Természetes, hogy a Royal Enfieldről nem a sebességi rekord jut elsőre eszedbe, de időnként azért előfordul az ilyesmi, ezúttal Charlie Hallam futott ausztráliában egy új rekordot egy módosított Royal Enfield Interceptorral.
A Triumph két éve vágott bele az elektromos motor fejlesztésébe, többek között Williams Advanced Engineering és a Warwick University segítségével. A projekt finanszírozásába az Egyesült Királyság kormánya is beszállt. A szériagyártású motor felé haladva most éppen félútnál tartanak, ami annyit jelent, hogy készen van a hajtáslánc és megvan a prototípus tervrajza, amelyet a következő időszakban nekiláthatnak megépíteni, majd átvihetnek a szériagyártásba.
Az Aprilia 2020-ban előállt az RS 660-nal, a Yamaha bejelentette, hogy még idén leleplezik az YZF-R7-et, és most a legfrissebb hírek szerint a Kawasaki is dolgozik egy Ninja 700R-en.
A BMW legújabb fejlesztése arról szól, hogy az autók vezetéssegítő és önvezető rendszereit segítsék a motorok, vagyis az autó mesterséges intelligenciája érzékelje a motorkerékpárost, és számoljon vele.
Ázsiában nem felejtették még el, hogy a robogókat mire találták fel: olcsó, egyszerű közlekedési eszköznek. A dél-kelet-ázsiai piacra szánt Yamaha Y16ZR pontosan ilyen, a Honda Cub klasszikus receptjét viszi tovább, csak sportos külsővel felütve. Az európai szemnek a végeredmény ronda, mint a lóharapás, mintha egy SuperCub, egy YZF-R3 és egy Fiat Multipla transzraciális gruppenszexéből született volna.
Pár hete már beszámoltunk arról, hogy a KTM egyezséget kötött a Hondával, a Yamahával és a Piaggióval, melyben a gyártók egy közös, cserélhető akkumulátorszabványról állapodtak meg. A cserélhető akkumulátoros elektromos motorkerékpárokkal a KTM-nek már van tapasztalata, az E-XC-hez nekem is volt szerencsém, viszont a saját akkumulátor fejlesztése és gyártása terén még viszonylag kevés a gyakrolatuk - így ideális partner számukra a német Varta.
Az első Honda Gyro háromkerekű teherrobogó 1982-ben jelent meg, és aztán számtalan változatban készült, attól függően, hogy milyen célra kellett - volt Gyro Up, Gyro X és Gyro Canopy is. Sokáig kétütemű, 50-es blokkal készült, majd 2008-ban átálltak a négyütemre. Azóta a Gyro Up ugyan megszűnt, de a világ különböző tájain a Canopy és az X még létezik, 2021-re pedig a Honda leleplezte a Gyro E-t, az elektromos változatot.
Szaúd-Arábia komoly pénzeket fektet a motorsportokba - a Dakart már lekötötték öt évre, és a jövőben MotoGP-t is rendeznének. Ez utóbbi kedvéért pedig nem csak egy pályát húznának fel, hanem annál sokkal nagyobban gondolkoznak, egyenesen egy komplett várost építenének, ahol a MotoGP mellett mindenféle motorsportot ki tudnak szolgálni, ralitól kezdve ralikrosszon át motokrosszig. A Qiddiyában felépítendő városban több mint tíz pálya lenne, amelyeken a világ összes rangos sorozatának helyszínt tudnak majd biztosítani.
Úgy tűnik, a Benelli hamarosan visszatér a sportmotorok közé egy belépő szintű, 300 köbcentis kéthengeressel, mégpedig a Benelli 302R új változatával. A 2021-es modellnél látványos újításokra számíthatunk.
A japán egészségügyi és utazási korlátozások arra kényszerítették az Endurance VB szervezőit, hogy tegyék át novemberre 7-re a suzukai nyolcórás futamot. Ez végső soron jó hír, manapság már annak is örülni kell, ha egy futamot elhalasztanak, nem pedig törölnek.
A motoros légzsákok folyamatosan fejlődnek, az Alpinestars a saját Tech-Air5 légzsákos mellényéhez például egy Race módot adott hozzá, amely egy firmware frissítéssel bluetooth-on keresztül megy fel rá a telefonos applikációról.
A hajdúnánási MotoGP versenypályára kiírt tervpályázatot a BORD Építész Studió nyerte, a győztes pályaművük pedig így fest:
Pár héttel a Pan America hivatalos bemutatója után bejelentette a Harley, hogy a következő nagy újdonságuk, az egyelőre Custom 1250-nek nevezett modell is hamarosan jön, ráadásul a Pan Americához hasonló teljesítménnyel.
Egy fiatal japán csaj motoros influenszerként 18 ezer követőt gyűjtött, aztán egy tévéműsor felkutatta, és kiderült, hogy valójában egy ötven éves férfi áll az account mögött, aki a Faceapp nevű alkalmazással fiatalította meg magát a képeken.
A belga Alstare idén visszatér a Superbike VB-re - utoljára 2014-ben mentek, még a Bimotával, a csúcson pedig 2005-ben voltak a Suzukival, amikor Troy Corserrel és a GSX-R1000-rel megnyerték a VB-t.
1985-ben, mikor Marty McFly a diétás Pepsi kortyolgatta, a Ducatit éppen felvásárolta a Cagiva. És ebben az évben gurult ki a gyárból ez a Pantah 600 TL, ami egy elég megosztó motor volt a maga idejében. Szerintem a megosztó a szép megfogalmazása annak, hogy közutálatnak örvendett, de azért volt pár makacs rajongója, aki pont azért szerette, mert senki más nem. Pedig rengeteg technikai érdekességet vonultatott fel, amik azóta is meghatározó jellemzői a Ducatiknak.
Januárban égett le a timmelsjochi Motorkerékpár Múzeum, mely Európa legmagasabban fekvő múzeuma volt. A legfrisebb hírek alapján hamvaiból főnixmadárként éled újjá a remek motoros úticél, és már 2021 telén újranyithat.
A versenyt Indiában a Spiti völgyben rendezték. A Batal és Kunzam La közötti táv 12,5 kilométer, 551 méteres szintkülönbséggel és 20 hajtűkanyarral, 4000 méteres magasságról indulva. Ilyen magasságon a kevés oxigén miatt kisebb teljesítményen üzemelnek a motorok, ami 390 köbcentinél különösen számít, hiszen amúgy sem lehet Dunát rekeszteni a 43 lóerejével (a jegyzőkönyv kedvéért legyen meg: semennyi lóerővel nem lehet Dunát rekeszteni :D - Zombi).
A BMW a kezdetek óta hangoztatja, hogy az R18-ból komplett modellcsalád lesz, és valóban sorban jönnek a bejelentések az újabb változatokról, most például az R18 Touring formai szabadalma került elő.
A Moto Guzzi március 15-én ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, és a nagy bulizás közben kitettek egy képet a márka logójával és történelmük legfontosabb modelljeivel. Ami a képen igazán érdekes, azt a jobb alsó sarokban kell keresni: ott egy elmosódott motor, amelyet nem sikerült beazonosítani - azért, mert egy készülő új modell.
A kaliforniai hatóságoknak benyújtott engedélyeztetési papírok alapján már biztosnak tekinthetjük, hogy hamarosan érkezik az idomos, Yamaha MT-07 alapú sportmotor, és a beadvány alapján ugyanúgy YZF-R7-nek fogják hívni, mint annak idején a superbike VB-re gyártott homologizációs modelleket.
Kicsit ironikus, hogy egy 200 köbcentis motor állítja fel a leggyorsabb negyed mérföldes egykerekezés rekordját, de mégis ez történt, az indiai stuntrider Hrishi Mandke egy Bajaj Pulsar NS 200-zal 23,68 másodperc alatt tette meg egykeréken a 402,3 métert.
A KTM 1290 Super Adventure két változatát, az S-t és az R-t már bemutatták, és most úgy tűnik, hogy már úton van egy harmadik, legalábbis az EU-nak beadott típusjóváhagyási dokumentumok alapján. Míg az S a luxustúra-változat, az R a hardcore terepes, a harmadik az alapmodell lesz. A blokk ugyanaz, mint a többiben, 1301 köbcenti, 158 lóerő, tehát erőben nincs változás, és a méretei is megegyeznek az S változattal, ugyanazok a felnik lesznek, elöl 19-es hátul 18-as méretben.
A tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése a Ducati Desert Sled volt számomra, hiszen azon kívül, hogy nagyon szép motor, egyszerre izgalmas, kényelmes és sokoldalú. A 2021-es modellévre már frissítették a típust, és most egy új limitált kiadást jelentettek be, Desert Sled Fasthouse néven.
Újabb információk derültek ki a készülő KTM 1290 Super Duke RR-ről - a még hegyesebb, még pályaorientáltabb változat teljesítményben nem lesz több, de az amúgy is könnyűnek számító motorból kilenc kilót faragnak le, így a tömege 180 kiló körül lesz. Ez a kilenc kiló egy túraendurónál is számottevő lenne, egy naked bike-nál, ahol igazából nincs honnan levenni érdemi mennyiséget, egyenesen elképesztő. A 180 kiló pedig egy hatszázasnak sem rossz tömeg, nemhogy egy 1300 köbcentis gépnek.