A Laguna Secában rendezett Baggerek csatája nem csak nekünk jött be, ezért 2021-ben nem csak újra megrendezik, hanem egy ötfordulós bajnokságot írnak ki nekik. Az első futam a Braseltonban lesz április végén, a szezonzáró pedig Laguna Secában, szeptember közepén.
A Harley-Davidson vezérigazgatója, Jochen Zeitz tartja az ígéretét, miszerint a márka törzsvásárlóinak a kiszolgálására összpontosít, és új utak keresése helyett a forrásokat arra fordítják, amiben tradicionálisan jók, vagyis klasszikus chopperek és cruiserek gyártására. Az elmúlt időszak legmerészebb húzása a Livewire volt, amely anyagilag egészen biztosan nem térült meg - az eladott darabszám egészen biztosan nem fedezi a fejlesztési költségeket, miközben nem sikerült annyira előremutató technológiát fejleszteniük, amit egy frissen indított startup ne tudna viszonylag gyorsan behozni. Ugyanakkor a típust nem szűntetik meg, hanem továbbviszik - viszont Zeitz lefújta a többi elektromos projekteket, legalábbis a honlapjukról a jövő járművei közül eltávolíttata őket.
A KTM eladásainak alapját a kis modellek teszik ki, nem véletlenül, a kategóriájuk legjobbjai között tartjuk számon őket a megjelenésük óta. Nagyot nem kellett frissíteni rajtuk, a 125-ös és a 390-es Duke blokkját kisebb módosításokkal hozzá tudták igazítani az Euro5-höz. A 125-ös 15 lóerővel továbbra is kimaxolja az A1-es kategóriát, a 390 Duke pedig 43 lóerőt tud.
Bár a Voge márka nálunk is kapható, van magyar importőre, kevéssé ismert itthon - a kínai Loncin leányvállalata, ők képviselik a cégcsoporton belül a prémium vonalat. A legújabb modelljüknél, a neoretró 500 AC-nál ezt annyira komolyan vették, hogy a Honda CB500-ból ismert kéthengerest használják.
Ahogy sejteni lehetett, a Triumph továbbfejlesztette a Speed Triple-t, de ahelyett, hogy szerényen 1060-ra növelték volna, egyenesen egy Speed Triple 1200 RS-t jelentettek be.
Még december 17-én az FBI fegyveres ügynökei csaptak le a Ducati észak-amerikai irodájában, a kalifornai Mountain View-ban. A Covid korlátozások miatt csak néhány alkalmazott volt bent, az ő beszámolójukból tudni, hogy körülbelül 30 ügynök (más forrás szerint lényegesen kevesebb) érkezett egy házkutatási paranccsal.
Randy Krummenacher 2019-ben megnyerte a Supersport VB-t, majd 2020-ban két héttel a szezon előtt felmondott az MV Agustánál a műszaki előírások megsértése miatt - akkor úgy fogalmazott, hogy minderre azért volt szükség, mert "az MV Agusta veszélyeztette a versenyzői teljesítményét, a szakmaiságát, a jó hírnevét és a személyes integritását". Ritka dolog a motorsportban, hogy valaki azért hagyja ott a csapatát, mert az mindent megtenne a győzelemért. Az MV Agusta tagadott, Krummenacher beáldozott egy évet a becsületéért, az útjaik külön váltak. Volt róla szó, hogy az MV perelni fog a jóhírük megsértéséért, de végül az is elmaradt.
Az új szabadalmak azt mutatják, hogy a Yamaha továbbra is komolyan gondolja a háromhengeresük turbósítását. Az első bizonyítékokat tavaly kaptuk, és a szabadalmi rajzok mellett egy fotó is előkerült egy működő prototípusról. Akkor az MT-10 vázábba építettek be egy turbós MT-09 blokkot, közvetlen befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel, 73 mm lökettel, 67,5 mm-es furattal (az MT-09 eredetileg 78-as furattal és 59,1-es lökettel rendelkezik), 180 lóerővel, 176 Nm nyomatékkal. Mégpedig úgy, hogy az emisszión is javítottak.
A 2019-es EICMA óta tudni, hogy az Apriliánál egy 660-as Tuaregen dolgoznak, akkor egy növényekkel teli terráriumban rejtették el a prototípust, melynek szinte csak a kereke látszott. Azóta viszont megjelent az RS 660 és a Tuono 660 is, valamint egyre több kémfotó bukkan fel a közepes túraendurójukról, így mostanra már viszonylag pontos képünk van arról, hogy mire számíthatunk jövőre.
Miközben azt várjuk, mikor leplezik le a Husqvarna a történetének legnagyobb modelljét, a Norden 901-et, a KTM-hez tartozó márkánál a másik végletet sem hanyagolják el, bőszen dolgoznak a Svartpilen 125-ön.
2020-ban az RS 660-at vártuk a legjobban: vagányul kinéző motor, szép részletekkel, jó futóművel, fékekkel, fullos elektronikával és 95 lóerővel: ideális középsúlyú élménymotor, amit a 200 lóerős csúcsgépekkel ellenben jóízűen ki lehet hajtani közúton is. Most pedig leleplezték a Tuono 660-at, amely a lehető legtöbb elemében egyezik az RS-sel.
Davide Brivio a zseni, aki a Suzuki és Joan Mir 2020-as világbajnoki címét felépítette, alig hét év alatt. A menedzser 2013 óta dolgozik a Suzukinak, és vezette a cég új GP-projektjét - a legkisebb költségvetésű gyári alakulattal is képes volt a csúcsra érni. A szakítást úgy kommentálta, hogy elégedett az elmúlt évekkel, de most új kihívást keres - állítólag a Renault F1-es csapatához szegődik, de ezt még egyik fél sem erősítette meg.
Azt már lehetett tudni, hogy a KTM 500-as modelljei 2022-re várhatóak, ami most újdonság, hogy mindez a KTM főnök Stefan Pierer szájából hangzott el egy interjúban, amit az újságírólegenda Alan Cathcartnak adott.
A Piaggio alaposan frissítette a Beverly 300-as és 400-as változatait - mindkettőből lesz egy alap, és egy sportosabb S kivitel. Köbcentitől függetlenül mindegyik vezethető lesz A2-es jogosítvánnyal, a 300 ugyanis 25, a 400-as 35 lóerős - a kisebbik nyomatéka 26 Nm, míg a nagyobb 38 Nm-t tud.
Rekordáron keltek el azok a motorok, melyeket azért értékesítettek, hogy a National Motorcycle Museum anyagilag egy kicsit egyenesbe jöjjön. A Bonhams téli aukcióján 52 motort árvereztek el, és több darab is messze várakozáson felüli áron kelt el. Először egy 1928-as, 493 köbcentis Sunbeam TT Model 90-ért adtak közel 16,5 millió forintot, miközben a kikiáltási ár 9,5 millió volt. Ennek a motornak érdekessége, hogy versenyzett a Pendine Sands-en (a wales-i tengerparton a homokban az 1920-as évek óta hajszolják a sebességi rekordokat). Az aukció másik meglepetése egy 1990-es JPS Norton volt, mely 15,7 millió forintért cserélt gazdát.
Számítani lehetett rá, hogy a Honda nem hagyja veszni a Gold Winget, be is jelentették a 2021-re ráncfelvarrt, Euro5-ös változatot. A Gold Wing sorozat soha nem a sűrű frissítésről és a hirtelen dizájnváltásokról szólt, a 2018-ban bemutatott, teljesen új változattal legalább tíz évre terveztek, így hatalmas meglepetésekre nem kell számítani.
A KTM szabadalmi rajzai alapján úgy tűnik, hogy a radaros tempomatot kisebb modelleknél is bevezetnék. Azt lehet tudni, hogy a 1290 Super Adventure-ön fog debütálni náluk a technika (Ducati már bemutatta a Multistrada V4-en, a BMW a K 1600-on fogja először használni, a Honda pedig valószínűleg a Gold Wingen vezeti be), de a jövőben várhatóan nem csak a csúcsmodellek kapják ezt meg.
A versenyzésre kész minimotorok közül az olasz Ohvale a legismertebb, az utánpótlásnevelésben és a profik edzésében egyaránt fontos szerepe van a márkának. Nem ok nélkül: míg ebben a műfajban korábban főleg módosított MSX125-ök és olcsó pitbike-ok voltak, az Ohvale minőségi alkatrészekből rak össze apró, moduláris pályamotorokat.
A KTM-nél alig váltották le a 790 Adventure-t a nagyobb, 890-es modellre, már dolgoznak az utódján, várhatóan 2022-ben jöhet a frissített kivitel. Ezek alapján erős a gyanú, hogy a mostani 890-es modell csak egy hirtelen reagálás volt az Euro5-re, illetve egyfajta felzárkózás a konkurensekhez, például a Tiger 900-hoz.
Amikor a lombardiai motorgyártás szóba kerül, az első név, ami beugrik, az MV Agusta, de a régióban van még más érdekesség is: a Magni Motorcycles. Bár a többség nem is hallott róla, a névadó Arturo Magni az olasz motorsporttörténelem egyik legfontosabb figurája volt. A Gilera, az MV Agusta és a Cagiva GP sikereiben jelentős szerepe volt, a versenyrészleg vezetőjeként 38 világbajnoki címben volt része, olyan versenyzőket juttatott a csúcsra, mint Giacomo Agostini, John Surtees, Phil Read és Mike Hailwood. Utána pedig megalapította a saját márkáját, a Magni Motorcycles-t.
II. Erzsébet királyné minden év elején közzétesz egy listát azokról, akik valamilyen módon kiérdemelték a Brit Lovagrend kitüntetését - a listán politikusoktól sportolóig bárki rajta lehet, ha tetteivel a brit nemzetközösséget szolgálta. Idén John McGuinness is megkapta a Member of the Most Excellent Order of the British Empire (röviden MBE) kitüntetést.
A KTM-nél állítólag már készen van a KTM 1290 Super Duke RR, és már csak a bemutatóra várnak - ezt a pletykát pedig alátámasztják az előkerült homologizációs papírok, melyek néhány fontos részletet is feltárnak.
Eladó Marc Márquez kipufogójának végdobja, a sörösdoboznyi titán relikviát 2400 fontra, azaz nagyjából 960 ezer forintra tartják, vagyis annyiért mérik, mint egy komplett Akrapovic titán versenyrendszert. Ez annyival több, hogy ez tényleg a MotoGP-történelem része, Márquez 2018-as és 2019-es RC213-V-jéről származik.
A japán Young Machine magazin szerint a Kawasaki kompresszoros cruisere, az Eliminator H2 a fejlesztés végéhez közeledik. A modell híre kb. fél éve reppent fel, és eddig nem sok mindent tudni a típusról, várhatóan a többi H2-höz hasonlóan térhálós acélcső vázat kap, amelybe a már ismert, ezres négyhengerest csavarozzák be.
Miután a Honda levédette az ST125 nevet, csak arra tudunk gondolni, hogy a jövőben feltámasztják a Dax-ot, mégpedig a Monkey 125 alapjain, melyre a terepes hangulatú, Európában még nem kapható CT125 Trailt is ráhúzták.