Idehaza bizonyára igen szűk közönségnek cseng ismerősen a Timbersled név. Bár mi is írtunk már róluk korábban, de egyszerűen nem mifelénk él a célközönség. A 2015 óta a Polarishoz tartozó cég ugyanis terepmotorokhoz kínál olyan átépítőszetteket, amelyekkel hómobillá lehet faragni kedvenc gépünket. Most azonban szemléletet váltanak.
A Yamaha megcsinálta a tökéletes szaladgálós 125-öst: egyszerű, tartós, és ha már nem egy vadállat, akkor nem is próbálják sportosnak beállítani, inkább feldobták csinos retróval - ez lett az XSR125. Az MT-125 alapjaira ráhúztak néhány retró kiegészítőt, és készen is van.
A Brixton ugyan európai márka, európai irodával és tervezőcsapattal, a gyártást teljesen Kínára bízzák. Így jártak el a csúcsmodelljüknél is, a Crossfire 500-nál, amely Kínában a Gaokinnál készül, akik a hazai piacra saját néven árusítják GK500 néven. És most ez a Gaokin levédetett egy egyelőre csak GK500-2 néven emlegetett típust is.
A Harley-Davidson az elektromos kísérleteit nem Harely néven fogja árulni, hanem létrehoznak nekik egy önálló márkát Live Wire néven. Az ígéret szerint a Live Wire márkanév alatt elektromos motorokon kívül egyéb járművek is érkezni fognak, tehát belevetik magukat a városi mobilitás témakörébe.
A Husqvarnánál komoly elektromos tervek vannak, az E-Pilen tanulmány után most előrántottak egy elektromos robogót és egy villanyrollert - az előbbi a Vektorr az utóbbi a Bltz névre hallgat.
Még az év elején jött a hír, hogy a Yamaha el fogja készíteni az MT-07 sportváltozatát, amit nem sokkal később a gyár is megerősített, majd jelezték, hogy leporolják az YZF-R7 nevet, melyet a korábban a versenyzésre szánt homologizációs modelljei viseltek. Az R7 bemutatója pedig közeleg, kijött róla az első semmitmondó teaser, ami annyit üzen, hogy versenypályán és utcán is használható lesz.
Egy új típusnevet védetett le a napokban a Kawasaki, mostantól érdemes ízlelgetni az E-Boost hangzását. Azt ugyanakkor még nem árulták el a japánok, hogy egészen pontosan milyen modellnek szánják a nevet. Találgatni persze lehet, és nyilván nem állunk messze a megfejtéstől, ha az előtagból kiindulva egy teljesen elektromos, esetleg hibrid gépre asszociálunk.
A motoros cosplay-verseny eheti győztese a kínai Motrac Unicorn, amely nagyon szeretne MV Agusta Supervelocét imitálni. Bizonyos szögekből, nagy távolságból, kellő mértékben hunyorogva akár még bele is lehet látni az olaszok motorját, de inkább csak szerencsétlen próbálkozásnak tűnik, mintha a tervezőnek csak pár pillanatra mutatták volna meg az MV-t, és utána emlékezetből kellett volna dolgoznia - a Moxiao 500RR például sokkal ügyesebben imitálja a Ducati Panigalét.
Talán túl sok animét néztek a srácok a thaiföldi K-Speed Customs-nél, amikor megálmodták a Honda Grom Gundam Customot. Amúgy is szívesen építenek át Gromot (vagy ahogy nálunk talán ismertebb, MSX 125-öt), ezúttal azonban egy rajzfilmes robot ihlette meg őket, nevezetesen egy 1979-es anime főhőse, RX-78-2 Gundam.
Noha a járműiparban nincs túl jó hírük a kínaiaknak, még a nagyobb autószalonokon is mérőszalaggal meg jegyzettömbbel ülik végig a kiállított kocsikat, vannak azért üdítő kivételek. Ilyen például a Benda nevű motorkerékpár-gyártó is. Eszük ágában sem volt valakit koppintani, ehelyett inkább önállóan raktak össze egy olyan cruisert, amire lehet csettinteni.
Új féket mutatott be a Brembo G Sessanta néven, ami olaszból fordítva G hatvanat jelent. A koncepció a cég 60. születésnapjára készült, és a Brembo első, motorokhoz épített féknyerge inspirálta. A G Sessenta nem fékteljesítményben hoz forradalmat, hisz az alapja ugyanaz, mint a normál fékeknek: fékbetétek fognak féktárcsát. Ennél sokkal bazáribb a nóvum, LED-es fényforrást építettek a nyeregre, amit telefonos applikációval lehet irányítani: az appal a kibocsátott fény színét lehet változtatni, így a boyracerek mentesülhetnek a nyergek havi átfestése alól. A kommüniké szerint a cég a G Sessentával szeretné megmutatni modern arculatát, egyben nyitni a jövő generációi felé.
Meglepő bejelentést tett az MV Agusta első embere, Timur Sardarov. A szakember a Motorcycle News-nak erősítette meg, hogy viszonylag rövid időn belül tervezik egy elektromos modell bemutatását, amelyet aztán továbbiak is követhetnek.
Még 2019-ben jött szembe először a pletyka, hogy a Yamaha az MT-125 alapjaira építene egy kis retró motort XSR125 néven, és most megerősítették, hogy már úton van, és még idén bemutatják.
A Yamaha már régóta haknizik a nagy kiállításokon elektromos tanulmányokkal, a szalonokban viszont máig benzines modellek dominálnak. Most viszont úgy tűnik, közel az áttörés, az E01 robogójuk hamarosan gyártásba kerülhet.
Felfrissítette két 125 köbcentis modelljét az Aprilia. Az RS 125-höz és a Tuono 125-höz ráadásul ezúttal nem is csak ímmel-ámmal nyúltak, hanem egy jelentősebb átdolgozásnak vetették alá. Megváltozott a külső, de ennél fontosabb, hogy a blokkot, a motorvezérlő egységet, valamint a műszereket is módosították.
A Silverstone Auctions elsősorban autós témájú árveréseiről ismert, de időről időre feltűnnek náluk piszok ritka, különleges és nagyon régi klasszikus motorkerékpárok is. Így van ez most, a májusi aukciók esetében is: mintegy hatvan gép kerül majd kalapács alá, és bizony vannak köztük igazán gusztusos csemegék is.
A KTM és a Tech3 bejelentette, hogy újabb öt évre aláírták az együttműködési szerződést, így a francia csapat 2026-ig biztosan az osztrák gyár szatellitalakulata lesz. Maga a folytatás ténye nem lepett meg senkit, a Tech3 első MotoGP győzelmét a KTM-re váltás utáni második évben szerezte meg Miguel Oliveira a Red Bull Ringen, illetve a portugál futamon aztán egy csodálatos rajt-cél győzelmet mutatott be. A szokatlan inkább az, hogy ötéves szerződést kötöttek a MotoGP-ben szokásos két-hároméves helyett.
Úgy tűnik, Guy Martin nem tud lejönni a szerről, már ami a sebességet illeti. Az egykori Man TT-menőről idén már írtunk egyszer, akkor azt vette a fejébe, hogy egy alaposan átépített Suzuki Hayabusával megfutja a 482 km/h-t, vagyis a 300 mérföld per órát. Most viszont egy még komolyabb rekordkísérletre, a 400 mérföldes álomhatárra készül, a célgép pedig lassan össze is áll.
Mivel ausztráliában továbbra is nagyon szigorú beutazási szabályok vannak érvényben, a Superbike VB Phillip Island-i fordulóját idénre elengedték, és kiadták az idei versenynaptár friss és egyelőre végleges változatát.
A Tucano Urbano nevű céget a többség itthon a motoros lábtakaróiról ismeri, de az olasz márka ruházatot és ezernyi, a motorozáshoz szükséges kiegészítőt is gyárt, újabban például légzsákos kabátot is.
Aki követi a MotoGP körüli híreket, nem lepődik meg, hogy 2022-től Valentino Rossi privát csapata, a VR46 a Moto3 és a Moto2 után belép a MotoGP-be is, ahol a távozó Esponsorama Racing (leánykori nevén Avintia) helyét veszik át.
A Yamaha XV950-esét még az Euro4-es átállás űzte el az európai piacról, de a típus máshol nem csak tovább létezik, hanem folyamatosan fejlesztik is - Japánban például Bolt néven fut, és most álltak elő frissített változattal, a Bolt R-rel.
70 millió euróért, azaz 25 milliárd forintért vásárolta fel az olasz Brembo a spanyol J.Juant. A Brembo egy ideje agresszív terjeszkedésbe kezdett a motorkerékpáros piacon, legutóbb az SBS-t vették meg. Az SBS-nél a cég környezetbarát technológiájára volt szükségük, a J.Juan esetében viszont a piaci részesedésre, ugyanis a spanyol gyártó egyre több márkánál lett gyári beszállító. A J.Juan egészen eddig családi kézben volt, a gyártás egy részét pedig Kínába helyezték ki.
A MV Agusta négy motort adományozott a milánói rendőrségnek - négy darab Turismo Veloce Lusso SCS-t, két Turismo Velocét és Rivale 800-at.
Mielőtt a Norton 2020 elején elkezdte volna a mélyrepülését, melynek a vége az lett, hogy a nagymúltú brit luxusmárka indiai kézben kötött ki, nagy terveket szőttek egy soros kéthengeres mainstream modell köré. Aztán amikor jöttek a gondok, a sikkasztással vádolt vezérigazgató elkezdte kiárulni a fejlesztéseket, és egy 2017-es szerződés alapján végül a kínai Zongshen megkapta a gyártási jogokat.