoz passzoló, 48 lovas kivitelt is kiadhasson belőle. Ha akkor azt gondoltuk, az egyliteres blokk kicsit túlzás egy kezdőmotornak, akkor most érdemes kapaszkodni. A BMW ugyanis az R18-cal csinálná meg ugyanezt.