Idén tavasszal újabb elektromos motorok álltak a magyar rendőrség szolgálatába. Az eredeti elképzelések szerint a Zero FX-ekkel a déli határszakaszokon látnak el járőrszolgálatot, de a fotók és a rendőrségi közlemény tanulsága szerint az ország más részein is találtak nekik feladatot.
“A mai napon 11:50-kor elveszítette élete legnagyobb harcát a magyar motokrossz kiemelkedő alakja.” - írja Szvoboda Bence csapata, a HTS Team nemrégiben megjelent Facebook posztjukban.
Ha egy Triumph Tiger 1200 GT-n, egy KTM 1290 Super Adventure-ön vagy egy fullos V4 Multistradán látjuk, akkor azt mondjuk oké, mégiscsak high-end kategória. De a Kymco robogói és kismotorjai mégiscsak másik polcon laknak, szóval tényleg váratlan húzás, hogy pont ők szállnak be a radartechnológiás visszajelző-rendszerekkel felszerelt járművek kínálatába.
Másról sem szólnak az utóbbi időben a BMW Motorrad social media felületei, mint az S1000XR sportosabb, bikább, fullosabb változatáról, az M1000XR-ről. Érezni, hogy mennyire komolyan veszik, hogy egyfajta zászlóshajónak, posztermotornak szánják. És nem is csinálják rosszul. Peter Hickmannek odaadni a prototípust, hogy küldje meg a Man-szigeten, marketing szempontból sem rossz ötlet.
Visegrád Város Önkormányzata korlátozza a motoros forgalmat a Visegrádi Fellegvárhoz vezető Panoráma úton.
„A Panoráma út városba levezető szakaszát a tavalyi felújítást követően, a korábbi években tapasztaltakhoz képest napi rendszerességgel a nagy sebességgel közlekedő motorosok és autósok versenypályának használják. Városunk lakosainak mindennapjait és szállóvendégeink nyugalmát egyaránt nagy mértékben zavarja ez a tevékenység, amivel kapcsolatban rengeteg jelzést kaptunk.”
Új indiai city vagány érkezik. Vagy érkezhet - ilyenkor még illik feltételes módot használni, pedig ha egyszer elkészül a Royal Enfield Hunter 450 köbcentis változata, azzal azért várhatóan bekínálják az európai piacot is, hiszen a gyártó jól láthatóan kiterjesztette csápjait az öreg kontinens irányába. Ott vannak az européer gyomornak való 48 lóerős 650-esek, de a Himalayanból is csecse kis scramblert faragtak a Scram 411 képében.
Egy kicsit megvezette az orránál fogva a BMW Motorrad a motoros világsajtót, amikor néhány nappal ezelőtt megfuttatták a social media felületeiken az M1000XR-t, hozzátéve, hogy június 6-án jönnek a részletekkel. Jöttek, nem pont úgy, ahogy számítottunk rá, hiszen a végleges változatot vártuk. Ezzel szemben az S1000XR felpiszkált kivitele egyelőre prototípus marad, igaz, már nem sokáig.
Méghogy vége a hatkilós sportmotorok világának? Nem úgy tűnik. Talán az idei év legfontosabb újdonsága, hogy a Kawasaki ZX-6R visszatér az európai kínálatba, hiszen ezzel újra lesz rendszámozható, sornégyes japán szupersport gép. Ha ettől nem is térnek vissza azok az idők, amikor húzóágazatot jelentett a kategória, mégis jó látni, hogy ződék látnak még fantáziát a hatszázasokban.
Élesen megvan az emlék, ahogy a Yamaha nagyon hosszú felkészülés és rápörgetés után nem mutatta be a Yamaha Ténéré 700-at a 2018-as EICMA kiállításon, óriási csalódás volt, amikor csak egy újabb koncepciómotort vittek ki Milánóba. Egy évre rá azonban kárpótolták a világot. Az MT-07-ből ismert CP2-es blokk köré épített túraenduró összességében bevált. Szeretik a felhasználók, és nem csak a rallye-motoros imidzs, tényleg nyektetik a motort terepen az adventure motorokra ráállt off-roados fiúk.
Egy egyszerű fekete-fehér képpel zavarta meg az álló vizet a BMW Motorrad a hivatalos Facebook és Instagram oldalán. A sziluett mellé nem csatoltak hivatalos információkat, csupán arra biztatják a social media felületük követőit, hogy találgassanak, vajon mi érkezik.
Akciódús motoros üldözés volt pünkösd hétfőn, azaz május 29-én Székesfehérváron. Az 54 éves, Honda Varaderót vezető férfi azt hitte, meg tud lépni a rendőrök elől, de persze gondolhatod mi lett a vége. Földön fekvés (semmi csúnya, nyugodtan megnézheted a videót), előállítás, kihallgatás és az ezekkel járó többi kellemetlen következmény.
Ma már nem az az érdekes, hogy ki gyártat motort Indiában vagy Kínában, hanem az, hogy ki nem. De a Harley-Davidsonnal valahogy még mindig nehéz összerakni fejben, nem? Pedig itt van, készen van. Még ha nem is nekünk, hanem az ázsiai piacra készült. Az X440 a Harley és az indaiai Hero MotoCorp szerelemgyereke.
Vannak olyan esetek, amikből lehet tanulni. Ez éppenséggel olyan. A balesetet elszenvedő motoros elé két éve hajtottak ki Egerben. A felvétel azért került elő, mert a Balassagyarmati Járási Ügyészség most emelt vádat az okozó féllel szemben.
Jövőre megjelenik az eddigi legdurvább Italjet Dragster, pedig az 500GP nem akármilyen mezőnyben indul. Mármint házon belül, hiszen ilyen robogót más nem csinál, ráadásul a novemberi koncepcióból úgy tűnik, egy szemernyit sem eresztettek, nem puhították fel az esetleges vásárlóréteg-szélesítés jegyében.
A Yamaha CP2-es blokkjával mutatkozott be a Fantic legnagyobb hengerűrtartalmú újdonsága, a Caballero 700. A CP2 nem ismeretlen konstrukció, ez az a kéthengeres motor, ami 2014-es debütálása óta az MT-07-ben, a Tracer7-ben, az R7-ben a Ténéré 700-ban is megtalálható. 74 lóerő, 70 Nm, meglepetésektől mentes, lineáris erőleadású, nem tönkremenős darab.
A finn Forma-1 legendával, Mika Häkkinennel együttműködve jelentett be egy nagyon limitált szériás elektromos motort a Verge Motorcycles. A spéci széria a Verge TS Pro modellen alapszik, az az elég meggyőző számai vannak, de a dizájn magán viseli a pilóta kézjegyét. Szó szerint, és átvitt értelemben egyaránt.
Máris érik a gyümölcse, hogy a tavalyi évben 25,1 százalékos részesedést szerzett a KTM az MV Augustában, a fejlesztések felpörögtek. Az Egyesült Államok Szövetségi Járműbiztonsági Hivatala - az NHTSA - közzétett listáján egy sor új, engedélyezett típus szerepel. Egy részük már futó modellek új változatai, frissítései, de újdonság is lesz.
Szomorúan hiányzik a Kawasaki európai kínálatából a ZX-6R. Ninja 650 persze van, de az azért mégsem egy négyhengeres sportmotor. Ez azonban változni látszik. Ha egy hangyányit erőtlenebbül is, de úgy tűnik, visszatért a zöld méregzsák.
Egyelőre ott tartunk, hogy az európai piacon még legfeljebb nyolcszázas kategóriában van jelen a kínai CFMoto, de nem kétséges hogy úgy tágítják a határokat, ahogy egyre inkább beszivárog a márka a motorosok tudatába. És nézz csak rá az 1250TR-G-re, kutya legyek ha ezt nem hozzák ide! A dizájn japános, a blokk KTM-származék. És akkor tessék, jön hozzá a BMW-s futómű.
Fogós kérdés lehetne egy Legyen Ön is milliomos-szerű kvízjátékban, hogy miben különbözik a BMW R 18 ötödik családtagja, az új Rocktane mondjuk az R 18 B-től, vagy akár az alapváltozattól. Trükkös, mert valahova a kettő közé lehet behelyezni. A gyártó szerint a motor kategória-besorolása custom bagger, én meg magasabb kormánnyal inkább a frankó csikánó bike-ot látom benne.
Egy olyan kompresszoros Africa Twin terveit szabadalmaztatta a Honda, amivel új érdeklődőkhöz juttathatják el a modellt. A tervrajzokon látott túraendurós felépítést azonban valószínűsíthetően más modellek is hasznosíthatnák. Feltöltős Rebel és NT? Oké, jöhet!
Megküldte egy enyhébb frissítéssel a kisebbik supemotóját a Husqvarna. A 2024-es FS 450-et egy új szürke-sárga-fehér színkombóról, meg egy új ülésről lehet megkülönböztetni a korábbiaktól, ami nem csak dizájncélt szolgál, hanem a korábbinál tapadósabb huzatot kapott.
Ma hivatalosan is megnyitott az új budapesti Triumph főhadiszállás. A belvárosi miliőt hátrahagyva, az ezredforduló előtti brit munkásnegyedek hangulatát idéző 9. kerületi faunában dobták le a vashorgonyt. Az Ecseri úti metrómegálló közelében, amiben például az lehet a jó, hogy egy rövid tesztmotorozás kedvéért gyorsan el lehet hagyni a szigorúan vett városi övezetet, így több derülhet ki a motorról. A megnyitóra minket is meghívtak, mutatjuk milyen lett.
A FEMA - Federation of European Motorcyclists Associations – egy olyan összeurópai érdekvédelmi szervezet, ami nemzetközi szinten keresi a lehetőséget, hogy az öreg kontinens motorosait érintő szabályozásokba legalább javaslati szinten beleszólhassanak. Foglalkoznak közutak állapotával, visszahívási ügyekkel és egy csomó, egy átlag motoros számára közepesen érdektelen témával. A jogosítványokkal kapcsolatban viszont ráéreztek valamire.
A Harley-nál mindig a CVO - azaz Custom Vehicle Operations - modellek vetítik előre, hogy a közeljövőben milyen irányba haladnak a fejlesztések. Nem is olyan régen még a 117-es, azaz 1923 köbcentis Milwaukee-Eight blokk volt a csúcs, aztán tessék. Ma már szépen lassan beszivárog az alapválasztékba. De itt az új, és persze mindig van nagyobb. Jönnek az 1983 köbcentis, azaz 121 köbhüvelykes V2-esek. Ráadásul ott virít rajtuk a “VVT” jelző, ami hagyományosan a változó szelepvezérlést jelöli.