Az Aprilia új 50-es robogót mutatott be SXR 50 néven, amely a máig népszerű SR sorozat utódjának tekinthető: sportos, modern és praktikus. A mai elvárásoknak megfelelően ledes világítással, digitális műszerfallal, BT kapcsolattal és start-stop rendszerrel szerelik.
Bár a Confederate eredeti gárdája felállt, és megalapították a Curtiss Motorcycles-t, az egykori cég Combat Motors néven fut tovább, és fejlesztik a Confederate örökségét. Idén jön a Wraith utódja, melyet már Combat Wraith-nek hívnak, de megoldásaiban visszaköszön az eredeti darab.
A Tech3 2002-ben lépett be a MotoGP-be, mint a Yamaha szatellit csapata, azóta pedig olyan versenyzők fordultak meg náluk, mint Andrea Dovizioso vagy Ben Spies - ugyan remek pilótákat neveltek ki, és adtak át a gyári csapatnak, futamot nem sikerült nyerniük a yamahás éveik alatt. 2019-ben váltottak KTM-re, és az első szezonjukban távol voltak a versenyképességtől, 2020-ban viszont két futamot is sikerült megnyerniük Miguel Oliveirával.
A Husqvarnánál eddig sem titkolták, hogy elektromos motoron dolgoznak, most pedig az E-Pilen tanulmánnyal megmutatták, mire jutottak az elmúlt pár évben. Ez még egyelőre nem szériamodell, de akár az is lehetne, pontosan egyezik azzal, amit egy tavalyi, befektetőknek készített dokumentumban is láttunk.
A Honda 2024-ig négy, napi használatra szánt elektromos motort tervez, amelyek már a szabványos, cserélhető akkumulátorrendszer köré épülnek, amit a négy japán gyártó, a Piaggio és a KTM közösen fejleszt.
Az MV Agusta várhatóan 2023-ban áll elő egy teljesenúj háromhengeres platformmal, amelyre először egy 950 köbcentis túraendurót építenek majd. A hírt a cég vezérigazgatója, Timus Sardarov jelentette be, és ígérete szerint alapjaitól új technológiáról lesz szó.
A Suzuki továbbra sem száll be az európai gyártók versenyébe, akik lassan űrtechnikával szerelik fel a kimotorozhatatlanul erős nakedjeiket - a GSX-S1000 marad az ésszerűség határain belül, már amennyiben egy ezres nakednél még lehet ilyesmiről beszélni. A típus 2015-ben jelent meg, és idénre alaposan frissítették, nem csak műszakilag, hanem megjelenésében is.
Már több mint egy éve követjük, hogyan alakul a KTM 790 Duke és 790 Adventure alapjaira épített CFMoto 800MT túraenduró, most pedig elindították a forgalmazását. Ez az első modell, amely a CFMoto és a KTM közös munkájának az eredménye - a másik a CF1250 túramotor, de az egyelőre csak rendőrségi modellként létezik, nincs belőle lakossági változat.
Tavaly év elején jelent meg a BMW F 900 R, mint a németek középsúlyú utcai nakedje, mely penge formával, nyomatékos, élettel teli blokkal (895 köbcenti, 105 lóerő), és szimpatikus árral húzta be a fiatalabb vevőket. Mivel már tavaly tudta az Euro5-öt, idén nem kellett hozzányúlniuk, viszont a francia piacra kigurítottak egy 300 darabos limitált szériát, az F 900 R Force-t.
Az 1200-as Scramblerek frissítése után a Triumph sort kerített az 900-as változatra, a Street Scramblerre is, illetve készítettek belőle egy limitált szériát Scrambler Sandstorm néven.
Már régóta nem titok, hogy a Harley-Davidson összeállt a Qianjianggal, azzal a kínai motorgyártó óriással, amelyhez a Benelli is tartozik. Az egyelőre Sportster 338-nak emlegetett típusról lehet tudni, hogy a Benelli 302 alkatrészeiből legóznak, most pedig előkerültek képek a kis Harley QJ logós változatáról, melyeket a típusjóváhagyási dokumentumokhoz csatoltak. Ami a legfontosabb változás az eddigi információkhoz képest, hogy a képeken nem egy soros kéthengeres blokkot látni, hanem egy 296 köbcentis V2-est, amely állítólag 30 lóerős teljesítményre képes.
Bár a Yamaha elektromos motorjára még várni kell, a japán cég bemutatott egy új, 800 V-on üzemelő, 350 kW-os, azaz 465 lóerős villanymotort, amely az iparág legmagasabb teljesítménysűrűségű motorja. Ezt nem motorkerékpárokba vagy robogókba, hanem szupersportautókba szánják - egyelőre csak prototípusról van szó, de csak addig, amíg be nem futnak az első rendelések.
A prémium autóknál a gesztusvezérlés nem újdonság, de eddig igazából még senki nem bizonyította, hogy bárkinek is szüksége lenne arra, hogy a levegőben hadonászással hangosítsa fel a zenét. Ha valahol még feleslegesebb ez a megoldás, akkor az a motorkerékpárok világa, de a BMW mégis szabadalmaztatta a motoros gesztusvezérlést.
Tíz éve mutatták be a KTM Duke 125-öt, amivel az osztrákok - indiai segítséggel - megreformálták a kis kategóriát, és minőségi alkatrészekből raktak össze belépő motorokat 125, 200, 250 és 390 köbcentivel, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis éppen a kis Duke-ok felpörgő eladásaival váltak a legnagyobb európai gyártóvá.
Már mémnek is elcsépelt, hogy a kínaiak mennyire lazán kezelik más márkák formai védjegyeit, és elképesztő elánnal másolnak le bármit. Ez alól a Ducati Panigale V4 sem kivétel többé, amelyet Kínában töredék áron, töredék teljesítménnyel meg lehet venni, Moxiao 500RR néven.
A Triumph bemutatta a segélyhívó alkalmazását, amely automatikusan riasztja a mentőket, ha a felhasználó motorbalesetet szenved. Nem ez az első automata riasztási alkalmazás, amely az okostelefon gyorsulásmérőjét és a GPS-ét használja, az viszont új benne, hogy közvetlenül a mentőknek szól, nem pedig a balesetező rokonait és barátait értesíti.
A Harley-Davidson és a Vance & Hines 2020 novemberében felmondták az együttműködésüket - a Harley azóta a Screamin' Eagle-lel intézi tuningprojektjeit, és a Vance & Hines is továbblépett, és elkészítették a saját 160 köbinches, azaz 2622 köbcentis V2-es blokkjukat.
Az MV Agusta előállt a túramotorjuk, a Turismo Veloce frissített kiadásával, amely az Euro5-ös blokk mellett extra kényelmet és a legmodernebb elektronikákat ígéri. Négy változatban - ezek lényegében felszereltségi szintek - lesz kapható, az alapmodell a Rosso, utána pedig következnek a Lusso, a Lusso SCS és az RC SCS.
A Harley-Davidson egy automatizált vészfékrendszert szabadalmaztatott, mely segít elkerülni a balesetet azzal, hogy vészhelyzetben közbeavatkozik, és segít minimalizálni a fékutat. Tehát nem egy távolságtartó tempomat van, hanem egy szigorúan csak vészhelyzetben aktiválódó biztonsági rendszer.
Az elmúlt években alappá vált, hogy a motor reakcióit elektronikus rendszerek szűrik, a gázadástól a fékezésig minden átmegy egy számítógépen, a motorosnak már alig van közvetlen kapcsolata a mechanikával, és a Honda új szabadalma még tovább megy, a kormányzásba is bevonnák az elektronikát.
Ahogyan a 2021-es Triumph Bonneville sorozat bemutatóján beígérték, frissítették Scrambler 1200 modelleket is. Hatalmas dolgokra nem kell számítani, éppen csak annyit igazítottak rajtuk, hogy megfeleljenek az Euro5-nek, illetve javítottak a kipufogó hővédelmén. De hogy az egész ne csak egy mínuszos hír legyen, gurítottak egy látványosat, és elkészítették a limitált számban készülő Scrambler 1200 McQueen Editiont.
A limitált modellből mindössze ötszáz darab készül, és online lehetett rendelni, egyenként 9 millió forintos áron - mindössze 48 percre volt szükség, hogy az összes 1290 Super Duke RR-t elkapkodják.
A Norton egykori központjából és gyárából, a Donington Hallból motorsport tematikájú luxusszállót építenének. A 28 hektáros telken lévő kastélyból lenne a szálloda, az egykori üzemből pedig motorhouse-t alakítanának ki, mégpedig igen rövid határidővel, ősszel már fogadnák az első vendégeket.
A gyorsváltó nem is olyan régen még a pályamotorok sajátja volt, mostanra viszont már a túramotorokban is teljesen szokványos - mint kiderült, nem csak a köridőből segít századmásodperceket lefaragni, hanem a közúti használatot is kényelmesebbé és élvezetesebbé teszi. A Kawasaki éppen ezért egy újfajta gyorsváltón dolgozik, kimondottan utcai motorosok számára.
A Kawasaki legújabb szabadalmai mutatják, hogy előrelépés történt a hibrid motorjuk ügyében. A japán szabadalmi hivatalnak beadott rajzok szerint a Kawasaki komolyan gondolja, hogy összeházasítják egy motorban a benzines és az elektromos hajtást - az autók világában ez lassan alapnak számít, viszont motoroknál még nem sikerült kiaknázni a technológia előnyeit.