Frissítették a Superbike VB naptárát, és kiderült, hogy egy új pályával bővült a sorozat. A bajnokság ötödik fordulóján fog bemutatkozni a Circuito de Navarra. A Spanyolország északi részén lévő, Los Arcos mellett fekvő pályát 2010-ben nyitották meg, de idén ad otthont először a Superbike és a Supersport VB-nek.
A Triumph két limitált kiadású Rocket 3-mal bővíti a kínálatát, az egyik a Rocket 3 R Black, a másik pedig a Rocket 3 GT Triple Black, és mind a kettő - ki nem találnád - nagyon fekete.
Aki úgy érezte, hogy a Ducati elvett tőle valamit azzal, hogy a Multistrada V4 kétkarú lengővillát és 19-es első kereket kapott, az most egy kicsit fellélegezhet, ugyanis a moto.it lehozott egy utcán készített felvételt egy Multi V4 prototípusról, melyet egykarú lengővillával és 17-es első kerékkel szereltek.
Alig mutatták be a Triumph Trident 660-at, az egyik utángyártónál már javában dolgoznak hozzá való komplett idomszetten - sőt, egészen pontosan kettőn is, az egyik egy félidom, a másik pedig egy komplett burkolat. A remek, retró hangulatú szett a római Arton Works munkája, és úgy tervezik, hogy mindenféle faragás és mókolás nélkül simán felcsavarozható legyen a motorra.
Mit szólnál egy Triumph Bonneville 250-hez? Hülyén hangzik, hogy Triumph Street Single? Pedig jó esély van rá, hogy ilyesmik fognak készülni, mégpedig a Bajaj és a Triumph közös munkájának eredményeként. Valószínű, hogy ezeknél jobb neveket fognak találni nekik, pl. Trident 250, csak hogy egy valószínű opciót mondjak. A két vállalat hosszas előkészítés után tavaly bejelentette hivatalosan a közös munkát, két hete pedig arról lehetett hallani, hogy a Bajaj Pulsar 250-hez fejlesztett egyhengeres lesz az, amit a Triumph-fal közös modelljükbe is építeni fognak - módosított deknikkel és motorburkolatokkal, de belül azonosak lesznek.
A Harley-Davidson a hónap elején a világ minden táján újra kérvényezte a Nightster név levédését, az Egyesüt Államoktól kezdve az Egyesült Királyságon és az Európai Unión keresztül Ausztráliáig. Mivel egy világra szóló volumenű védjegybejegyzésről van szó, sejthető, hogy komoly céljaik vannak a névvel - arra tippelnék, hogy a Custom 1250, vagy annak egyik változata állhat a háttérben.
A klasszikus Vespa vitathatatlanul és garantáltan ott van a világ legmeghatározóbb motorkerékpárjai között, az elmúlt 75 évben nem volt nagyobb hatású modell, legfeljebb olyan, amit vele egy szinten lehet emlegetni. Az 1946-ban megálmodott alapkoncepció máig nem változott: acél önhordó váz, egyszerű, egyhengeres blokk, egyoldali első futómű.
Az Aprilia frissítette a 125-ös csapatós motorjait, a SX és az RX125-öt. A változtatások a műszaki oldalt érintik, a blokkot hozzáfrissítették az Euro5-höz, átírták az ECU-t, és finomítottak pár helyen, ahol szükségesnek látták.
Valószínűleg mindenki érezte már úgy, hogy szívesen építene saját motort. Ezeknek a terveknek egy része elhal, más pedig belevág a meglévő átépítésébe - hogy milyen mélyen, az már ízlés dolga, lehet, hogy csak egy óvatos szépítésig jut, lehet, hogy készít egy Merlin blokkos rettenetet. És most már van egy harmadik opció, félúton a kettő között: a brit Shednought-tól meg lehet rendelni a moduláris elektromos munkarobogójukat, a Shed One-t.
A radarral támogatott adaptív tempomatról már biztosan kijelenthetjük, hogy az idei év slágere - első körben a BMW, a Ducati és a KTM jelentette be, de tudjuk, hogy a japánok is dolgoznak rajta, a Kawasaki a H2 SX-be építené be először, a Honda pedig a Gold Wingbe, illetve most már az is kiderült, hogy az Africa Twinbe is beletennék.
Az Aprilia kiadott egy halom képet az új, 2021-es RSV4-ről, melyet az idei évre vaskosabb nyomatékkal, új elektronikákkal és a MotoGP-ből átvett vázelemekkel dobtak fel, illetve itt van az új fényezés, amelyet az Aprilia RS250 ihletett.
A Peugeot, mint autógyártó lecserélte a logóját, ami annyit jelent, hogy egy újabb oroszlán lett az emblémájuk, amelyet a Peugeot kétkerekű márkája is átvett, sőt, egyből át is nevezték magukat Peugeot Motorcycle-re, utalva arra, hogy a jövőben nem csak robogókat fognak gyártani.
Húsz éve jelent meg a Yamaha Tmax, az évforduló alkalmából pedig kiadták egy jubileumi kiadást. Műszakilag nincs újdonság, az alapot a fullos Tmax 560 DX adja, tehát a 20th Anniversary Editionhöz jár a fűtött ülés és -markolat, a gombnyomással állítható szélvédő, a tempomat, a kipörgésgátló, az üzemmódkapcsoló, a kulcsnélküli indítás és a zárható középállvány. Ezeken felül a külső, ami extra, ugyanis új ülést és karbon burkolatokat pakoltak rá.
A KTM januárban leplezte le a 790 Duke utódját és a 890 Duke R alapváltozatát, a 890 Duke-ot. Az új modell közelebb fog állni a 790-hez, mint az R-hez, hiszen lényegében ugyanazt az alapcsomagot adja, csak nagyobb blokkal - és az alap 890 kapcsán szorosabbra vették az együttműködést a Continentallal.
Az MV Agusta új Moto2-es versenygépe rengeteg időt töltött szélcsatornában, hogy a lehető legjobban ki tudják használni a levegő áramlását. Mivel a Moto2-ben egyen blokkal, egyforma elektronikával és egyforma gumikkal mennek, Brian Gillen, az MV kutatási-fejlesztési igazgatója szerint az egyetlen terület, ahol előnyre tudnak szert tenni, az az aerodinamika.
Az elmúlt hónap legnagyobb dobása volt a Harley-Davidson Pan America bemutatása, amely egyben némi támpontot is ad azt illetően, hogy mire számíthatunk a Harley következő nagy dobásával, a Custom 1250-nel kapcsolatban.
A Honda az elmúlt hónapokban újra feltalálta azt, amit már 30 éve tökéletesen megcsinált: a Honda CB350 H'Ness, egy léghűtéses, egyhengeres retró motor, és hopp, volt már ilyen korábban is: a GB500 TT.
A vízhűtéses Indian FTR merész húzás volt, és bár a gyár flat track replikaként kommunikálta, igazából egy szokatlan stílusú streetfightert dobtak piacra - most, két évvel a bemutató után pedig frissítik is a típust. A legfontosabb újítás, hogy az FTR1200, az FTR1200 S és az FTR1200 R Carbon egyaránt 17-es kerekeket kap a korábbi 19-es első és 18-as hátsó helyett (a scrambleres stílusú FTR Rally megmarad a 19-es és 18-as kerekeknél). Emellett sokkal meredekebb lesz a motor geometriája, a villaszöget 26,3-ról 25,3-ra csökkentik, az utánfutás pedig 130-ról 100 mm-re megy össze.
A világ négy legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a Honda, a Yamaha, KTM és a Piaggio Group szándéknyilatkoztat írtak alá arról, hogy közösen fejlesztenek cserélhető akkumulátorrendszert motorkerékpárokhoz és robogókhoz - vagyis egy szabványos akku- és töltőrendszeren dolgoznak.
A Honda indiai értékesítési vezetője megerősítette, már folynak a tárgyalások arról, hogy a CB350-et további piacokon is bevezessék. A Honda H'Ness CB350 és a CB350 RS így idővel európai modellek lehetnek, már csak a japán vezetőség zöld jelzésére várnak.
A Brough Superior bejelentett egy új modellt, mellyel a márkát annak idején híressé tevő Thomas Edward (ismertebb nevén Arábiai) Lawrence előtt tisztelegnek, ennek megfelelően Brough Superior Lawrence-nek keresztelték.
A francia Naca retró bukósisakokat gyárt, a szintén francia Blitz-nél pedig vintage motorokat építenek - a két márka pedig összefogott, és készítettek egy hipszter csúcssisakot Naca X Blitz néven.
2021 slágere a radaros tempomat, mely először a BMW R 1200 RT-n jelent meg, aztán a Ducati Multistrada V4 és KTM 1290 Adventure S követte, és hamarosan jön a többi gyártó is - a legújabb kémfotó alapján a Kawasaki a Ninja H2 SX-en fogja bevetni a Bosch radaros egységét.
Mifelénk az olcsó igásló egyet jelent a használt motorral, az újakból leginkább a nagyok és drágák fogynak, így a gyártók az igazi filléres munkagépeket el sem hozzák Európába. De Dél-Kelet-Ázsiában ezek fogynak millió számra, és úgy tűnik, a malajziai Aveta VS110 maga az ultimate filléres igásló.
Évek óta hallani arról pletykákat, hogy a Honda vissza fogja hozni a Transalp nevet, újabban pedig már nyíltan arról van szó, hogy a Ténéré 700 ellenfeléhez porolnák le. Ezek a pletykák most bizonyosságot nyertek, ugyanis a Honda kérvényezte az USA-ban a Transalp név újbóli levédését - mégpedig "motorkerékpárokhoz és motorkerékpár szerkezeti részeihez".