Visszatér az Amerikai Nagydíj a MotoGP idei versenynaptárába. Tavaly a járvány miatt nem rendeztek futamot az Egyesült Államokban, és az eredeti menetrendben idén sem szerepelt ilyen hétvége. Most viszont a Dorna, egyetértésben a FIM-mel és az IRTA-val arról döntött, hogy októberben ellátogathat a mezőny Austinba.
Ha eddig nem hallottad Denny Kannenberg nevét, nincs okod szégyenkezni, én sem találkoztam vele korábban. Pedig fénykorában elég kemény motorversenyző volt, a jégmotorozástól a dirt tracken át a pályaversenyzésig szinte mindenhol kipróbálta magát az ötvenes-hatvanas-hetvenes években. Stílusa miatt akasztották rá a Kannonball, vagyis Ágyúgolyó becenevet. De nemcsak a versenyzésben volt szenvedélyes.
A KTM-től már megszokhattuk, hogy évről évre elkészíti dakaros versenygépének replikáját, amely azonban nem egy agyonbutított utánzat azoknak, akik hétvégenként csapatnának egyet a tóparti földúton vagy az elhagyatott bányában. Nem, ezek igazi, kőkemény versenygépek, amelyeket akár támogatással együtt is megvehetnek a privát versenyzők, hogy ők maguk is rajthoz álljanak mondjuk éppen a Dakaron.
Igen nagyratörő célokat tűzött ki maga elé a brit White Motorcycle Concepts. Elektromos gépükkel két év alatt két sebességrekordot terveznek megdönteni, ezzel pedig a korábbi MotoGP-menő Max Biaggi és a Voxan nyomdokaiba lépnének.
Steve McQueen nevével gyakorlatilag bármit el lehet adni. Az egykori színész legendásan nagy autó- és motorbolond volt, élt-halt a versenyzésért, és minden bizonnyal jobban is értett hozzá, mint a színészkedéshez, legalábbis a benzinszagú világban sokkal gondosabban ápolják az emlékét. A nemrég bemutatott, ráncfelvarrott Triumph Scrambler 1200-ból is készült limitált szériás Steve McQueen Edition. Most az ezerdarabos sorozat egyik példányát árverezik el.
Méregzöld különmodellt készített az S 1000 RR-ből a BMW franciaországi képviselete. Az Isle of Man Editionnek méregzöld színt választottak, utalva az új M3-asra, amelyből szintén létezik Isle of Man zöld fantázianevű szín. Az sem zavarta őket a Man-szigeti verseny előtti tisztelgésben, hogy idén a pandémia miatt nem rendezik meg a futamokat.
A hosszú ideje várt, majd idén februárban végre bemutatott Pan America túraenduró után most újabb, ugyancsak a Revolution Max blokk köré épülő gépet villantott meg egy fotó erejéig a Harley-Davidson. Ráadásul a bemutatót sem halogatják sokáig.
Ahogy azt Guld kolléga is megénekelte a sachsenringi MotoGP-futamról írt beszámolójában, Valentino Rossi jövője egyelőre erősen kérdéses a világbajnokságon. A hírek szerint a Petronas nem akar hosszabbítani vele, de nem kizárt, hogy egy Ducatit valamilyen formában szívesen alátolnának. Most hétvégén, Assenben állítólag bejelentésre készül, de még azt sem tudni, a saját jövőjéről beszél-e a Doktor.
Átfésülte a 125-ös Super Cubot és a Monkey-t a Honda. Mindkét gép 2018-ban tért vissza az európai piacra, és igen népszerűek. Előbbi a világ legnagyobb példányszámban eladott motorkerékpárja, utóbbi pedig évtizedek óta igazi ikonnak számít.
Egy új versenysorozat bevezetéséről döntöttek online szavazással az Autósport Világtanács tagjai. A voksolás eredményének értelémben 2022-ben rajtol el először a tereprali-világbajnokság, amelynek lebonyolításában együttműködnek a Dakar rali szervezőjével, az Amaury Sport Organizationnel. Így vébéfutam lesz a Dakarból is.
A jelenlegi 750-es helyett hamarosan valóban 800-as lesz a Benelli Leoncino 800 a hírek szerint. A kínai-olasz scramblerben a Benelli 752S-től örökölt soros kéthengerest átdolgozzák, így 799 köbcentijéből 88 lóerőt préselnek ki – szemben az eddigi 81-gyel. Emellett természetesen az Euro 5-ös normáknak is megfelel majd.
Csodálatos vízi élővilág, gyönyörű színek – nem ezek számítanak főszereplőnek Lorenzo Venturini képein, amelyeket a Comói-tó mélyén készített. Európa egyik legmélyebb tavában ugyanis szokatlan kompozíciót örökített meg a búvár: két motorkerékpárt egy platón.
Az elektromos járművek terjedésének egyelőre több egyértelmű gátja is van. A töltőhálózat sűrűsége, a töltési idő hossza, a hatótáv, valamint az általában magas vételár is eltántorítja a közlekedőket. A Wayscral most egy olyan gépet dobott piacra, amelytől azt várják, sokak előtt megnyitja az utat.
Egészen sajátos kihívás teljesítésével szeretne bekerülni a rekordok könyvébe az MV Agusta. A cél nem más, mint hogy egyetlen nap leforgása alatt, vagyis huszonnégy órán belül tizenegy országot érintsenek egy motorostúrán. Ehhez Valerio Boni olasz újságírót nyerték meg, aki egy szériaállapotú Turismo Veloce nyergében fut neki a közel kétezer kilométernek.
Idén ünnepli fennállása hetvenötödik évfordulóját a Honda fennhatósága alá tartozó spanyol Montesa. Ebből az alkalomból elkészítették a Cota 301RR triálgép alkalomhoz illő kiadását. A változtatások leginkább esztétikaiak, és persze egy picit felfelé is húzzák az árat.
Az autó- és motorkerékpár-gyártás ebben az időszakban igencsak igyekszik az alternatív hajtások irányába tolódni. A neves és kevésbé ismert márkák egymás után mutatják be, vagy legalábbis jelentik be elektromos robogóikat. A francia Mob-ion viszont másképp látja a jövőt, mint a többség.
Némi meglepetésre új ezres naked bike-ot mutatott be a Suzuki a GSX-S1000 alapjain. Bár a GSX-S950 nevet választották neki, ez nem azt jelenti, hogy kisebb blokkot faragtak volna hozzá. Ugyanúgy maradt a 999 köbcenti, ám a teljesítményt 94 lóerőre lőtték be, ez pedig lehetővé teszi, hogy A2-es jogsihoz passzoló, 48 lovas kivitelt is kiadhassanak belőle. A szabályok szerint ezt csak olyan géppel lehet megtenni, amely a gyárból legfeljebb 70 kilowattos, azaz 95 lovas teljesítménnyel jön ki.
Hosszú évek találgatásai és előzetesei után tavaly ősszel mutatták be a Benelli 1200GT sorozatgyártásra érett változatát. Most végre valóban megkezdődhet az összeszerelés, ezzel pedig a legnagyobb és legerősebb kínai gyártású motorkerékpárrá válik. Legalábbis átmenetileg.
Ahogy az élet minden területére, úgy a MotoGP-re is rányomta a bélyegét a járványhelyzet. Hosszú ideje korlátozások hatják át a versenyeket, tavaly például nagyon nagy dolog volt, hogy szeptember végén, Misanóban végre szurkolók is bemehettek a versenyre. Jöttek azonban az újabb járványhullámok, szigorítások, de most örömteli bejelentést tettek az ausztriai versenyek szervezői.
Új korában nem volt fényes siker a Vincent Black Knight, hiszen csupán egy évig gyártották. Sorsát megpecsételte, hogy rosszkor született, éppen akkor, amikor a Vincent anyagi nehézségei elharapództak, és be kellett csukni a boltot. A helyzetet súlyosbította, hogy kereslet se nagyon volt a modellre. A Black Prince-szel együtt mindössze kétszázat gyártottak belőle, mégis nagyon fontos modellnek számít mindkettő.
Nincs még két hónapja annak, hogy a Suzuki bemutatta a GSX-S1000 modellfrissített változatát, amellyel továbbra is próbáltak a realitások talaján maradni. Akkor azonban még semmit nem lehetett tudni arról, mi lesz a félidomos változat, a GSX-S1000F sorsa, mikor várható a fészlift annál a kivitelnél. Most azonban úgy tűnik, megvan a megfejtés: túrásabb irányba viszik el a modellt.
Az ezres után a nyolcszázas Brutalét is felfrissítette az MV Agusta. A márka egyik legnépszerűbb modelljének nemcsak a blokkja változott, módosítottak a vázon és egy új elektronikai csomagot is kapott. A gyártó szerint a cél az volt, hogy ne veszítsen az izgalmas karakterből, de a mindennapokban is élhetőbbé váljon a 800 RR.
Megdőlt a kéz nélküli egykerekezés világrekordja, méghozzá az indiai Rohitesh Upadhyay révén. A magát hardcore motorosként meghatározó srác 2015 óta készült erre a csúcsdöntésre, és annyira komolyan vette, hogy közben keményen edzett, fogynia is kellett, hogy elérje az ideális testalkatot. Magát a rekordot még 2019-ben felállította, de csak most hitelesítette a Guinness-rekordok bizottsága.
A Suzuki SV650 igen kedvelt gép egyrészt a használtpiacon, másrészt a motorépítők körében is. Nagyon jó alap, megfelelő fantáziával és szorgalommal szinte bármit ki lehet hozni belőle. Így gondolta ezt a finn Antti Eloheimo is, aki street tracker stílusú egyedi motorkerékpárt faragott belőle, méghozzá saját magának, napi használatra.
Ha azt mondom, motorépítés, mindenki másra gondol. Vannak, akik otthon vagy egy műhelyben reszelgetik a nagyapai örökséget, mások profi körülmények között dolgoznak. Megint másoknak az az igazi építés, ha magát a vázat és minden mást is saját kezűleg terveznek és készítenek. És persze akadnak, akiknek Paul Teutul üvöltözős performanszai adják az egész sava-borsát.