Egy új Diavel 1260 S változatot mutatott be a Ducati, és ami azt illeti, egész furcsa nevet választottak neki. Black and Steelnek (fekete és acél) keresztelték, ami már csak azért sem mondható túlzottan fantáziadúsnak, mert a Diavelek jelentős része eleve fekete, és a térhálós csőváz is acélból készül, ugye.
Első ránézésre Vespának tűnik, mégsem az: új villanyrobogót mutatott be a Rider Electric Scooters. A francia márka Rider 5000 néven dobja piacra a klasszikus stílusú, számos elemében valóban az ikonikus olasz gyártó gépeire emlékeztető motorját. Az eddigi információk alapján a mindennapos városi közlekedésre kifejezetten ideálisnak tűnik.
A Suzuki idén tavasszal frissítette fel a Burgman 400 nagyrobogót, amelybe került egyebek mellett kipörgésgátló, blokkolásgátló, átfésülték a blokkját, elérték az Euro 5-ös besorolást. Összességében egy igen korrekt csomagot raktak össze. A márka olaszországi képviseleténél pedig most kitalálták, hogy az új Burgmannak egy kimondottan rendhagyó reklámkampányt indítanak, kapcsolódva a nyári tokiói olimpiai játékokhoz.
Nemrég írtuk meg, hogy egészen parádés növekedést könyvelhetett el májusban a tavalyi év azonos időszakához képest az indiai Bajaj. Minket itt, Európában ez nyilván mérsékelten érint, az viszont annál inkább, hogy a jelek szerint kontinensünkön is dübörög a motorpiac. Ezt támasztják alá az olaszországi és egyesült királyságbeli adatok. Ebben részben szerepe van annak, hogy a járvány miatt aki tehette, inkább a közlekedés egyéni módját kereste.
Bemutatta a Brutale 1000 RR modellfrissített változatát az MV Agusta. Az olaszok hyper-naked gépe ezzel belépett az Euro 5-ös kibocsátási normát teljesítő modellek körébe, de szerencsére úgy sikerült elérni ezt a besorolást, hogy semmit nem vesztett erejéből, továbbra is megmaradt a 208 lóerős teljesítménye. A blokk óvatos átdolgozásakor a belső súrlódás csökkentése volt a cél, a kiáramló gázok pedig új kipufogón keresztül távoznak.
Villanyhajtású sportgépet mutatott be Pekingben a Benelli anyacége, a QJ Motor. És ahogy az ilyenkor lenni szokott, a QJ 7000D előrevetít egy leendő Benellit is, tehát a globális piacra szánják az új modellt. A fejlesztést egyébként ezúttal egy nemrég bejegyzett új cég, a Qianjiang Electric Vehicle égisze alatt végezték.
Jövőre már ötéves lesz az aktuális Suzuki GSX-R 1000, így javában folynak a találgatások arról, mi lesz a modell sorsa a közeljövőben. Egyes források szerint 2022-ben érkezhet az utódja (igaz, nem Európába), bár azt még nem tudni, milyen mértékben beszélhetünk majd újdonságról: egy javarészt új modell, vagy egy combosabb fészlift következik vajon?
Felfrissítette az idei modellévre terepmotor-palettáját a Kawasaki. A belépőszintet a négyütemű KLX 110 jelenti, amelyet berúgókarral és önindítóval is felszereltek, a kezdő, fiatal motorosokat pedig félautomata váltó is segíti az alapok elsajátításában. Emellett a gázkaron is beállíthatunk egyfajta limitet, hogy az ifjú titánok ne tolják túl rögtön a legelején.
Érdekes közjátéktól volt hangos a MotoGP hétvégi futama, a Katalán Nagydíj. A vébé éllovasa, Fabio Quartararo ugyanis lehúzott cipzárral motorozott, ráadásul mellkasprotektornak is híján volt. Végül három másodperces büntetést kapott, így a hatodik helyen zárta a versenyt.
Nem mindennapi versenymotort árvereznek el hamarosan, méghozzá a várakozások szerint mintegy negyvenmillió forintnyi angol fontért. A Suzuki XR69-et nem kisebb név hajtotta, mint Mick Grant, aki különböző kategóriákban hétszer nyerte meg a Man-szigeti TT-t. 1982-ben ezzel a motorkerékpárral állt rajthoz a viadalon. Sőt, a North West 200-on, valamint Makaóban is versenyzett vele.
Mindkét versenyzőjének meghosszabbította a szerződését a Pramac Racing a 2022-es MotoGP-szezonra. Ez azt jelenti, hogy mind a harmincéves francia Johann Zarco, mind pedig a huszonhárom esztendős spanyol Jorge Martín változatlan színekben áll rajthoz jövőre is.
Szomorú, mégis kabaréba illő betörést füleltek le a rendőrök az egyesült államokbeli Tennessee államban. Egy családi üzemeltetésű, clarksville-i Harley-Davidson-szalonba jutott be öt tolvaj, álcaként fejükön bukósisakkal. Mindannyian kiválasztottak egy szimpatikus motorkerékpárt, aztán elindultak kifelé, az első ajtó irányába.
Különleges munkával töltötték a járványügyi korlátozások időszakát a Team Classic Suzuki szakemberei. A Katana előtt tisztelegve építettek egy olyan egyedi gépet, amelynek alapjait részben versenytechnika adja.
Sportos vonalvezetésű, izgalmas technikával ellátott villanyrobogót mutatott be a Felo. Elsőre mégis legyinthetnénk: ezt már láttuk valahol. Nem véletlen, hogy így gondoljuk, a képekről ugyanis visszaköszön a tavaly év végén megismert Kymco F9. Ezúttal azonban nem ül a kínaiakkal szembeni sztereotípia, nem koppintásról van szó. A Kymco és a Felo ugyanis együttműködésben fejlesztette az elektromos robogót.
Az északír Jonathan Rea igazi élő legenda a Superbike világában. A Kawasakival zsinórban hat bajnoki címet zsebelt be, és nagyon jó úton halad, hogy meglegyen a hetedik is. Eddig idén is magabiztosan motorozik, vezeti a tabellát, de az évadból nagyon sok van még hátra. Harmincnégy évesen még élvezi a Superbike-ban való szereplést, de olykor már felmerül, hol folytatja, ha innen lépni akar. A visszavonulás gondolatával már tavaly is kacérkodott.
A Kawasaki motorkerékpár-gyártó részlegének stratégiájáról is szó volt azon a nagy beszámolón, amelyet az anyavállalat, a Kawasaki Heavy Industries vezetői tartottak Group Vision 2030 címmel. Ebből kiderült, hogy a járműgyártásban az alternatív hajtások bevezetését tekintik fontos célnak.
A járműipar egyre inkább az elektromos hajtás felé tolódik el, a gyártókat pedig főként az akkumulátortechnika állítja kihívások elé. Nemrég mi is megírtuk, hogy a Honda, a KTM és a Piaggio közös akkuszabványon, sőt könnyedén kivehető és cserélhető aksikon dolgozik.
Nem véletlenül szólt nagyot, amikor a Husqvarna bemutatta a Vitpilen és Svartpilen párosát. Előbbi a neo-café racer vonalat képviseli, utóbbi pedig leginkább a scramblerek vagy dirt trackerek utcai átiratának nevezhető. Közös ugyanakkor bennük, hogy nagyjából semmi másra nem hasonlítanak, még ha technikájukat a KTM Duke-októl kölcsönözték is.
Meghosszabbította Brad Binder szerződését a Red Bull KTM Factory Racing. A KTM gyári MotoGP-csapatával 2024-ig írt alá a 25 esztendős dél-afrikai versenyző. Binder jelenleg hat futam után 35 ponttal a nyolcadik helyen áll a tabellán, ezzel pedig ő a legjobb KTM-es. Igaz, legjobb eredménye két ötödik hely, míg csapattársa, Miguel Oliveira legutóbb, Mugellóban dobogóra állhatott.
Új formatervezési központot nyit Angliában a Mahindra. Az indiai vállalat Coventryben létesít dizájnrészleget, a kor követelményeinek megfelelő, legmagasabb színvonalú felszereltséggel.
Remy Gardner aláírt a következő szezonra a Tech3-mal, vagyis az év végén otthagyja a Moto2-t, és jövőre a MotoGP-ben folytatja. Gardner jelenleg két futamgyőzelemmel a háta mögött vezeti a bajnokságot a Red Bull KTM Ajo csapatnál.
Több finomítást is elvégzett a TE és FE sorozatba tartozó enduróin a Husqvarna a 2022-es modellévre. A módosítások elsősorban a fékeket és a futóművet érintik, de természetesen a frissített megjelenésre is jutott energia – legalábbis ami a fényezést-matricázást illeti. A ráncfelvarrás a kétütemű gépek közül a TE 150i-t, a TE 250i-t és a TE 300i-t érinti, míg a négyüteműek közül az FE 350, az FE 350s, az FE 501 és az FE 501s esik bele a szórásba.
Kéthengeres naked bike-ot mutatott be a Pekingi Autószalonon a QJ Motor. Akinek nem ugrana be rögtön, a Benelli anyacégéről van szó, és a Távol-Keleten QJ márkanév alatt futó modelleket rendszerint Benelliként dobják ki a globális piacra. Így lesz ez várhatóan a Chase 700-zal is.
Egészen érdekes irányban fejlesztgeti hamarosan gyártásba kerülő motorkerékpárjait a Traform nevű kis brooklyni startup. Valamivel több mint egy évvel ezelőtt mutatták meg először Luna nevű modelljüket, amely egy scrambler stílusú gép volt, villanyhajtással. Most előrukkoltak egy másik változattal.
Egészen elképesztő növekedést produkált az indiai Bajaj. A márka idén májusban 113 százalékkal több motorkerékpárt adott el, mint tavaly ugyanekkor. A növekvő kereslet egyik okaként éppen a vírushelyzetet lehet megjelölni, hiszen sokan saját egészségüket féltve, a tömegközlekedéstől elfordulva ültek motorra.